anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Terminowe odpowiedzi na wiadomości klientów.

MAMY ROZWIĄZANIE!
Drewlux-JM
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry.

Dzisiejszego poranka otrzymałem informację, że przestaję spełniać warunki Super Sprzedawcy.

Konkretniej chodzi o parametry które dotyczą terminowej odpowiedzi na wiadomości klientów.

Z mojej perspektywy wygląda to na błąd systemu, gdyż staram się odpowiadać szybko na wiadomości, i nie mam ich tak dużo tak by tego nie ogarnąć. 

Przejrzałem centrum wiadomości i tam też nic nie wzbudziło moich podejrzeń.

Czy jest ktoś tutaj z Allegro kto mógłby mi wskazać która wiadomość zaważyła na takim spadku statystyk lub gdzie mam napisać, żeby taką władną osobę znaleźć?

Pozdrawiam

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17
mdrogeria
#21 Demiurg#

Drewlux-JM tak, moderatorzy sprawdą i rzeczowo odpowiedzą na Twoje pytanie 

@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@Drewlux-JM Czasem jest tak, że ten sam klient w prowadzonej już korespondencji pyta o inny przedmiot z innej oferty, a wtedy Allegro traktuje to pytanie jako pierwsze, mimo że w tej korespondencji nie było pierwszym pytaniem. Na pierwsze pytania musisz odpowiadać terminowo. 

oznacz moderatorów
Drewlux-JM
#8 Zapaleniec#

Nie potrafiłem sobie tego wyobrazić, ale faktycznie jest tak jak napisałeś.

Klient podziękował "posiłkując się" pytaniem do innej oferty.

Jak rozumiem mimo dość absurdalnego charakteru sprawy, nie mam co liczyć na umorzenie karnych punktów tylko muszę czekać na ich naturalne wygaśnięcie?

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@Drewlux-JM Cieszę się, że zrozumiałeś, choć nie jest to łatwe. Allegro tym sposobem zastawia swoistą pułapkę na sprzedawców, bo można to rozwiązać inaczej. W bardziej ludzki sposób. Moim zdaniem Allegro Ci już nie pomoże, musisz czekać na wygaśniecie. 

oznacz moderatorów
mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Drewlux-JM, dane obejmują ostatnie 30 dni, więc nie przejmuj się - z pewnością szybko to nadrobisz. 🙂

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@mr_oma Niech Allegro skróci te dane do ostatnich 3 dni, wtedy jeszcze bardziej nie będzie się czym przejmować 🙂 Tak, wiem gdzie są "Pomysły" 🙂

oznacz moderatorów
mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@xyz96, zachęcam Cię do złożenia takiego wniosku. 🙂 

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@mr_oma Ja tutaj składam. Mam nadzieję, że przekażesz to do odpowiedniego działu 🙂

oznacz moderatorów
mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Drewlux-JM, niestety nie mogę podać Ci na forum loginu Kupującego. Pytanie, na które nie udzieliłeś odpowiedzi w terminie pochodzi z 15.10.2021 r. - Ty z kolei odpowiedziałeś 20.10.2021 r.

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów
Drewlux-JM
#8 Zapaleniec#

A czy mógłbym prosić o podanie loginu na e-mail?

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Nie, na e-mail też Ci nie powinni podać loginu. Masz wszystkie dane w korespondencjach. 

oznacz moderatorów
kolekcjoner608
#21 Demiurg#

To mogło być jakieś podziękowanie za transakcję lub coś podobnego ,logicznie to nie jest pytanie ale według allegro tak i zawsze nawet jak to nie pytanie to trzeba to tak traktować.

oznacz moderatorów
dabdetal
#10 Popularyzator#

Dostałem dzisiaj dokładnie to samo. Czy ludzie w allegro odpowiedzialni za te kryteria nie uważają, że to przesada? Nie jestem sprzedawcą, który sprzedaje od wielkiego dzwona. Na koncie głównym mam zrealizowane za 30 dni ponad 5000 zamówień, jestem w programie VIP. Bujam się jakością między "Super" a "Super+", a dostaje ostrzeżenie o niespełnianiu warunków do super sprzedawcy, bo gdzieś ktoś zadał jakieś pytanie o przedmiot, na które nie odpowiedział nawet autoresponder? Nie jestem w stanie nawet z ostatniej doby znaleźć wiadomości, na którą nie byłoby odpowiedzi. To kryterium jest po prostu głupie i sprowadza się do wdrożenia przez każdego autorespondera. Podobnym **piiip**yzmem jest to:

Procent zamówień z szybką dostawą:3,73% --23% sprzedawców ma więcej punktów od Ciebie.

 

Czyli doręczam mniej niż 4% na drugi dzień i jestem i tak szybszy od 77% sprzedawców na tym portalu! Czy nie jest to dostateczne podsumowanie tej głupoty? Kiedy możemy spodziewać się kryterium za 200 puntków z doręczeniem tego samego dnia, w związku z przejęciem przez Allegro Xpress Couriers?

W podsumowaniu programu VIP mam że wysyłamy 30% zamówień tego samego dnia. 85% zamówień jest wysyłanych przez paczkomaty. Czyli wysyłamy 30% zamówień tego samego dnia, a na drugi dzień jest doręczane co dziesiąte. Jesteście pewni że adresatem tego nonsensu powinni być sprzedawcy? Może powinniście Inposta o to cisnąć? Np zaproponować, że jak nie doręczą 95% przesyłek w ciągu 24 godzin od nadania, to im w ogóle nie zapłacicie?

 

Jeśli chodzi o problem opisany przez kolegów powyżej. Z tym, że klient odpowiedział poprzez zadanie pytanie w innej aukcji. U mnie autoresponder odpowiada na każde pytania o przedmiot, więc to nie ma znaczenia. Jestem prawie pewny, że to jest błąd po stronie narzędzia allegro, bo nigdy wcześniej czegoś takiego nie dostałem, a pytań mam mnóstwo, super sprzedawcę nieprzerwanie od ponad roku na koncie głównym. Nie widzę, też jakichkolwiek zmian w strukturze możliwości komunikacji z klientem, nazw wiadomości itd. Monitoruję jakość i parametry regularnie, zawsze w tym miejscu widzę 100 %. Ile wiadomości musiałoby nie uzyskać odpowiedzi w skali miesiąca aby spadło mi o 1,5% w dobę?

oznacz moderatorów
dabdetal
#10 Popularyzator#

Co więcej mam w autoresponderze ustawioną opcję odpowiadania na wszystkie maile wysyłane z zaszyfrowanych emaili, a więc odpowiedzi w ciągu 5 minut udzielane są na wszelkie możliwe wiadomości wysyłane przez klientów.

Miałem niedawno również styczność z nieomylnością automatów allegro przy okazji oceny w programie VIP. Nie zaliczało mi zrealizowania warunku dotyczącego przeprowadzenia kampanii kuponowej. Po interwencji opiekuna ze strony Allegro udało się ten problem rozwiązać.

oznacz moderatorów
dabdetal
#10 Popularyzator#

Jednak potwierdzam wersję opisaną powyżej. Natomiast autoresponder pominął też jedyną wiadomość wysłaną przez danego użytkownika. Znalazłem 3 wiadomości z ostatniego miesiąca, na które nie mam odpowiedzi. I teraz żeby sobie z tą głupotą poradzić będę musiał sobie wysłać 200 pytań o przedmiot z innego konta i sobie na nie odpowiedzieć, żeby poprawić statystykę powyżej 99%. Dziękuję allegro za możliwość zajmowania się takimi **piiip**yzmami jak to czy aby na pewno każda wiadomość otrzymała odpowiedź, w zależności od tego skąd została wysłana. Ludzie, serio nie wystarczyłoby 95%? Czy to już jest nieakceptowalny standard udzielania odpowiedzi? Przerastacie siebie w wymyślanie kolejnych głupich kryteriów do tego całego super sprzedawcy. Kolejny dobry, który mnie zachwycił to średni czas zwrotu dla kupującego. Ustawodawca daje nam na to 14 dni, ale allegro da nam zapewne do 24 godzin. Jeszcze to nie weszło, więc dopiero się przekonamy. 

Jeszcze coś wymyślcie bo jest nam za mało. Sam już nie wiem co jest najważniejsze i co mamy robić w pierwszej kolejności. Realizować zamówienia, odpowiadać na wiadomości, które niczego nie zawierają, a są w większości wiadomościami od klientów, na które nie ma potrzeby odpowiadać i klient nawet tego nie oczekuje, czy też najpierw rozliczać zwroty klientów, którzy dokupili do rzeczy za 2,90 przedmioty za 38 zł i je zwracają  żeby mieć wysyłkę za darmo?

A na koniec za to ciśnięcie się ze wszystkim dostajemy nagrodę w takiej postaci, że sprzedaje przedmiot w ilości 90 sztuk, mam SS, jakość super, ponad 4000 ofert. 2 miejsce po trafności, wysyłka 24h Przede mną sprzedawca - sprzedane tego samego przedmiotu 10 sztuk, wysyłka 3 dni brak SS, 50 ofert to całe jego konto !!! i on ma 1 miejsce po trafności? Jedyne co daje mu przewagę to to że na zdjęciu ma kobietę, która prezentuje przedmiot w użyciu. Czyli nie ważna jest cała ta jakość, wystarczy że zapełnię miniaturę czymkolwiek byle ją zapełnić i już mam topową pozycję? To ośmiesza całą tą "trafność" a z nas robi **piiip**ów, którzy gonią za "jakością" po nic. Bo skoro można nie mieć jakości i być wyżej, to po co się o nią starać?

Może uważacie, że są to konieczne do wprowadzenia parametry, ale tak na prawdę irytujące bzdury, które powodują tylko frustrację u sprzedawców.

oznacz moderatorów
maxr01
#17 Koryfeusz#

Ta cała sytuacja jest wręcz "chora". To odnosi się również do innych parametrów oceniających i liczących jakieś "dziwne punkty" sprzedających, wg których są wyświetlane ich aukcje. Ze strony kupującego - dokonywałem dziś zakupów na All - wyszukiwanie pod względem ceny to czysta fikcja. Przy wyświetlaniu ofert - liczą się wirtualne punkty przyznawane sprzedającym przez Allegro. Nie patrzę kompletnie na status SS sprzedającego na Allegro itp. - na Allegro to już kompletna fikcja i nie żadnego odzwierciedlenia w rzeczywistości. Sprzedający wysyłają towar w miarę własnych możliwości - to Allegro wymusza wysyłkę w 24h. I tak, od sprzedawcy oferującego wysyłkę w 14 dni - otrzymuję towar po 4-rech dniach. Od sprzedawcy oferującego wysyłkę w 24h - wysyła towar po 3-ech dniach lub więcej. Ja to uważam za normalne (nie zależy mi na czasie), lecz jest szereg kupujących, którzy mają inne zdanie. Ciekawe, czy sami tak sumiennie wywiązują się w pracy z powierzonych im zadań.

Odnośnie ciśnienia na "punkty" dla sprzedawców - wg mnie to tylko jest tylko i wyłącznie dla Allegro. Żaden sprzedający ani żaden kupujący tego nie potrzebuje.

Ze strony kupującego - klikam sortowanie ofert wg ceny od najniższej- otrzymuję oczywiście błędne wyniki, najpierw są wyświetlane oferty sprzedających, którzy mają na All większą ilość punktów. Potem pozostałe, pomijam już fakt zaśmiecania iluś tam stron wyszukiwarki ofertami sprzedawców, którzy mają wystawione po 200-300 tyś. aukcji. To jest dopiero problem.

 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów
maxr01
#17 Koryfeusz#

Nie chce mi się więcej pisać - mógłbym już chyba niezłą książkę napisać w tym temacie....

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów