Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, kupujący zamówił u mnie szybę samochodową i rzecz metalową. Wysyłka w 2 paczkach. Towar został dostarczony bez uszkodzeń. Po 2 dniach kupujący zrobił zwrot towaru przyczyna szyba porysowana. Paczka została nadana jako 1 paczka szyba + część metalowa i niestety została potłuczona owa szyba. Kto w takim razie odpowiada za szkodę powstała podczas transportu, nadmienię iż wysyłka była poprze ALLEGRO POCZTEX - SMART.
@piasekczesci spisałeś protokół przy odbiorze ?? jak tak odpowiada poczta i klient jak źle zabezpieczył, jeśli nie spisałeś nauczka na przyszłość bo paczka odebrana bez uwag 🙂
PROTOKÓŁ SPISANY
@piasekczesci to złóż reklamację na poczcie 🙂 pamiętaj że klientowi musisz oddać kasę do 14 od odstąpienia !
Jak by była odmowa z powodu złego zapakowania itp. wystosujesz pismo do kupującego o zwrot kasy bo to on odpowiadał za zwrot przedmiotu w niezmienionym stanie 🙂
Jeżeli nie miałeś zaznaczonej opcji przy nadawaniu - uwaga szkło i ostrożnie, to możesz sobie składać reklamację i tak odrzucą. Dodatkowo musisz mieć naklejki na opakowaniu. Niestety, z doświadczenia wiem.
@piasekczesci Jak kupujący źle zabezpieczył to napisz mu to i niech składa reklamację, oczywiście jak masz dowód, np: protokół.
@piasekczesci
Kto w takim razie odpowiada za szkodę powstała podczas transportu
Jeżeli sprzedawca nie zobowiązał się że sam odbierze zwracaną rzecz po odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta z Art. 27 UoPK - to odpowiedzialność sprzedawcy za ew. szkodę na odsyłanej rzeczy przechodzi na Niego dopiero z chwilą wydania mu rzeczy.
Do tego czasu odpowiedzialność za stan zwracanej rzeczy spoczywa na odsyłającym, który może dochodzić ew. roszczeń od przewoźnika (o ile przesyłka była ubezpieczona, a przewoźnik nie uwolni się od odpowiedzialności wykazując uchybienia odsyłającego w zakresie wadliwego pakowania lub oznaczenia przesyłki).
Jeżeli Kupujący odstąpił od Umowy z Art. 27 UoPK, a sprzedawca otrzymał z powrotem uszkodzoną rzecz - to sprzedawca powinien określić wartość rzeczy w tym stanie w jakim do niego wróciła i może potrącić zwracaną konsumentowi sumę o kwotę zmniejszenia wartości rzeczy. Odzyskanie potrąconej kwoty kupujący może dochodzić z ubezpieczenia wysłanej przez siebie przesyłki.