Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Funkcja Urlopu na Allegro wzbudza wiele kontrowersji. Konieczność planowania go z wyprzedzeniem, możliwość składania zamówień pomimo faktu, że sprzedający zaplanował Urlop powodowały nieporozumienia, dodatkową pracę i niezadowolenie wielu z Was.
Między innymi dlatego rezygnujemy z tej funkcji i wyłączymy ją już 31 sierpnia. Oznacza to, że po tym terminie nie ustawicie Urlopu. Równocześnie wprowadzamy jednak narzędzie, które pomoże Wam radzić sobie z nieobecnościami: Przerwę w sprzedaży.
Jak działa Przerwa w sprzedaży?
Przerwa w sprzedaży umożliwia Wam zakończenie wszystkich trwających ofert za pomocą jednego kliknięcia, dzięki czemu będą one niewidoczne dla klientów i nie zostaną przez nich zakupione. Wcześniej również mogliście zakończyć i wznowić oferty, natomiast należało robić to pojedynczo. Aktywne licytacje skończą się zgodnie z zasadami działania licytacji, z wynikiem aktualnym na moment zawieszenia sprzedaży. Mamy nadzieję, że to usprawnienie pozwoli Wam sprawniej zarządzać swoimi ofertami i cieszyć się czasem wolnym podczas urlopu.
Przerwę w sprzedaży utworzycie w zakładce Moja sprzedaż, a następnie Ustawieniach sprzedaży. Przejdźcie do sekcji Przerwa w sprzedaży i kliknijcie w przycisk [Zawieś sprzedaż]. Ostatnim krokiem jest potwierdzenie zmiany statusu ofert na “zakończone”.
Aby ponownie aktywować sprzedaż, kliknijcie w przycisk [Aktywuj sprzedaż]. Macie na to 60 dni. Po tym czasie zakończone oferty trafią do archiwum i nie będziecie mogli ich aktywować.
Pamiętajcie, że mimo ustawienia Przerwy w sprzedaży, powinniście zrealizować złożone wcześniej zamówienia oraz na bieżąco odpowiadać w otwartych Dyskusjach.
@RED artykuły które wymieniasz dotyczą pracodawcy obowiązki do zapewnienia świadczeń z pkt 1 oraz cały punkt drugi - pracownika
Relacje allegro -sprzedający to nie są relacje wynikające w żaden sposób ze stosunku pracy. Są to strony umowy cywilnoprawnej ( regulamin allegro) .
Allegro nie ma żadnych obowiązków ani zapewniania warunków pracy, ani urlopu ani wypoczynku. Natomiast jeśli firma wystawiająca na allegro zatrudnia pracowników to już wobec nich jak najbardziej ma takie zobowiązania. Tylko że wówczas ani obsługa klienta, zamówień, aukcji, dyskusji - nie są problemami ani allegro ani pracownika - lecz wyłącznie danej firmy
Jeśli sklep zatrudnia pracowników - to ich urlopy nie są problemem klientów. Musi to w jak najlepszy sposób zorganizować pracodawca tak aby sie wywiązać ze swych zobowiązań wobec pracowników, klientów i innych podmiotów.
@_Likos_ podałem o czym pisze @kilowat_net
w ustawach konsumenckich nie ma czegoś takiego jak urlop sprzedawcy - pisałem o tym w innych wątkach
urlop nie przerywa opisanych w niej podanych biegów terminów
Nie wiem po co komu funkcja urlop czy zawieszenie sprzedaży na czas urlopu skoro można w ofertach ustawić czas realizacji zamówienia 14 dni i niech sobie kupują. Proste 😉
Oczywiście algorytmy to następny bezsensowny produkt do odstrzału jak i ten urlop. Nie rozumiem dlaczego allegro za wszelką cenę chce korzystać z opcji domyślania się co zrobi sprzedawca zamiast pozwolić mu samemu określić czas wysyłki i tego się trzymać.
Proste, ale wielu kupujących terminu wysyłki nie sprawdza i 24h po złożeniu zamówienia mają pretensje, że nie zostało wysłane. Jeśli nie wali ich po oczach napis "URLOP", to oczekują natychmiastowej wysyłki.
@iglakiwolsztyn takie proste to było dopóki allegro nie pokazywało przewidywanego czasu dostawy na podstawie różnych parametrów. A teraz nawet jeśl Ty zadeklarujesz 14 dni to system i tak pokaze kupującemu np" za 3 dni u Ciebie" lub "za 5 dni u Ciebie" wiec jak już na tym 14 dniowym urlopie zajrzysz na poczte to możesz mieć założone kilka dyskusji bo " nie dostalem towaru"
Natomiast po powrocie z urlopu dla odmiany bedziesz mógł wysyłac szybko lecz system weżmie pod uwage Twoje urlopowe " opóźnienia" i bedzie pokazywał kupujacym " za 10-12 dni u Ciebie" - i juz sprzedaż w dół bo nikt nie lubi czekac.
Wiec teoretycznie " proste" a praktycznie 14 dniowy urlop załatwi Ci sprzedaż na dwa miesiące. No i nie wiadomo ile przy okazji negatywów i dyskusji. 😞
My skorzystaliśmy w ubiegłym tygodniuz nowej funkcji i póki co zdaje sie być OK . Prawie wszystkie aukcje sie wznowiły ( prawie - ponieważ jednoczesnie wchodził obowiązek 100% połaczen wiec jakies pojedyncze trzeba bedzie poprawic i wznowić recznie) Natomiast statystyki nie ucierpiały. Kupujacy po wznowieniu widzą rzeczywisty czas dostawy - czytli wtorek. Sprzedaz ruszyła bez problemów.
W art 66.2 jest mowa o pracowniku, a nie przedsiębiorcy.
czy już wiadomo jak zachowa się nowa funkcja w przypadku klikunastu tysięcy aukcji zamykanych i wznawianych każdego dnia?
@brand2buy powinna zachować się prawidłowo. Ale w jakim celu mielibyście z tej funkcji korzystać każdego dnia?
Nie rozumiemy się widze.
Kazdego dnia część licytacji jest kończona i wznawiana na kolejny okres kilku dni.
Że zamkną się wszystkie aktywne aukcje + sprzedane ( z ofertami ) to rozumiem.
Ale czy wznowią się TYLKO TE ZAMKNIĘTE PRZEZ FUNKCJE "PRZERWA W SPRZEDAZY" (oczywiście bez tych wygranych/sprzedanych) CZY MOŻE PO WZNOWIENIU SYSTEM WZNOWI MI JAKIES STARSZE ZAKOŃCZONE AUKCJE I NASTAPIA DUBLE ALBO WZNOWIENIA NIEISTNIEJĄCYCH STARYCH POZYCJI?
Wolałbym mieć jasne od was stanowisko ,a nie ,że "powinno zachowac się prawidłowo"
@brand2buy, tak. Po kliknięciu w przycisk [aktywuj sprzedaż] wznowimy tylko te oferty, które zawiesisz przy użyciu opcji Przerwa w sprzedaży.
Proszę o ustosunkowanie się do mojego postu z 31/08 /2022 .
Myślę że warto aby Państwo pomyśleli iż rozmawiamy cały czas o funkcji urlop jako dobro wspólne . Sprzedający chcą sprzedawać w trakcie urlopu a Państwo mówicie -nie ,nie to jest niedobre dla Was .Przecież każdy potrafi włączyć na okres urlopu czas dostawy wydłużony . Ktoś kto wymyślił likwidację urlopu działał także na szkodę allegro pozbawiając ją przychodów . Dużo osób zawiesi sprzedaż -strata dla allegro w zamian za przychody .Inni wydłużą czas dostawy wco będzie niezrozumiałe dla zainteresowanych kupujących strata także allegro gdyż nie dojdzie do sprzedaży . Kiedyś był dobry zwyczaj pytania kupujących co sądzą o planowanej zmianie a teraz jest kontakt z automatem i brak możliwości realnej nawet na sugestię . Niech Państwo poczytają krytycznie swoje odpowiedzi tu na forum . Po prostu nie słuchacie co do Was ludzie mówią . A często to już nie mówią -jest to krzyk rozpaczy . Gdyż nie są słuchani z uwagą . Proszę jeszcze raz o odpowiedź na moją sugestię utrzymania funkcji urlop i jeśli Państwo uważają że zawieszenie sprzedaży jest wskazane utrzymanie jej także . Pozdrawiam serdecznie -elokator
@elokator widzę też, że napisałeś do nas na zgłoś swój pomysł, dziękuję za sugestię! Przekazałam ją do zespołu, który zajmuję się tą funkcją. Będziemy Was informować, gdy otrzymamy odpowiedź.
Witam , mysle ze jeszcze kilka podobnych "udogodnień " i kurs akcji allegro na giełdzie osiągnie historyczne dno , myślę ze 20 zł już niedlugo. Sprzedaję tu od prawie 20 lat i co nowa " inicjatywa " to albo bałagan albo nowe koszty. Pozdrawiam moderatorów , u nich wszystko jest super
To co proponujecie jest jak najbardziej chorym pomysłem.
Co robicie - duplikujecie pomysł z platformy pii...pii
Czy nie stać Was (Allegro) na nic więcej?
Dlaczego sprzedawca , który sprzedaje na Allegro nie może mieć prawa do urlopu?
Tak było cały czas - urlop na Allegro to była czysta fikcja... Powody - chyba raczej jasne.
Czy pracownicy Allegro idąc na urlop też muszą odpowiadać na zgłoszenia?
Czy pracownicy Allegro idąc na urlop nie otrzymują wynagrodzenia?
Czym różnią się sprzedający na Allegro od pracowników serwisu Allegro (oprócz tego, że ich utrzymują)?
Jak powinien wyglądać urlop sprzedawcy na Allegro? Sprawa jest bardzo prosta:
- Sprzedawca włącza urlop - np. 2 dni przed zaplanowanym urlopem (7 dni, to czysta fikcja, to można sobie zaplanować pracując np. na etacie w Allegro)
- Sprzedawca realizuje zamówienia wysyłając zamówione przedmioty przed rozpoczęciem urlopu.
- Po włączeniu urlopu - na wszystkich aukcjach jest wyświetlana informacja, że sprzedawca ma włączony urlop (co mu się należy) i przesyłki zostaną wysłane po zakończeniu urlopu sprzedawcy - do 3-ech dni roboczych.
- Allegro powinno poinformować kupującego, który chce dokonać zwrotu towaru o zaistniałej sytuacji i o najbliższym możliwym terminie zwrotu towaru.
- Sprzedający powinien zagwarantować kupującemu odbiór zwracanego towaru , np. podając do Allegro alternatywny adres przesyłki zwrotnej - w momencie włączania urlopu.
- Allegro wyświetla na każdej aukcji informację o urlopie sprzedającego, o wysyłkach, które zostaną wydłużone o + 2 dni po urlopie
Dyskusje Allegro - czas na odpowiedzi zostaje wydłużony o czas urlopu - są wiadomości automatyczne, (dodatkowy koszt sprzedawcy, gdyż Allegro nie udostępnia takich darmowych opcji, a może, cóż... liczy się kasa i powiązania z innymi firmami), gdzie sprzedawca może wpisać odpowiednią informację, w przypadku Allegro - odpowiada automat, pracownik Allegro przebywający na urlopie - nie odpowie
To samo jest w odpowiedziach na e-mail - sprzedawca idzie na urlop. Musi zapłacić kasę (znów jakieś dziwne powiązania) - żeby klient otrzymał automatyczne info, które zadowoli serwis Allegro. To jest co najmniej "dziwne". Oczywiście chodzi o kasę, którą ktoś otrzymuje...
A.... no i czekam na bana. Na AG oraz na sprzedaż na Allegro - to już przećwiczyłem i liczę się z tym.
Niestety, czasem ma "niewyparzony" język, co potem natychmiast odbija się na mojej sprzedaży. I na banie na AG - z informacją, że wprowadzam innych użytkowników w błąd - zapewne odnośnie sugerowanych odpowiedzi na AG w powiązaniu z kontem.
Sorry, to już niejednokrotnie sprawdziłem, tak się to odbywa.
W związku z tym mam pytanie. Czy funkcja "Przerwa w sprzedaży" będzie dostępna także w Allegro Lokalne ?. My, prywatni użytkownicy, wystawiamy przedmioty i także korzystamy z urlopów i dla nas też powinna być ta funkcja.
@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_
nie rozumiem punktu "wcześniejsze zamówienia muszą zostać zrealizowane", czy jeśli ktoś się ociąga z zapłatą za zamówienie i opłaci je kiedy będę miała przerwę w sprzedaży muszę je wysłać?
i pytanie pokrewne: jeśli włączając funkcję "przerwa w sprzedaży" licytacje z ofertami zakończą się sprzedażą to zostaną zapewne opłacone czyli w ciągu mojego urlopu mogą pojawić się nowe opłacone zamówienia, których nie mogę zrealizować, bo mnie nie będzie. I jak to ma mi nie wpłynąć na jakość sprzedaży? Albo wysyp negatywów?
Moja sprzedaż w głównej mierze opiera się na licytacjach i nie wiem jak ją wyłączyć na czas urlopu.