Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Czasami zdarza się, że klient składa zamówienie i go nie opłaca. Po kilku dniach Allegro zwraca prowizję. Następnie po tygodniu lub dłużej klient je opłaca nawet jak zmieniam status na anulowane. Dlaczego klient może takie zamówienie opłacić? Przecież nie będę trzymać towaru w nieskończoność. Skoro klient nie opłaca zamówienia, prowizja jest mi zwracana, to taki towar ponownie wystawiam na sprzedaż. Klient nie powinien mieć możliwości opłacenia takiego zamówienia. Powinien od nowa złożyć zamówienie. Dodam jeszcze, że gdy takie anulowane zamówienie klient opłaci, to nawet nie wyświetla się one jako do wysłania.
@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@991221 Klient nie powinien mieć możliwości opłacenia takiego zamówienia. Czy możesz podać przykład?
@991221 Dziękuję. Już to wyjaśniam. Proszę Cię o chwilę cierpliwości. Wrócę tutaj z odpowiedzią.
@991221 Klient ma 7 dni na opłacenie.
@991221 Wyjaśnię kilka kwestii. Klient ma na opłacenie zamówienia "kup teraz" 7 dni. Powinieneś upewnić się, że klient rezygnuje z zamówienia, zanim złożysz wniosek o zwrot prowizji. Klient ma możliwość opłacenia zakup nawet po zwrocie prowizji i nie jest to błąd. Natomiast Ty powinieneś mieć możliwość wygenerowania etykiety do takiego zamówienia, dlatego, gdy taka sytuacja ponownie będzie miała miejsce, proszę, abyś dodał zrzuty ekranu obrazujące problem.
1. Klient kupuje
2. Nie opłaca zamówienia
3. W odpowiednim czasie Allegro samo z automatu zwraca prowizję
4. Sprzedawca klika że zamówienie zostało anulowane (widnieje jako anulowane na czerwono i nie opłacone)
5. Po pewnym czasie okazuje się, że to zamówienie w jakiś magiczny sposób jest w zakładce ANULOWANE ale widnieje tam jako OPŁACONE
Taka to sytuacja. Sam miałem taką niedawno.
@seeyougame To oznaczenie, które sam zmieniasz na "anulowane" jest tylko dla Ciebie. Klient ma 7 dni na opłacenie zamówienia. Tak, jak wspomniałam wyżej. Potrzebuję zrzutów ekranu, które obrazują, że pomimo opłacenia zamówienia przez klienta, nie ma możliwości wygenerowania etykiety.
@w_kiwi okej, rozumiem oznaczenie, ale...
Pytanie nie brzmiało JAK WYGENEROWAĆ ETYKIETĘ do takiego zamówienia, tylko dlaczego klient ma MOŻLIWOŚĆ OPŁACENIA zamówienia, które po 7 dniach zostało automatycznie anulowane i została do niego automatycznie zwrócona prowizja.
Mam pewien koncept: czy jest taka możliwość, że powiedzmy klient 6 dnia wybierze płatność na druczku na poczcie i 6 dnia wykona taki przelew który dojdzie 9 dnia i wtedy system go uzna? A ponieważ to 2 dni różnicy to zdążymy go dać do anulowanych, Allegro da anulowanie prowizji z automatu i najpierw da czerwony znacznik, ale jak przelew dojdzie z 2-dniowym opóźnieniem, zmieni ten znacznik na zielony w skutek czego opłacone zamówienie będzie widnieć w anulowanych?
@seeyougame Tak, jak już napisałam wyżej, otrzymałam informację, że możliwość wygenerowania etykiety powinna być normalnie dostępna, dlatego potrzebuję zrzutów ekranu, jeśli taki problem znowu się pojawi. Bez tego niczego nie jesteśmy w stanie zweryfikować.
@w_kiwi Normalnie ma 7, ale nie zawsze. Może mieć i mniej, zgodnie z regulaminem Allegro.
@w_kiwi trochę dziwnie rozumujesz bo jak się mówi "kij ma dwa końce"
Klient ma na opłacenie zamówienia "kup teraz" 7 dni. Powinieneś upewnić się, że klient rezygnuje z zamówienia, zanim złożysz wniosek o zwrot prowizji. Klient ma możliwość opłacenia zakup nawet po zwrocie prowizji i nie jest to błąd.
ten limit czasu 7 dni ma chronić kupującego przed roszczeniami ze strony sprzedawcy
i oznacza "jeżeli nie zapłacę w ciągu 7 dni to umowy nie ma"
inaczej sprzedawca będzie mieć 2 lata na pozwanie kupującego o np: wykonanie umowy
tak to było tutaj wcześniej rozumiane
i działa to tak samo w drugą stronę
zapytaj o interpretację swój dział prawny
Dodatkowo: "Powinieneś upewnić się, że klient rezygnuje z zamówienia, zanim złożysz wniosek o zwrot prowizji."
Jest coś takiego na Allegro jak automatyczny zwrot prowizji 🙂
Twoja odpowiedź generuje problem pod postacią tego, czy Allegro ma pisać do każdego nie opłaconego zamówienia "rezygnuje Pan bo chcemy zwrócić prowizję" albo czy ma to robić sprzedający?
@RED Nie znasz szczegółów, a się wypowiadasz. Nie minął okres 7 dni na opłacenie wspomnianego zamówienia, dlatego nie ma błędu.
@RED weryfikujemy jeszcze zgłoszony problem. Wrócimy do Was z informacją.
Upewnij się, czy Twój klient chce zapłacić za swoje zakupy. Jeśli nie ustalicie między sobą innych warunków, kupujący powinien to zrobić: