Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzisiaj Allegro wprowadziło zmianę oceny sprzedających no i kwiatki się posypały:
1) Zrealizowane zamówienia 254 - UWALILI MI 16 punktów z 60. DLACZEGO to w ogole jest oceniane i zabierane sa punkty???? To jest jakis limit wysylek ktory powinienem wypełniać ?
2) Obrót prawie 19 tyś - UWALILI MI 43 punkty z 50!!! DLACZEGO to w ogole jest oceniane i zabierane są punkty???
3) Zadowolenie kupujących. Na 52 pozytywne komentarze jakie mam, jedna Pani ucieła mi (UWAGA) 1 gwiazdkę w pozytywne za koszty wysyłki (czyli dała 4 z 5, prawdopodobnie uznała że polecony za 7,5 zł to za drogo mimo że sama wybrała te opcje). Co na to algorymt oceny allegro: Zadowolenie klientów 4,990 i (UWAGA) - UWALILI mi 31 punktów z 170 ( podobno 22% sprzedawóc ma lepsze oceny ode mnie). DLACZEGO TAK DUŻO ???
4) Ocena szybkosci wysylek to juz osobna nauka z której trzeba sie doktoryzować. 29/10 (piątek przed weekendem świątecznym) sprzedaje przedmiot o 19:25. O 21:09 (po 2 godzinach) wkladam go do paczkomatu!!!! Kurier odbiera go 2 listopada o 11:24. Co na to allegro - "Czy wysylka w terminie - NIE" (raport CSV). i tak wszystkie 3 paczki z tego piątku których tego samego dnia nie odebrał kurier. I tak wszystkie paczki które wkładam w dniu sprzedaży po południu do paczkomatu
Zaznaczam ze wysyłke mam oznaczoną jako TEGO SAMEGO DNIA, bo wkładam paczkę do paczkomatu - tego samego dnia (codziennie o godzinie 21). Dlaczego ja jestem oceniany za to kiedy kurier wyciąga paczki z paczkomatu (a to także jest zmienne bo powinien o 14:30 a odbiera czasami rano i więcej nie przyjeżdża)?
Licze na odpowiedź ktogoś z allegro - proszę wybaczyć jeśli oznaczanie moderatortow nie po to zostało wprowadzone: @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@natalia_z_wasem Wprowadzone dziś zmiany zapowiadaliśmy już we wrześniu. Z naszych badań wynika, że kupującym zależy na szybkiej i bezpłatnej dostawie, stąd nowe miary w Jakości sprzedaży. Szczegóły dotyczące naliczania punktów znajdziesz tutaj.
Pani Natalio moje pytanie nie dotyczyło terminu zapowiadania zmian, ich powodu czy wyniku Państwa badań. Szczegóły dotyczące mojego pytania znajdzie Pani 2 posty wyżej.
może dodam dla ułatwienia: dlaczego zabieracie państwo TAK DUŻO punktów oceny za... (i tutaj kolejne punkty z postu pierwszego)
P.S. w przysłanym przez Panią linku nie ma odpowiedzi na żadne moje pytanie. Np - jaki trzeb mieć obród albo ile sprzedaży aby uzyskać w tych kategoriach maksimum punktów?
@natalia_z_wasem Większości algorytmów Allegro nie ujawnia. Taka polityka. Jak masz w zasięgu matematyka to niech rozszyfruje wzór na ciąg liczb:
Tyle ujawnia Allegro tu.
„Niewielu klientów szybko otrzymuje Twoje przesyłki. Popracuj nad tym - kupujący będą bardziej zadowoleni z transakcji, a Ty zyskasz szansę na lepsze oceny.”
Możesz mi podpowiedzieć, w jaki sposób mogę poprawić tą ocenę? Czas wysyłki mam ustawiony na 1 dzień, 100% przesyłek jest wysłane terminowo. Korzystam z Inpostu i DPD.
Prowadziłem firmę na allegro zarobek na szt 2-3 zł statystyki do pozycjonowania, pt jakośći to jest dramat bo zawsze znajdzie sie kupujący baran który wie lepiej i nie skasuje opini a niska jakość = 0 sprzedaż z powodu że klient to **piiip**a.
Od miesiąca przestałem sprzedawać na allegro moja SP Z.o.o ogłosiła upadłość, po miesiącu czuję sie szczęśliwy 0 presji ze strony allegro że mi konta zablokują bo kupujący to debil zero debilnych klientów 0 stresu jestem teraz szczęśliwym człowiekiem nie chodzę zestresowany i w końcu normalnie sie wysypiam bez stresu co przyniesie nowy dzień polecam każdemu rezygnacje z tego portalu bo tu jest już DNO klient robi co chce
klient odstępuje od umowy kupna sprzedaży na, przedmiot za 100 zł wysyła samo etui bez oryginalnego opakowania lub rozwalone całe opakowanie które nadaje sie na śmietnik na produkcie mieliśmy zarobić 3-4 zł a teraz produkt bez opakowania ze zwrotu musimy sprzedać za cene 40 zł.
druga akcja klienta kupuje ruter za 200 zł odstępuje od umowy kupna sprzedaży, odsyła nam go w kopercie opakowanie zniszczone bo źle zabezpieczył produkt nie nadaje sie do odsprzedania, zwrot przyjęty pieniądze zwrócone, napisaliśmy do klienta @ w tej sprawie przesłąliśmy zdjęcia i poprosiliśmy go grzecznie żeby na przyszłość pakował towar tak samo jak dostał zapakowany dostaliśmy za to negatywa a co na to allegro ?? allegro ma to w dupie a my mamy towar który nie nadaje sie do dalszej sprzedaży, i negatywa którego nie skasują i tak przez jednego buraka tracimy całą dniówkę pracy
@3tel_GSM2 "klienta kupuje ruter za 200 zł odstępuje od umowy kupna sprzedaży, odsyła nam go w kopercie opakowanie zniszczone bo źle zabezpieczył produkt nie nadaje sie do odsprzedania, zwrot przyjęty pieniądze zwrócone"
Do kogo masz żal, do siebie?
do allegro bo allegro też ma to gdzieś i każe klientowi zwrócić koszty bo inaczej zablokują mi konto czyli cała firmą z dnia na dzień
@3tel_GSM2 Podaj przykład kiedy ty udokumentowałeś zmniejszenie wartości zwrotu a allegro ci każe klientowi zwrócić cale koszty bo inaczej zablokują ci konto ,pewne to masz na mailu ,w dyskusji.
@aragil allegro nie zablokuje ci konta ale pochwali kupującego za zniszczenie towaru dając mu rekompenastę z pok
@Agent051 Jeżeli masz na myśli ocenę Procent zamówień z szybką dostawą to sposób jest jeden: zwiększ obrót do takiego poziomu aby DPD opłacało się odbierać twoje paczki między 24:00 a 04:00. Oczywiście musisz pamiętać aby ustawić godzinę złożenia zamówienia na 23:59.
@annas14-firma Nie w obrocie problem. Nikt z nas nie ma wpływu na przewoźników. Możesz milion paczek wysłać w dniu zamówienia, a następnego dnia może się okazać że tylko 1 trafiła do odbiorcy i wszystkie twoje wysiłki zaowocują obniżeniem tej oceny.
@Agent051 Jeszcze raz przeczytałem zasady aby się upewnić czy dobrze rozumiem. Zakładając że dobry przewoźnik dostarczy przesyłkę do punktu odbioru w dniu następnym to kluczowe jest ile zdołasz mu przekazać tak aby trafiły do transportu między punktami przed wyjazdem z twojej lokalizacji. Maks punktów dostaniesz jak uda ci się to osiągnąć dla 40% przesyłek.
Jeżeli nie masz innych przewoźników, którzy z założenia się nie łapią, to rachunek jest prosty - do której godziny masz 40% sprzedaży i czy po tej godzinie skutecznie nadasz.
Jak masz część wysyłek np. Poczty to sprawa robi się trudniejsza. U mnie InPost i DPD to 80% wysyłek ale do godziny odbioru (12:30) mam tylko 30-40% zamówień. Nawet jak przesunę godzinę odbioru do 16:00 (co jest możliwe) to zyskam niewiele bo to godziny dołka.
Oczywiście, tak jak piszesz może być tak że tylko jedna z miliona nadanych przesyłek trafi do odbiorcy dnia następnego. Ale gdybym miał do nadania milion przesyłek to bym się tym nie zmartwił. 😊
Jako kupującemu zależy mi na tym by towar który kupuje przez internet był tańszy niż ten w sklepach stacjonarnych a przez te udogodnienia i darmowe wysyłki ogólnie wychodzi drożej i staje się to mało opłacalne .
@natalia_z_wasem czepiasz się niewłaściwych rzeczy
allegro powoli uszczelnia system by wyrzucić małych sprzedawców
lub dla nich sprzedaż była nieopłacalna
jest to ewidentnie nierówny dostęp do rynku
a ty czepiasz się **piiip**ół
ciekawa teza ale jednak nielogiczna. Allegro obsluga mojej malej firmy nie kosztuje jakos specjalnie wiecej niz innej, duzej - a zarobek maja tak czy inaczej. Ale dawanie punktow za obrot to **piiip**yzm.
Kolejna PATOLOGIA ALLEGRO - nagle -70 punktów za
No i zagladam do wiadomosci - 100 wiadomosci (moje do klientow ze dziekuje za zakup) i JEST - JEDNA WIADOMOSC od klienta gdzie pisze on jakie chce kolory przedmiotu. Na te 1 wiadomosc nie odpowiedzialem BO NIE MA CO ODPOWIADAC - przyjąłem do wiadmości.
Nadmienię, że tydzien temu Allegro rozsyłało spam, że sprzedający wysyłają za dużo emaili (wiadomości) i ze nalezy to ograniczyć.
Rozwiązanie - wlasnie pisze skrypt, ktory na każdą nową wiadomość od kupującego znalezioną w skrzynce email bedzie natychmiast i automatycznie odpowaidał jakąś **piiip**yczną regułkę "ok nasz pracownik już nad tym pracuje".
mam nadzieje ze to zadowoli naszych geniuszy programistów z Allegro. Wnioskuję że jedynym rozwiązaniem zadowalającym algorytm jest jak zabawa w "ty jestes głupi, nie to ty jesteś głupi" - czyli MOJA odpowiedź zawsze musi być ostatnia.
@natalia_z_wasem Chyba musisz pilniej śledzić AG. O autoresponderze jako "must have" pisano tu już wielokrotnie.
jestem tu od niedawna. natomiast budowanie czegos takiego jest wyjątkowym **piiip**yzmem, a mając na uwadze to co powyzej napsialem - czyli maile od allegro pod tytułem "wysylasz za duzo emaili" to juz mamy do czynienia z **piiip**yzmem do kwadratu.
@annas14-firma masz jeszcze jakies inne "must have" ???
jak zrobić zebym mial wysylki tego samego dnia, skoro z paczkomatu odbieraja o 14 ? jesli podpisze umowe z inpsotem to wklepanie przesylki do jego systemu daje status jaby paczke odebral kurier ???