anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Historia pewnego błedu allegro i tego jak spójne jest wsparcie dla sprzedających

Teriaca
#9 Pomysłodawca#

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_  to głównie do Was. Proszę o pomoc bo obsługa allegro przez formularz zupełnie skapitulowała.

Taka historia:

Zauważyłem że na moim listingu po wybraniu filtra "kup teraz" nie wyświetlają się wszystkie moje oferty kup teraz jakie mam aktywne. Link: https://allegro.pl/uzytkownik/Teriaca?offerTypeBuyNow=1 - pokazuje się obecnie 7099 ofert. Wystawionych/aktywnych ofert "kup teraz" mam natomiast 8204 sztuk. Czyli brakuje około 1100 ofert kup teraz za które płacę za wystawienie a nie są pokazywane.

Zgłosiłem ten błąd przez formularz. Po zupełnym niezrozumieniu problemu i kilkukrotnym przełączaniu mnie do innych osób udało mi się złożyć zgłoszenie.

Przyszła odpowiedź (zgłoszenie nr "21973434" [ ref:_00D24aE05._5003VNb5Vu:ref ])

"Otrzymałem informację, że na listingu oferty dodane w wariant są łączone w jedną pozycję i stąd wynika mniejsza liczba ofert."

Zgłosiłem zatem błąd, ponieważ po odznaczeniu filtra "kup teraz" widać wszystkie moje aukcje osobno - nawet te połączone w warianty:

"Zgłaszam w takim razie błąd po stronie allegro:
 
wg regulaminu aukcje połączone w warianty mają być grupowane w jedną pozycję na listingu.
 
Na listingu moich ofert tak nie jest - https://allegro.pl/uzytkownik/Teriaca - każda oferta jest pokazana osobno mimo tego że duża część z nich jest połączona w warianty."
 
Otrzymałem odpowiedź:
 
"W przypadku ofert z kategorii, w której wystawił Pan te oferty (nunizmatyka) opcja zwijania w listningu  dla ofert wielowariantowych nie jest dostępna."
 
Zatem wszystko jasne - błąd jest po stronie allegro przy zaznaczeniu filtra "kup teraz". Zgłosiłem zatem ponownie pierwszy błąd:
 
"Dziękuję za wyjaśnienie - w takim razie powinny być pokazywane na listingu wszystkie moje aukcje.
 
Zgłaszam zatem błąd:
 
Po wybraniu filtra "kup teraz" na moich ofertach nie wyświetlają się wszystkie moje oferty kup teraz - brakuje około 1000 aukcji kup teraz. W tej kategorii opcja zwijania w listningu  dla ofert wielowariantowych nie jest dostępna"
 
Otrzymałem odpowiedź:
 
"Pragnę poinformować, że zgłoszona przez Pana sytuacja nie jest błędem.
Oferty dodane w wariant są łączone w jedną pozycję i stąd wynika mniejsza liczba ofert którą Pan widzi.

W przypadku dodatkowych pytań zapraszam do kontaktu. Pozostaję do dyspozycji."
 
Nastąpił kolejny "zwrot akcji". Zgłosiłem zatem błąd:
 
"To dziwne bo poprzedni administrator napisał mi jasno że w tej kategorii oferty wielowariantowe nie są "zwijane". Tutaj ta wiadomość (czytał Pan ją poza tym w historii zgłoszenia):
 
"W przypadku ofert z kategorii, w której wystawił Pan te oferty (nunizmatyka) opcja zwijania w listningu  dla ofert wielowariantowych nie jest dostępna."
 
Jeśli tamten administrator nie napisał prawdy jak Pan twierdzi to zgłaszam w takim razie błąd po stronie allegro:
 
wg regulaminu aukcje połączone w warianty mają być grupowane w jedną pozycję na listingu.
 
Na listingu moich ofert tak nie jest - https://allegro.pl/uzytkownik/Teriaca - każda oferta jest pokazana osobno mimo tego że duża część z nich jest połączona w warianty."

Potem nie dostałem już odpowiedzi...

Czy jest to reprezentatywny przykład spójności odpowiedzi i jakości obsługi administracji allegro?

oznacz moderatorów
43 ODPOWIEDZI 43

ACQUATICA
#10 Popularyzator#

Ja dzisiaj też sprawę przekazałem do UOKiK. Mam dosyć łamania regulaminu przez serwis allegro ale jak użytkownik złamie regulamin to ban albo ponad -1000 pkt na 30 dni.

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@wicekdw Nikt Ci nie mówi, że jesteś wielbłądem, w ogóle nikt do Ciebie niczego nie pisał, to Ty napisałeś pierwszy. Jeżeli na publicznym forum wyrażasz swoją negatywną opinię na temat jakości obsługi Allegro, bądź gotów tę opinię uzasadnić (chociażby podając, tak jak inni, numer sprawy).

Przejrzałem Twoją ostatnią korespondencję z Allegro, wydaje się zwyczajna, standardowa - nie zauważyłem żadnego "robienia wariata", tym bardziej "nagminnego". Rozumiem, że masz jakieś pojedyncze negatywne doświadczenia z dalszej przeszłości, natomiast to nie uzasadnia takich generalizacji, jakich tutaj dokonałeś. I nie spodziewaj się, że będziemy nad nimi przechodzić do porządku dziennego.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

wicekdw
#12 Orędownik#

@msniezek

Numer sprawy: 16320720. Tak po krótce, to tylko najważniejsze fragmenty korespondencji z Allegro.


07.05.2021: "Dzień dobry, 
Piszę do Państwa ponownie w sprawie podejrzenia oszustwa i próby wyłudzenia, o której pisałem poprzednio. Muszę jeszcze Państwa poinformować, że w dniu wczorajszym oraz dzisiejszym otrzymywałem bardzo podejrzane połączenia telefoniczne z numerów telefonów: 717339836 oraz 608927096 w sprawie windykacji fikcyjnej zaległości finansowej wobec Allegro. Bardzo proszę o niezwłoczne działania w tej sprawie."

07.05.2021 Allegro: "Dzień dobry,

dziękuję za wiadomość. 

"Otrzymałam informację od naszego, Zespołu Windykacji, że wiadomości o zadłużeniu dotyczą konta Client:96755082. Konto zostało powiązane z Pana kontem na Allegro i jest na nim dane zadłużenie. 

Zatem, należy opłacić firmie windykacyjnej należności."

07.05.2021 Ja: "(...) W poprzedniej wiadomości zwracając się bezpośrednio do mnie słowami "Otrzymałam informację od naszego, Zespołu Windykacji, że wiadomości o zadłużeniu dotyczą konta Client:96755082. Konto zostało powiązane z Pana kontem na Allegro i jest na nim dane zadłużenie. Zatem, należy opłacić firmie windykacyjnej należności." pani ..... zażądała ode mnie opłacenia nie należącego do mnie zadłużenia. W momencie wysyłania do mnie tej treści Pani .... reprezentująca firmę Allegro miała świadomość, że zwraca się bezpośrednio do mojej konkretnej osoby. Zweryfikowanie tego możliwe było poprzez szereg danych: mój podpis we wcześniejszej wiadomości, adres e-mail przypisany w serwisie Allegro do moich danych osobowych, adresu zamieszkania i numeru telefonu. Pomimo tego firma Allegro reprezentowana przez Panią .... zwróciła się bezpośrednio do mnie z żądaniem uregulowania należności, z którą nie mam nic wspólnego. (...)"

Oczywiście później okazało się, że zadłużenie jednak nie należy do mnie!

06.07.2021 Ja: "(...) Proszę mieć świadomość, że przez zaniedbania firmy Allegro jestem obecnie nękany wiadomościami przez jakieś podejrzane firmy windykacyjne (treść i forma tych wiadomości nie wzbudza zaufania). W związku z tym, korzystając ze swoich praw proszę o przesłanie szczegółowego raportu dotyczącego sposobu przechowywania, przetwarzania i zabezpieczenia moich danych osobowych przez firmę Allegro. Proszę o oświadczenie czy nie doszło do ich wycieku oraz o szczegółowy raport - jakim podmiotom, kiedy i na jakiej podstawie prawnej moje dane osobowe zostały przekazane stronom trzecim i w jaki sposób są przez nie przechowywane, przetwarzane i zabezpieczane. Proszę Panią o odpowiedź na poruszone przeze mnie kwestię."

06.07.2021 Allegro: "(...) Wyślę wiadomość do naszego działu Finansowego z prośbą, aby skontaktowali się z Altusem z prośbą o usunięcie Pana numeru z ich sytemu. (...)"

06.07.2021 Ja: "(...) 

Co więcej, za każdym razem ktoś obiecuje mi, że mój numer telefonu zostanie usunięty z bazy danych firm windykacyjnych. Nie został usunięty ponieważ dzisiaj znów otrzymywałem nielegalne połaczenia od firmy Altus RMS mimo Pani obietnic. Czy do Was cokolwiek dociera czy w ogóle nie czytacie moich wiadomości? Radzę pilnie skonsultować się z dobrym prawnikiem ponieważ niedługo będziecie mieć Państwo problemy prawne, zarówno cała firma Allegro jak i Pani i inni pracownicy ponieważ łamiecie Państwo prawo a ja zamierzam bronić swoich interesów.

Kolejnym bezprawnym działaniem jest to, że zignorowała Pani moje żądanie udostępnienia informacji na temat tego w jaki sposób są przetwarzane moje dane osobowe, jak są zabezpieczone, komu, kiedy i w jakim celu udostępniane i na jakiej podstawie prawnej. Przypominam Pani, że mam prawo do takiej informacji a Wy macie OBOWIĄZEK mi je udostępnić."
 

06.07.2021 Allegro: "Rozumiem, ze sytuacja jest dla Pana niekomfortowa, jednak zapewniam, że jako Allegro dopełniliśmy wszelkich starań aby dane były chronione. 

Szczegółowo o ochronie danych danych osobowych, przeczyta PAn w Załącznik nr 5 do naszego Regulaminu:
https://allegro.pl/regulamin/zalacznik/5"
 
Tak przedstawiciel Allegro odpowiada na moje żądanie udostępnienia raportu dotyczącego sposobu przechowywania, udostępniania i zabezpieczenia moich danych osobowych, oświadczenie czy nie doszło do ich wycieku oraz komu, kiedy i w jakim celu zostały one udostępnione. Mam prawo do tych informacji a konsultantka Allegro mi na to odpowiada, żebym sobie poczytał ogólnie w regulaminie! Otóż nie, mam prawo uzyskać konkretne informacje dotyczące konkretnie moich danych osobowych a Allegro mi tych informacji nie chce udostępnić. Do tej pory się na to nie doczekałem.
 
A więc tak: jakaś podejrzana obca firma żąda ode mnie spłaty rzekomego (oczywiście nie mojego) zadłużenia, po moim zgłoszeniu pracownik Allegro potwierdza, że mam zapłacić to zadłużenie. Następnie po moim dalszym sprzeciwie okazuje się, że jednak zadłużenie nie należy do mnie ale Allegro przekazało moje dane osobowe jakiejś obcej firmie. Na moje żądanie udostępnienia szczegółów dotyczących szczególiwych okoliczności przekazania moich danych podmiotom trzecim otrzymuję odpowiedź żebym sobie poczytał o tym w regulaminie!
 
To wszystko powyższe nie jest próbą robienia ze mnie wariata i zmuszaniem mnie do udowodnienia, że nie zrobiłem czegoś o co jestem oskarżany? To i tak delikatnie powiedziane bo moim zdaniem to jest po prostu notoryczne bezpodstawne nękanie.

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@wicekdw patrząc z zewnątrz na tę sprawę mam tylko dwie uwagi. Po pierwsze, zawsze warto powoływać się na konkretne przepisy. Jeżeli twierdzisz, że masz do czegoś prawo, podaj konkretne zapisy ustawy, z których to prawo wynika. Z pewnością takie żądanie będzie wtedy mocniejsze i przez każdą instytucję czy firmę zostanie potraktowane bardziej wnikliwie. W korespondencji z Allegro wiele osób powołuje się na różnego rodzaju nieistniejące prawa, dobrze jest odróżnić się od nich. Po drugie, warto swoje żądania adresować we właściwe miejsca. W załączniku nr 5 do Regulaminu podany jest konkretny adres e-mail, pod który najlepiej adresować kwestie związane z przetwarzaniem danych osobowych. Maile wysłane pod ten adres odbierają osoby odpowiedzialne za to zagadnienie, posiadające fachową wiedzę. Zawsze jest też - w przypadku sprawy większego kalibru - możliwość wysłania tradycyjnego pisma poleconego (za potwierdzeniem odbioru).

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

wicekdw
#12 Orędownik#

Nie chce mi się dalej prowadzić tej jałowej dyskusji, tym bardziej, że temat nie dotyczy akurat mojej sprawy. Chciałem tylko podzielić się moimi doświadczeniami w kontakcie z Allegro i pozostawiam to do oceny innym forumowiczom. To czego ode mnie wymagasz to właśnie tzw. zmuszanie mnie żebym "udowodnił, że nie jestem wielbłądem". Otóż ja nie muszę znać szczegółowo paragrafów przepisów dotyczących RODO, wystarczy że wiem o czym mówi to rozporządzenie i nie muszę ich wam wskazywać bo to Wy przetwarzacie moje dane osobowe a nie ja wasze. Myślę za to, że UOKiK na pewno dokładnie Wam te przepisy wskaże. Oczywistym jest, że od Allegro jako od dużej firmy mającej pełny wpływ na działanie swojego serwisu, świadczącej usługi dla wielu klientów, pobierając konkretne opłaty i przetwarzając dane osobowe wymaga się znacznie więcej niż od zwykłego użytkownika serwisu. Wy musicie być kompetentni i znać prawo w zakresie waszej działalności i tu nie macie prawa do błędów a klient nie musi - a moim zdaniem nie jesteście kompetentni a w dodatku próbujecie udawać, że wszystko jest OK i w tym cały problem. Taka jest moja opinia na podstawie mojego doświadczenia i obserwowania innych spraw tutaj opisywanych. Dziwnym trafem negatywne doświadczenia różnych klientów w kontaktach z Allegro często są do siebie podobne co sugeruje, że takie właśnie macie standardy.

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@wicekdw RODO podpada pod UODO, nie UOKiK.

oznacz moderatorów

ACQUATICA
#10 Popularyzator#

Dokładnie i uważam, że jeśli ktoś sądzi iż łamane są jego prawa związane z RODO to powinien to natychmiast zgłosić. Kary są kosmiczne za naruszenia RODO więc warto zgłosić, a szczególnie dotkliwie są karane duże firmy, które mają za zadanie chronić dane ogromnej rzeszy klientów.

oznacz moderatorów

Teriaca
#9 Pomysłodawca#

@msniezek Dziękuję za tę odpowiedź - w końcu ktoś odpisał merytorycznie i poświęcił na to czas i uwagę. Macieju - ja do chwili obecnej nie dostałem w tej sprawie odpowiedzi - proszę Cię zatem abyś przypilnował tej sprawy. Czytałem że takie w takich sprawach użytkownicy są zwodzeni miesiącami - wierzę że jeśli będziesz dopytywał kolegów z pracy o postępy to uda się jednak ulepszyć allegro.

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@Teriaca oczywiście przypilnujemy Twojej sprawy. Nie przypominam sobie żadnej sytuacji, w której ktoś musiał czekać na naszą odpowiedź "miesiącami" - z pewnością nie wtedy, gdy o odpowiedź się upominał.

Nie wypowiem się na temat zwrotu kosztów wystawienia, dopóki sprawa nie będzie zamknięta. Rzeczywiście potwierdzam, że na stronie sprzedawcy suma ofert Kup teraz i licytacji jest o jakieś 1100 niższa niż suma wszystkich ofert pokazana w nagłówku. Te brakujące oferty mogą być jednak nadal znajdowane przez wyszukiwarkę, a to jest najpopularniejsza metoda kupowania na Allegro (zdecydowanie częstsza niż przeglądanie ofert danego sprzedawcy jedna po drugiej, szczególnie jeżeli jest ich ponad 8 tysięcy).

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@msniezek Maćku ,w licytacjach to tak nie działa do końca jak mówisz .Ja osobiście najczęściej przeglądam te które się kończą w momencie kiedy mam zamiar coś kupić .Wyszukiwarki używam tylko jak szukam jakiejś wyjątkowo rzadkiej pozycji .Przedmioty kolekcjonerskie są najczęściej niepowtarzalne (stan ,rocznik ,odmiany) i dobrze jakby było je wszystkie widać bez korzystania z wyszukiwarek .I jeszcze jedno w tej kategorii sprzedawcy ponoszą koszty wystawiania .

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

jakość obsługi użytkownika jest dla nas priorytetowa [...] i robimy wiele, aby ją doskonalić - a to trudne wyzwanie, ze względu na ciągły rozwój Allegro.

Jako kupujący z powyższego oświadczenia wyciągam wniosek, że tzw. "rozwój Allegro" jest jedną z przeszkód utrudniających należytą jakość obsługi, a to może oznaczać że zmiany idą w niewłaściwym kierunku.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@A3dam co do zasady rozwój zawsze jest jedną z przeszkód utrudniających poprawianie jakości obsługi. Pralka Frania była niezniszczalna, a w przypadku awarii mógł ją naprawić każdy, kto miał przynajmniej czwórkę z ZPT. Raczej nie dotyczy to już najnowszych pralkosuszarek z silnikiem inwerterowym i bębnem Diamond Drum... To jedna z cen postępu. Czy to oznacza, że zmiany idą w niewłaściwym kierunku? Moim zdaniem nie, ale rozumiem, że można uważać inaczej.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@msniezek 
Trafiłeś ... kulą w płot.

Bęben Diamond Drum (pomijam, że przytoczyłeś nazwę zastrzeżoną dla jednego, konkretnego producenta - więc nie może on być synonimem przewagi nad rozwiązaniami innych producentów) stosowany w urządzeniach marki Samsung nie ma żadnego negatywnego wpływu na poziom jakości obsługi użytkownika przez tego producenta w porównaniu z urządzeniami tego producenta i wyposażonymi w "starszą" technologię.
Ba, zastosowanie specyficznego profilowania otworów może być tak samo korzystne dla prymusów z ZPT czy WT, jak i osób posiadających tylko cenną umiejętność czytania ze zrozumieniem instrukcji obsługi.

Trudno również obronić tezę, że silniki bez-szczotkowe przy dużo większej niezawodności i znacznie wydłużonej gwarancji niezawodności udzielanej przez producentów użytkownikom pralek - w jakikolwiek negatywny sposób wpływają na jakość obsługi zapewnianą użytkownikom przez inicjatora zastosowanych innowacji.  
Tymczasem czytamy (a Ci korzystający na co dzień z Allegro - widzą), że  Allegro "rozwijając się" pogłębia trudności z zapewnieniem należytej jakości obsługi, która rzekomo jest? priorytetowa.
To tak jakby np. w autoryzowanych serwisach i centrach wsparcia: producent wraz z implementowaniem coraz bardziej zaawansowanych (będących efektem postępu) rozwiązań - dopuszczał pracowników o coraz gorszych kwalifikacjach i niewystarczających kompetencjach.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@msniezek 
tak jak pisał @A3dam zastosowanie wypustek w bębnie w kształcie diamentu, czy bardziej bezawaryjnego silnika nie powoduje trudności w naprawie. Wręcz w przypadku silnika sprawia, że naprawy nie są konieczne.

Akurat przykład dałeś z mojej branży. I wiesz co w niej utrudnia tak naprawdę naprawy, czy powoduje ich nieopłacalność? Polityka korporacji - producentów sprzętu AGD, nie rozwój technologii czy postęp. Postawienie np. na nierozbieralne, klejone zbiorniki w pralkach zamiast skręcanych. Budowa modułowa niektórych elementów, np. do okapu nie dokupisz plastikowego suwaka wartości 5 zł, tylko musisz kupić cały moduł sterujący z suwakiem, którego cena to czasem 70% ceny nowego, zwykłego okapu. To brak udostępniania schematów instalacji, instrukcji napraw przez korporacje produkujące ten sprzęt. To brak do niedawna dostępnych części chwilę po zakończeniu produkcji danego modelu sprzętu.

Ale z tym walkę podjęła już UE, nakazując udostępnianie schematów serwisowych, nakazująca przez 10 lat zapewnić części zamienne. Czyżbyś zatem sugerował, że Allegro potrzebuje również zachęty od stosownych urzędów, np. UOKiK, by zmienić swoją politykę stosowaną obecnie? Nie ma problemu, stosowne prośby o pomoc możemy słać, skoro sami nie widzicie problemów w stosowanej na Allegro polityce wobec użytkowników portalu.

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@medalik_2009 nie interesowałem się, co to jest Diamond Drum czy silnik inwerterowy - to był tylko przykład laika na coś, co jest bardziej skomplikowane, niż było dawniej, także dzięki, że właściwie to odczytałeś. Nie jestem pewien, czy ten przykład jest na tyle adekwatny, aby iść z nim dalej i sugerować, że regulacje UE mogą "uprościć" Allegro. Szczerze mówiąc nie sądzę. Wszystkie nasze zmiany to reakcja na to, co się dzieje na rynku: nowe technologie, konkurencja, ale również oczekiwania użytkowników. Przy czym warto sobie uświadomić, że głównym konkurentem Allegro nie są duże serwisy na A - są nim (i pewnie jeszcze długo będą) przede wszystkim wszelkiego rodzaju sklepy stacjonarne.

Nawiasem mówiąc, było i jest wiele regulacji krajowych i europejskich, do których musimy się już teraz dostosowywać - robimy to na bieżąco.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@msniezek 

"Nawiasem mówiąc, było i jest wiele regulacji krajowych i europejskich, do których musimy się już teraz dostosowywać - robimy to na bieżąco."

Nie bardzo, 3 tematy w których stąpacie po bardzo kruchym lodzie:

  1. Katalog Allegro, a co za tym idzie parametry w ofercie, które możecie zmodyfikować w dowolnym momencie, a odpowiedzialność za nie zrzucacie na sprzedawców.
  2. Blokowanie danych kontaktów sprzedawców co stanowi złamanie zapisu Ustawy o prawach konsumenta, a konkretnie obowiązku informacyjnego.
  3. Maskowanie deklarowanego przez sprzedawcę terminu spełnienia świadczenia, zamiast tego pokazywanie Kupującym swojego wróżenia z fusów.

Wszystkie te 3 sprawy stanowią naruszenie obowiązku informacyjnego zapisanego w Art. 12 ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta:

Najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się umową na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa przedsiębiorca ma obowiązek poinformować konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o:

Ad. 1
1. głównych cechach świadczenia z uwzględnieniem przedmiotu świadczenia oraz sposobu porozumiewania się z konsumentem;

Ad.2
3. adresie przedsiębiorstwa, adresie poczty elektronicznej oraz numerach telefonu lub faksu jeżeli są dostępne, pod którymi konsument może szybko i efektywnie kontaktować się z przedsiębiorcą.

Ad.3
8. sposobie i terminie spełnienia świadczenia przez przedsiębiorcę oraz stosowanej przez przedsiębiorcę procedurze rozpatrywania reklamacji;

oznacz moderatorów

Teriaca
#9 Pomysłodawca#

@msniezek nawet jeśli te oferty są znajdowane tylko przez wyszukiwarkę to i tak dalej nie mają pełnej widoczności za którą płacę. Czy nie uważa Pan że to nie jest zgodne z regulaminem/umową już teraz? - po uwzględnieniu samego faktu że nie mają pełnej widoczności, co jest już teraz do zaobserwowania - a powinny mieć pełną widoczność  ponieważ została pobrana pełna opłata za wystawienie.

W każdym razie czekam na odpowiedź ale też uważam że jedynym honorowym wyjściem będzie zwrot pobranych opłat za wystawienie tych brakujących ofert od czasu powstania problemu tj od początku października 2021 roku. No i oczywiście naprawienie błędu żeby wszystko było widoczne.

 

Pozdrawiam

Maciej

oznacz moderatorów

Teriaca
#9 Pomysłodawca#

@msniezek jeszcze jedno - czy uważa Pan że należy mi się zwrot kosztów wystawienia ofert które z winy allegro nie są pokazywane mimo tego że płacę za ich wystawienie?

Raz jeszcze dziękuję za profesjonalne podejście i pozdrawiam

Maciej

oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Teriaca, jeszcze raz przepraszam Cię za tę sytuację. Wciąż ją wyjaśniamy. Postaramy się wrócić do Ciebie jutro z informacją zwrotną.

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

Teriaca
#9 Pomysłodawca#

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ @msniezek Dziękuję za zapowiedź odpowiedzi, która miała dojść dnia 29-03-2021, ale dzisiaj jest już 30-03-2021 i żadnej odpowiedzi nie otrzymałem.

Czytając wypowiedzi w tym wątku mam kilka przemyśleń:

1. Drodzy koledzy użytkownicy - bardzo proszę trzymajcie się mojego tematu - tematu tej konkretnej sprawy. Nie chcę żeby to było pastwisko dla troli. Chcecie zmienić temat? - na temat swoich spraw - załóżcie swoje wątki.

2. Bardzo zaniepokoiły mnie słowa, które tutaj padły ze strony allegro:

a) Przekonywanie że z uwagi na ciągłe zmiany w allegro kiepska obsługa po prostu musi być i kropka

b) oraz że to nie miejsce do narzekania na działanie allegro - i co za tym poszło - usuwanie wpisów i blokowanie możliwości następnych wypowiedzi dla niektórych.

Pozwolę sobie ustosunkować się do tych dwóch punktów:

a) Jakość obsługi klienta jest najważniejsza - zatem ważniejsza od zmian - i skoro ograniczają one możliwości dobrej obsługi klienta należy zrezygnować ze zmian. Myślę jednak że wymaga to gruntownej zmiany w podejściu i szacunku do użytkowników.

Pozwolę sobie przytoczyć przykład prawidłowego podejścia portalu do użytkownika, jaki powinien być wzorem dla Allegro. Po KAŻDYM kontakcie z obsługą E-..y wiadomość kończą takie słowa (nie wklejane, pisane za każdym razem innymi słowami - poświęcają na to czas):

"Jesteś niezwykle cennym użytkownikiem społeczności E-..y i chcemy Ci w tym pomóc. Życzę, aby wszystkie Twoje przyszłe przedsięwzięcia z nami były nie tylko przyjemne, ale i owocne. 

Dziękujemy również za cierpliwość i zrozumienie w związku z tym problemem. 

Ufam, że wszystko wyjaśniłem jasno. Bardzo dziękujemy za poświęcony czas i pomoc w zapewnieniu nam bezpiecznego miejsca do kupowania i sprzedawania w serwisie E-..y. 

Dziękujemy za wybranie serwisu E-..y.

 

Życzę miłego dnia Macieju!

 

Serdeczne pozdrowienia,"

 

Czytając takie coś prowizje płaci się z uśmiechem i użytkownik wie że jest dobrze zaopiekowany. Oczywiście im też zdarzają się wpadki - raz też otrzymałem sprzeczne odpowiedzi ale potem nie mogłem się opędzić od przeprosin i ciągłych wyjaśnień co było aż męczące. Jest jednak zasadnicza różnica - w ogromnej większości spraw problemy załatwiają natychmiast po pierwszej wiadomości, niezależnie od stopnia trudności, nie pamiętam kiedy ostatnio musiałem drążyć temat. Czasami po zgłoszeniu problemu tak się starają go naprawić że potem paradoksalnie jest mi aż głupio że muszą aż tak pracować...

 

b) To co użytkownik portalu myśli to jest dla portalu SKARB - niezależnie od tego czy jest to pozytywne czy negatywne. Jeśli użytkownik marudzi i pisze że coś jest nie tak to jest to NAJLEPSZY PREZENT JAKI MOŻECIE DOSTAĆ i powinniście za to dziękować na kolanach. Nie muszę pisać dlaczego, mam nadzieję że wiecie. Ograniczając użytkownikom pisanie co jest nie tak, pozbawiacie się BEZCENNYCH informacji na temat tego co należy poprawić aby portal działał lepiej a co za tym idzie przynosił większe zyski. Jeśli ktoś napisał że "allegro nigdy nie pomaga" to nie blokujcie go bo wg waszej opinii nie jest to prawda, tylko zapytajcie dlaczego ma takie obserwacje a następnie pomyślcie co można zmienić w obsłudze aby tak uważających użytkowników od tej pory już nie przybywało. Może to są w dużej mierze błędy po stronie Allegro w samej komunikacji i w niedostatecznym szacunku do użytkowników?

 

Pozdrawiam i liczę że może kiedyś doczekam się rozwiązania mojego problemu i pokrycia szkód.

Maciej

 

oznacz moderatorów