anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problem z fakturą, odmowa zwrotu towaru od Kupującego (nr: 17823399755)

_PupiLove_
#7 Wielbiciel

Dzień dobry,

jestem nowym Sprzedawcą na portalu Allegro. Wystawiłam dopiero kilka ofert - jedną z pierwszych był zestaw dla gryzonia (nr: 17823399755). Sprzedaż tego zestawu była moją pierwszą transakcją poprzez portal Allegro. Prowadzę mały zakład krawiecki, wedle polskiego prawa jestem zwolniona z płacenia podatku VAT i wystawiam faktury bez VAT. Jak już podkreśliłam wyżej jest to moja pierwsza transakcja i w ofercie źle oznaczyłam opcje wystawienia faktury (w tej chwili wszystkie inne oferty mają już tę opcję poprawioną).

Kupująca chce otrzymać za towar fakturę VAT. Wysłałam jej prawidłową fakturę bez VAT, ponieważ innej nie mogę wystawić. Kontaktowałam się ze swoją księgową i moja faktura jest prawidłowa, można ją również normalnie rozliczyć. Pani nie jest usatysfakcjonowana, założyła dyskusję odnośnie zakupu.

Jako rozwiązanie problemu zaproponowałam Kupującej zwrot towaru i anulowanie transakcji. Pani jednak odmówiła i domaga się faktury VAT.

Proszę o informację, jakie rozwiązanie w tej sytuacji przewiduje regulamin portalu i w jaki sposób powinnam postąpić, aby sprawę wyjaśnić zgodnie z zasadami.

Z góry dziękuję za pomoc. 

 

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

_PupiLove_
#7 Wielbiciel

@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_  Czy ktoś z moderatorów jest w stanie odpowiedzieć na moje pytanie ? Problem nadal jest nierozwiązany.

oznacz moderatorów

lopes1990
#12 Orędownik

zwróć różnice VAT. 

Domniemam, że jest to standardowo 23%. W przypadku tej konkretnej aukcji, od 150 zł VAT wynosi 28,05 zł. 

Skoryguj fakturę, o pomniejszoną kwotę do 121,95 zł netto, jeśli nie jesteś vatowcem. Jeżeli kupująca/kupujący się nie zgodzi, poproś o zwrot towaru. 

A tu ode mnie masz gotową formułkę do załączenia w dyskusji : 

Szanowny Panie / Szanowna Pani,

Chcielibyśmy serdecznie przeprosić za zaistniałą pomyłkę dotyczącą wystawienia faktury z podatkiem VAT 23%. Niestety, nie jesteśmy podatnikiem VAT.

W związku z tym proponujemy:

  1. Zwrot kwoty VAT w wysokości [kwota VAT] na wskazane konto; lub

  2. Możliwość zwrotu zakupionego towaru, jeśli nie zgadza się Pan / Pani z proponowanym rozwiązaniem.

Przepraszamy za wszelkie niedogodności i dziękujemy za wyrozumiałość. Prosimy o informację, którą z powyższych opcji wybiera Pan / Pani, abyśmy mogli niezwłocznie podjąć odpowiednie działania.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@_PupiLove_ Moderatorzy nie zajmują się wykładnią i interpretacją Prawa Podatkowego , niemniej to Ty odpowiadasz za treść oferty . Masz 2 wyjścia 

..odebrać od klienta towar i zrobić pełną korektę

..j/w , @lopes1990 .

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

masz jedno wyjście

- odebrać od klienta towar i zrobić pełną korektę

nie baw się w bezumowne zwroty vat -  gdyż przy kontroli będzie to uznane za błędne działanie - życzę szczęścia po latach w tłumaczeniu skarbówce, o co tutaj chodziło

 

oznacz moderatorów

lopes1990
#12 Orędownik

przecież może zrobić korektę ceny, i zwrócić klientce różnice. Nie sugerowałem, że ma oddać klientce środki, bez zmiany dokumentu sprzedażowego. 

Dodatkowo sam zwrot środków zrobi przez allegro 🙂 

oznacz moderatorów