anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Rozszerzenie w informacji o gwarancji

BlackStorkPC
#9 Pomysłodawca#

Skoro nie zezwalacie na umieszczanie informacji o Gwarancji w opisie (sprzęty używane) które często mają Gwarancje na podstawie daty zakupu do określonej daty np do 23.12.2021 a wasz dział gwarancje nie daje opcji wpisania daty końca gwarancji to gdzie powinniśmy umieszczać takie informacje? (wpisanie gwarancji np 2 miesiące nie załatwia sprawy ponieważ wiele przedmiotów wisi w ofercie ponad miesiąc a edytowanie tego cyklicznie byłoby koszmarne)

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@BlackStorkPC A co dokładnie stoi tutaj na przeszkodzie, aby wpisać właściwy czas - 12 lub 24 miesiące w polu "gwarancja"?

   Ola
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

BlackStorkPC
#9 Pomysłodawca#

Bo jeśli gwarancja jest np do 01.12.2021 aukcja była wystawiona 6 miesięcy wcześniej a przedmiot będzie wisiał w ofertach przez miesiąc lub dłużej gwarancji nie będzie już 6 tylko 5 miesięcy i produkt stanie się niezgodny z opisem co wprowadza konieczność edytowania każdej takiej oferty w każdym nowym miesiącu.

oznacz moderatorów

BlackStorkPC
#9 Pomysłodawca#

Chodzi oczywiście o przedmioty używane kupione w sklepie, których gwarancja już leci i kończy się np 24m od daty oryginalnego zakupu w sklepie.

oznacz moderatorów

BlackStorkPC
#9 Pomysłodawca#

Widzę że allegro aktualnie blokuje całkowicie wzmianki o gwarancji w opisie aukcji, proszę o informacje jakie jest rozwiązanie tego problemu skoro wasz formularz jest nieprzemyślany dla sprzedających obracających używanym sprzętem.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@BlackStorkPC  ta informacja powinna być umieszczona w zakładce Gwarancja, tutaj. Możesz szczegółowo opisać warunki gwarancji dla tego sprzętu w odpowiedniej zakładce, ale nie w opisie oferty. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@la_nika Ok tylko w tej zakładce jak wspomina autor wątku trzeba zaznaczyć jakiś konkretny okres czasu. Mam ten sam problem gdyż sprzedaję tylko rzeczy używane i tylko pojedyncze sztuki z których część ma gwarancję a część już nie. Te rzeczy które gwarancję mają - mają ją do bardzo różnych dat.

Sprzedając rzeczy nowe nie ma problemu - zaznacza się gwarancję 12 / 24 miesiące i biegnie ona od daty zakupu.

Natomiast jeśli wystawiam w skali roku dziesiątki rzeczy używanych z których dla każdego gwarancja kończy się w innym terminie nie ma jak tego sensownie ogarnąć.

Każdą aukcję trzeba by sprawdzać, kontrolować i aktualizować tak, żeby opis nie wprowadzał w błąd kupującego.

Mozn by zrobić rozdział, że dla rzeczy w kategorii "używane" zaznaczamy konkretną datę do kiedy obowiązuje pierwotna gwarancja i byłoby po sprawie. Byłoby to jasne i klarowne.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@la_nika właśnie @komis-bell  zaorał ten was BEZSENSOWNY wymóg aby Kupujący dostawał jak najmniej informacji w jednym miejscu.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@komis-bell napisz gw_arancja gw arancja i przejdzie

Te wszystkie zmiany mają promować oficjalny sklep allegro i masowych sprzedawców, którzy w takie rzeczy jak tworzenie porządnych opisów towarów nie będą sie bawić

 

O tym , że cenzura opisu może to naruszać ustawę konsumencką, nikt w serwisie się nie przejmuje - zawsze będzie winny sprzedawca

oznacz moderatorów

BlackStorkPC
#9 Pomysłodawca#

Widzę że moderatorzy ciągle nie rozumieją w czym jest problem. Wielu sprzedających obraca towarem używanym który zostaje zakupiony pierwotnie w jakimś sklepie i ten towar ma gwarancje od daty pierwszego zakupu, nie od paragonu wystawionego przez sprzedającego na allegro. Jest do nieoceniony atut dla kupującego. W warunkach gwarancji Allego nie ma możliwości wpisanie daty zakończenia takiej gwarancji która nie jest wartością stałą jak 6 miesięcy tylko ruchoma zmniejszająca się z każdym kolejnym miesiącem. Dodanie możliwości wpisanie daty zakończenia gwarancji i nazwy sklepu (także ma to wielkie znaczenie) w jakim pierwotnie  towar został zakupiony i który wystawił na niego dokument sprzedażowy rozwiązałoby ten problem.

oznacz moderatorów

BlackStorkPC
#9 Pomysłodawca#

Dodam jeszcze że nie może być to rozwiązane tak jak do tej pory czyli do każdego przedmiotu należało by tworzyć nowe kompletne warunki gwarancji bo nie ma to żadnego sensu, takie warunki gwarancji rzeczy używanych byłby wykorzystywane jeden raz do konkretnego przedmiotu i powinien być łatwy do zastosowania bez konieczności wypełniania kolejnej strony a4 reguł i zapytań.

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@la_nika 

Nie, nie powinna. Zakładka "gwarancja" jest jedna dla wszystkich ofert, dlatego jest właściwa do umieszczenia informacji ogólnych w stylu "na cały asortyment udzielam miesięcznej gwarancji rozruchowej".

Wątek dotyczy okresu gwarancji konkretnego egzemplarza towaru wystawionego w konkretnej ofercie. Jest to immanentna cecha tego egzemplarza i jako taka powinna znaleźć się w opisie oferty.

Że zacytuję: opis powinien dotyczyć wyłącznie tego przedmiotu, który sprzedajesz w ofercie.

No i dotyczy... a system zapewne wyłapuje słowo "gwarancja" i nie pozwala wystawić.

Nie broń systemu, Monika, bo żaden system nie jest doskonały - nawet Matrix😁 Ten wątek wskazuje lukę w systemie i moim zdaniem warto go potraktować jako "Zgłoś swój pomysł".

oznacz moderatorów

Client:121839646
#7 Wielbiciel#

@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@ko_alka@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_ 

https://allegro.pl/oferta/acer-predator-helios-neo-16-phn16-71-i9-13900hx-rtx4060-32gb-ram-1tb-ssd-g...

Przykładowo ten sprzedajacy łatwo se poradził tj. stosuje skróty, takie jak "GW" (gwarancja) oraz "DZ" (dowód zakupu), aby obejść filtry. Nawet gdy takie nieuczciwe działania są zgłaszane i oferta zostaje usunięta przez administrację, sprzedawca  szybko przywraca ją w niezmienionej formie, zazwyczaj w ciągu kilku minut, bez ponoszenia żadnych konsekwencji.

Taka sytuacja powoduje frustrację wśród uczciwych sprzedawców w związku z tym może warto byłoby rozważyć zniesienie tych zakazów?

 

oznacz moderatorów

milka1234567890
#18 Luminarz#

Tak, 1 m-c.

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

Z gwarancją nie jest prosto jak się wydaje. Gwarant może zastrzec w warunkach gwao, że udziela jej tylko pierwotnemu nabywcy końcowemu. Nawet jak nie ma takiego zastrzeżenia, to gwarancja może być imienna (czyli w gwarancji wpisane jest komu została ona udzielona) lub wymagać rejestracji np na stronie producenta.

oznacz moderatorów