anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Przerwa w sprzedaży zastąpi funkcję Urlop

mr_oma
Moderatorka
Moderatorka

Funkcja Urlopu na Allegro wzbudza wiele kontrowersji. Konieczność planowania go z wyprzedzeniem, możliwość składania zamówień pomimo faktu, że sprzedający zaplanował Urlop powodowały nieporozumienia, dodatkową pracę i niezadowolenie wielu z Was. 

mr_oma_0-1658923647181.png

Między innymi dlatego rezygnujemy z tej funkcji i wyłączymy ją już 31 sierpnia. Oznacza to, że po tym terminie nie ustawicie Urlopu. Równocześnie wprowadzamy jednak narzędzie, które pomoże Wam radzić sobie z nieobecnościami: Przerwę w sprzedaży.

Jak działa Przerwa w sprzedaży?

Przerwa w sprzedaży umożliwia Wam zakończenie wszystkich trwających ofert za pomocą jednego kliknięcia, dzięki czemu będą one niewidoczne dla klientów i nie zostaną przez nich zakupione. Wcześniej również mogliście zakończyć i wznowić oferty, natomiast należało robić to pojedynczo. Aktywne licytacje skończą się zgodnie z zasadami działania licytacji, z wynikiem aktualnym na moment zawieszenia sprzedaży. Mamy nadzieję, że to usprawnienie pozwoli Wam sprawniej zarządzać swoimi ofertami i cieszyć się czasem wolnym podczas urlopu.

Przerwę w sprzedaży utworzycie w zakładce  Moja sprzedaż, a następnie Ustawieniach sprzedaży. Przejdźcie do sekcji Przerwa w sprzedaży i kliknijcie w przycisk [Zawieś sprzedaż]. Ostatnim krokiem jest potwierdzenie zmiany statusu ofert na “zakończone”.

mr_oma_1-1658923681474.png

Aby ponownie aktywować sprzedaż, kliknijcie w przycisk [Aktywuj sprzedaż]. Macie na to 60 dni. Po tym czasie zakończone oferty trafią do archiwum i nie będziecie mogli ich aktywować.

mr_oma_2-1658923681524.png

Pamiętajcie, że mimo ustawienia Przerwy w sprzedaży, powinniście zrealizować złożone wcześniej zamówienia oraz na bieżąco odpowiadać w otwartych Dyskusjach.

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów
227 ODPOWIEDZI 227

domkar04
#14 Krzewiciel#

a to przypadkiem nie celowo wprowadzacie teraz tę opcję by nie można było wznowić ofert bez przypisania ich do katalogu? 🙂

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@domkar04 oczywiście nie, Choć oczywiście nie będziemy się martwić, jeżeli możliwość skorzystania z Przerwy w sprzedaży zachęci niektórych sprzedających do szybszego przypisania ofert. To się prędzej czy później będzie musiało stać, tak czy owak.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@msniezek Maćku a co z moją kategorią "kolekcje i antyki" ,jakie plany są co do tej kategorii?

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@mwmonety Antyków w ogóle nie widzę na liście kategorii, w których miałoby coś się zmienić. Co do Kolekcji, musiałbyś sprecyzować, o które dokładnie kategorie chodzi (ale też raczej niewiele się zmieni).

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

_Likos_
#19 Nestor#

@msniezek  dziś włączyliśmy aukcje po przerwie wiec pędzę napisać o wrażeniach 🙂

1) generalnie jak dla mnie przerwa jest dużo lepsza od urlopu - przede wszystkim nie psuje statystyk i nie wprowadza kupujących w błąd odnośnie wysyłki/dostawy. Co było dużym minusem urlopu.

2) Zapytań o produkty wbrew obawom nie było dużo. Na około 2 tysiące zamkniętych aukcji pytanie o przedmiot w ciągu tygodnia było jedno. Oczywiście pocztę minimum raz dziennie trzeba było sprawdzić lecz generalnie była to kwestia dosłownie poświecenia jednej minuty. Co także daje dużo lepszy wynik niż w przypadku urlopu kiedy kupujący dokonuje zakupu i po dwóch dniach dopytuje o paczkę ( bo nie doczytał że sprzedający na urlopie)

3) minus o czym już pisałem to niepotrzebne informowanie mailami o zakończeniu każdej aukcji - to bez sensu i zaśmieca pocztę

4) kolejnym minusem są maile o wznowieniu każdej oferty - włączyliśmy sprzedaż około 12 to maile o wznowieniu aukcji przychodziły jeszcze po 15 . W międzyczasie zaczęła się sprzedaż i zrobił sie na poczcie totalny bałagan 

5) nie wznowiło nam sie kilkadziesiąt aukcji - i tutaj mamy problem . Ponieważ właśnie NIE DOSTALIŚMY INFORMACJI MAILOWEJ które aukcje się nie wznowiły a te informacje byłyby potrzebne. Prawdopodobną przyczyną były jakieś błędy w parametrach i brak możliwości połączenia z katalogiem ( być może coś się zmieniło przez tydzień w katalogu) niemniej w tym momencie szukanie które oferty się nie wznowiły to mnóstwo pracy i czasu ( o ile będzie w ogóle możliwe do zlokalizowania przy ponad 1000 ofert) Także akurat w tym przypadku mail: "Twoja oferta nie została wznowiona" byłby jak najbardziej wskazany i pozwoliłby wychwycić i poprawić błędy. W sumie skoro systemowo zamykamy wszystkie oferty to powinny być wszystkie wznowione lub też informacje z systemu z jakich powodów i jakiej oferty nie można wznowić

 

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@_Likos_ wielkie dzięki za merytoryczne i konkretne uwagi. Przekazałem dalej.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

_Likos_
#19 Nestor#

@msniezek  jeszcze jedna rzecz która zdaje sie być sporą wadą.

W momencie zakonczenia mieliśmy oferty połaczone z katalogiem ( prawidłowo i według danych z katalogu) . Jeżeli w czasie naszej nieobecności ktos zgłosił zmiany w katalogu ( w parametrach produktu) . Wówczas nasze oferty podpięte pod ten produkt nie wznowiły sie. Teraz wyszukujemy i wznawiamy je recznie i w każdej musimy poprawić jakis parametr aby ją wznowić.  

Jeśli tak to pozostanie będzie to duża wadą nowego systemu. U nas w ten sposób zblokowąło sie około 8-10% aukcji. 

 

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@_Likos_ 

Oczywiście, że tak zostanie.  Mało tego, ludziom po wznowieniu znikają wszystkie  zestawy i muszą je tworzyć od podstaw. Taka to świetna nowa funkcjonalność 👌

_____________
Kama
oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@_Likos_ a miało być tak pięknie. Zderzenie z rzeczywistością bywa bolesne, szczególnie dla tych którzy wierzą w bajki.

oznacz moderatorów

nikl
#13 Ambasador#

Dlaczego macie tak złośliwy zespół projektantów?  Wiecie jakie błędy popełniliście projektując Urlop, a mimo to tworzycie na złość jeszcze gorszą funkcję Przerwy. Każdy normalny sklep chce poinformować rzetelnie Klientów. Jeśli zachorowałem, mam urlop, lub pogrzeb, to wywieszam kartkę, że "Przepraszam, wznowię sprzedaż za 2 dni", że "wracam za godzinę", ale nie zabijam całej wystawy dyktą. Klient decyduje czy zaczeka na wznowienie, czy nie. Przecież ludzie mają oferty w ulubionych, w odnośnikach, w linkach reklam. Mamy też stałych Klientów.

Dlaczego zabijacie całą firmę wirtualną dyktą? To wygląda jak bankructwo, a nie zwykła przerwa na długi weekend. To wprowadzanie Klientów w błąd. Potraficie wyświetlać archiwalną ofertę sprzed roku, a nie potraficie wyświetlić oferty Sprzedawcy, który ma danego dnia wizytę u lekarza?

Urlop nie nadawał się do użytku, bo straszyliście Klientów tydzień wcześniej niż potrzeba, a pogrzeb bliskiej osoby należało planować z 7 dniowym wyprzedzeniem i musiał trwać 3 dni. Teraz zrobiliście kolejny bubel, również nie zdatny do użytku.

Ponadto wszelkie statystyki i punktacje musicie liczyć z 30 dni aktywnej sprzedaży, z pominięciem przerwy. Jeśli przerwa była 10 dni, to statystyki muszą obejmować 40 dni kalendarzowe. To chyba logiczne.

Kiedyś była możliwość dodania do wszystkich ofert komunikatu, np. "Dziś remanent, zapraszamy od jutra." Tak to powinno wyglądać. Możliwość zatrzymania sprzedaży, ale z konkretną informacją do kiedy. Bez blokowania wyświetlania. Może się nie wyświetlać w katalogu i wyszukiwaniu, ale normalnie wyświetlać się z linków, ulubionych i z oferty sklepu. Skończcie z tą złośliwością wobec Sprzedawców i z utrudnianiem pracy.

oznacz moderatorów

wiki0441
#12 Orędownik#

Dokładnie o to chodzi 👍

A jak radzicie sobie z inną rzeczą. Bo to mnie najbardziej przeraża w kwestii urlopu/ przerwy w sprzedaży. Mam dużo ofert- ponad tysiąc i nie widzę problemu w zakończeniu wszystkich na raz. Ale wznawianie ręcznie ponad 1000 ofert, które muszę wybrać że wszystkich zakończonych? To jakaś masakra. Może ktoś podpowie jak to rozwiązać w praktyce? Z tej perspektywy możliwość zakończenia ofert na x dni po których te konkretne oferty same się wznowią automatycznie było by prostsze.

oznacz moderatorów

domkar04
#14 Krzewiciel#

@wiki0441 no przecież masz opcję odwołania przerwy w sprzedaży i samo się wszystko przywróci

oznacz moderatorów

wiki0441
#12 Orędownik#

Oby 👍

oznacz moderatorów

domkar04
#14 Krzewiciel#

@wiki0441 może ewentualnie chcieć np. połączenia oferty z katalogiem, na to musisz uważać

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@nikl

Dlaczego macie tak złośliwy zespół projektantów?

Zgłosiłeś sporo rozsądnych sugestii w tej sprawie, z pewnością je przeanalizujemy.  Jeżeli jednak uważasz, że ani Urlop, ani Przerwa w sprzedaży nie spełniają Twoich wymagań - nie trzeba z nich korzystać. Dajemy Wam funkcję, która z pewnością będzie doskonalona, ale już teraz odpowiada na wiele zgłaszanych nam potrzeb, a równocześnie nie wpływa negatywnie na sprzedaż na Allegro. Ale to Wy decydujecie, czy i kiedy ją aktywować.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

nikl
#13 Ambasador#

To jakby producent aut zrobił nowy model bez jednego koła i tłumaczył Klientom, że przecież nie trzeba nim jeździć. Ludzie mają prawo do urlopów, a Allegro powinno tak wykonać system, aby w pełni odzwierciedlał sytuacje życiowe i praktykę handlu. Przecież robicie system dla ludzi, dla swoich partnerów biznesowych, więc skąd taki upór, żeby koniecznie zrobić to źle i żeby było to bezużyteczne.

Zamknięcie aukcji to dwa kliknięcia: Zaznacz wszystkie + Zakończ. Wasza rewolucyjna funkcja Przerwa robi to samo, tylko dodatkowo wyświetli **piiip**yczny komunikat, nie taki jakiego ludzie potrzebują. Jest oczywiste, że chcemy poinformować o przyczynie przerwy i czasie wznowienia. Robiąc przerwę chcemy od razu ustawić do kiedy trwa. Aukcje powinny się normalnie wyświetlać, tyle że z informacją o wznowieniu. Statystyki powinny liczyć się z 30 dni aktywnej sprzedaży. W przeciwnym razie dyskryminujecie wbrew prawu osoby korzystające z urlopu, karząc je pogorszenie ocen i pozycjonowania.

Takie naciski na to, żeby użytkownicy nie korzystali z urlopów, powinno się zgłaszać do Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka. Jest to też nieuczciwa konkurencja, jeśli przywileje dajecie osobom nie korzystającym z urlopów. Każdy człowiek ma konstytucyjne niezbywalne prawo do wypoczynku, ważniejsze niż prawo konsumenckie czy gospodarcze. To są prawa podstawowe i Allegro powinno tego przestrzegać.

oznacz moderatorów

kilowat_net
#11 Animator#

Co Wy z tą konstytucją? Który art mówi o tym, że to dotyczy przedsiębiorców?

oznacz moderatorów

RED
#20 Guru#

Art. 66. [Prawo do bezpiecznych i higienicznych warunków pracy; prawo do urlopu]

1. Każdy ma prawo do bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. Sposób realizacji tego prawa oraz obowiązki pracodawcy określa ustawa.

2. Pracownik ma prawo do określonych w ustawie dni wolnych od pracy i corocznych płatnych urlopów; maksymalne normy czasu pracy określa ustawa.

oznacz moderatorów

_Likos_
#19 Nestor#

@RED artykuły które wymieniasz dotyczą pracodawcy obowiązki do zapewnienia świadczeń z pkt  1  oraz cały punkt drugi - pracownika

Relacje  allegro -sprzedający to nie są relacje wynikające w żaden sposób ze stosunku pracy. Są to strony umowy cywilnoprawnej ( regulamin allegro) .

Allegro nie ma żadnych obowiązków ani zapewniania warunków pracy, ani urlopu ani wypoczynku. Natomiast jeśli firma wystawiająca na allegro zatrudnia pracowników to już wobec nich jak najbardziej ma takie zobowiązania. Tylko że wówczas ani obsługa klienta, zamówień, aukcji, dyskusji - nie są problemami ani allegro ani pracownika - lecz wyłącznie danej firmy

Jeśli sklep zatrudnia pracowników - to ich urlopy nie są problemem klientów. Musi to w jak najlepszy sposób zorganizować pracodawca tak aby sie wywiązać ze swych zobowiązań wobec pracowników, klientów i innych podmiotów.

oznacz moderatorów

RED
#20 Guru#

@_Likos_ podałem o czym pisze @kilowat_net 

w ustawach konsumenckich nie ma czegoś takiego jak urlop sprzedawcy - pisałem o tym w innych wątkach

urlop nie przerywa opisanych w niej podanych biegów terminów

oznacz moderatorów