Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Zauważyłam u prywatnego sprzedawcy że w zakładce zwroty ma informacje o wyłączeniu rękojmi. Aukcja dotyczy telefonu. Czy po otrzymaniu paczki okaże się że np. posiada rysy których nie było widać na zdjęciach i o których sprzedawca nie poinformował,przysługuje mi prawo zwrotu? Czy sprzedający musi wyrazić zgodę na zwrot tak jak w informacji w aukcji?
przecież zwrot i reklamacja to nie to samo
@Client:44070915 informacja na zrzucie dotyczy odstąpienia od umowy, a jeśli w kupionym produkcie będą wady, o których sprzedający nie informował przez zakupem, to możesz złożyć reklamację, a taką każdy sprzedający (nawet prywatny) musi rozpatrzyć. Może ją uznać lub odrzucić (odpowiednio argumetując).
Sprzedawca może, ale nie musi wyrazić zgody na zwrot. Jestem w sytuacji podobnej do opisanej wyżej. Otrzymałam uszkodzony produkt. Sprzedawca odmówił zwrotu pieniędzy. Poprosiłam o pomoc Allegro Protect. Sprzedawca nie chciał uznać reklamacji mimo przesłanych zdjęć uszkodzonego produktu, a od Allegro Protect otrzymałam wiadomość, że nie są w stanie zmusić sprzedającego do zwrotu pieniędzy. Po tych doświadczeniach odradzam zakupy na Allegro lokalnie. Nie ma tu nawet możliwości wyrażenia opinii o sprzedającym i o zakupach. A chętnie ostrzegłabym innych przed zakupami u tej osoby.
@Client:125609845 To co piszesz nie odzwierciedla zapewne istoty, nie znamy całości takich jak; opisu w ofercie, twojej reklamacji czy może chęci zwrotu, przebiegu dyskusji, więc trudno się do tego odnieś.
Zgodnie z opisem w ofercie produkt miał być nowy (chodzi o grę Uno). Dyskusja była prowadzona przez dwa tygodnie - najpierw tylko ze sprzedającą, która odmawiała podania adresu zwrotu przesyłki, później z udziałem Allegro Protect. Po zakończeniu dyskusji przez Allegro Protect z odpowiedzią, że mimo winy po stronie sprzedającego nie są w stanie pomóc mi w mojej sytuacji, nie oczekuję już odniesienia się do mojej sprawy. Chcę tylko ostrzec innych kupujących, że podobne przypadki mogą tu mieć miejsce.
@Client:125609845 Nie do końca twoja wypowiedź jest zgodna jak to powinno wyglądać, więc dopytam, z ciekawości: @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
Żadna z tych osób. Nie jestem pewna, czy mogę podać imię i nazwisko pana, który włączył się do dyskusji w ramach Allegro Protect i szybko ją zakończył, więc tego nie zrobię. Rozważam ponowne zgłoszenie sprawy, choć nie jestem pewna, czy to ma sens.
Przepraszam, tekst wyżej pomyłkowo znalazł się na tym czacie.
🤔🤗
@Client:125609845 Wątek został założony przez kogoś innego/z innego konta. Proszę, napisz z konta, którego dotyczy wspomniana dyskusja, abym mogła się z nią zapoznać.
Client:12560984
Ja tam lubię Lokalnie i dużo tam kupiłem i pewnie jeszcze kupię. Owszem, też miałem przejścia z dwoma delikwentami, jeden ciężki, mówił, że białe jest czarne, a czarne jest białe, ale spór i Allegro wypłaciło rekompensatę, za którą naprawiłem sprzęt w serwisie. Z obu przypadków wyszedłem obronną ręką, dzięki pomocy Allegro. Złego słowa nie mogę powiedzieć, bo bym skłamał.
Dziadostwo spotkasz wszędzie, ale to nie jest standardem ani na Allegro, ani Lokalnie.
@Client:44070915 w zakupie od osoby prywatnej nie jesteś traktowany jako konsument i nie chronia cię zapisy ustawy konsumenckiej. Oznacza to że nie masz prawa do zwrotu bez zgody sprzedawcy. W przypadku wyłączenia rękojmi nie chronią cię zapisy kodeksu postępowania cywilnego odnośnie reklamacji wad wynikłych z użytkowania produktu w okresie 2 lat od zakupu. Oznacza to że reklamować możesz wady ukryte i istotne a zarysowanie obudowy taką wadą nie jest bo możesz mieć zapis w ofercie stan jak na zdjęciach a na nich niekoniecznie może być widać jakąś ryskę z kolei ryska nie przekłada się na funkcjonowanie telefonu. Sprzedawca nawet nie musi rozpatrzec twoich reklamacji jeśli wyłączył rękojmię jedynie musi rozpatrzeć reklamacje dotyczacą wad ukrytych ktore podkreślę CELOWO zataił a celowość musisz wykazać w sądzie w razie sporu sądowego
@Client:44070915 Ten wpis w zakładce "zwroty" jest wpisem Allegro nie sprzedającego > on jest w każdej aukcji na AL > jest to zgodne z regulaminem