anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nieopłacone zamówienia

991221
#11 Animator

Witam,

Czasami zdarza się, że klient składa zamówienie i go nie opłaca. Po kilku dniach Allegro zwraca prowizję. Następnie po tygodniu lub dłużej klient je opłaca nawet jak zmieniam status na anulowane. Dlaczego klient może takie zamówienie opłacić? Przecież nie będę trzymać towaru w nieskończoność. Skoro klient nie opłaca zamówienia, prowizja jest mi zwracana, to taki towar ponownie wystawiam na sprzedaż. Klient nie powinien mieć możliwości opłacenia takiego zamówienia. Powinien od nowa złożyć zamówienie. Dodam jeszcze, że gdy takie anulowane zamówienie klient opłaci, to nawet nie wyświetla się one jako do wysłania. 

@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

w_kiwi
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@991221 Klient nie powinien mieć możliwości opłacenia takiego zamówienia. Czy możesz podać przykład? 

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

991221
#11 Animator
a480d070-b6fa-11f0-a671-b1cee7a2e33b
takie na przykład.
oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@991221 Dziękuję. Już to wyjaśniam. Proszę Cię o chwilę cierpliwości. Wrócę tutaj z odpowiedzią. 

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Client:74250890
#9 Pomysłodawca

@991221 Klient ma 7 dni na opłacenie. 

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@991221 Wyjaśnię kilka kwestii. Klient ma na opłacenie zamówienia "kup teraz" 7 dni. Powinieneś upewnić się, że klient rezygnuje z zamówienia, zanim złożysz wniosek o zwrot prowizji. Klient ma możliwość opłacenia zakup nawet po zwrocie prowizji i nie jest to błąd. Natomiast Ty powinieneś mieć możliwość wygenerowania etykiety do takiego zamówienia, dlatego, gdy taka sytuacja ponownie będzie miała miejsce, proszę, abyś dodał zrzuty ekranu obrazujące problem.

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

seeyougame
#12 Orędownik

@w_kiwi 

1. Klient kupuje

2. Nie opłaca zamówienia

3. W odpowiednim czasie Allegro samo z automatu zwraca prowizję

4. Sprzedawca klika że zamówienie zostało anulowane (widnieje jako anulowane na czerwono i nie opłacone)

5. Po pewnym czasie okazuje się, że to zamówienie w jakiś magiczny sposób jest w zakładce ANULOWANE ale widnieje tam jako OPŁACONE

Taka to sytuacja. Sam miałem taką niedawno.

__________
Proszę o stosowanie poprawnego formatowania w wiadomościach: używanie wielkich liter na początku zdań, kropek oraz akapitów. Tekst pisany ciągiem bez znaków interpunkcyjnych jest trudny do czytania i utrudnia komunikację w naszej społeczności. Dziękuję za wyrozumiałość i dbanie o czytelność postów!
oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@seeyougame To oznaczenie, które sam zmieniasz na "anulowane" jest tylko dla Ciebie. Klient ma 7 dni na opłacenie zamówienia. Tak, jak wspomniałam wyżej. Potrzebuję zrzutów ekranu, które obrazują, że pomimo opłacenia zamówienia przez klienta, nie ma możliwości wygenerowania etykiety. 

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

seeyougame
#12 Orędownik

@w_kiwi okej, rozumiem oznaczenie, ale...

Pytanie nie brzmiało JAK WYGENEROWAĆ ETYKIETĘ do takiego zamówienia, tylko dlaczego klient ma MOŻLIWOŚĆ OPŁACENIA zamówienia, które po 7 dniach zostało automatycznie anulowane i została do niego automatycznie zwrócona prowizja.

Mam pewien koncept: czy jest taka możliwość, że powiedzmy klient 6 dnia wybierze płatność na druczku na poczcie i 6 dnia wykona taki przelew który dojdzie 9 dnia i wtedy system go uzna? A ponieważ to 2 dni różnicy to zdążymy go dać do anulowanych, Allegro da anulowanie prowizji z automatu i najpierw da czerwony znacznik, ale jak przelew dojdzie z 2-dniowym opóźnieniem, zmieni ten znacznik na zielony w skutek czego opłacone zamówienie będzie widnieć w anulowanych?

__________
Proszę o stosowanie poprawnego formatowania w wiadomościach: używanie wielkich liter na początku zdań, kropek oraz akapitów. Tekst pisany ciągiem bez znaków interpunkcyjnych jest trudny do czytania i utrudnia komunikację w naszej społeczności. Dziękuję za wyrozumiałość i dbanie o czytelność postów!
oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@seeyougame Tak, jak już napisałam wyżej, otrzymałam informację, że możliwość wygenerowania etykiety powinna być normalnie dostępna, dlatego potrzebuję zrzutów ekranu, jeśli taki problem znowu się pojawi. Bez tego niczego nie jesteśmy w stanie zweryfikować. 

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Client:74250890
#9 Pomysłodawca

@w_kiwi  Normalnie ma 7, ale nie zawsze. Może mieć i mniej, zgodnie z regulaminem Allegro. 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@w_kiwi trochę dziwnie rozumujesz bo jak się mówi "kij ma dwa końce"

Klient ma na opłacenie zamówienia "kup teraz" 7 dni. Powinieneś upewnić się, że klient rezygnuje z zamówienia, zanim złożysz wniosek o zwrot prowizji. Klient ma możliwość opłacenia zakup nawet po zwrocie prowizji i nie jest to błąd.

ten limit czasu 7 dni ma chronić kupującego przed roszczeniami ze strony sprzedawcy

i oznacza "jeżeli nie zapłacę w ciągu 7 dni to umowy nie ma"

inaczej sprzedawca będzie mieć 2 lata na pozwanie kupującego o np: wykonanie umowy

tak to było tutaj wcześniej rozumiane

i działa to tak samo w drugą stronę

zapytaj o interpretację swój dział prawny

 

 

oznacz moderatorów

seeyougame
#12 Orędownik

Dodatkowo: "Powinieneś upewnić się, że klient rezygnuje z zamówienia, zanim złożysz wniosek o zwrot prowizji."

Jest coś takiego na Allegro jak automatyczny zwrot prowizji 🙂 

Twoja odpowiedź generuje problem pod postacią tego, czy Allegro ma pisać do każdego nie opłaconego zamówienia "rezygnuje Pan bo chcemy zwrócić prowizję" albo czy ma to robić sprzedający? 

__________
Proszę o stosowanie poprawnego formatowania w wiadomościach: używanie wielkich liter na początku zdań, kropek oraz akapitów. Tekst pisany ciągiem bez znaków interpunkcyjnych jest trudny do czytania i utrudnia komunikację w naszej społeczności. Dziękuję za wyrozumiałość i dbanie o czytelność postów!
oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@RED Nie znasz szczegółów, a się wypowiadasz. Nie minął okres 7 dni na opłacenie wspomnianego zamówienia, dlatego nie ma błędu. 

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@w_kiwi wróć do głównego wątku , po ilu dniach allegro zwraca samoczynnie prowizje od nieopłaconego zamówienia, o czym pisze @991221 ?

oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@RED weryfikujemy jeszcze zgłoszony problem. Wrócimy do Was z informacją. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Client:74250890
#9 Pomysłodawca

https://help.allegro.com/pl/sell/a/automatyczny-rabat-transakcyjny-zwrot-prowizji-bez-wypelniania-wn...

 

Upewnij się, czy Twój klient chce zapłacić za swoje zakupy. Jeśli nie ustalicie między sobą innych warunków, kupujący powinien to zrobić:

  • w ciągu 7 dni – w przypadku zakupu w opcji kup teraz lub licytacji opłaconej metodą inną niż przelew tradycyjny
  • w ciągu 14 dni – w przypadku zakupu w opcji kup teraz lub licytacji opłaconej z góry przelewem tradycyjnym.
oznacz moderatorów