
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Witam,
proszę o informację, zdażyło mi się, że nie dałam rady odebrać przesyłki z paczkomatu (mam smarta),
mam pytanie, jak teraz będzie procedura ? Czy mam wypełniać jakieś formularze czy czekać na zwrot środów?
Proszę o informację.
pozdrawiam
Eliza

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Twoja paczka pewnie wróci do nadawcy będzie ją można odebrać ale nadawca musi generować nową etykietę i raczej już bez smarta tylko z opłatą ,możesz też odstąpić od umowy .

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
no właśnie, chodzi mi o odstąpienie, czy mam wypełnić formularz czy po prostu sprzedający robi zwrot środków ?
Nie mogę zrobić zwrotu towaru, jeżeli go nie odebrałam...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@lizka2000 Wypełnij jest to odstąpienie od umowy zakupu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@lizka2000 Odstąp od umowy przez formularz Allegro, "zwróć całość lub część zakupu", w zakładce Kupione, po kliknięciu Szczegóły lub wyślij sprzedawcy pisemną rezygnację z zakupu mailem - jedna i druga forma odstąpienia jet tak samo ważna - on wtedy powinien Ci zwrócić wpłatę. Nie po to kupujesz Smart, aby pokrywać koszty przesyłki zwrotnej.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
To kto ma ją pokryć, gdy zostanie ona naliczona sprzedającemu, bo kupujący (w tym przypadku) nie mógł (albo mu się nie chciało) odebrać przesyłki na czas?
Ja już wiem dlaczego ty nie sprzedajesz na allegro - bo doskonale wiesz, że przy zastosowaniu twoich własnych porad, kupujący zrobiliby z ciebie kompost😁
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@xyz96 formularz Allegro, "zwróć całość lub część zakupu" dotyczy czynności przyszłych nie przeszłych
nieodebranie przesyłki nie jest zwrotem towaru przez Kupującego
wystarczy mailowo odstąpić od umowy i po problemie
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@xyz96 darmowy zwrot jest dostępny w ciągu 14 dni od odebrania paczki a nie w przypadku niepodjęcia paczki ( nieodebrania ) wtedy kupujący musi pokryć koszt zwrotu przy odstąpieniu zgodnie z UOPK na kupującym spoczywa koszt odesłania towaru 🙂
Ps. akurat paczkomaty jako jedyne nie kasują za nieodebrane paczki 🙂
Κώστας
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@kostas11 Nie. Zgodnie ze stanowiskiem UOKiK kupujący może odstąpić od umowy przed odebraniem towaru, a wtedy sprzedawca może go obciążyć kosztem powrotu paczki w takiej kwocie, jaką zapłaciłby po jej odbiorze i odesłaniu, a w tej sytuacji nic by nie zapłacił.
Punkt 14. https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/pytania-odpowiedzi/odstapienie-od-umowy-zawartej-na-odleglosc/
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@lizka2000 Temat poruszany wielokrotnie, masz prawo do darmowego zwrotu ale wg zasady powinieneś odebrać, wygenerować kod zwrotu i odesłać. Teraz sprzedający może pomniejszyć o koszt zwrotu.https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zwrot-z-allegro-smart/jak-zwrocic-przedmioty-kupione-w-ramac...

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@lizka2000 zgodnie z tym, co radzi @xyz96 - najlepiej w tej sytuacji odstąpić od umowy (metoda dowolna, może być mailem, może być też systemowo, przez Allegro). Sprzedawca zwróci Ci pieniądze - ma na to max 14 dni od momentu odstąpienia. Nie powinien on niczego potrącać z Twojej wpłaty, ponieważ nieodebrana przesyłka paczkomatowa Smart! wraca do nadawcy bezpłatnie.
Menedżer Społeczności
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@msniezek "Nie powinien on niczego potrącać z Twojej wpłaty, ponieważ nieodebrana przesyłka paczkomatowa Smart! wraca do nadawcy bezpłatnie." - w takim razie jakim cudem co jakiś czas pojawiają się tu posty zdziwionych sprzedawców, którzy pytają dlaczego przez allegro/inpost/pocztę została im naliczona opłata za zwrot nieodebranej przesyłki smartowej?🤔
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Knowhere pokaż, sprawdzę.
Menedżer Społeczności
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@InPost To jak jest z przesyłkami NIEODEBRANYMI z paczkomatu ( ze Smartem) - Sprzedajacy płaci za taki zwrot czy nie? Nie mylić z odebranym i odesłanym Smartem.
BRÓSLI
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Zgodnie z tym co zostało wcześniej napisane, w przypadku nieodebrania przez Odbiorcę przesyłki nadanej w usłudze Smart, Sprzedający nie powinien zostać obciążony kosztem za jej zwrot.
Jeśli zgłoszenie dotyczy konkretnego przypadku, celem weryfikacji prosimy o bezpośredni kontakt przez formularz https://inpost.pl/formularz-kontaktowy.
W zgłoszeniu prosimy o podanie numeru przesyłki oraz loginu do konta w Managerze Paczek.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@msniezek Nasz klient, Wasz Pan, proszę Cię bardzo : 😁https://spolecznosc.allegro.pl/t5/smart-dla-kupuj%C4%85cych/nieodebrana-paczka-kto-ponosi-koszt-zwro...
BRÓSLI
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@msniezek Ty jesteś menedżerem społeczności, a ja mam wyszukiwać Ci tematy?🤔
Hm, może gdybyś częściej zaglądał na forum (a nie przeważnie wtedy, gdy xyz96 wypłakuje Ci się w rękaw), to miałbyś pojęcie o tym, co trapi społeczność i z jakimi problemami ona się spotyka😏
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@msniezek Ale skoro tak ładnie prosisz, to proszę, świeżynka https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/allegro-list-polecony-zwrot-nieodebranej-p...
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Knowhere @kostas11 i nie wiem, kto jeszcze: przesyłki paczkomatowe wysyłane w ramach Allegro Smart!, których nikt nie odbierze, wracają do nadawcy bezpłatnie.
Podajecie powyżej przykłady i regulaminy przesyłek Allegro Inpost, a tutaj dodatkowo jest jeszcze Smart.
Menedżer Społeczności
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@msniezek Wiele rzeczy w allegro działa inaczej, niż w założeniach, m.in. jak widać u niektórych zwroty darmowe nie są (z jakiegoś tajemniczego powodu).
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
- « POPRZEDNIA
-
- 1
- 2
- NASTĘPNA »