Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sprzedaję na koncie formowym przedmioty personalizowane jak i wytwarzane dopiero po zamówieniu (często klient wybiera kolor, kształt, materiał). Wszystko jest opisane w aukcji. Zgodnie z prawem(art. 38 Praw Konsumenta) nie muszę przyjmować zwrotów, mimo to zdarza się, że kupujący wysyłają bez podania przyczyny i wcześniejszego kontaktu. Co robić w takiej sytuacji? Czy odbierać zwroty? Czy można zamieścić w treści aukcji tekst: "Przedmioty wykonywane są po zamówieniu. Zwrotu nie przyjmujemy" ?
Nie przyjmuj zwrotów więc, jeśli jest odstępstwo od standardowych przepisów u ciebie 🙂
Oczywiście pod warunkiem, że w aukcji nie ma opcji ZWROT 14 DNI 😛
Nie możesz napisać na koncie firmowym, że nie przyjmujesz zwrotów. Możesz podać przepis z ustawy, który dotyczy wyłączenia ze zwrotów towarów nieprefabrykowanych; "
"w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;"
Nie powinno się też narzucać kupującemu, co to oznacza Twoim zdaniem.
A czy można w takim razie w "Warunkach zwrotu" ustawić czas nie 14 a 0 dni? Czy mimo to trzeba dać te 14 dni a jedynym warunkiem nie przyjęcia zwrotu jest przepis ustawy?
Na koncie firmowym nie można napisać 0 dni na odstąpienie. Moim zdaniem możesz napisać w odpowiednim miejscu, także w zakładce Zwroty, że jeśli zamówiony towar nie podlega zwrotom na podstawie podanego wyżej przepisu, zwroty nie będą przyjmowane. Zacytuj też odpowiedni fragment ustawy.
Na prywatnych też nie można 😮
musisz iść duchem wskazań @xyz96 i bardzo uważać by w swoim regulaminie nie umniejszać praw konsumenta lub sugerować mu odstąpienia od czynności do których ma prawo
ale jak pisze @ELMIX-SHOP , gdy przyjmiemy, że po uzgodnieniu szczegółów z Kupującym wykonamy produkt wg jego indywidualnej specyfikacji - to wtedy od tego konsument nie będzie mógł wykonać zwrotu
niestety ale w tej sytuacji może być jeszcze jeden problem - samo allegro, jego regulamin,
format prezentacji oferty, opcje wyboru i itp
bo może się okazać, że taka oferta nie jest indywidualna tylko polega na wyborze odgórnie narzuconych wzorów
a wtedy będzie trzeba przyjąć zwrot
często klient wybiera kolor, kształt, materiał
Tylko WYBIERA z tych opcji co oferujesz? To moim zdaniem nie jest to przedmiot spersonalizowany. I nie ma znaczenia, że produkujesz go dopiero po zamówieniu.
Zatem - zwrot jest prawnie możliwy , o ile zakupił konsument.
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi. exoryna tutaj nie mogę się zgodzić. Jeśli na aukcji jest napisane, że wykonywane są po zamówieniu, do tego według podanych specyfikacji(wymiar, kolor itp.) to w 100% spełnia Art.38 ustawy. RegDos_eu tutaj nie jestem pewien czy tak można, podejrzewam, że odebrana przesyłka jest równoznaczna z przyjęciem zwrotu.
Będzie, jeśli na aukcji zostanie umieszczona informacja, że przedmioty są wytwarzane w/g wskazań klienta.
Czyli np. grzejnik - klient wybiera ilość żeberek, kształt żeberek i kolor - z dostępnych opcji.
Na aukcji jest info, że towar jest wytwarzany dopiero po zamówieniu w/g wskazań klienta.
I nikt nie zmusi tego sprzedawcy do przyjęcia zwrotu - celowo napisałem , że grzejnik, gdyż widziałem niedawno wyrok sądu przyznający rację sprzedającemu w tej akurat sprawie.
Ale taka sama sytuacja będzie z innymi produktami.
Sprzedawca może wskazać wybór poprzez opcje Allegro lub poprzez wskazanie wyboru opcji w opisie aukcji - na jedno przecież wychodzi.
Jakiegoś linka z wyrokiem grzejnikowym masz? Chętnie rzucę okiem.
@PATOPOLO jeśli robisz obrazy na zamówienie to wpisujesz w regulamin i przy zwrotach że produkty zgodnie z ustawą nie podlegają Odstąpieniu jak klient odeśle po prostu nie odbierasz i informujesz go żeby zapoznał się z zakładką zwroty i regulaminem sklepu 🙂
Zapisu takiego w opisie że nie przyjmujesz nie możesz dać 😞
Zaraz zaraz....ale musisz odebrać, bo nie wiesz czy w środku jest np. reklamacja (wada, uszkodzenie, itp). Dopiero jak odbierzesz i jest to odstąpienie poinformuj o braku takiej możliwości i jeżeli klient chce abyś odesłał poproś o opłatę za transport (no chyba że smart)
o reklamacji powinien poinformować, o zwrocie nie musi 🙂
Nie można, ale trzeba. Konsument musi zostać poinformowany w sposób jasny i zrozumiały PRZED zakupem m.in. o:
braku prawa odstąpienia od umowy na podstawie art. 38 lub okolicznościach, w których konsument traci prawo odstąpienia od umowy;
art.12 ustawy
Czy twoim zdaniem zakładka ZWROTY jest wystarczającym poinformowaniem ?
Tak. Do tego właśnie służy.
Jasno i zrozumiale może zawierać sformułowanie: na podstawie art .... nie przyjmujemy zwrotów towarów wykonanych na indywidualne zamówienie lub cóś w tym stylu
@konto zamknięte to super. Tzn., że allegro pomyślało o tym przypadku.
Na miejscu @PATOPOLO dodałbym taką informację również w treści aukcji. Większość nie czyta dolnych zakładek.
@konto zamknięte
Art. 38 Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
@_HolaOla_ , @nat_not , @cloudcloud Czyżby tego art. nie można wymienić w opisie aukcji? Znając życie mało kto czyta informacje i zagląda do zakładek. Uważam, że to bardzo ważny przepis prawa i kupujący powinni wiedzieć, że towar wykonywany na indywidualne zamówienie klienta; wedle wyboru materiału, koloru, rozmiaru, kształtu... nie podlega zwrotowi, a jedynie reklamacji, jeśli posiada wady.