anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak odstąpić od umowy w przypadku nieodebrania przesyłki z paczkomatu?

MAMY ROZWIĄZANIE!
lizka2000
#7 Wielbiciel#

Witam,

proszę o informację, zdażyło mi się, że nie dałam rady odebrać przesyłki z paczkomatu (mam smarta),

mam pytanie, jak teraz będzie procedura ? Czy mam wypełniać jakieś formularze czy czekać na zwrot środów?

Proszę o informację.

pozdrawiam

Eliza

 

 

oznacz moderatorów
39 ODPOWIEDZI 39
mwmonety
#21 Demiurg#

Twoja paczka pewnie wróci do nadawcy będzie ją można odebrać ale nadawca musi generować nową etykietę i raczej już bez smarta tylko z opłatą ,możesz też odstąpić od umowy .

oznacz moderatorów
lizka2000
#7 Wielbiciel#

no właśnie, chodzi mi o odstąpienie, czy mam wypełnić formularz czy po prostu sprzedający robi zwrot środków ?

Nie mogę zrobić zwrotu towaru, jeżeli go nie odebrałam...

 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@lizka2000 Wypełnij jest to odstąpienie od umowy zakupu.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@lizka2000 Odstąp od umowy przez formularz Allegro, "zwróć całość lub część zakupu", w zakładce Kupione, po kliknięciu Szczegóły lub wyślij sprzedawcy pisemną rezygnację z zakupu mailem - jedna i druga forma odstąpienia jet tak samo ważna - on wtedy powinien Ci zwrócić wpłatę. Nie po to kupujesz Smart, aby pokrywać koszty przesyłki zwrotnej.

oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#

To kto ma ją pokryć, gdy zostanie ona naliczona sprzedającemu, bo kupujący (w tym przypadku) nie mógł (albo mu się nie chciało) odebrać przesyłki na czas?
Ja już wiem dlaczego ty nie sprzedajesz na allegro - bo doskonale wiesz, że przy zastosowaniu twoich własnych porad, kupujący zrobiliby z ciebie kompost😁

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

@xyz96 formularz Allegro, "zwróć całość lub część zakupu" dotyczy czynności przyszłych nie przeszłych

nieodebranie przesyłki nie jest zwrotem towaru przez Kupującego

wystarczy mailowo odstąpić od umowy i po problemie

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@xyz96  darmowy zwrot jest dostępny w ciągu 14 dni od odebrania paczki a nie w przypadku niepodjęcia paczki ( nieodebrania ) wtedy kupujący musi pokryć koszt zwrotu przy odstąpieniu zgodnie z UOPK na kupującym spoczywa koszt odesłania towaru 🙂

Ps. akurat paczkomaty jako jedyne nie kasują za nieodebrane paczki 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@kostas11 Nie. Zgodnie ze stanowiskiem UOKiK kupujący może odstąpić od umowy przed odebraniem towaru, a wtedy sprzedawca może go obciążyć kosztem powrotu paczki w takiej kwocie, jaką zapłaciłby po jej odbiorze i odesłaniu, a w tej sytuacji nic by nie zapłacił.

Punkt 14. https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/pytania-odpowiedzi/odstapienie-od-umowy-zawartej-na-odleglosc/

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@lizka2000 Temat poruszany wielokrotnie, masz prawo do darmowego zwrotu ale wg zasady powinieneś odebrać, wygenerować kod zwrotu i odesłać. Teraz sprzedający może pomniejszyć o koszt zwrotu.https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zwrot-z-allegro-smart/jak-zwrocic-przedmioty-kupione-w-ramac...

oznacz moderatorów
msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@lizka2000 zgodnie z tym, co radzi @xyz96 - najlepiej w tej sytuacji odstąpić od umowy (metoda dowolna, może być mailem, może być też systemowo, przez Allegro). Sprzedawca zwróci Ci pieniądze - ma na to max 14 dni od momentu odstąpienia. Nie powinien on niczego potrącać z Twojej wpłaty, ponieważ nieodebrana przesyłka paczkomatowa Smart! wraca do nadawcy bezpłatnie.

oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#

@msniezek "Nie powinien on niczego potrącać z Twojej wpłaty, ponieważ nieodebrana przesyłka paczkomatowa Smart! wraca do nadawcy bezpłatnie." - w takim razie jakim cudem co jakiś czas pojawiają się tu posty zdziwionych sprzedawców, którzy pytają dlaczego przez allegro/inpost/pocztę została im naliczona opłata za zwrot nieodebranej przesyłki smartowej?🤔

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@Knowhere pokaż, sprawdzę.

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@InPost  To jak jest z przesyłkami NIEODEBRANYMI z paczkomatu ( ze Smartem) - Sprzedajacy płaci za taki zwrot czy nie? Nie mylić z odebranym i odesłanym Smartem.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
InPost
Ekspert InPost

@pinsplash 

Zgodnie z tym co zostało wcześniej napisane, w przypadku nieodebrania przez Odbiorcę przesyłki nadanej w usłudze Smart, Sprzedający nie powinien zostać obciążony kosztem za jej zwrot.
Jeśli zgłoszenie dotyczy konkretnego przypadku, celem weryfikacji prosimy o bezpośredni kontakt przez formularz https://inpost.pl/formularz-kontaktowy.
W zgłoszeniu prosimy o podanie numeru przesyłki oraz loginu do konta w Managerze Paczek. 

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#

@msniezek Ty jesteś menedżerem społeczności, a ja mam wyszukiwać Ci tematy?🤔
Hm, może gdybyś częściej zaglądał na forum (a nie przeważnie wtedy, gdy xyz96 wypłakuje Ci się w rękaw), to miałbyś pojęcie o tym, co trapi społeczność i z jakimi problemami ona się spotyka😏

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów
msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@Knowhere @kostas11 i nie wiem, kto jeszcze: przesyłki paczkomatowe wysyłane w ramach Allegro Smart!, których nikt nie odbierze, wracają do nadawcy bezpłatnie.

Podajecie powyżej przykłady i regulaminy przesyłek Allegro Inpost, a tutaj dodatkowo jest jeszcze Smart.

oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#

@msniezek Wiele rzeczy w allegro działa inaczej, niż w założeniach, m.in. jak widać u niektórych zwroty darmowe nie są (z jakiegoś tajemniczego powodu).

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów