anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nieodebrana paczka - kto ponosi koszt zwrotu?

MAMY ROZWIĄZANIE!
dobrybiopreparat
#8 Zapaleniec#

Witam,

Zamówiłem towar wykorzystując formę dostawy - AllegroSmart Paczkomaty. Nie odebrałem paczki z paczkomatu. Prosiłem o ponowną wysyłkę, ale sprzedający twierdzi, że poniósł w związku z tym koszty i przed ponowną wysyłkę chcę abym zapłacił za zwrot. 

Czy zwrot w sytuacji korzystania z AllegroSmart Paczkomaty jest darmowy? Czy sprzedający faktycznie ponosi w tym przypadku koszty?

Pozdrawiam

oznacz moderatorów
39 ODPOWIEDZI 39
DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

@DrapexPL Mnie opiekun odsyłał do art. 471:

"Zgodnie z Kodeksem cywilnym sprzedawca ma prawo domagać się odszkodowania za niewywiązanie się z postanowień umowy przez konsumenta:

Art. 471: Dłużnik obowiązany jest do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi."

Tylko nikt nie potrafił mi wyjaśnić czym są okoliczności, za które dłużnik nie odpowiada - zakładam, że jest to tylko i wyłącznie jakieś zdarzenie, które fizycznie uniemożliwia kupującemu odbiór przesyłki i nie mówimy tutaj o pracy czy jakimś spotkaniu. 

oznacz moderatorów
DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

@DrapexPL  Jeszcze uzupełnienie od Allegro:

"Jeśli Kupujący odstąpi od umowy po wysyłce paczki albo w ogóle nie odstąpi i nie odbierze przesyłki, wówczas może Pan obciążyć Kupującego kosztem przesyłki zwrotnej, jeśli musiał Pan za ten zwrot zapłacić.

Gdyby przydarzyła się Panu sytuacja, że Kupujący nie będzie chciał ponieść kosztów w takich sytuacjach, proszę o kontakt z naszym serwisem."

oznacz moderatorów
DrapexPL
#12 Orędownik#

Na chacie allegro dostałem odpowiedź, że mam szukać odpowiedzi u przewoźnika.

oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#

@DrapexPL Niech zgadnę - przewoźnik odpisał, że masz szukać odpowiedzi u allegro?😏

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
DrapexPL
#12 Orędownik#

A czas leci...

Klient dzisiaj napisał, że nie zdążył odebrać paczki i rezygnuje z zakupu. Gdy już oddam pieniądze - kupi ponownie.

oznacz moderatorów
__RPM_
#14 Krzewiciel#

@DrapexPL  Widzę, ze sprzedajesz drobnicę. Serio chcesz się bawić w dokładanie do interesu bo Kupujący nie zdążył?

oznacz moderatorów
DrapexPL
#12 Orędownik#

@__RPM_ drobnica to tylko dodatek, resztki magazynowe, które mogą ale nie musza dobić komuś do smart... ale masz rację, interes z tego żaden:) zwłaszcza teraz, gdy % jest od kosztów wysyłki, dobrze że pomysł mi nie wypalił i zdążyłem się pozbyć większości towaru:)

Dlatego też główną ofertą są drapaki, na których zarobek już jest, a sprzedaż na allegro jest tylko dodatkiem - choć dużym:)

 

edit: w sąsiednim poście padła odpowiedź od opiekuna allegro: "przesyłki paczkomatowe wysyłane w ramach Allegro Smart!, których nikt nie odbierze, wracają do nadawcy bezpłatnie."

oznacz moderatorów
sygutek
#9 Pomysłodawca#

Witam. Proszę moderatorów o wyjaśnienie : "przesyłki paczkomatowe wysyłane w ramach Allegro Smart!, których nikt nie odbierze, wracają do nadawcy bezpłatnie."

Nie odebrałam przesyłki z Allegro One Box. Koszt wysyłki był darmowy - SMART. Sprzedawca obciążył mnie kwotą za odesłanie nieodebranej przesyłki (potrącił tę kwotę od zwrotu kosztów za nieodebrany towar). Zdarzyło mi się to po raz pierwszy na Allegro.

oznacz moderatorów
sygutek
#9 Pomysłodawca#
Chodzi o mój zakup z dn. 7 kwi 2024, 03:50.

Czy Allegro One Box pobiera opłatę za zwrot nieodebranej przesyłki? 

Z góry dziękuję za pomoc. @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@sygutek w prowadzonej dyskusji poproś o pomoc pracownika Allegro. W przypadku tej metody nieodebrana przesyłka wraca do sprzedającego i nie jest za to naliczana dodatkowa opłata. 

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów
sygutek
#9 Pomysłodawca#

Dziękuję za odpowiedź 🙂. Już  poprosiłam o pomoc Allegro w dyskusji. Kupuję na Allegro od 19 lat i po raz pierwszy przytrafiła mi się taka sytuacja. 

oznacz moderatorów
sygutek
#9 Pomysłodawca#

Odpowiedź od Allegro:

"21 kwietnia 2024 15:45
sygutek rozumiem Pani rozczarowanie. Sprzedający może pomniejszyć kwotę zwrotu jeśli nie odebrała Pani paczki i poniósł on ze względu na to dodatkowe koszta. Powinien jednak udokumentować dodatkowe koszta, jakimi został obarczony w wyniku nieodebrania paczki. ladykatie proszę o udokumentowanie kosztów jakie Państwo ponieśli".
Sprzedawca napisał że udokumentuje jak dostanie rachunek od UPS w przyszłym miesiącu.
 
Co o tym sądzicie? Widzę, że coraz więcej kupujących spotyka się z taką sytuacją? 
oznacz moderatorów
sygutek
#9 Pomysłodawca#

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.

oznacz moderatorów
ogryz7
#12 Orędownik#

@sygutek Nie odebranie przesyłki (bez wcześniejszego zgłoszenia zwrotu) to nie jest to samo, co zwrot konsumencki. Jest to nie dotrzymanie umowy kupna-sprzedaży z winy kupującego i przepisy ustawy konsumenckiej nie mają tu zastosowania. W takiej sytuacji sprzedawca ma prawo obciążyć Cię wszystkimi opłatami, jakie poniósł w związku z obsługą Twojego zamówienia, np:

- koszt wysyłki (jeśli nie było Smart), 

- koszt przesyłki zwrotnej (jeśli przewoźnik doliczy), 

- koszt opłaty, jaką ponosi sprzedawca za wysyłkę Smart (sprzedawcy muszą dopłacać do każdego zamówienia Smart),

- koszt zużytego opakowania, którego nie będzie w stanie ponownie wykorzystać (np koperta bąbelkowa), itp

Przy czym, muszą to być koszty rzeczywiście poniesione. Prawdą jest też, że rozliczenie kosztów przesyłki dostajemy dopiero w kolejnym miesiącu, więc do tego czasu sprzedawca nie jest w stanie wykazać, że ten koszt poniósł. 

oznacz moderatorów
sygutek
#9 Pomysłodawca#

Dziękuję za odpowiedź. 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@sygutek Zasada taka, zwrot lub anulowanie przed nadaniem, nie odbierasz i nie ponosisz żadnych kosztów, jeżeli robisz zwrot po nadaniu i nie odbierasz to Smart zwrot i paczkomat jest darmowy więc także żadnych kosztów nie ponosisz, natomiast jak zrobisz zwrot po wysłaniu i nie odbierzesz nie był darmowy to ponosisz koszt odesłania, żadnych dodatkowych- pakownia itd. a jak odbierzesz i odeślesz to ponosisz taki koszt jaki wybierzesz  zgodnie z cennikiem.

oznacz moderatorów
divixid16
#7 Wielbiciel#

Regulamin świadczenia usługi
„Allegro Paczkomaty24/7 InPost”
świadczonej przez InPost Sp. z o.o.
Obowiązujący od 31 grudnia 2021 r.
www.inpost.pl

§ 5. Zwroty

3. Usługa zwrotu jest zwolniona z opłaty w przypadku zwrotu Przesyłki do Nadawcy z powodu wyczerpania
możliwości jej doręczenia (w szczególności po jej bezskutecznej awizacji bądź w przypadku odmowy
przyjęcia Przesyłki przez Adresata) lub z powodu zwrotu Przesyłki na żądanie Adresata (w szczególności w
przypadku wymiany towaru przez Adresata lub rezygnacji przez Adresata z zakupu).

oznacz moderatorów
7-MALY-7
#11 Animator#

gallery_6077_392_13541.png

 

oznacz moderatorów
kasiuniek
#1 Nowicjusz#

A ja mam natomiast pytanie, dotyczące prowizji za obsługę transakcji, którą allegro pobiera automatycznie przy sprzedaży na allegro lokalnie (7,9%). Czy w sytuacji gdy klient nie odbierze paczki i wróci ona do sprzedającego, a ten musi zwrócić środki, czy allegro zwraca automatycznie opłatę za obsługę? jest opcja szybkiego zwrotu środków kupującemu, niestety nie uwzględnia ona poniesionych kosztów transakcji która finalnie do skutku nie doszła.... i jak to teraz ogarnąć?

oznacz moderatorów
Client:44052296
#21 Demiurg#

@kasiuniek wtedy piszesz do allegro przez ten formularz z prośba o zwrot opłaty transakcyjnej

oznacz moderatorów