anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

kupujacy zlozyl wniosek POK do zamówienia

wielkieZOO
#9 Pomysłodawca#

Witam,

Jakiś czas temu kupujący chciał zareklamować towar, ponieważ twierdził, że był niezgodny z opisem. Odpowiedziałem mu, że są to cechy organoleptyczne i w opisie na aukcji nic o tym nie jest napisane.

Napisałem również, jeśli tak twierdzi, to niech odeśle towar na reklamacje. 

Sprawa ucichła, minęło 14 dni, było jakieś powiadomienie od Allegro. 

18 czerwca dostałem maila, że "kupujący złożył wniosek POK do zamówienia." "Skontaktuj się z nim jak najszybciej, aby wyjaśnić tę sprawę. W przeciwnym razie wprowadzimy ograniczenia na Twoje konto oraz doliczymy wypłaconą kwotę do Twojego rozliczenia z Allegro."

Co mam zrobić w takiej sytuacji ?? jak się ustosunkować i z kim rozmawiać ? 

oznacz moderatorów
52 ODPOWIEDZI 52

LEW433
#21 Demiurg#

Odpowiedzieć w terminie, napisz że chcesz rozpatrzyć reklamacje i czekasz na odesłanie towaru.

oznacz moderatorów

Client:96810784
#13 Ambasador#

Skoro proszą o kontakt to... się z nimi skontaktuj. Nie ma tu większej filozofii.

oznacz moderatorów

Ahoj-Serwis
#10 Popularyzator#

Chyba jednak jest jakiś problem skoro sprzedający poprosił o odesłanie towaru, a kupujący tego nie uczynił tylko złożył wniosek do POK. 

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@wielkieZOO  obstawiam że kupujący założył Ci dyskusje a w niej złożyl reklamacje.  Reklamacje nalezy rozpatrzec w ciągu 14 dni ( to termin ustawowy)  Jeśłi w tym terminie nie zostanie rozpatrzona uznaje ją sie za zasadną.

Prawdopodobnie napisałeś kupującemu prośbe o odesłanie towaru a on sie do niej nie odniósł. Wobec tego naleząlo 14 dnia reklamacje odrzucić z powodu nie odesłania przedmiotu.

Wówczas byłoby wszystko zgodnie z prawem

Jelsi nie napisaleś że odrzuycasz reklamacje - po 14 dniach została ona uznana za zasadną. stąd wniosek do POK i prawdopodobnie wyplata.

Cóż zdaje sie że Twój klient jako konsument dużo lepiej zna przepisy niż Ty jako firma. 

Jak mówie wiele z tego co napisałem to moje przypuszczenia jeśłi sie myle to oczywiście sprostuj .

Natomiast co do sytaucji to zdaje sie że nie bardzo juz możesz cokolwiek zrobić. Jeśłi mineło 14 dni - reklamacja została uznana- kupującemu należy sie zaspokojenie roszczenia.

oznacz moderatorów

pinkpink11
#12 Orędownik#

@_Likos_ ale tutaj reklamacja nie została złożona bo kupujący nie odesłał towaru

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@pinkpink11  złożenie reklamacji to poinformowanie sprzedającego o wadzie produktu/aukcji  oraz sprecyzowanie swoich oczekiwań odnosnie usunięcie usterki Sama informacja jest złożeniem reklamacji. Jak inaczej kupujący miałby np reklamować brak produktu w przesyłce ???

Natomiast kolejnym krokiem jest odeslanie towaru jeśli sprzedający o to prosi. U nas np nie zawsze prosimy kupujacych o odesłanie towaru. Jeżeli kupujący zgłasza reklamacje my przekazujemy ją do producenta i czasem producent twierdzi że usterka jest nie do usunięcia i np wysyła nowy produkt lub prosi o zwrot pieniędzy a my otrzymujemy koretke na produkt.

Samo odesłanie towaru nie musi mieć nic wspólnego ze zgloszeniem reklamacji. Z reguły najpierw idzei samo złoszenie informacja . 

Oczywiście jeśli sprzedawca prosi o odesłanie produktu a kupujący tego nie zrobi jest to podstawa do odrzucenia reklamacji.

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@_Likos_ 

Chyba trzeba się cieszyć, że mojego asortymentu się nie zjada i nie sieje 😂 Przypomniała mi się Twoja historia z polem bobu.

_____________
Kama
oznacz moderatorów

pinkpink11
#12 Orędownik#

To reklamacja USŁUGI a nie towaru. Rękojmia dotyczy wad fizycznych rzeczy.

 

Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@pinkpink11 Reklamację należy rozpatrzyć (uznać bądź odrzucić) w ciągu 14 dni. Można ją odrzucić jako bezzasadną z racji nie odesłania towaru do sprzedawcy ale trzeba to zrobić w ciągu 14 dni - inaczej w świetle prawa zostaje ona uznana.
Można też ją uznać bez odsyłania towaru do sprzedającego - możliwości jest wiele ale najważniejsze to trzymać się terminów.

oznacz moderatorów

pinkpink11
#12 Orędownik#

W tym wypadku do złożenia reklamacji nie doszło. Wysłanie wiadomości, że rzekomo coś jest niezgodne z opisem to jeszcze nie reklamacja.

oznacz moderatorów

denim-outlet
#10 Popularyzator#

Nie przejmuj się. Odpisz tak jak napisał LEW433 

Nie ważne czy kupujący złożył reklamację i czy będzie uzasadniona allegro pewnie przyzna pieniądze z POK bez konsekwencji dla ciebie. Tylko nie nawal i odpisuj w terminie.

Mają taką politykę rozdawnictwa, wszystko byle by połechtać ego kupujących.

oznacz moderatorów

wielkieZOO
#9 Pomysłodawca#

Tak zrobilem, nie uznali rekompensaty ponieważ kupujący nie odesłał towaru, w zamian dostałem negatywa.... Cytuję "pies wymiotował po karmię". Brak słów... Jestem załamany...

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_    Masakra. Taki negatyw rujnuje początkującemu sprzedawcy całą sprzedaż. Za chwilę straci smarta.

Ciekawa jestem jak można rozpatrzyć taką reklamację? Po zwrocie towaru karmić nią okoliczne psy i czekać czy zwymiotują czy nie?  Karma ma wysokie noty, prawie 5.

_____________
Kama
oznacz moderatorów

wielkieZOO
#9 Pomysłodawca#

Nie wiem jakie kroki można podjąć żeby to sprostować, ktoś pomoże??? Co dalej? 

W jaki sposób traci się smarta?

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@wielkieZOO  

Już go w zasadzie straciłeś bo masz tylko 97 % poleceń .

_____________
Kama
oznacz moderatorów

denim-outlet
#10 Popularyzator#

wielkieZOO   zgłoś że treść komentarza odnosi się do produktu a nie do transakcji jak trafisz na sensownego konsultanta to usunie

oznacz moderatorów

wielkieZOO
#9 Pomysłodawca#

Do kogo mogę to zgłosić?

oznacz moderatorów

denim-outlet
#10 Popularyzator#

zamów rozmowę przez kontakt z allegro

 

oznacz moderatorów

denim-outlet
#10 Popularyzator#
oznacz moderatorów