anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot - dziwne

madox92
#8 Zapaleniec

Witam.

2 dni temu kupiłem smartfona, który jako uzywany ma uszkodzone gniazdo do ładowania telefonu przez co nie ma jak go uruchomić. Telefon wydaje sie byc uszkodzony a wzmianki w opisie o tym nie było więc dzisiaj postanowiłem go zwrócić. Ku mojemu zdziwieniu na stronie na moim kompie i na stronie allegro do zwrotów piszą dwie różne, odmienne rzeczy i nie wiem co tu jest prawda. Z jednej strony mam zwrócić przedmiot i czekać na decyzje sprzedawcy, co on sobie postanowi. Znalazłem też inne informacje ze cały proces zwrotu opiera sie na powiadomieniu sprzedawcy, podaniu numeru konta po czym trzeba czekać na zwrot srodków i dopiero wtedy wysłać przedmiot uszkodzony.Dlatego są to dwie niezbiezne informacje a skontaktować z kimś z allegro praktycznie się nie da. Chat allina takich spraw skomplikowanych nie rozwiazuje. Proszę kogoś aby napisał mi bo mam 12 dni co tu jest prawdą, czy moze to byc atak hakerski ? #moderator @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

kolekcjoner608
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Jak kupiłeś od osoby prywatnej to zwrotu on wcale nie musi przyjąć i wtedy składasz reklamację na brak zgodności z opisem. Zakup od firmy jak najbardziej można zwrócić w stanie jakim go otrzymałeś ,najlepiej przez formularz allegro.

oznacz moderatorów

MOJEGRATY5
#13 Ambasador

Witam.

@madox92 

Produkt można odesłać do sprzedawcy z dwóch powodów.

1) "Odstąpienie od umowy bez podania przyczyny" popularnie zwaną "zwrotem"- opcja dotyczy jedynie zakupu konsumenckiego (osoba prywatna od firmy) i jest dostępna przez 14 dni od otrzymania przedmiotu. UWAGA!!! Z OPCJI TEJ NIE NALEŻY KORZYSTAĆ GDY PRZEDMIOT ULEGŁ AWARII, ZOSTAŁ USZKODZONY, CZY ZOSTAŁ DOSTARCZONY NIEPRAWIDŁOWY, bo może to pociągnąć dotykające nabywcę konsekwencje finansowe. W skrajnym przypadku sprzedawca może zwrócić tylko 1zł bez względu na to ile przedmiot kosztował.

2)"Reklamacji":

a) na podstawie "niezgodności towaru z umową" - dotyczy zakupu konsumenckiego i tu całość kosztów i logistyka jest po stronie sprzedawcy, a nabywca musi jedynie sprzedawcy udostępnić przedmiot do oceny zasadności roszczenia:

Screenshot 2024-11-27 at 05-50-19 Niezgodność towaru z umową - UOKiK – Prawa konsumenta.png

 

b) na podstawie "rękojmi" w przypadku zakupów innych niż konsumenckie, np osoby prywatnej od osoby prywatnej i w takim przypadku to nabywca odsyła do sprzedawcy produkt we własnym zakresie i na swój koszt. Jeśli sprzedawca uzna reklamację z tytułu rękojmi za zasadną, to powinien zwrócić nabywcy koszty odesłania produktu. W przypadku korzystania z rękojmi, to na nabywcy spoczywa ciężar dowodowy, a przynajmniej taki jest wyciągany wniosek z niektórych opinii prawnych.

W każdym razie jeśli produkt jest zepsuty, a w opisie było, że jest sprawny to jest to REKLAMACJA i taką opcję trzeba wybrać w podsumowaniu zakupu.

Pozdrawiam. Marek.

 

oznacz moderatorów

madox92
#8 Zapaleniec

Przecież napisałem, że ten przedmiot przyszedł do mnie uszkodzony od sprzedawcy z lombardu, który nie wymieni go, bo już nie ma. Jedyne co mi pozostaje to starać się o zwrot srodków, ze tak napiszę juz prostym, ludzkim językiem tylko tam wyzej napisałem, ze to allegro z tymi zwrotami jest u mnie tak pokickane,że mam odesłać przedmiot i dopiero wtedy gdy sprzedawca zdecyduje to zwróci  srodki( obawiam się, ze nie zwróci) gdzie indziej spotkałem sie z opcja, ze sprzedawca zwraca srodki i dopiero sie wysyła przedmiot tak wiec po ludzku po raz drugi pisze o wyjasnienie jak to w koncu jest ? @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów