Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Reklamacja odmowna uszkodzenie przez klienta oczywiscie to uzasadnilem przeslalem zdjecia teraz po 4 mc klient odstąpił od umowy I dal mi na zwrot pieniędzy 14 dni .Co powinienem zrobić czy mam odpisać tz. odrzucic jako reklamację czy jako odstąpienie od umowy
@Wiaterek1973 nie wiem, co się działo poza systemami Allegro, ale ustalmy fakty:
Z treści tego wątku wynika, że coś jeszcze działo się poza dyskusją na Allegro, ale do tego nie mam podglądu.
Rozumiem, że największe kontrowersje budzi kwestia zwrotu reklamowanej piły - tym niemniej, jeżeli reklamacja została odrzucona, piła należy do kupującego, kropka. Sprzedający nie jest stratny (z tego co widzę, nie obciążyliśmy go kosztem rekompensaty), nie wiem więc, dlaczego miałby jej nie odesłać, szczególnie na koszt kupującego.
@msniezek chodzi o to że wasz pracownik napisał sprzedawcy ze nawet jakby oddał przy kolejnej reklamacji tej piły za towar kupujacemu to allegro nie wymaga zwrotu protecta już wyplaconego w pełnej kwocie za ta piłe gdy sprzedawca odrzcil reklamcję 1 raz. Podsumowując kupujacy juz raz dostał prtect i chce 2 raz kase od sprzedawcy
@msniezek ad.5. cyt: @Wiaterek1973 "Od nas odebrał towar"
Klient otrzymał wypłatę AP, odebrał piłę, a teraz po 4 miesiącach ponownie ją reklamuje i chce dodatkowo zwrot pieniędzy od sprzedawcy. Czyli ma wypłatę AP, ma piłę, a jeszcze chce dodatkowo pieniądze od sprzedawcy. Taki sposób zarobkowania sobie wymyślił. Bo czemu nie mieć dwóch zwrotów i piły?
Dopiero się dzieje. Oczywiście kupujący wysłał kuriera piłę zabrał we wrześniu teraz po przeszło 4 mc odstąpił od umowy na podstawie art. 43e ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach kkonsumenta. I twierdzi ze 4 mc temu kurier przywiózł mu nie taki towarcjak oddał na reklamację bo Piła działała a teraz nie działa jak wklada do gniazdka i celowo Piłazostala uszkodzona a nie mógłwczesniej sprawdzićbo kupił piłę mamie.
Wydaje mi się że rękojmia nie przewiduje trybu odwołania od reklamacji i składanie oświadczeń odstapienia od umowy ale nie jestem pewien
@Wiaterek1973 przewiduje do sądu w postępowaniu cywilnym. Wrzuć screenshoota o tym protect od allegro bo tu patologie pracownik odpalił na full
15-02-2025 20:48
@Wiaterek1973 Nie, nie będziemy wymagac od kupującego zwrotu rekompensaty z Allegro Protect. Jeśli zdecydujesz się na zwrot środków kupującemu to jest to wyłącznie Twoja decyzja iw żaden sposób nie jest związana z wypłacona przez nas rekompensatą
Ola Moderatorka
O W PUNKT!
ODPOWIE
Z allegro na czacie identyczna odp od konsultanta
Najbardziej mnie interesuje rola Rzecznika od spraw konsumentów bo gościu straszy władnie nim wtedy sprawę sądową ma za fre
Tu nic nie da wrzucenie wątku rekompensaty z AP do sądu, to dowolna rekompensata więc czy została dana czy nie to wola Allegro, Mi bardziej chodzi o to że kupujący dostał rekompensatę(cała) i towar sprawny i wg regulaminu Allegro Protect powinien zwrócić środki, może @msniezek się mylę?
@LEW433 kupujący dostał rekompensatę i towar (trudno powiedzieć, czy sprawny - właśnie dlatego, że jest to niejasne, rekompensata została przyznana). Jedyną sytuacją, w której kupujący powinien zwrócić nam rekompensatę, jest otrzymanie zwrotu pieniędzy z innego źródła, w szczególności od sprzedawcy, przewoźnika itp. Tutaj to nie miało miejsca.
Cały czas piszecie o jakimś odstąpieniu od umowy i o tym, że pracownik Allegro stwierdził gdzieś rzekomo, że kupujący - mimo, że minęło 8 miesięcy od zakupu, towar był kupiony na fakturę, a dodatkowo był reklamowany, a reklamacja została odrzucona - może odstąpić od umowy. Gdzie coś takiego zostało napisane? Bo na pewno nie w wątku, który @Wiaterek1973 powyżej cytuje. W tym wątku napisaliśmy jedynie, że dla nas ta sprawa jest zakończona, a jeżeli któraś ze stron ma do drugiej jakieś roszczenia, może je skierować na drogę sądową.
Żeby było jasne, jeszcze raz: osobiście postawę kupującego oceniam oczywiście negatywnie. Natomiast jako Allegro nie mamy z tym nic wspólnego i z pewnością żaden doradca nie będzie tych roszczeń kupującego wspierał.
@msniezek Przykro ale nie zgadzam się z Tobą, w regulaminie jest tak: Kupujący jest zobowiązany do natychmiastowego poinformowania Spółki, jeśli w okresie po wysłaniu Formularza zajdą jakiekolwiek zdarzenia powodujące, że jego roszczenie względem Sprzedającego ulegnie zmianie. W szczególności, jeśli otrzyma jakąkolwiek rekompensatę bądź odszkodowanie, bądź gdy Sprzedający naprawi w części bądź całości szkodę, którą poniósł Kupujący, lub jej skutki
@LEW433 nie dotyczy to z oczywistych przyczyn zwrotu towaru, za który została wypłacona rekompensata. Z definicji ten towar uznajemy za co najmniej niepełnowartościowy - w przeciwnym razie rekompensata nie zostałaby wypłacona.
@msniezek Towar po reklamacji nie oznacza że jest niepełnowartościowy, skąd takie Z definicji ten towar uznajemy za co najmniej niepełnowartościowy
@LEW433 gdybyśmy uznali towar za pełnowartościowy, nie wypłacalibyśmy za niego rekompensaty.
@msniezek Przecież nikt z was tego towaru nie widział więc nie możemy przyjąć " żadnej " wersji, to tylko teoria.
@LEW433 idąc tym tokiem rozumowania, Allegro Protect nigdy nie powinno niczego nikomu wypłacić za niezgodność towaru z umową - bo przecież żadnego towaru nie widzieliśmy 🙂 Ale jednak wypłacamy. Z tego wynika, że jednak jakąś wersję przyjmujemy. Pozwól, że nie będę kontynuował rozmowy na temat tego, czy możemy tak robić, czy nie.
OK. napisze tylko że nie neguje wypłaty takiej czy innej i ile tylko to że piszesz że uznajesz towar po reklamacji jako niepełnowartościowy. Spokoju, nara!!!!😶
@Wiaterek1973 Wasz błąd żeście mu odesłali towar skoro dostał cała rekompensatę, teraz może iśc do sądu a czy wygra czy nie?
Przecież konsultant w dyskusji stwierdził że klient ma wysłać kuriera po odbiór piły bo Piła należy do klienta