Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
Co zrobić w sytuacji jeżeli klient chwilę przed świętami zakupił produkt typowo świąteczny otrzymał go 23 grudnia i wczoraj to znaczy 6 grudnia otwiera dyskusję, że produkt jest nie kompletny, niestety nagranie z monitoringu gdzie można było zobaczyć zawartość zostało już usuniętę i nie jestem w stanie klientowi nic udowodnić, a on zamiast zgłosiić zwrot jeszcze wczoraj gdzie miał taką możliwość aktualnie się wykłóca dzień po terminie i twierdzi że specjalnie go oszukaliśmy. Co zrobić w takiej sytuacji jakie mam prawa jako ja sprzedający, bo tak naprawdę przez 14 dni , klient może zwrócić produkt, a potem z jakiej racji ja mam otrzymywać niekompletny produkt i ponosić stratę za to że ktoś nie dopilnował swoich 14 dni…
Przepraszam źle napisałam chodziło mi o 6 stycznia a nie grudnia.
co do reklamacji że otrzymał niekompletny sprzęt napisz coś takiego :
"Związku z przyjęciem bez zastrzeżeń paczki w dniu (wpisz datę) nie możemy przyjąć reklamacji. Klient jest zobowiązany zweryfikować towar w dniu doręczenia. Towar przez 14 dni był u klienta i nie odpowiadamy na uszkodzenia powstałe po przyjęciu. Reklamacja zostaje odrzucona i oddalona jako bezpodstawna."
Jeśli dokona zwrotu niekompletnego to pomniejsz kwotę zwrotu o brakujące produkty.
Super dzięki, a co ze sprawą rękojmi, bo Pani mi napisała że ponadto z tytułu rękojmi może nam zwrócić produkt do dwóch lat od dnia wysyłki paczki do niej
Radzę przed poważniejszym rozkręceniem sprzedaży internetowej zapoznać się trochę z kodeksem cywilnym.
Ale po krótce nie ma czegoś takiego jak zwrot z tytułu rękojmi.
Tutaj masz stosowny artykuł:
https://pep.pl/poradnik/rekojmia-a-gwarancja-jaka-jest-roznica-miedzy-nimi/#co-to-jest-rekojmia
Dziękuję tak mam właśnie w planach, bo tak naprawdę dopiero co zaczynam sprzedaż internetową dlatego wolałam się dopytać 🙂
Oraz jeszcze zapomniałam dopisać, że Pani twierdzi, że nie otwierała paczki przed wigilią, ale dołączyła zdjęcia produktu, w których po wejściu w właściwości widać, że były robione 23 grudnia
Masz słowo przeciwko słowu. Może swoich praw dochodzić na drodze cywilnej. Ewentualnie jeśli masz gdzieś taki luźny element to możesz dosłać i to zamknie temat. Z ciekawości o jaki produkt chodzi?
O sztuczną choinkę, której po świętach zniknął czubek 🙂
@Client:87652394 z tego co piszesz, to kupujący złożył reklamację (nie zwrot, a to zwrot musi zgłosić w ciągu 14 dni od odebrania paczki) i musisz ją rozpatrzyć. Możesz ją uznać lub odrzucić. Jeśli ją odrzucisz, odpowiednio to uargumentuj w dyskusji.
No dobrze ale jeżeli to uargumentuje, a klient i tak nadal będzie stał przy swoim to co wtedy zrobić?
Składa reklamację i Ty jak sprzedający masz 14dni na jej rozpatrzenie, możesz uznać możesz odrzucić, możesz odebrać towar na rekalamcję możesz rozpatrzyć na odległość, masz dowody argumenty że była całość odrzuć, nie masz to musisz podjąć jakąś decyzję, przyjąć i naprawić, obniżyć cenę, zrobić zwrot środków.
@Client:87652394 jeśli masz odpowiednie argumenty, to możesz odrzucić reklamację. Nie możemy wymagać przyjęcia reklamacji. W ostateczności kupujący, może złożyć wniosek o rekompensatę z Allegro Protect. Jeśli zdecydujemy się wypłacić rekompensatę, jej koszt nie musi zostać dodany do Twoich rozliczeń.
Od razu zaznaczę, że opieram się tylko na tym, co tutaj napisałaś, ponieważ dotyczy to innego konta i nie znam szczegółów tej sprawy.
Masz 14dni na podjęcie decyzji reklamacyjnej i jakąś musisz wydać. Piszesz swoje stanowisko w dyskusji 1raz i tyle nie musisz się już kłócić z kupującym potem tylko podtrzymujesz decyzję. Nagranie można odzyskać powinien ci to serwis komputerowy ogarnąć. Mozesz mieć też zeznanie pracowników jako osób trzecich że wyszedł komplet. Co do nagrań zakoduj sobie trzyma się 1 rok i 1 dzień po tym czasie uplywa termin składania reklamacji do przewoźnika i możesz takie roszczenie odrzucić z automatu. Kupująca nie dochowała należytej staranności zgodnie z zapisami prawa pocztowego powinna paczkę z towarem sprawdzić w terminie nieprzekraczalnym 7dni od momentu doręczenia czy towar jest cały i kompletny. Do uszkodzenia lub dekompletacji mogło wiec dojść z winy przewoźnika. Jeśli towar wysyłasz jako komplet zapakowany fabrycznie to dopisz to w odpowiedzi reklamacyjnej. Skoro tegi nie zrobiła tego więc masz podstawę prawną do odrzucenia reklamacji. Ps musisz liczyć się oczywiście z negatywem więc orzelicz se czy ci się oplaca. Co to było i za ile???
Zgodnie z prawem pocztowym kupujący ma 7dni na zgłoszenie zastrzeżen do odbioru paczki nie wniósł w terminie tzn że paczka dotarła nienaruszona i kompletna. @Client:87652394 zastrzeżenia mogł wnieść do ciebie lub przewoźnika a termin nieprzekraczalny to 7dni od odbioru paczki
I co z tego ze nienaruszona, składa reklamację na niezgodność z opisem, brak elementu w zestawie.
@LEW433 Po 14 dniach bez udokumentowania otwarcia i wykazania że faktycznie danego elementu nie było w zestawie. Zwykłe słowo przeciwko słowu - klient może udać się do rzecznika praw konsumenta ale bez twardego dowodu nic nie wskóra.
A napisalem że nie tak, umiesz czytać? wskóra więcej niż sądzisz, zobaczysz.
@LEW433 Akurat Ty jesteś ostatnią osobą która powinna zwracać uwagę innym na czytanie 🤣.
Zwrócenie uwagi 14 dnia że "Brakuje elementu" raczej ciężko będzie racjonalnie uzasadnić w odpowiednich instytucjach.
Żadne, raczej jednak nie rozumiesz, reklamacja napiszę ci jeszcze raz- ma 2lata, niezależnie czy brakuje części czy nie. Jak nie więcej nie masz do powiedzenia to sobie daruj.