anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Podejrzenie oszustwa na zwrot z allegro protect.

robcio646
#10 Popularyzator#

  @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Dzień dobry,

Piszę tutaj bo już nie mam sił. 

To już moja druga tego typu sytuacja i zastanawiam się czy ja mam takiego pecha czy to jest aż tak nagminne. 

Ale do rzeczy. 

Sprzedałem na allegro lokalnie słuchawki douszne wystawione były za 269 zł, kupujący zaproponował 200 zł, zgodziłem się bo mi zbywały (miałem już nowe).

Słuchawki były używane, sprawne bez wad ukrytych, używane do samego końca bez problemów. 

Wymieniłem gąbki w kanałach słuchawek (kwestie higieniczne) sprawdziłem słuchawki, spakowałem towar i zapasowe gumki. Kupujący odebrał zamówienie i się zaczęło.

Najpierw że słuchawki cicho grają, poleciłem mu wyjąć gąbki bo są nowe i być może bardziej wytłumiają (chociaż sprawdzając nie zauważyłem żeby cicho grały) po kolejnych godzinach pisze że bateria kiepsko trzyma (słuchawki mają 4 lata i były używane codziennie) u mnie wytrzymywały 4-5 godzin przy poziomie głośności około 40%. Kupujący twierdzi że wytrzymują 2 godziny ale nie napisał przy jakim poziomie głośności. Zacząłem podejrzewać że coś może być nie tak ale zaleciłem wyłączenie ANC bo to jednak bardziej wyczerpuje baterię. Pisał też że kupuje córce używane słuchawki bo ona często je gubi, później napisał. Ze słuchawki nie nadają się nawet na krótkie wyjście na siłownię po czym przesłał screen że kupił nowe Air pods 2 za 540 zł. 

W odpowiedzi na prośbę o wyłączenie ANC kupujący napisał że go oszukałem że słuchawki nadają się do śmieci i otworzył dyskusję w której na ubliżał mi że jestem oszustem który oszukał go na 200 zł, przeszkadza mu także że mam inne ogłoszenia ze słuchawkami i twierdzi że jestem handlarzem który oszukuje ludzi.

Po tym wszystkim wkroczyło allegro żebym ustosunkował się do prośby kupującego (chciał zwrócić słuchawki i odzyskać pieniądze), nauczony doświadczeniem odrzuciłem reklamację. Na co allegro standardowe teksty o allegro protect. Co do doświadczenia - mam znajomych którzy w ten sposób zgodzili się na odesłanie teoretycznie nie sprawnego sprzętu i dostali już nie swój sprzęt, ten sam model ale nie ich egzemplarz. 

Później allegro napisało żeby kupujący wycenił naprawę, nie odzywał się przez weekend, po weekendzie napisał że naprawa według serwisu jest nie opłacalna i że jestem oszustem który go oszukał na 200 zł.

Dodam że wszystkie moje ogłoszenia opisane są rzetelnie, jeśli coś jest nie tak to jest to napisane i nie rozumiem logiki kupującego dlaczego akurat na słuchawkach za 200 zł miałbym nie napisać o tak istotnych wadach które występują tylko według kupującego.

Prosze pomóżcie bo już nie mam na to sił a allegro odpisuje tak rzadko że mam wrażenie że mają to w poważaniu. Najgorsze jest to że gość mnie cały czas obraża że jestem oszustem. 

Pozdrawiam 

oznacz moderatorów
29 ODPOWIEDZI 29

majster_man
#14 Krzewiciel#

Niech odeśle słuchawki a ty oceń ich stan. Jeśli są sprawne odrzuć reklamację ze względu ze jest niezasadna a sprzęt sprawny. Za odeslanie niech klient zapłaci 20 zł lub podeśle etykietę na paczkę zwrotna. Dodatkowo napisz że w przypadku nie odebrania sprawnych słuchawek w ciągu np. 2 miesięcy ich wartość przepada na pokrycie kosztów magazynowania.

oznacz moderatorów

robcio646
#10 Popularyzator#

Właśnie boję się że np podmienił na taki sam egzemplarz i dostanę niesprawne słuchawki, tak naprawdę jest słowo przeciwko słowu. 

I jeszcze co do tego że serwis ocenił naprawę na nie opłacalną to napisałem aby przesłał ekspertyzę tego serwisu to odpisał mi że nie ma i że może ją zrobić na mój koszt. A to co napisał że tak mu odpisali z serwisu firmy Sennheiser. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@robcio646 to mu opisz że na piękne oczy jeszcze nikt nikomu nic nie oddawał i kc cywilny jasno określa że ciężar dowodu leży po stronie wnoszącego zarzuty art 6 kw i jak nie ma nic na poparcie swoich bredni to mu możesz za pomawianie o oszustwo na policji sprawę założyć i do tego wystarczy pisemne zgłoszenie art 212kk resztę już przemieli policja sama

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@robcio646 na obrażanie to w dyskusji napisz do pracownika allegro że albo przywoła kupującego do pionu albo screenshoot z dyskusji wyląduje na policji ze zgłoszenim pomówienia o oszustwo z art 212 kk rozmowa odbywa się przy osobie trzeciej jaką jest konsultant. Co do reklamacji niech odeśle i odrzuć reklamację chociaż raz już ją odrzuciłeś więc nie powinno na tobie allegro wymuszać 2 raz odrzucenia plus dopisz że jeśli towar okarze się nie twój a możesz mieć spisanę zrobione zdjęcie nr seryjnego to skłądasz zawiadomienie na policji z art 286 kk o oszustwo. Tu nie ma logiki to są cfaniaki 

oznacz moderatorów

robcio646
#10 Popularyzator#

I właśnie co do numerów seryjnych to sennheiser momentum 2 nie miały ich ani w aplikacji ani na etui. Numery seryjne wprowadzili od momentum 3, no chyba że się mylę i ktoś mnie poprawi ale przeszukałem cały internet i nie znalazłem. Istniała by jeszcze jedna opcja czy słuchawki połącza się z moim telefonem ale zresetowałem je do fabrycznych. 

Co do obrażania to bardzo dobry pomysł. 

oznacz moderatorów

robcio646
#10 Popularyzator#

Oto co ja napisałem i co odpisał kupujący. Ja naprawdę nie kumam co jeszcze mogę napisać. Allegro w ogóle przelało się odzywać. 

Screenshot_2024-03-14-08-50-31-15_e4424258c8b8649f6e67d283a50a2cbc.jpg

Screenshot_2024-03-14-08-50-51-64_e4424258c8b8649f6e67d283a50a2cbc.jpg

Trochę przy grałem w bambuko bo sprawy nie założyłem jeszcze ale przy takim obrocie spraw będę musiał się chociaż dzisiaj zorientować jakie stanowisko ma policja w tej sprawie.

Swoją drogą kto nagrywa rozpakowanie słuchawek za 200 zł i przede wszystkim po co?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Niestety to jest slow przeciw słowu, on reklamuje ty rozpatrujesz i albo uznajesz albo odrzucasz, napisałeś ze odrzucasz z jakiego powodu? Za używanie słowa "oszust" możesz go zgłosić to prawda.

oznacz moderatorów

robcio646
#10 Popularyzator#

Odrzucam ponieważ słuchawki zostały sprawdzone przed wysyłką i były w porządku, ani nie grały cicho ani też jak później pisze kupujący nie pokazywały 80% baterii po wyjęciu z etui. Ogólnie słuchawki były używane w pełni sprawne i nie były zniszczone, jedynie etui było zabrudzone ale to detal.

A nagle po odbiorze przez kupującego i kiepsko słychać, nie ładują się do 100% i bateria szybko się rozładowuje. To od samego początku śmierdzi mi podpuchą. Kto chce może mnie poszukać na allegro (100% pozytywnych komentarzy) czy allegro lokalnie. Wszystkie moje aukcje są opisane w taki sposób że jeśli coś nie działa to jest to zawarte w opisie. 

Poza tym tekst kupującego że na szczęście wykupił ochronę zakupu daje sporo do myślenia. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@robcio646 odpisz mu że chętnie go policja wyśle na drzewo bo takie rzeczy w sądzie cywilnym się rozwiązuje a nie na policji i nie wyczerpuje to znamion oszustwa (odrzucenie reklamacji i nie przyjęcie zwrotu przez osobę prywatną) plus fabrykowanie dowodów i fałszywe zawiadamianie organów ścigania jest karalne, a po umorzeniu mu wytoczysz proces cywilny o zniesławienie  i wygrasz, a zażyczysz sobie z 10tys zł na schronisko dla psów albo sierociniec bo sąd chętnie takie roszczenia przyklepuje.

oznacz moderatorów

robcio646
#10 Popularyzator#

Czy ja jako sprzedający mogę poprosić allegro o pomoc w tej dyskusji?

Pytam ponieważ utknęło to w martwym punkcie, allegro przestało się odzywać, kupujący jedzie dalej ze swoimi tekstami o oszustwie. A ja tak naprawdę nie wiem co mam zrobić bo powoli mija jeden tydzień a po dwóch tygodniach kupujący może oznaczyć dyskusję jako nie rozwiązaną. Chyba że się mylę bo w sumie ja wydałem decyzję że odrzucam reklamację. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

  @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_możecie ustawić kupującego bo pomawianie kogoś w dyskusji jest karalne niech konsultant ruszy tyłek by zachować kulturę wypowiedzi

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@robcio646 przed chwilą nasz pracownik wypowiedział się w Twojej dyskusji: 

"Proszę o zachowanie kultury i nie używanie określeń powszechnie uważanych za obraźliwe. Sprzedający jest odpowiedzialny za rozpatrzenie reklamacji. Może ją uznać lub rozpatrzyć negatywnie, jeśli towar był zgodny z umową. Z toku korespondencji wynika, że Sprzedający wydał odmowną decyzję. Rozumiem, że Kupujący nie zgadza się z takim rozwiązaniem i że nie są Państwo zadowoleni z przebiegu transakcji. Jako serwis nie jesteśmy w stanie zmusić Sprzedającego do zmiany decyzji oraz nie możemy jej podważyć, zatem nie mamy podstaw do podjęcia dalszych działań. Z uwagi na wydanie decyzji reklamacyjnej podjąłem decyzję o zamknięciu dyskusji.

   Ola
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ super jeszcze powinniście tam jakąś adnotację robić jak zamykacie dyskusję coby potem nie wznawiał taki kupujący n-ty raz bo kolor za mało biały albo inna głupia przyczyna byleby wymuszać i wtedy nowy konsultant od razu widzi że celowo ktoś wznawia by wymusić protect

oznacz moderatorów

robcio646
#10 Popularyzator#

@_HolaOla_, @az1rael

Dziękuję bardzo za pomoc, teraz pytanie co dalej z tą sprawą bo wydanie decyzji reklamacyjnej to jedno, a co z roszczeniami kupującego? Bo on twierdzi zupełnie inaczej i mam obawy co do rozwoju sytuacji dalej - w sensie kto poniesie koszty jego roszczeń? 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@robcio646 koszty myślisz że za 200zł zaloży sprawę za 2000zł plus adwokat? W sądzie musiałby ci udowodnić swoje roszczenia szczerze wątpię bicie piany dla bicia piany 

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@robcio646 Nie jestem w stanie odpowiedzieć jednoznacznie na to pytanie. Masz prawo do odrzucenia reklamacji, natomiast kupujący może nie zgodzić się z Twoją decyzją i skierować sprawę do sądu, a to już wykracza poza kompetencje Allegro. 

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

robcio646
#10 Popularyzator#

@az1rael @w_kiwi

A wypłata z allegro protect kogo obciąży? Bo mam wrażenie że jeśli koleś dostanie kasę z Protect to allegro obciąży moje konto. Mam rację? 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@robcio646 jak odrzuciłeś reklamację to nie. Powinno pójść na konto allegro

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@robcio646 Niestety tutaj również nie jestem w stanie odpowiedzieć, ponieważ takiego wniosku w tej sytuacji nie było. Nie mam również kompetencji, aby decydować w tej kwestii. 

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów