anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Blokada konta/Blokada środków PayU

YoungBela
#8 Zapaleniec#

Witam, przychodzę tutaj z moim problemem bo już nie wiem co zrobić, kilka miesięcy temu zawieszono moje konto z powodu niewysłania towaru, nie będę się tłumaczył, sprawa została wyjaśniona oraz środki zwrócone kupującym. Allegro zablokowało moje konto co jest naturalne w takiej sytuacji, dostałem dwa negatywne komentarze które również są w pełni zrozumiałe, jakiś czas później wiedząc że nie mogę korzystać z konta wszedłem na Allegro Lokalnie gdzie zalogowało mnie jako ClientXXXXXXX, myślałem że jest to powiązane z moim głównym kontem na Allegro a okazało się że założyło mi konto na inny mail. Sprzedałem tam trzy przedmioty, które wysłałem i nie dostałem żadnej negatywnej informacji zwrotnej od kupujących. Środki zostały przelane na PayU i tu pojawia się problem, ponieważ przez blokadę konta zostały one zawieszone, nie mogę ich wypłacić do póki nie rozwiąże sprawy, walczę z tym od 5 dni, Allegro kazało abym skontaktował się z byłymi poszkodowanymi z prośbą o usunięcie komentarzy, aczkolwiek nie wiem gdzie i jak do nich napisać, wątpię aby się zgodzili aczkolwiek jeżeli dowiem się jak wystosuje odpowiednią prośbę. Ma ktoś jakiś pomysł w jaki sposób odzyskać środki? Kwota 833zł wydaje mi się że podchodzi pod przywłaszczenie? Muszę przestudiować Regulamin. Serdecznie proszę o pomoc, pozdrawiam 

oznacz moderatorów
23 ODPOWIEDZI 23

kostas11
#21 Demiurg#

Według regulaminu po blokadzie nie możesz założyć drugiego konta ;( więc Ci zablokowali wszystko i każde następne jak założysz. Musisz rozwiązać sprawę z pierwszym kontem, komentarz możesz usunąć w taki sposób :

Sprzedający może wystąpić z wnioskiem o unieważnienie oceny w ciągu 21 dni od daty jej otrzymania.

Jak odpowiedzieć lub poprosić o usunięcie oceny?
  1. Przejdź do zakładki Otrzymane oceny.
  2. Wybierz odpowiednią ocenę spośród nie polecam lub polecam.
  3. Skorzystaj z opcji [poproś o usunięcie].
  4. Wpisz uzasadnienie Twojej prośby, a następnie kliknij [wyślij prośbę do kupującego]. Tę wiadomość przekażemy kupującemu wraz z prośbą o podjęcie decyzji.
 

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

YoungBela
#8 Zapaleniec#

Niestety minęło przewidziane przez allegro 21 dni, o blokowaniu kont dowiedziałem się niestety dopiero po założeniu drugiego konta, pan z pomocy Allegro poinformował mnie że aby podjąć decyzje co do odblokowania konta muszę poprosić kupujących o usunięcie komentarzy tylko nie wiem jak się do nich odezwać prywatnie.

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@kostas11  ale przecież napisał, że zablokowano mu konto kilka miesięcy temu. To w jaki sposób ma złożyć wniosek o unieważnienie komentarza, jak ma na niego 21 dni od jego otrzymania, a cała sytuacja miała miejsce miesiące temu ?

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

Client:80340374
#14 Krzewiciel#

Chyba najprościej bedzie zgłosić sprawe na policje

Znajdzie sie na to paragraf

 

 

codziennie wychodzą ładniejsze kwiatki na tym forum 🙂

oznacz moderatorów

YoungBela
#8 Zapaleniec#

W poniedziałek mam zamiar zadzwonić na linie wsparcia Allegro, wysłać do tego czasu kilka maili i jeżeli żadna z opcji nie poskutkuje sprawę zgłaszam na policje, boje się że czas oczekiwania na środki będzie trwał kilka miesięcy, co przy obecnej sytuacji panującej na świecie mocno skomplikuje mi życie, zmagał się ktoś z chociaż podobną sytuacją?

oznacz moderatorów

Client:80340374
#14 Krzewiciel#

Mógłbyś też udać sie do prawnika po porade ale to koszt średnio 100zł

 

moze do tego czasu wejdź na jakies forum prawnicze.

Przedstaw sytuacje i moze sie okazać, że jeszcze na tym zarobisz

 

 

 

 

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@YoungBela Jak już wspominałam tutaj kilkukrotnie konta nie są blokowane bez określonych powodów, a w kwestii wstrzymania możliwości wypłat zastosowanie ma tutaj punkt 8.9 regulaminu Allegro, który zaakceptowałeś: 

"Allegro.pl może zakwalifikować Konto Sprzedającego do Wstrzymania Wypłaty w następujących przypadkach:

  1. w ramach Transakcji, w których istnieje podwyższone prawdopodobieństwo ubiegania się przez Kupujących o wypłatę rekompensat w ramach Programu Ochrony Kupujących, o którym mowa w Załączniku nr 9 do Regulaminu lub (...)"

Kontynuuj proszę współpracę z nami oraz postępuj zgodnie z instrukcjami, a wypłaty będą odblokowane tak szybko, jak tylko będzie to możliwe.

 

   Ola
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@_HolaOla_

Autor wątku nie zalega z żadną opłatą - zwrócił pieniądze, a serwis blokuję jego środki na koncie Allegro.

To stanowi naruszenie prawa. Środkami z konta Allegro i tak nie można uregulować należności tytułem opłat Allegro. Poza tym nie było mowy o jakiejkolwiek rekompensacie. Jeśli ktokolwiek ma u Was długi i ich nie spłaca, dług podlega windykacji.

Wiola
oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@Wioletta2701 Takie działania zostały podjęte, ponieważ istnieją ku temu określone podstawy. Konto autora wątku nie zostało zablokowane z tytułu nieuregulowania należności wobec Allegro, tylko z innych, istotnych naruszeń regulaminu. Co więcej,  niedługo potem autor dokonał kolejnego naruszenia tym razem dotyczącego rejestracji nowego konta. 

Dziękuję za Twój głos w tej sprawie, ale wstrzymajmy się proszę z przedwczesnymi opiniami, ponieważ ww. sprawa wciąż trwa. Autor wątku 12 kwietnia otrzymał od nas kolejną wiadomość w tym temacie, ale wciąż czekamy na jego odpowiedź. 

   Ola
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@_HolaOla_

przepraszam, że drążę temat, ale co ma konkretne naruszenie zasad i założenie kolejnego konta bez Waszej zgody do czynienia  z pieniędzmi zgromadzonymi na koncie Allegro, że trzeba je zablokować?

Proszę to wyjaśnić bo ja tego nie mogę pojąć, a innych to pewnie również interesuje.

Wiola
oznacz moderatorów

YoungBela
#8 Zapaleniec#

Odpowiedź jaką od was uzyskałem brzmiała że moje konto nie może zostać odblokowane, druga abym podjął działania na drugim koncie, kiedy z początku dostałem informacje ze działania na drugim koncie są niemożliwe do póki nie odblokuję pierwszego konta. Pogubiłem się w tym trochę i potrzebuje czasu aby skonstruować odpowiedź na którą nie dostanę ogólnikowej odpowiedzi 

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@YoungBela 

Jeśli masz zablokowane konto główne, to nie wolno Ci zakładać nowych kont, ale, że tu regularnie wychodzą takie kwiatki, więc nic mnie już nie dziwi.

Nawet, jeśli nie wysłałeś towaru, obojętnie z jakich przyczyn, a środki zwróciłeś, to powinni co najwyżej dać Tobie ostrzeżenie. 

Pieniędzy nie powinni w żaden sposób blokować, bo nie są serwisu, tylko Twoje, a jeśli ktokolwiek zalega z prowizją i innymi opłatami na rzecz Allegro, to ściganiem dłużników zajmuje się windykator. Moim zdaniem stanowi to naruszenie prawa.

Proszę zająć stanowisko w tej sprawie @_HolaOla_ , @msniezek , @nat_not 

Wiola
oznacz moderatorów

YoungBela
#8 Zapaleniec#

Wstawiłem temat na forum prawne, nie twierdzę że jestem święty aczkolwiek swoje błędy naprawiłem, zrozumiałbym blokadę środków w przypadku zerowego kontaktu ze mną lub braku wysyłki towarów, jednak na drugim koncie wszystko zrealizowałem zgodnie z prawem. Odpowiedzi mailowe od allegro uzyskuje rzadko co nie przystoi na tak dużą firmę 

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@YoungBela 

No i dobrze, niech odpowiedzą Ci na temat. Co innego, gdybyś odmówił wysyłki i nie zwrócił pieniędzy, ale zwróciłeś.

Allegro niestety kulało z odpowiedziami na konkretny problem albo odpowiedzi były lakoniczne i zupełnie nie na temat, ot kopiuj wklej bez zapoznania się z tematem - sama to przerabiałam. 

Życzę ci powodzenia i wesołych świąt, a w obecnej sytuacji zdrowia 🙂

Wiola
oznacz moderatorów

Client:80340374
#14 Krzewiciel#

 

"Allegro.pl może zakwalifikować Konto Sprzedającego do Wstrzymania Wypłaty w następujących przypadkach:

  1. w ramach Transakcji, w których istnieje podwyższone prawdopodobieństwo ubiegania się przez Kupujących o wypłatę rekompensat w ramach Programu Ochrony Kupujących, o którym mowa w Załączniku nr 9 do Regulaminu lub (...)"

tak z ciekawości spytam , ile czasu trwa weryfikowanie tego prawdopodobieństwa rekompensaty ?

rozumiem zaakceptowanie regulaminu ale czy takie środki zapobiegawcze mogą być stosowane przez podmiot ktory nie jest organem prawnym ?

 

"Kontynuuj proszę współpracę z nami oraz postępuj zgodnie z instrukcjami, a wypłaty będą odblokowane tak szybko, jak tylko będzie to możliwe."

druga sprawa to czy zmuszanie kogoś do określonego działania pod groźbą nieodblokowania dostępu do wierzytelności nie podpada pod kodeks karny ?

 

 

 

 

 

 

oznacz moderatorów

Client:80340374
#14 Krzewiciel#

wskazane bedzie skontaktowanie sie z PAYu https://www.payu.pl/pomoc  i przedstawienie im Twojego problemu

zachowuj wszystkie maile

Dowiedz sie czy jest mozliwosc, a powinna być

Jak sie uda to odzyskasz,

jeśli nie to bedziesz miec kolejny dowód, że nie miales mozliwości wyplacenia TWOICH pieniedzy

 

 

 

 

oznacz moderatorów

jeszcze_normalny
#7 Wielbiciel#

Program Ochrony Kupujących
Wniosek o rekompensatę można złożyć między 14 a 180 dniem od daty zakupu.

Można przyjąć coś takiego: po 180 dniach (czyli najpóźniej 6 miesiącach) Allegro zwalnia zablokowane środki bo to będzie oznaczało, że żaden z kupujących nie wystąpił z roszczeniem. A co z odsetkami za ten okres? I dlaczego to Allegro ma decydować o blokadzie pieniędzy na koncie aż przez tak długi okres czasu? TO WSZYSTKO POWINNO BYĆ ZAPISANE W REGULAMINIE. Moim zdaniem możesz złożyć do Prokuratury Rejonowej w Poznaniu, pod którą podlega Allegro zawiadomienie o przywłaszczeniu pieniędzy. Aby zawiadomienie było kompletne, wyślij listem poleconym za potwierdzeniem odbioru do serwisu Allegro wezwanie do zwrotu pieniędzy, w którym określisz termin np. 3 dni na zwrot pieniędzy od daty otrzymania wezwania. Termin minie i nie będziesz miał zwrotu wyślesz zawiadomienie do prokuratury, do zawiadomienia dołącz cały regulamin Allegro wraz z załącznikami i wysłane wezwanie do zwrotu pieniędzy. W zawiadomieniu obowiązkowo opisz też wątek szantażu, o nawiązaniu kontaktu z kupującymi i proszenie ich o usunięcie negatywnych komentarzy. A jak kupujący już nie żyje? Albo siedzi w więzieniu i nie ma dostępu do internetu? Kim są Ci, którzy udzielają się na pomocy? Są z łapanki byle kto, byle odpisać i dzień do przodu? Przecież taki szantaż to bezprawie. Co ma złamanie regulaminu, blokada konta, nawet nieprawidłowości przy sprzedaży do blokowania prywatnych pieniędzy na koncie przez nie wiadomo ile czas? Gdyby ten zapis był w regulaminie i ja bym się na to zgodził przy zakładaniu konta to tak. Ale takiego zapisu nigdzie nie ma.

oznacz moderatorów

Client:80340374
#14 Krzewiciel#

@YoungBela daj znać jak sie sprawy mają 

oznacz moderatorów

rdrdrd
#7 Wielbiciel#

to jest oszustwo sprzedawca wpłacił pieniądze na moje konto które miałem na allegro od 17 lat pieniądze zamiast na moje konto trafiły na konto allegro. Pomimo wielu prób kontaktu nie udało mi się odzyskać pieniędzy podobno trwa jakaś weryfikacja która może potrwać nawet 3 dni. pozniej mogę zlecić przelew który może potrwać kolejny dzień lub kilka. Fajnie tak dysponować pieniędzmi kogoś przez kilka dni ..................................... moja przygoda z tym serwiswm po 17 latach właśnie dobiega końca już dużo sklepów prowadzi sprzedaż wysyłkową i to taniej jak na tym serwisie aukcyjnym.

oznacz moderatorów