- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Witam,
Zamówiłem towar wykorzystując formę dostawy - AllegroSmart Paczkomaty. Nie odebrałem paczki z paczkomatu. Prosiłem o ponowną wysyłkę, ale sprzedający twierdzi, że poniósł w związku z tym koszty i przed ponowną wysyłkę chcę abym zapłacił za zwrot.
Czy zwrot w sytuacji korzystania z AllegroSmart Paczkomaty jest darmowy? Czy sprzedający faktycznie ponosi w tym przypadku koszty?
Pozdrawiam
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@DrapexPL Mnie opiekun odsyłał do art. 471:
"Zgodnie z Kodeksem cywilnym sprzedawca ma prawo domagać się odszkodowania za niewywiązanie się z postanowień umowy przez konsumenta:
Art. 471: Dłużnik obowiązany jest do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi."
Tylko nikt nie potrafił mi wyjaśnić czym są okoliczności, za które dłużnik nie odpowiada - zakładam, że jest to tylko i wyłącznie jakieś zdarzenie, które fizycznie uniemożliwia kupującemu odbiór przesyłki i nie mówimy tutaj o pracy czy jakimś spotkaniu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@DrapexPL Jeszcze uzupełnienie od Allegro:
"Jeśli Kupujący odstąpi od umowy po wysyłce paczki albo w ogóle nie odstąpi i nie odbierze przesyłki, wówczas może Pan obciążyć Kupującego kosztem przesyłki zwrotnej, jeśli musiał Pan za ten zwrot zapłacić.
Gdyby przydarzyła się Panu sytuacja, że Kupujący nie będzie chciał ponieść kosztów w takich sytuacjach, proszę o kontakt z naszym serwisem."
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Na chacie allegro dostałem odpowiedź, że mam szukać odpowiedzi u przewoźnika.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@DrapexPL Niech zgadnę - przewoźnik odpisał, że masz szukać odpowiedzi u allegro?😏
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
A czas leci...
Klient dzisiaj napisał, że nie zdążył odebrać paczki i rezygnuje z zakupu. Gdy już oddam pieniądze - kupi ponownie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@DrapexPL Widzę, ze sprzedajesz drobnicę. Serio chcesz się bawić w dokładanie do interesu bo Kupujący nie zdążył?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@__RPM_ drobnica to tylko dodatek, resztki magazynowe, które mogą ale nie musza dobić komuś do smart... ale masz rację, interes z tego żaden:) zwłaszcza teraz, gdy % jest od kosztów wysyłki, dobrze że pomysł mi nie wypalił i zdążyłem się pozbyć większości towaru:)
Dlatego też główną ofertą są drapaki, na których zarobek już jest, a sprzedaż na allegro jest tylko dodatkiem - choć dużym:)
edit: w sąsiednim poście padła odpowiedź od opiekuna allegro: "przesyłki paczkomatowe wysyłane w ramach Allegro Smart!, których nikt nie odbierze, wracają do nadawcy bezpłatnie."
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Witam. Proszę moderatorów o wyjaśnienie : "przesyłki paczkomatowe wysyłane w ramach Allegro Smart!, których nikt nie odbierze, wracają do nadawcy bezpłatnie."
Nie odebrałam przesyłki z Allegro One Box. Koszt wysyłki był darmowy - SMART. Sprzedawca obciążył mnie kwotą za odesłanie nieodebranej przesyłki (potrącił tę kwotę od zwrotu kosztów za nieodebrany towar). Zdarzyło mi się to po raz pierwszy na Allegro.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Czy Allegro One Box pobiera opłatę za zwrot nieodebranej przesyłki?
Z góry dziękuję za pomoc. @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@sygutek w prowadzonej dyskusji poproś o pomoc pracownika Allegro. W przypadku tej metody nieodebrana przesyłka wraca do sprzedającego i nie jest za to naliczana dodatkowa opłata.
Moderatorka
Jak dostawa na czas - to Allegro!
Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dziękuję za odpowiedź 🙂. Już poprosiłam o pomoc Allegro w dyskusji. Kupuję na Allegro od 19 lat i po raz pierwszy przytrafiła mi się taka sytuacja.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Odpowiedź od Allegro:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@sygutek Nie odebranie przesyłki (bez wcześniejszego zgłoszenia zwrotu) to nie jest to samo, co zwrot konsumencki. Jest to nie dotrzymanie umowy kupna-sprzedaży z winy kupującego i przepisy ustawy konsumenckiej nie mają tu zastosowania. W takiej sytuacji sprzedawca ma prawo obciążyć Cię wszystkimi opłatami, jakie poniósł w związku z obsługą Twojego zamówienia, np:
- koszt wysyłki (jeśli nie było Smart),
- koszt przesyłki zwrotnej (jeśli przewoźnik doliczy),
- koszt opłaty, jaką ponosi sprzedawca za wysyłkę Smart (sprzedawcy muszą dopłacać do każdego zamówienia Smart),
- koszt zużytego opakowania, którego nie będzie w stanie ponownie wykorzystać (np koperta bąbelkowa), itp
Przy czym, muszą to być koszty rzeczywiście poniesione. Prawdą jest też, że rozliczenie kosztów przesyłki dostajemy dopiero w kolejnym miesiącu, więc do tego czasu sprzedawca nie jest w stanie wykazać, że ten koszt poniósł.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dziękuję za odpowiedź.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@sygutek Zasada taka, zwrot lub anulowanie przed nadaniem, nie odbierasz i nie ponosisz żadnych kosztów, jeżeli robisz zwrot po nadaniu i nie odbierasz to Smart zwrot i paczkomat jest darmowy więc także żadnych kosztów nie ponosisz, natomiast jak zrobisz zwrot po wysłaniu i nie odbierzesz nie był darmowy to ponosisz koszt odesłania, żadnych dodatkowych- pakownia itd. a jak odbierzesz i odeślesz to ponosisz taki koszt jaki wybierzesz zgodnie z cennikiem.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Regulamin świadczenia usługi
„Allegro Paczkomaty24/7 InPost”
świadczonej przez InPost Sp. z o.o.
Obowiązujący od 31 grudnia 2021 r.
www.inpost.pl
§ 5. Zwroty
3. Usługa zwrotu jest zwolniona z opłaty w przypadku zwrotu Przesyłki do Nadawcy z powodu wyczerpania
możliwości jej doręczenia (w szczególności po jej bezskutecznej awizacji bądź w przypadku odmowy
przyjęcia Przesyłki przez Adresata) lub z powodu zwrotu Przesyłki na żądanie Adresata (w szczególności w
przypadku wymiany towaru przez Adresata lub rezygnacji przez Adresata z zakupu).
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
A ja mam natomiast pytanie, dotyczące prowizji za obsługę transakcji, którą allegro pobiera automatycznie przy sprzedaży na allegro lokalnie (7,9%). Czy w sytuacji gdy klient nie odbierze paczki i wróci ona do sprzedającego, a ten musi zwrócić środki, czy allegro zwraca automatycznie opłatę za obsługę? jest opcja szybkiego zwrotu środków kupującemu, niestety nie uwzględnia ona poniesionych kosztów transakcji która finalnie do skutku nie doszła.... i jak to teraz ogarnąć?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@kasiuniek wtedy piszesz do allegro przez ten formularz z prośba o zwrot opłaty transakcyjnej
- « POPRZEDNIA
-
- 1
- 2
- NASTĘPNA »