anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja

Garazczesci
#8 Zapaleniec

Witam. Mam pytanie klient zakupił u mnie komplet foteli ( fotele, kanapa, boczki) niby podczas transportu dwa boczki tylne uległy no lekkiemu uszkodzeniu w sumie to rysy są. Zażądał w reklamacji 700 zl zwrotu. Oczywiście sprawdziłam po ile teraz sa boczki tylne i jeden kosztuje 50 zl w idealnym stanie wiec zaproponowałam 100zl. Stwierdził ze to za mało i chce 500zl. No to stwierdziłam, ze nie ma z kim rozmawiać, wiec poprosilam o zwrot całego towaru. Pan stwierdził ze fotele zamontował.( Teraz moje pytanie czy ten człowiek może zadac zwrotu za spakowanie towaru i demontaż foteli.) Zaznaczę ze etykietę zwrotna mu wysłałam i ja za to poniosłam koszty. Jeszcze tak napomknę ze pisał iż byl brak dekorów oraz panelu a tego nie było ani na zdjęciach ani w ofercie. jasno bylo napisane ze aukcja dotyczy foteli, boczków oraz kanapy. Z reszta fotele niby tez mu cos nie pasowały a sa jak na 15 lat świetnym stanie  skórzane bez pęknięć i przetarć. On tez nie chce ich odsyłać oczywiście. Po prostu chce kasę wyłudzić 

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Garazczesci jeśli jest to uszkodzenie transportowe , powinien Ci zgłosić przed montażem . Mas prawo żądać odesłania / Twój koszt / rzeczy do weryfikacji , jeśli to się nie stanie reklamację odrzuć , pamiętaj o terminach .

oznacz moderatorów

Garazczesci
#8 Zapaleniec

Niby paczka cala byla. Reklamacje uznałam bo chce te fotele odzyskać. Jak ich nie sprzedam co mało prawdopodobne bo jest brak w takim stanie. To do swojego zamontuje   

oznacz moderatorów

Garazczesci
#8 Zapaleniec

Może zadać zwrotu kosztów za spakowanie i demontaż tych foteli

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Garazczesci spakowanie owszem , ale nie demontaż , klient twierdzi ,że uszkodzenie powstało w transporcie więc nie powinien montować tylko zgłosić uszkodzenie sprzedawcy .

@Garazczesci GLS pakuje na miejscu  , zależy od gabarytu , ale więcej jak 4 dyszki za usługę nie zapłacisz plus transport .

oznacz moderatorów

Garazczesci
#8 Zapaleniec

super dobrze wiedzieć bo szukałam firmy, żeby mi spakowała. Ale koleś ewidentnie ich nie chce oddać bo stoi przy swoim sprawa nie jest rozwiązana w opinii jego. W sumie to ma czas do piątku jeśli odmowi odesłania to można tam decyzje reklamacji zmienić i zakończyć spor. Nidy na takiego gada nie trafiłam

oznacz moderatorów

pecela
#19 Nestor ⭐

@Garazczesci

Po pierwsze, przy pierwszej reklamacji kupujący może wybrać pomiędzy naprawą a wymianą. Obniżenie ceny możliwe jest w przypadku, kiedy wymiana lub naprawa jest niemożliwa lub nieopłacalna, albo wada jest nieistotna.

Po drugie, jeżeli zdecydujesz się jednak na obniżenie ceny, to tu musi mieć ona uzasadnienie rynkowe. Kupujący proponuję 700 zł, więc niech uzasadni (czytaj udowodni), że te części o tylko straciły na wartości z powodu tych rys.

Po drugie trzecie, obniżenie ceny, to nie jest odszkodowanie. Ono ma w założeniu pokryć koszty doprowadzenia przedmiotu do zgodności z umową przez nabywcę. 

oznacz moderatorów

Garazczesci
#8 Zapaleniec

Tez mu to pisałam, żeby udowodnił uzyskana w jego ocenie kwotę. na jakiej podstawie ta kwota. Ale oczywiście nie śmiał odpowiedzieć nic. Dlatego tez moja decyzja o całkowity zwrot odstąpienie od umowy. Dlatego jestem sfrustrowana bo naprawdę brak współpracy z tym Panem. 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Garazczesci jak znam życie Masz otwartą dyskusje , napisz , że podsyłasz kuriera , który to zapakuje i odbierze bo chcesz doprowadzić przedmiot do zgodności z umową , po otrzymaniu przesyłki napiszesz,że doprowadzenie do zgodności pociąga za sobą zbyt duże koszty i zwracasz środki  / Masz do tego prawo /, napisz koniecznie że klient zgłasza uszkodzenie transportowe i nie powinien foteli montować tylko zgłosić po dostawie uszkodzenie , zamontował na swoje ryzyko bez Twojej zgody . 14-tego dnia od zgłoszenia wady jeśli towar do Ciebie nie dotrze odrzuć reklamację i napisz to wyraźnie w dyskusji podając powód ,

oznacz moderatorów

Garazczesci
#8 Zapaleniec

tak wczoraj to zrobiłam dziś ma być kurier ale on nie chce ich zdemontować. Dlatego musze czekać. Udalo mi sie znajomego zwerbować jezdzi dużymi busami i tam w okolicy bedzie 

oznacz moderatorów

Garazczesci
#8 Zapaleniec

TO wiadomość od klienta.

 

 

Wystawiam sprzedawcy negatywna opinie a pomóc allegro jest tylko sloganenem i dołączę zdjęcia co wysłałem sprzedawcy I zastanawiam się na dalszym kupawniem z allegro. Chyba że mi zwrocie poniesione już koszty

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Garazczesci czytam i się za głowę łapię.

1 jesli nie zgłosił tych rysek do 7 dni od odebrania to to nie jest uszkodzenie transportowe zgodnie z prawem bowiem jeśli paczka zostala przyjęta bez zastrzeżeń to uszkodzenie w transporcie nie powstało jak masz kamery na pakowni to można już domyślić się gdzie moglo powstać.

2 myśl jak piszesz reklamację zaakceptowałam bo on napisał żądanie reklamacyjne że chce x pln zwrotu. Pisze się w jakim zakresie sie akceptuje np uznaję reklamację za zasadną, zgodnie z ustawą konsumencką podejmę czynności skierowane by przywrocić pełną funkcjonalność zakupionego tiwaru, kupujący se może pomyśleć że zakceptowano jego wydumane oczekiwania.

3 po co odsylać całość jak mozna mu boczki wyslać nowe z odbiorem starych skoro zmontował to i umie podmienić... 

4 skoro to jakaś **piiip**oła ala ryska to wada nieistotna i nie może odstąpić od umowy zakupu w postepowaniu reklamacyjnym bo nie wpływa na funkcjonalność towaru z ryską czy nie zad posadzi czyli fotel dalej służy do siedzenia.

oznacz moderatorów

Garazczesci
#8 Zapaleniec

Jest możliwe ze od Allegro dostałam jakieś zawieszenie czy cos. Od tej akcji z tym klientem nic sie mi nie sprzedaje. A to dziwne bo zawsze mam jakąś sprzedaż. Wchodzę przez prywatne moje konto i są te części widać je no ale cos jest nie tak. 

oznacz moderatorów