Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
DPD nie potrafiło dostarczyć paczki na _prawidłowy_ adres i ją odsyła. Nawet nie zadzwonili do klienta, tylko uznali sami sobie, że adres jest zły i koniec. Dzwoniliśmy z interwencją kiedy paczka była jeszcze w oddziale docelowym, ale oczywiście olali sprawę i paczka już do nas wraca. Żeby nie było, prawidłowość adresu potwierdziliśmy z klientem, ale DPD wie przecież lepiej, bo "sprawdzili sobie na google" (cytat z infolinii), że taki adres nie istnieje.
DPD w ramach smart! oczywiście. Jaka jest procedura teraz?
No i pytania. Wysyłać DPD jeszcze raz, żeby jeszcze raz nie znaleźli adresu? No i kto pokryje koszt ponownej wysyłki, skoro to DPD w ramach umowy z Allegro "dało ciała" i pewnie teraz nie będzie winnego.
W InPost, gdy jest jakiś problem z adresem, to kurier potrafi zadzwonić do klienta, a jak nie, to oddział docelowy pisze do nas maila, że jest taki a taki problem i co dalej - wtedy my dzwonimy do klienta, wyjaśniamy, odpisujemy i następnego dnia paczka dochodzi gdzie trzeba. Ale widzę, że DPD w ramach Allegro to ma takie detale w nosie. Kurier fajtłapa nie potrafi znaleźć adresu, to pyk i zwrot do nadawcy - skasujemy sobie za jeszcze jedną wysyłeczkę (a właściwie dwie, bo przecież trzeba to do klienta wysłać ponownie).
logario_ig już tą formułkę kiedyś pisałem ,, Coście się tak uczepili DPD, tylu innych przewoźników ,,
Co 5 wątek na Gadane dotyczy DPD !!! , już nawet Kolporter zszedł z tapety .
@mdrogeria Allegro się uczepiło DPD. Klient wybrał DPD. A skoro co piąty wątek dotyczy DPD, to może Allegro by przywołało swojego usługodawcę do porządku.
logario_igjuż parę lat minęło jak podziękowalem DPD za współpracę i jestem HAPPY 😁
@logario_ig No właśnie, a potem klient pozostaje bez towaru i pyta na tym forum, komu ma składać reklamację, bo kurier nie chce dostarczyć paczki. Wczoraj czy przedwczoraj był tu podobny wątek, gdzie kurier niby był pod adresem, ale nikogo nie było w domu i zamiast zadzwonić wcześniej do klienta lub dostarczyć przesyłkę ponownie, wrócił z paczką i pozostawił ją do odbioru w innym miejscu.
W Twojej sytuacji pozostaje jak najszybciej nadać przesyłkę tak, aby kupujący ją otrzymał lub zwrócić mu wszystkie koszty, a potem użerać się z reklamacją w DPD.
@logario_ig, w takim przypadku warto zgłosić reklamację przewoźnikowi. Jeśli była to jedna z poniższych metod dostawy:
to do złożenia reklamacji potrzebujesz pełnomocnictwa Allegro. Znajdziesz je w zakładce Ustawienia dostawy - wystarczy, że wybierzesz [pobierz pełnomocnictwo] na dole strony.
Reklamację możesz złożyć m.in. przez formularz na stronie DPD. Odpowiedź otrzymasz w 30 dni od złożenia kompletnej reklamacji.
Więcej na temat tego procesu dowiesz się z tego artykułu w Pomocy.
a dlaczego nie zglosic reklamacji posrednikowi czyli allegro ?
Moge sie nie znac ale gdyby to allegro wyjasnialo takie sprawy z DPD może cos by sie zmienilo
@mr_oma W tym artykule:
... piszesz, żeby w przypadku korzystania z WzA bez umowy z DPD, reklamacje składać kontaktując się z Wami, a Wy złożycie reklamację do DPD.
Tak też uczyniliśmy.
@logario_ig, oczywiście. Widzę też, że napisałaś do nas w tej sprawie mejlowo. Mam nadzieję, że sprawę uda się wyjaśnić.
Czy reklamacje na usługi Allegro DPD można także składać do Allegro? @mr_oma
@Qwin_sklep, w metodzie Kurier DPD (gdy masz własną umowę z przewoźnikiem) oraz Allegro Kurier DPD (gdy korzystasz z umowy własnej na wynegocjowanych przez Allegro stawkach) możesz zgłosić reklamację samodzielnie. W niektórych przypadkach doradca Allegro może złożyć przewoźnikowi DPD reklamację w Twoim imieniu. Tak jest np. w przypadku Allegro Kurier DPD (bez umowy własnej), gdy korzystasz z Wysyłam z Allegro.
@mr_oma dlaczego wprowadzasz w błąd autora wątku sugerując że nie może składać reklamacji do allegro?
całe szczęście że
@logario_ig jest ogarnięty i odpowiednio skierował swoje roszczenie
niestety DPD zeszło na psy. Kiedyś jak był problem z doręczeniem, albo adresem, czy kontaktem z odbiorcą dostawaliśmy mail z centrali z zapytaniem co robić ? Czy magazynować paczkę, czy umawiać późniejszy odbiór itd. My mogliśmy zadzwonić do adresata i ustalić szczegóły. Teraz DPD już tak nie robi, wystarczy, że kurierowi coś tam się nie zgadza, albo nie chce mu się wykonać telefonu i już wpisuje zwrot i odsyłają paczkę do nadawcy. Między innymi z tego powodu zrezygnowałem z pobrań DPD na jednym z kont, ponieważ zbyt często wracały do mnie paczki z winy kuriera.
Psy to mało, każda paczka dostarczona przez tego przewoźnika jest "dziurawa".
może je gryzą ? 🤣🤣
@mdrogeria Jakiś higienista to był 😂🤣
1 karton również i wyjęte 2 mydła .......żenada / 8zł !!!! /.
Allegrowe "biznesy" 🙂 Dziecinada 🙂
@LEW433 Kiedyś na własne oczy widziałam, jak przed domem stał samochód dostawczy, a kurier DPD i wraz z innym "żonglowali" sobie przesyłkami. Żonglerka ta polegała na przerzucaniu przesyłek bez należytego - ostrożnego obchodzenia się z nimi. Przecież sami nie wiedzą, co jest w środku. Wystarczy, że ktoś zamówił coś szklanego, elektronikę, podzespoły komputerowe itp., to po takim przerzucaniu delikatna elektronika może ulec nieodwracalnemu uszkodzeniu.