Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry.
04.10.2024 kupujący X zakupił u mnie przedmiot Y.
Zaznaczył opcję dostawy kurierem i zapłaty przy odbiorze. Niestety, do nadania przesyłki kurierem potrzebne były dane, których kupujący mi nie dostarczył. Próbowałem kontaktować się z nim kilka razy i bez żadnego odzewu, wskutek czego przedmiot został zablokowany. Nie mogę go wysłać, ani nie mogę go sprzedać.
Kontaktowałem się w tej sprawie z Allegro, ale otrzymałem jedynie odpowiedź, że skontaktuje się z kupującym, aby napisał do mnie.
I tyle.
Sprawa nie została rozwiązana. Kupujący milczy, ja nie mogę wysłać przedmiotu, ani go sprzedać.
W związku z tym mam dwa pytania:
1. Czy jest możliwość, aby Allegro anulowało transakcję, która właściwie nie doszła do skutku z winy kupującego? Chciałbym odzyskać przedmiot i móc go znów wystawić. Wtedy Allegro będzie mogło zarobić na prowizji, bo do tego czasu nie zarobię ani ja, ani Allegro.
2. Czy jest możliwość wystawienia negatywnego komentarza kupującemu, aby przestrzec innych sprzedających przed takimi nieuczciwymi kupującymi, czy opcję negatywów mają tylko kupujący dla sprzedających, bo kupujący są chronieni?
Dodam, że kontakt z Allegro przez Whatsapp to jakaś farsa, tylko czatbot bez ładu i składu.
@giepe1982 Allegro nie jest stroną transakcji i nie może jej anulować. Możesz jedynie wysłać wiadomość z wezwaniem do uzupełnienia braków w terminie np. 7 dni, a po tym oświadczenie o odstąpieniu od umowy z powodu braku możliwości jej realizacji.
Co do prowizji, to Allegro już zarobiło, bo prowizja została naliczona od razu po dokonaniu zamówienia.
Kupujący może nigdy nie podać danych do wysyłki, nastepnie wystawić Ci negatywna ocenę i na tym sprawa się skończy. Allegro odpisze, że nie może usunąć oceny, bo nie zna treści waszej korespondencji, ani ewentualnych rozmów telefonicznych.
Następnie taki delikwent może jeszcze 2 razy zrobić to samo. Dopiero wtedy możesz zablokować mu możliwość zakupów, ale tylko na pół roku.
@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_ "Kupujący może nigdy nie podać danych do wysyłki, nastepnie wystawić Ci negatywna ocenę i na tym sprawa się skończy." - no naprawdę super Allegro traktuje sprzedawców. Kupujący może oszukiwać sprzedawcę, wystawić mu negatywa "i na tym sprawa się zakończy".
Mam jeszcze dwa pytania:
1. Termin ostateczny wyznaczyłem i właśnie dziś minął. W jaki sposób mogę anulować transakcję? W zakładce "sprzedane" nie mam takiej możliwości (lub jej nie widzę).
2. Skoro Allegro otrzymało prowizję, ale produkt nie został sprzedany, wysłany, ani opłacony czy to oznacza, że mimo wszystko jeszcze zapłaciłem za to? Czy ta prowizja będzie mi zwrócona?
@giepe1982 widzę, że kontaktowałeś się z nami w zgłoszeniu o numerze 45374878, gdzie poprosiliśmy Cię o wyznaczenie kupującemu nieprzekraczalnego terminu odbioru przesyłki - czy wyznaczyłeś taki termin kupującemu? Pamiętaj też proszę, aby zachować ciągłość korespondencji i w razie dodatkowych pytań, odpowiedzieć na wiadomość doradcy w zgłoszeniu 45374878. Pomoże to zachować ciągłość korespondecji oraz skutecznie znaleźć rozwiązanie dla Twojej sprawy.
Termin ostateczny wyznaczyłem i właśnie dziś minął. W jaki sposób mogę anulować transakcję? W zakładce "sprzedane" nie mam takiej możliwości (lub jej nie widzę).
@giepe1982 Anulować nie możesz.
@giepe1982 sprzedałeś jako osoba prywatna czy jako firma?
jako osoba prywatna na allegro lokalnie
@giepe1982 ma 7 dniowy regulminowy czas na zapłatę wystawiasz zwyczajnie kolejny raz. Jak w treści ogłoszenia napiszesz inny czas na oczekiwanie na kase liczy się twój a najlepiej daj kup teraz.
Chodzi o to, że wybrał opłatę przy odbiorze, a nie podał pełnych danych do wysyłki przedmiotu. Więc przedmiot nie został wysłany, a tymbardziej opłacony, z facetem nie ma kontaktu, a allegro nic z tym nie robi, nie anuluje transakcji, bo pobrało opłatę za sprzedaż, chociaż do sprzedaży (czyli wymiany towaru za pieniądze) nie doszło. Ja również nie mam możliwości anulowania tej niedoszłej transakcji. Sytuacja patowa.
@giepe1982 Rada na przyszłość. Nie udostępniaj metody płatności za pobraniem.
@musashi2007 bzdurna rada ..sporo korzystam za pobraniem, dokladnie w tym momencie pisze to i czekam na ten rodzaj dostawy, zwlaszcza gdy duze gabaryty, lub od sprzedajacego niemozliwego do zweryfikowania ...czesto sami sprzedajacy tak wola......