Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry, chce podzielić się swoją sprawą. Otóż, w dużym skrócie. Jakiś czas temu sprzedałam monitor komputerowy z uszkodzeniem które zostało jasno wyszczególnione w opisie, słowa nie budziły żadnych podejrzeń. Dla każdego, kto przeczytał opis był jasny, niestety nie dla Pana kupującego, który w ogóle przed zakupem tego opisu nie przeczytał. Oczekując w pełni sprawnego monitora wartego 1500zl który kupił za 200zl otworzył dyskusje z problemem, że został wprowadzony w błąd i chce zwrócić. Napisałam oczywiście, że nie ma możliwości zwrotu gdyż jestem osobą prywatną. Niestety, zgłosił się do POK i jakiś pracownik bezmyślnie przyznał ten pok mimo że absolutnie nie było ku temu powodu. Otrzymałam blokade sprzedaży, z początku kazano mi opłacić ten pok i wtedy konto zostanie odblokowane, więc odwołam się od tej decyzji gdyż nie powinnam za to płacić skoro przedmiot byl zgodny z opisem. Niestety, otrzymałam po tym odpowiedź że nie muszę jednak płacić tego POK jednakże, uwaga, moje konto nie zostanie odblokowane '' za wprowadzenie kupującego w błąd'' sprawa trwa po dzień dzisiejszy, nikt z allegro nie chce mi pomóc. Proszę mi odpowiedzieć JAKIM PRAWEM zostałam tak potraktowana i jakim prawem mam blokade konta dożywotnio tak naprawdę bez powodu? Jak można wprowadzić kogoś w błąd, jeśli informacja zawarta jest w opisie i wystarczyło go jedynie przeczytać ot cała filozofia? Proszę aby ktoś zajął się ta sprawa i ściągnął blokade z mojego konta, bo to niedorzeczne.
@Vryko @WREDZIA-W1 druga szansa się czasem należy - ale nie zawsze. Przede wszystkim nie wtedy, gdy ktoś próbował celowo wprowadzić w błąd. To, jak rozumiem, nie ten przypadek (ale pewności nie mam). Poza tym nie wtedy, gdy ktoś uważa, że nie zawinił, patrzy na sytuację inaczej niż my. Cały ten wątek jest na to dowodem, niestety.
To nie jest kwestia przyznawania się do winy - to jest biznes. Każdy przyszły kupujący, który się natnie na taką sytuację, prawdopodobnie nic już na Allegro nie kupi, ewentualnie będzie nas to kosztowało wypłatę POK. Nie zależy nam na zniechęcaniu kupujących do Allegro ani na wypłacaniu im rekompensat za sprzedawców, którzy nie tylko popełniają błędy, ale dodatkowo charakteryzują się "brakiem proklienckiego zachowania" (eufemizm, określiłbym to inaczej) i uważają, że wszystko jest w porządku.
@msniezek "Każdy przyszły kupujący, który się natnie na taką sytuację, prawdopodobnie nic już na Allegro nie kupi" - gdy zacznie braknąć tu sprzedających, to - i tu spora niespodzianka - (przyszły) kupujący też już nic na allegro nie kupi😏
"Nie zależy nam na zniechęcaniu kupujących" - a zależy Wam na zniechęcaniu sprzedających?🤔
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@msniezek Pisałem od początku że AL będzie generowało problemy. To jest wylęgarnia kanciarzy i oszołomów róznej maści. Traktują Lokalnie, jak O.L.X. Co zresztą najlepiej wiesz, a czego z wiadomych względów nie potwierdzisz. Więc kupujący będą się nacinać, i zapewne część z nich nie wróci. Ale przypadek, który omawiamy, już się wydarzył. Nie da się w tym przypadku precyzyjnie określić stopnia winy żadnej ze stron. Z trzech stron, dodam. Czasu nie cofniesz..że polecę cytatem z takiego jednego admina społeczności 😉 Sprzedająca musiała by być {wymordowałem sam], by po takiej nauczce, próbować czegokolwiek. Ba, jestem święcie przekonany, że bdzie dokładnie odwrotnie i w przypadku odblokowania, zyskacie sprzedawcę, któty zna regulamin na pamięć i zachowuje się wzorowo. Bo tak to działa.
@msniezek pamiętajmy również że to allegro lokalnie, nie mogłam ani pogrubic ani uwypuklic, tam się nie zmienia czcionki.
@Anita99_ Przeczytaj uważnie, co napisał Maciek Śnieżek. Dał Ci wyraźne wskazówki co powinnas zrobić, a czego robić Ci nie wolno. I postaraj się postawić w sytuacji kupującego. Mam także nadzieję, że sytuacja się wyjaśni i że dostaniesz szansę wyprostowania sytuacji. Teraz już wiesz, jak to działa..oraz co wolno, a czego nie bardzo. Trzymaj się.
@Vryko Oczywiście ja rozumiem całą sytuację i jak wcześniej pisałam nie uważam, że jestem bez winy tylko ze nie zasługuje na tak surowe potraktowanie. Wielokrotnie prosiłam o szansę poprzez kontakt allegro, niestety mnie całkowicie olano.. Serdecznie dziękuję Ci za wsparcie, poświęcony czas. Trzymaj się również 🙂
@msniezek "a może po prostu powiedz, dlaczego informacji o uszkodzeniu nie umieściłaś w widocznym miejscu?" - a to przypadkiem nie jest Wasza wina, że w pośpiechu (zupełnie jak ten kupujący) z AL zrobiliście taki bubel, że ani nie można tam ustawić stanu "uszkodzony", ani w żaden sposób sformatować tekstu (bodaj bolda dać)?
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
allegro zarzuca Ci wprost przestępstwo
Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat
gdzie allegro z pok to małe piwko
jeżeli Kupujący uruchomi do tego policję czy prokuraturę
a ty trafisz na mało ogarniętego sędziego
-----------------------------------------------------------------------------------------------
ale
- za prezentację oferty odpowiada też allegro - gdzie kolory w ofercie, duże litery, wyraźna parametryzacja nP w produktach z działu uszkodzone i itp
- oferta była napisana zwyczajowo jak miliony innych podobnych ofert zamieszczanych w serwisie od 20 lat ze sprzętem uszkodzonym - są one publikowane na allegro i serwis bierze za to pieniądze
- Kupujący twierdząc, że został oszukany także przyznaje że chciał wykorzystać
błąd prywatnego Sprzedawcy w wycenie produktu
i specjalnie dla @xyz96 pisanie w ofercie nie umiesz czytać, nie rozumiesz oferty, jesteś **piiip**ą, nie znasz się to niekupuj i itp jest klauzulą abuzywną
ja osobiście nie znoszę takich zwyczajowych opisów w ofertach na allegro
i bardzo bym się cieszył gdyby serwis działał zgodnie z argumentacją @msniezek
i natychmiast usuwał takie oferty lub gdyby zmienił sposób prezentacji takich ofert (wyraźne parametry obowiązkowe - duży napis produkt niepełnowartościowy lub uszkodzony i wyraźne wypisanie braków w stosunku do oryginalnego sprawnego produktu) - tak by Kupujący nawet najbardziej nieogarnięty widział poprawny opis produktu
Moim zdaniem jest to ewidentna próba wprowadzenia w błąd kupującego i ukrycia pewnych faktów. Swego czasu trochę sprzedawałem na Allegro i istotne informacje zawsze umieszczałem na początku i na końcu oferty drukowanymi literami. Przykładowo: "UWAGA! PRODUKT Z DROBNYMI RYSAMI. PO ZWROCIE." lub "UWAGA! WYSYŁKA Z ZAGRANICY. CZAS OCZEKIWANIA 10-15 DNI."(wtedy jeszcze Allegro nie blokowało dopisków o wysyłce). Tutaj na początku mamy informację: "Stan wizualny jak na zdjęciach, wystarczy wyczyścić Technicznie mechanizm sprawny / elektronika sprawna." Gdyby przy tym była informacja o zbitej matrycy to według mnie byłoby ok. Jednak tutaj ta informacja jest sprytnie ukryta i już sam początek wprowadza w błąd, bo co oznacza "wystarczy wyczyścić, technicznie sprawny"?
Moim zdaniem Allegro bardzo dobrze postępuje blokując takich sprzedawców, bo klient nie może się bać że zostanie oszukany i przez lupę oglądać zdjęcia lub szukać czy gdzieś między zdaniami sprzedawca czegoś nie ukrył, uczciwi sprzedawcy nie mają się czego obawiać.
Proszę nie funkcjonować w alternatywnej rzeczywistości, nikt rozsądny tej erystyki nie kupi. Cała ta argumentacja rozbija się o jedno: sprzęt był wystawiony za 200 zł a nie za 1500 zł.
@Anita99_ Większość się tu z Tobą zgadza, bo to też sprzedawcy - rozumiesz?
Jak dla mnie to celowo i z premedytacją zakamuflowałaś w obszernym opisie krótką informację o wadzie. Celowo, to oczywiste. Podobnie zdjęcia - można je było zrobić tak, aby wada była widoczna, można, ale trzeba chcieć. Trudno na Allegro znaleźć bardziej zmanipulowany opis.
@Anita99_ powiedz mi czy ten tekst był w specyfikacji ?
Technicznie mechanizm sprawny / elektronika sprawna
Nie, więc dodałaś go na początku 😞 czemu w tym miejscu nie znalazła się informacja o uszkodzeniach, zbitej matrycy ?
Dla mnie wina Twoja bo kiepski opis i kupującego bo nie czyta, a czy zrobiłaś to specjalnie czy przez niewiedzę, allegro nie powinno Ci dożywotnio blokować konta bo wyroku sądu nie ma 😞
@kostas11 jeszcze raz, żeby było jasne. Stała blokada nie jest za sam zmanipulowany opis. To można byłoby wyjaśnić. Ta sprawa mogła się zakończyć bez udziału Allegro - kupujący zgłasza problem, sprzedająca przyjmuje od niego zwrot, zwraca pieniądze, koniec. Tak postępują ci sprzedawcy, którym zależy na długotrwałych relacjach z klientami. Tutaj jednak na żadnym etapie nie było woli ani gotowości do poprawy. Blokada jest za nieprzejednaną, a przy tym wyjątkowo niegrzeczną postawę sprzedającej w dyskusji. Kupujący pisał w dyskusji:
(...) to proszę chociaż napisać jaki jest objaw, czy jak dokupię brakujący zasilacz , czy chociaż zaświeci ten ekran, czy wogóle szkoda szukać zasilacza i podstawki ? (...) Jak jest uszkodzona matryca ? Jest pasek, wogóle nic nie widać ? Część ekranu jest niewidoczna ? Proszę o zdjęcie uszkodzenia. (...) Dyskusję zamknę gdy zdecyduje czy zostawić monitor, i dokupić brakujące elementy, czy uznam że jednak zostałem oszukany. (...) Proszę o rzetelną informację o uszkodzeniu, w jaki sposób jest uszkodzona matryca, czy widać obraz ,ale jest część matrycy uszkodzona, czy wogóle nie widać nic ? Ta informacja przesądzi o dalszych moich działaniach, czy zostawiam monitor.
Na co dostał odpowiedź:
Przepraszam bardzo ale uznać co najwyżej pan może że pora udać się do okulisty a przy okazji psychiatry że takie bzdury pan wypisuje. Jest pan niepoczytalny. Kupiłeś pan to pan sobie sam sprawdzaj i rób co chcesz, ode mnie wara.
Co więcej - to nie jest jedyna dyskusja. Są jeszcze trzy inne, w każdej chodzi o to samo: nie doczytania opisu. Dość znacząca kumulacja. W każdej z nich stosunek sprzedającej do tych klientów jest taki sam.
Naprawdę mi cholernie przykro, że tak wiele osób wypowiadających się tutaj nie potrafi obiektywnie na tę sytuację spojrzeć. Przecież decyzja o blokadzie jest tu oczywista - pomijając już całą sprawę z matrycą, nie chcemy osób, które w ten sposób odnoszą się do klientów, bo to powoduje, że wszyscy tracimy. Ta blokada jest nie tylko w interesie kupujących - ona jest również w interesie wszystkich sprzedawców, którym zależy na długoterminowej dobrej opinii, a nie tylko na krótkoterminowym zysku.
@Knowhere gdy zacznie braknąć tu sprzedających, to - i tu spora niespodzianka - (przyszły) kupujący też już nic na allegro nie kupi - jestem całkiem spokojny, że dopóki na Allegro będą kupujący, dopóki można tu zarabiać pieniądze, sprzedających nie zacznie brakować.
@msniezek Maciek, dlaczego nie dałeś tego wczoraj?! To zupełnie zmienia postać rzeczy i wywraca sprawę do góry nogami. Już nie będę jej bronić. Dla mnie może wisieć do końca świata i jeden dzień dłużej. Za tę korespondencję. To się nie mieści w głowie! Wściekła jestem!
@WREDZIA-W1 ależ pisałem wczoraj, że korespondencja była niegrzeczna. Szkoda, że mi nie uwierzyłaś.
@msniezek kupujący ze mnie kpił, wysmiewał. A wstawiasz tylko odpowiedź która kompromituje mnie, a nie jego. Ponadto cały czas próbował pokazać że to on tu rządzi i on zdecyduje czy zwraca, a to nie tedy droga, to sprzedawca decyduje czy zgadza się na zwrot przedmiotu zgodnego z opisem a nie kupujący który stawia warunki, w tym jest mądry, szkoda że nie w czytaniu opisu. Szkoda również, że nie chciał zwrócić monitora a mi kazano zwrócić POK więc gdybym go opłaciła zostałabym z niczym, a kupujący z monitorem i kasa. To raczej nie jest normalne i nie tak powinno działać.
@msniezek "Niegrzeczna" to pojęcie bardzo względne. Poza tym nie widziałam pytania kupującego. Grzecznego pytania. I koszmarnej odpowiedzi sprzedającej.
@Anita99_ Niegrzeczny to ja czasem jestem, a tobie radzę pogodzić się z tym faktem jaki jest. Poproś teraz ,,Grzecznie" kupującego o zwrot tego monitora na twój koszt, oddaj kasę dla Allegro i zamknij temat. Potem też ,,Grzecznie" proś aby odblokowali ci konto. Ludzie którzy byli tu za tobą, pomału się odwracają. Dlaczego???
@msniezek szkoda, że nie wstawiasz wypowiedzi kupującego które były złośliwe, stąd moja reakcja. Przecież nie mam obowiazku przyjmowania zwrotu jako osoba prywatna, dlatego odmowilam, jaki w tym widzisz problem? Wychodzi na to, że mam blokade za to, że nie chciałam przyjąć zwrotu. Ponadto kupujący otrzymał odpowiedź, że poza matrycą nie ma żadnej wady, do z reszta było oczywiste i nie musiał o to pytać skoro było napisane że, technicznie jest sprawny. Nie zostałam sprawiedliwie potraktowana, i to mi jest cholernie przykro, bo nikt nie stawia się po stronie sprzedającego, zawsze tak było na allegro i nic się nie zmieniło.
@Anita99_ proszę bardzo, wszystkie wypowiedzi kupującego, w kolejności chronologicznej:
1. Chce zwrócić ten monitor, opisu jest 30 ponad linii ,a informacja o tym że jest niekompletny i uszkodzony jest wkomponowana w kilka linijek przedostatnich. Nie jest to rzetelny opis produktu, a splagiatowany opis ze strony samsunga. Zdjęcie pokazuje kompletny monitor w dobrym stanie, w rzeczywistości monitor jest uszkodzony bez podstawki i zasilacza.
2. czyżby ? Widać po Pańskich emocjach że nie jest ok. "Stan wizualny jak na zdjęciach, wystarczy wyczyścić"
3. to proszę chociaż napisać jaki jest objaw, czy jak dokupię brakujący zasilacz , czy chociaż zaświeci ten ekran, czy wogóle szkoda szukać zasilacza i podstawki ? ( napewno było zdjęcie uszkodzenia-ale nie czytam dokładnie, opis uszkodzenia też pewnie był, tez nie doczytałem). Nie odsyłam tego śmiecia. (gratuluje odpowiedzialności ). Widać po tych histerycznych wypowiedziach ze ma Pani świadomość że sprzedaje śmieć , rzecz bezwartościową. Można sprzedać jakiemuś serwisowi na części, wtedy taka transakcja ma rację bytu, i byłoby to ok, w moim wypadku nie jest ok. 250zł nie jest kwota która doprowadzi mnie do bankructwa,-wiec nie odsyłam, a Pani tak się rzuca że chyba to kwestia życia i śmierci 😉
4. Jak jest uszkodzona matryca ? Jest pasek, wogóle nic nie widać ? Część ekranu jest niewidoczna ? Proszę o zdjęcie uszkodzenia. No tak pyskować to Pani potrafi, tylko rzetelnej informacji nie umie podać.
5. Dyskusję zamknę gdy zdecyduje czy zostawić monitor, i dokupić brakujące elementy, czy uznam że jednak zostałem oszukany. Nie będę się wspomagał allegro, tylko zgłoszę oszustwo z prawa karnego. W najgorszej dla Pani wersji sąd zasądzi naprawienie szkody, czyli zwrot pieniędzy i dołoży wyrok, np.: w zawieszeniu pozbawienie wolności, lub ograniczenie wolności -np odpracowanie w jednostkach społecznych (szpital. dom opieki itd), pod nadzorem kuratora. Myślę że zwrot pieniędzy i poprawienie aukcji na rzetelny opis, bez marketingowego bełkotu z wkomponowanym 1 zdaniem, to dla Pani najbardziej korzystne wyjście z tej sytuacji. Nie pisze tego złośliwie, takie sytuacje procedowałem. Proszę o rzetelną informację o uszkodzeniu, w jaki sposób jest uszkodzona matryca, czy widać obraz ,ale jest część matrycy uszkodzona, czy wogóle nie widać nic ? Ta informacja przesądzi o dalszych moich działaniach, czy zostawiam monitor. Byłoby prościej gdyby dołączyła Pani zasilacz , mógłbym sam sprawdzić.
6. "Wystarczy wyczyścić" och,ach, drogie allegro , chiałam być sprytna, ale oszustwo wyszło i co teraz, broń mnie , och, ach
To wszystkie wypowiedzi kupującego w tej dyskusji.