Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Nr zgłoszenia: 22421218
Przesyłka "zaginęła" w transporcie - Paczkomat Allegro SMART.
Wysłałem klientowi ponownie towar za 40 zł, zapłaciłem dodatkowo za przesyłkę 8,99 zł, zapłaciłem pracownikowi za zapakowanie przesyłki i poniosłem koszty opakowania i materiałów do zapakowania.
Przesyłka Allegro SMART. Czyli niby mogę liczyć również na jakiś lepszy standard obsługi reklamacji - nic bardziej mylnego.
Reklamacje złożyłem do Allegro - jako nadawcy przesyłki. Sprzedaż z konta firmowego, nr konta bankowego (taki sam) jest podany we wszystkich moich kontach firmowych na Allegro. Wartość towaru - jest przecież podana na aukcji.
Mój wniosek został przez Allegro odrzucony - powody: brak numeru konta do zwrotu, brak potwierdzenia wartości towaru.
Informuję, że:
1. - Nr konta firmowego jest przyporządkowany do każdego mojego konta - po złożeniu reklamacji to widze, że jednak nie ma problemu z jego identyfikacją
2. - wartość towaru - jest wskazana na aukcji - nie rozumiem, po co Allegro chce uzyskać z mojej strony FV zakupu - ja jej nie ujawnię, nie ujawnię danych mojego dostawcy, ani nie ujawnię cen zakupu towaru - jestem zobowiązany w tym zakresie umową z dostawcą.
3. - Sprzedałem dzisiaj przedmiot "niszowy" - niedostępny na Allegro ani w internecie. Zakupiłem go za 60 zł (cena okazyjna), tylko 1 szt. Sprzedałem na Allegro za 160 zł - ostatnia cena sprzedaży na All i tak była wyższa. Teraz załóżmy - przesyłka Allegro SMART - zaginie - to ile ja otrzymam odszkodowania? Gdzie będzie mój zysk?
"2. - wartość towaru - jest wskazana na aukcji - nie rozumiem, po co Allegro chce uzyskać z mojej strony FV zakupu - ja jej nie ujawnię, nie ujawnię danych mojego dostawcy, ani nie ujawnię cen zakupu towaru - jestem zobowiązany w tym zakresie umową z dostawcą. "
Tutaj jest pies pogrzebany. Allegro wymaga takich informacji do potwierdzenia "wartości towaru". Jeżeli nie jesteś w stanie tego udowodnić bez ujawniania im danych dostawcy, to niestety ale nic nie wskórasz.
@ELMIX-SHOP odszkodowanie za zaginięcie paczki nie zawiera Twojej marży , masz otrzymać tylko taką wotę / netto jeśli jesteś przedsiębiorcą i odliczyłeś VAT / jaką rzeczywiście zapłaciłeś .
Witam.
Po raz drugi składam reklamację z tytułu odrzucenia mojego wniosku reklamacyjnego.
Ta sytuacja zaczyna być po prostu "chora".
Podałem wszystkie dane niezbędne do złożenia reklamacji.
Wszystkie procedury zostały opisane na stronie Allegro:
"Zgodnie z przepisami prawa, reklamację może złożyć nadawca przesyłki. Nadawcą przesyłek Allegro Smart! jest Allegro" - Więc zgodnie z tym zapisem składam reklamację do serwisu Allegro, gdyż Allegro odpowiada za tą przesyłkę jako nadawca.
Nigdzie tam nie jest napisane, że muszę składać reklamację do InPost - nie ma takiego zapisu w tych informacjach.
Poniżej przytaczam zapisy z tego linku:
Spełniłem wszystkie wymagania odnośnie złożenia reklamacji. Ze swojej strony spełniłem wszelkie wymagania odnośnie reklamacji.
Wymagania dotyczące przedstawiania FV zakupu - są niezgodne z powyższymi zapisami.
Proszę o jak najszybsze rozpatrzenie złożonej reklamacji - koszt zagubionego towaru + koszt dodatkowej wysyłki do klienta w kwocie 8,99 zł.
Dlaczego nie mam odpowiedzi moderatorów? @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@ELMIX-SHOP Widzę, że konsulantka, z którą prowadziłeś korespondencję, 20 maja zadeklarowała, że złoży reklamację u przewoźnika w Twoim imieniu. Konieczne było jednak podanie danych, których ostatecznie nie przesłałeś.
Ponieważ wczoraj wysłałeś kolejną wiadomość mailową, poczekaj na odpowiedź również tą drogą. Pamiętaj też, żeby podać dane i przesłać dokumenty, o które prosimy. Tylko wtedy będziemy mogli Ci pomóc.
Witam.
Niestety, czekam i czekam.... i nic. Reklamacja odrzucona - odpowiedź "gotowcem".
Reklamację złożyłem jako sprzedawca. Przez konsultantkę zostałem poproszony o przesłanie Faktury zakupu.
Przeczytałem dziś dosyć szczegółowo regulamin świadczenia usług przez InPost.
Nigdzie tam nie widzę, żeby InPost wymagał dostarczenia przez sprzedającego jego FV zakupu od dostawcy.
Jeśli się mylę - proszę o wskazanie takiego punktu w regulaminie InPost.
Proszę o wskazanie takiej informacji w regulaminie, gdzie InPost wymaga od sprzedawcy dostarczenia dowodu zakupu w postaci FV od swojego dostawcy (proszę nie mylić z dowodem sprzedaży dla klienta).
Ktoś tu na AG polecał składanie reklamacji bezpośrednio do Allegro jak firmy odpowiedzialnej za produkt Allegro Paczkomat InPost, ale z tego czytam powyżej to wygląda to na złą radę. Wygląda na to że Allegro kompletuje dokumenty i przekazuje do działu reklamacji InPost. Do dodatkowa strata czasu na wyjaśnianie czy są wszystkie dokumenty wymagane przez ostatecznego decydenta, firmę ubezpieczeniową, która ma kontrakt z InPost'em na obsługę reklamacji. Cała "machine" ma jeden cel, minimalizacja wypłat. Nikt w tym łańcuchu nie dba o utratę dobrej opinii o sobie, bo liczy się opinia konsumentów, którzy to wszystko finansują.
Moja rada, dać se spokój, jak nie będzie reklamacji będzie taniej. A puki co wliczyć w koszty działalności.
Ja w przypadku zagubienia paczki składam reklamację bezpośrednio do przewoźnika, jeśli zguba była w Smart to dodaję upoważnienie, jako potwierdzenie wartości towaru, print screen zamówienia z allegro.
Wypłacają całą kwotę wraz z marzą, pomniejszoną o VAT jeśli jesteś vatowcem.
Nie ma czegoś takiego jak zwrot wartości z faktury zakupu. W przypadku reklamacji powinni zwrócić taką kwotę za jaką Ty sprzedałeś przedmiot + pokryć koszty dostawy kolejnej paczki. Wiem to bo wcześniej też miałem z tym problem, ale po konsultacjach z prawnikiem i krótkim piśmie na którym widniały jego pieczątki, przewoźnik zwrócił pełną kwotę. Przecież zakup nie ma tu nic wspólnego z twoją marżą. Możesz kupić towar za 10 zł a koszt jego magazynowania, przewozu, itp. będzie równy 100 zł - to niby dlaczego masz dostać 10 zł?
@socha_pasieka owszem , masz rację ,ale straty jakie poniosłeś na skutek uchybienia przewoźnika musisz udokumentować .
@mdrogeria no jasne i nie jest to wcale takie trudne 😊 Prowadząc działalność masz wszystkie dane (przynajmniej ja tak mam).
Nadanie listu przewozowego z tymi samymi danymi co na zamówieniu, a w zamówieniu wszystkie kwoty. Jeśli była przedpłata to potwierdzenie płatności na konto, a jeśli za pobraniem to kwota z listy przewozowego. Wystarczy zrobić zrzut ekranu z przeprowadzonej transakcji na allegro gdzie widać wszystkie dane (nr listu, dane kupującego i wartość zamówienia).
Nadal nie ma tutaj żadnego info od moderatora, to jest wręcz żałosne.
Reklamację zgłosiłem do Allegro jako sprzedawca. Pracownik Allegro wymaga z mojej strony przedstawienia FV zakupu tego towaru. Nie jest to zgodne ani z regulaminem Allegro, ani z informacjami odnośnie składania takich reklamacji, udzielanych przez serwis Allegro - wszystko opisałem we wcześniejszej odpowiedzi. Anie regulamin Allegro, ani regulamin przewoźnika nie wymaga przedstawienia przez sprzedającego FV zakupu sprzedawanego przedmiotu.
Na obecna chwilę - rezygnuję ze składania reklamacji poprzez serwis Allegro - niby przesyłka Allegro SMART, traktowana priorytetowo w obsłudze, jest jednak to tylko czysta fikcja.
Mój błąd - przesyłka SMART za darmo za 40 zł, która zaginęła. Trzeba było zwrócić klientowi koszty i poprosić o ponowny zakup. A ja wydrukowałem ponowną etykietę , tym razem już płatną za 8,99 zł - i chyba nikt mi nie zwróci za nią pieniędzy. No cóż... 20 lat na ALL - a człowiek nadal się uczy. Jak to zwykle bywa - na swoich błędach.
Info dla moderatorów, którzy się nie udzielają - rezygnuję ze złożenia tej reklamacji - złożę sobie bezpośrednio do InPost. Nieporadność serwisu Allegro w tej sytuacji jest wręcz "porażająca". @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@ELMIX-SHOP zostałeś zbyty jak dzieciak
złożyłeś reklamację do allegro
niech Cie poinformują na jakiej podstawie prawnej żądają od Ciebie faktury zakupu
konto znają więc ponowne info nie jest potrzebne
na żadnym etapie reklamacji nie udzieliłeś zgody by reklamację wykonała obca firma
trzeba było poczekać 30 dni i reklamacja by została uznana z mocy prawa
@annas14-firma firma allegro nie może uzależniać wykonania reklamacji od działań innej firmy,
nie może także zlecać wykonania reklamacji innej firmie
reklamację należało złożyć na niewykonanie usługi darmowej wysyłki
a nie na zaginięcie przesyłki
sorry - odpisuję chyba z innego konta.
Tak, zbyli mnie jak "dzieciaka" - tak zostałem potraktowany - odrzucają moje reklamacje.
Otrzymałem teraz info na e-mail - teraz ja mam to głęboko w 4-ech literach, złożę sobie reklamację do InPost - tam wymagają tylko dowodu potwierdzenia wartości towaru w postaci potwierdzenia zawarcia transakcji z kupującym. Natomiast Allegro wymaga wysłania potwierdzenia FV zakupu z mojej strony. To jest chore... Napisałem już do ALL, że rezygnuję z reklamacji do nich złożonej. Brak jakichkolwiek kompetencji, utrudnianie na wszelkie możliwe sposoby złożenie reklamacji, odpowiadanie gotowcami, bez zaznajomienia się z obowiązującym prawem, z regulaminem Allegro, z regulaminami przewoźników.
@ELMIX-SHOP Pamiętaj tylko o oświadczeniu czy jesteś płatnikiem VAT i że nie ubiegasz się o wypłatę odszkodowania u innego ubezpieczyciela. InPost zleca likwidację szkody do ubezpieczyciela z którym ma umowę.
@RED nie znam umów Allegro z InPost ale wygląda na to że decyzja jest podejmowana tą samą ścieżką jak przy złożeniu reklamacji bezpośrednio do InPost z upoważnieniem Allegro. Może ktoś ma doświadczenie z otrzymaniem odszkodowania po złożeniu reklamacji do Allegro. Ja zawsze składałem do InPost'u.
W regulaminie żadnej firmy kurierskiej nie spotkałem się z sytuacją, żeby wymagali dostarczenie mojej FV zakupu towaru. Po raz pierwszy spotkałem się z tym na ALL. trzeba jedynie wysłać dokument potwierdzenia zawarcia transakcji - np. info od Allegro o zawarciu transakcji.
Jak opisałem ta sytuację ii wyjaśniłem - naraz wszystko zanika... Oczekiwałem info od Allegro typu: "przepraszamy, nasz pracownik pomylił się". Niestety, tego nie otrzymałem. Nigdy, nigdy nie otrzymałem informacji, że pracownik Allegro podjął błędną decyzję lub pomylił się. Wg Allegro widocznie nie ma takiej możliwości. Sprzedawca może się pomylić, może podjąć błędną decyzję - pracownik Allegro nigdy nie wydaje błędnej decyzji ani nie pomyli się. Otrzymasz info, że np. po kolejnej rozpatrzonej reklamacji Allegro zmieniło swoje stanowisko, lecz nie otrzymasz kompletnie żadnych przeprosin i informacji odnośnie wcześniejszych odpowiedzi.
dokładnie jak piszesz wszystko znika
allegro nigdy nie przyzna się do błędu (no może 2 razy mi się przyznali)
lepiej udawać że sprawy nie ma
opisywałem tutaj jak allegro zachowuje się w dyskusjach i przy wypłatach z pok - na forum usunięte posty
temat znika
No cóż.... Ja dalej jak naiwniak oczekiwałem odpowiedzi typu: "przepraszamy, nasz pracownik pomylił się. Oczywiście nie chodziło o FV zakupu, lecz o FV sprzedaży. Jednak regulamin przewoźnika nie wymaga dostarczenia takiego dokumentu, lecz jedynie dokumentu potwierdzającego zawieraną transakcję - w celu ustalenia wartości sprzedawanego towaru. "
I to byłaby prawidłowa odpowiedź serwisu Allegro.
Potwierdzam!!!!! Wlasnie szukam dojscia by zrezygnowac z ich uslug.