Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Jakiś czas temu kupujący chciał zareklamować towar, ponieważ twierdził, że był niezgodny z opisem. Odpowiedziałem mu, że są to cechy organoleptyczne i w opisie na aukcji nic o tym nie jest napisane.
Napisałem również, jeśli tak twierdzi, to niech odeśle towar na reklamacje.
Sprawa ucichła, minęło 14 dni, było jakieś powiadomienie od Allegro.
18 czerwca dostałem maila, że "kupujący złożył wniosek POK do zamówienia." "Skontaktuj się z nim jak najszybciej, aby wyjaśnić tę sprawę. W przeciwnym razie wprowadzimy ograniczenia na Twoje konto oraz doliczymy wypłaconą kwotę do Twojego rozliczenia z Allegro."
Co mam zrobić w takiej sytuacji ?? jak się ustosunkować i z kim rozmawiać ?
Odpowiedzieć w terminie, napisz że chcesz rozpatrzyć reklamacje i czekasz na odesłanie towaru.
Skoro proszą o kontakt to... się z nimi skontaktuj. Nie ma tu większej filozofii.
Chyba jednak jest jakiś problem skoro sprzedający poprosił o odesłanie towaru, a kupujący tego nie uczynił tylko złożył wniosek do POK.
@wielkieZOO obstawiam że kupujący założył Ci dyskusje a w niej złożyl reklamacje. Reklamacje nalezy rozpatrzec w ciągu 14 dni ( to termin ustawowy) Jeśłi w tym terminie nie zostanie rozpatrzona uznaje ją sie za zasadną.
Prawdopodobnie napisałeś kupującemu prośbe o odesłanie towaru a on sie do niej nie odniósł. Wobec tego naleząlo 14 dnia reklamacje odrzucić z powodu nie odesłania przedmiotu.
Wówczas byłoby wszystko zgodnie z prawem
Jelsi nie napisaleś że odrzuycasz reklamacje - po 14 dniach została ona uznana za zasadną. stąd wniosek do POK i prawdopodobnie wyplata.
Cóż zdaje sie że Twój klient jako konsument dużo lepiej zna przepisy niż Ty jako firma.
Jak mówie wiele z tego co napisałem to moje przypuszczenia jeśłi sie myle to oczywiście sprostuj .
Natomiast co do sytaucji to zdaje sie że nie bardzo juz możesz cokolwiek zrobić. Jeśłi mineło 14 dni - reklamacja została uznana- kupującemu należy sie zaspokojenie roszczenia.
@_Likos_ ale tutaj reklamacja nie została złożona bo kupujący nie odesłał towaru
@pinkpink11 złożenie reklamacji to poinformowanie sprzedającego o wadzie produktu/aukcji oraz sprecyzowanie swoich oczekiwań odnosnie usunięcie usterki Sama informacja jest złożeniem reklamacji. Jak inaczej kupujący miałby np reklamować brak produktu w przesyłce ???
Natomiast kolejnym krokiem jest odeslanie towaru jeśli sprzedający o to prosi. U nas np nie zawsze prosimy kupujacych o odesłanie towaru. Jeżeli kupujący zgłasza reklamacje my przekazujemy ją do producenta i czasem producent twierdzi że usterka jest nie do usunięcia i np wysyła nowy produkt lub prosi o zwrot pieniędzy a my otrzymujemy koretke na produkt.
Samo odesłanie towaru nie musi mieć nic wspólnego ze zgloszeniem reklamacji. Z reguły najpierw idzei samo złoszenie informacja .
Oczywiście jeśli sprzedawca prosi o odesłanie produktu a kupujący tego nie zrobi jest to podstawa do odrzucenia reklamacji.
Chyba trzeba się cieszyć, że mojego asortymentu się nie zjada i nie sieje 😂 Przypomniała mi się Twoja historia z polem bobu.
To reklamacja USŁUGI a nie towaru. Rękojmia dotyczy wad fizycznych rzeczy.
@pinkpink11 Reklamację należy rozpatrzyć (uznać bądź odrzucić) w ciągu 14 dni. Można ją odrzucić jako bezzasadną z racji nie odesłania towaru do sprzedawcy ale trzeba to zrobić w ciągu 14 dni - inaczej w świetle prawa zostaje ona uznana.
Można też ją uznać bez odsyłania towaru do sprzedającego - możliwości jest wiele ale najważniejsze to trzymać się terminów.
W tym wypadku do złożenia reklamacji nie doszło. Wysłanie wiadomości, że rzekomo coś jest niezgodne z opisem to jeszcze nie reklamacja.
Nie przejmuj się. Odpisz tak jak napisał LEW433
Nie ważne czy kupujący złożył reklamację i czy będzie uzasadniona allegro pewnie przyzna pieniądze z POK bez konsekwencji dla ciebie. Tylko nie nawal i odpisuj w terminie.
Mają taką politykę rozdawnictwa, wszystko byle by połechtać ego kupujących.
Tak zrobilem, nie uznali rekompensaty ponieważ kupujący nie odesłał towaru, w zamian dostałem negatywa.... Cytuję "pies wymiotował po karmię". Brak słów... Jestem załamany...
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Masakra. Taki negatyw rujnuje początkującemu sprzedawcy całą sprzedaż. Za chwilę straci smarta.
Ciekawa jestem jak można rozpatrzyć taką reklamację? Po zwrocie towaru karmić nią okoliczne psy i czekać czy zwymiotują czy nie? Karma ma wysokie noty, prawie 5.
Nie wiem jakie kroki można podjąć żeby to sprostować, ktoś pomoże??? Co dalej?
W jaki sposób traci się smarta?
wielkieZOO zgłoś że treść komentarza odnosi się do produktu a nie do transakcji jak trafisz na sensownego konsultanta to usunie
Do kogo mogę to zgłosić?
zamów rozmowę przez kontakt z allegro
https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=51b99f53-f844-4aca-ae85-35363ce7a272
to link to kontaktu