Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Chciałabym podzielić się problemem, z którym spotykają się sprzedawcy oferujący produkty higieniczne, takie jak gumki, opaski czy inne akcesoria mające kontakt z włosami. W mojej ofercie przy każdym takim produkcie jest jasno zaznaczone: „brak zwrotu” – zarówno w opisie, jak i w ustawieniach oferty, aby zachować zasady higieny i bezpieczeństwa.
Niestety coraz częściej spotykam się z sytuacją, w której nieuczciwi kupujący próbują obejść te zasady. Schemat jest zwykle podobny:
1. Kupujący korzystają z promocji Smart, kupują kilka produktów za magiczną łączną kwotę 45zł
2. Następnie chcą zwrócić jeden lub kilka z nich. Ponieważ zwroty w mojej ofercie są wyłączone, zaznaczają opcję „reklamacja” i wybierają powód „inny”, wpisując w uzasadnieniu, że po prostu chcą oddać produkt.
3. Odmawiam przyjęcia zwrotu, tłumacząc, że produkt jest higieniczny i nie może być ponownie sprzedany.
4. Mimo odmowy kupujący odsyłają przedmiot i domagają się zwrotu środków. Allegro automatycznie generuje kod zwrotu i w praktyce wymusza na mnie zwrot pieniędzy, mimo że produkt nie kwalifikuje się do zwrotu.
Efekt jest taki, że:
muszę oddać pieniądze za produkt,
otrzymany przedmiot nie może być ponownie sprzedany ze względów higienicznych i musi zostać zutylizowany,
ponoszę realną stratę finansową,
system Allegro w praktyce pozwala kupującemu obejść wyraźnie ustawioną politykę „brak zwrotu”.
Uważam, że system powinien działać inaczej: jeśli sprzedawca odmawia przyjęcia zwrotu, kupujący nie powinien automatycznie otrzymywać kodu zwrotu ani wymuszać zwrotu pieniędzy. Procedura powinna wymagać potwierdzenia sprzedawcy, że zwrot (w tym przypadku reklamacja) jest możliwy, zanim Allegro wygeneruje kod i dokona zwrotu.
Sugestia dla Allegro:
w przypadku produktów oznaczonych jako „brak zwrotu” system powinien blokować możliwość wymuszenia zwrotu przez kupującego,
zwroty powinny być realizowane tylko po potwierdzeniu przez sprzedawcę,
wprowadzenie jasnego mechanizmu, który chroniłby sprzedawców produktów higienicznych przed stratami finansowymi i ryzykiem wyłudzeń.
Mam nadzieję, że Allegro weźmie pod uwagę ten problem i wprowadzi rozwiązania, które pozwolą uczciwym sprzedawcom prowadzić działalność bez obawy, że ktoś wykorzysta system do obejścia zasad higieny i bezpieczeństwa.
@glamourscrunchie uważasz , że grzebienie szczotki do włosów , które wiszą w marketach na blistrach bez zewnętrznego opakowania również są przedmiotami higienicznymi ? Czapki , opaski na włosy chustki , apaszki posiadające tylko naklejony EAN czy doczepioną metkę ? , okulary przeciwsłoneczne powtykane w stojak ...wyliczać można w nieskończoność
@mdrogeria te produkty akurat nie są, ale jeśli w ten sposób można obejść system ,to pewnie przy podpaskach tez można tak zrobić
@KOGIEL_T można spróbować ,ale jeśli klient zwraca produkt w stanie fabrycznym ? i w przypadku podpasek możesz tylko zwrot ograniczyć , nie możesz wyłączyć , a gumki do włosów czy inne wymienione nie kwalifikują się nawet do ograniczenia .
@mdrogeria Tak, uważam, że grzebienie czy szczotki do włosów sprzedawane luzem na blistrach również są produktami higienicznymi. Każdy może przeczesać włosy, a później ktoś inny kupi tę samą szczotkę – istnieje wtedy ryzyko przeniesienia chorób skóry czy drobnoustrojów. Osobiście unikam kupowania takich produktów bez opakowania
Podobnie jest z bielizną – nikt nie ma wątpliwości, że tego typu produkty ze względów higienicznych nie podlegają zwrotom. Chodzi tu wyłącznie o bezpieczeństwo i higienę użytkowników.
@glamourscrunchie owszem , masz prawo tak uważać i w żaden sposób nie próbuję podważyć Twojego zdania , to Twój ul , Twoje pszczoły i Twój miód , ale pamiętaj ,że w każdej beczce miodu znajdzie się łyżka dziegciu .
@glamourscrunchie dziękuję, że podzieliłeś się swoją sugestią.
Zwróć proszę uwagę, że w treści ograniczenia prawa odstąpienia od umowy jest napisane:
"Rzecz, która dostarczona jest w zapieczętowanym opakowaniu, a której po jego otwarciu nie możesz zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub higienę".
Czy produkty, które sprzedajesz są wysyłane do kupujących w zapieczętowanym opakowaniu? Jeśli tak, to jeśli opakowanie zostanie otwarte, możesz nie przyjąć takiego zwrotu, nawet jeśli kupujący odeśle do Ciebie przedmiot.
@KOGIEL_T aaa... to może te gumki są z grawerem , no cóż pozostaje mi tylko @glamourscrunchie zwrócić honor .😓
@KOGIEL_T To nie jest mój zapis, a wybrany przeze mnie powód (spośród kilku do wyboru) braku zwrotu. Przykro mi, ale nie ma do wyboru opcji "produkt higieniczny" 😉
@glamourscrunchie jest zapis o produktach higienicznych:
w których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub higienę, jeżeli opakowanie to zostało otwarte po dostarczeniu, np. soczewki kontaktowe
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/wylaczenia-prawa-do-odstapienia/
Lecz jak już Ci to próbowano wytłumaczyć nie stosuje sie go do artykułów o których mówisz. Ergo moim zdaniem nadużyważ prawa do ograniczenia zwrotów
Jeśłi konsument zgłosi to do allegro może sie to skonczyć zawieszeniem konta a jeśłi zgosi tochoćby dopowiatowego RPK to sankcje mogą być poważniejsze
No ale to moje zdanie...... choć akurat zapis oproduktach higienicznych na stronie UOKiK jest naprawde jasny i precyzyjny
@la_nika Tak, pakuję w papier zaklejany naklejką - produkty w mojej ofercie są tworzone ręcznie
@glamourscrunchie moje produkty też są robione ręcznie i pakowane w papier z naklejką
czy to oznacza, że mogę wyłączyć prawo zwrotu🤔
@glamourscrunchie oczywiście kupujący musi zostać poinformowany o tym przed zakupem, więc w ofercie powinieneś mieć ten zapis - "Rzecz, która dostarczona jest w zapieczętowanym opakowaniu, a której po jego otwarciu nie możesz zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub higienę", nie zapis dotyczący przedmiotu wykonanego na specjalne zamówienie.
@la_nika tak, napiszę te zdanie w ofercie, a potem moja oferta zostanie usunięta za naruszenie regulaminu, bo poruszę w opisie kwestię pakowania, co jest niezgodne z regulaminem Allegro 😆
@glamourscrunchie te informacje nie powinny być w opisie oferty, tylko w warunkach zwrotu, dodasz je w tej zakładce.
@la_nika ale co to właściwie zmieni? Znając życie kupujący i tak będą usiłowali wymusić zwrot uznając, że to nie jest produkt higieniczny i nadal będą wymuszać bezpłatną dostawę w ramach SMART, kupując 3 przedmioty i zwaracając 2 🙃 To jest właśnie ta parodia, do której cały czas zmierzam.
@glamourscrunchie jeśli nie masz takiego zapisu w ofercie, to nie możesz nie przyjąć zwrotu z tego powodu, ponieważ kupujący musi być poinformowany przed zakupem, jakie są ograniczenia zwrotu w ofercie.
@glamourscrunchie można dyskutować, czy Twoje ograniczenie zwrotu jest zasadne, jak widać zdania są podzielone. Natomiast w drugiej części swojej wypowiedzi poruszałaś kwestię reklamacji. Ani my, ani ty nie mamy możliwości ograniczenia tego prawa kupującemu. Jeżeli klient odsyła towar z powodem reklamacyjnym, po Twojej stronie zostaje rozpatrzenie reklamacji i wydanie decyzji. Jeżeli reklamacja jest bezpodstawna, odrzuć ją.
Ja tam używek nie żałuję, nie powinno się tego zwracać. Jednak sama raz zwróciłam gumki do włosów. Kupiłam opakowanie, na fotce wyglądały ok. Przyszły do domciu i z tyłu takie metalowe łączenia. Wkur...yłam się, bo na fotce tego nie było, a to włosy strasznie niszczy i specjalnie odesłałam. Zaznaczam, że wcale nie otworzyłam opakowania, było to widać przez zamknięte... I nie chodziło mi te 3 czy 4 zł tylko byłam wkurzona, że specjalnie wyszukiwałam bez tego, a i tak...
Co do używek to jednak w pełni się zgadzam. Zarówno przy szczotkach jak i gumkach. Choroby skóry czy wszawicę trudno się leczy....