Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ dzień dobry, bardzo proszę o pomoc w kontakcie z przewoźnikiem DHL - od poniedziałku trzymają paczki w sortowni, Klient wydzwania do mnie parę razy dziennie, że go oszukałam i robię sobie jaja z ludzi- nie mogę mu nadać ponownie paczek na swój koszt ponieważ ja zrobiłam wszystko termionowo. paczki zaginęły a ze strony supportu DHL żadnych odpowiedzi nie mam - infolinia rozłącza mnie po 30 min oczekiwania na połączenie. nr zaginionych przesyłek Nr paczek :
DHL 27557020435
DHL 27557027112
DHL 27557020435
DHL 27557021638
DHL 27557025727
DHL 27557025014
DHL 27557027112
@WoodQueen Jeśli nie możesz uzyskać odpowiedzi, najlepiej złóż reklamację.
Sugeruję też rozważenie możliwości zwrotu wpłaty klientowi.
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ towar dla klienta jest za prawie 500 zl , paczki są na magazynie dhl w kierunku klienta. Mam zbyt mała firmę,żeby stracić 500 zł za towar i żeby klient miał w gratisie 500 zł za przesyłki,które możliwie,że dotrą ale nie wiadomo kiedy . 1000 zł w gratisie dla takiej małej firmy jak ja to bankructwo przy paru takich sytuacjach
@nat_not może oddaj klientowi ze swoich, a @WoodQueen Ci odda jak się sytuacja wyjaśni?
zaczynam mieć wrażenie jak bym żyła w jakimś matrixie - udało mi się w końcu na czacie dostać do DHL i odpisali, że rekamacje mam złożyć przez allegro (wysyłka allegro dhl) , a na allegro dostaję tu odpowiedź, że mam sama złożyć reklamacje - złożę do dhl i odpiszą, że do allegro mam się zwrócić i tak w kółko
@WoodQueen Reklamacje w przypadku tych przesyłek możesz złożyć na dwa sposoby - bezpośrednio w DHL lub kontaktując się z nami przez formularz, szczegóły znajdziesz tutaj.
@WoodQueen jeśli korzystałaś z usługi Allegro Dostawy bez umowy własnej z DHL, to nie jesteś dla DHL stroną uprawnioną do reklamacji. Uprawnione jest Allegro jako nadawca w rozumieniu prawa pocztowego.
Wobec Ciebie odpowiada za te paczki Allegro i reklamację składasz do Allegro na podstawie regulaminu Allegro:
Załącznik nr 16 - Regulamin Allegro - Allegro.pl
Art. 6.3
Reklamacje dotyczące korzystania z Usługi Dostawy, pobrania środków pieniężnych od Adresata lub przekazania pobranych środków, dokonanego przez Dostawcę w ramach Usługi świadczonej w oparciu o Usługę Dostawy z wykorzystaniem Funkcjonalności WzA, a także nieprawidłowego działania Funkcjonalności WzA bądź naliczenia opłat dotyczących Usług i Usług Dodatkowych, mogą być składane listownie na adres Spółki lub drogą elektroniczną przy wykorzystaniu formularza kontaktowego dostępnego pod adresem: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=44362df6-b15a-4eac-a24c-c534495b1bda
Ważne jest też to:
Art. 2.9
Usługi, Usługi Zwrotu Towaru i Usługi Dodatkowe realizowane są na podstawie umowy zawartej pomiędzy Spółką a danym Dostawcą, w ramach której Spółka, w zależności od rodzaju Przesyłki, jest nadawcą w rozumieniu Prawa pocztowego lub zleceniodawcą w rozumieniu art. 734 Kodeksu Cywilnego (Dz.U. 2019 poz. 1145,ze zm.) - z chwilą uzyskania przez Dostawcę od Spółki potwierdzenia, że dana Usługa wykonywana jest w ramach Usługi Dostawy, zgodnie z postanowieniami Regulaminu, Regulaminu Allegro oraz Regulaminów Dostawcy.
W tym regulaminie Spółka = Allegro.
Nic czasem nie zwracaj Kupującemu, sprzedawca odpowiada za paczkę do chwili doręczenia w przypadku przewoźników jakich udostępnia na podstawie zawartej umowy na świadczenie usług pocztowych. Usługi w ramach Allegro Dostawy, ze szczególnym uwzględnieniem Smarta, poszczególne formy dostawy udostępnia Allegro użytkownikom portalu, nie Ty.
Nie zważaj jeśli w jakiejś dyskusji z Kupującym lub zgłoszeniu reklamacji do Allegro, pracownik Allegro będzie Ci wmawiał coś innego, twardo powołuj się na regulamin Allegro z podanej strony. Taki mają prikaz "doradcy" Allegro by sprzedawcę zbyć, nawet kłamiąc na temat własnego regulaminu usługi.
Przerabialiśmy to kilka razy w przypadku zagubionych lub zniszczonych przesyłek w ramach Allegro dostawy, za każdym razem, mimo wstępnych pohukiwań kończyło się tak samo - wypłatą rekompensaty z AP Kupującemu, bez obciążenia sprzedawcy. Poza jednym przypadkiem, gdzie to nam Allegro musiało wypłacić rekompensatę, bo przekroczyli termin ustawowy na odpowiedź (30 dni).
Pozdrawiamy
Dział Sprzedaży
PHU MAR-SAT
Bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Jest dla mnie bardzo pomocna
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ potrzebuję informacji czy mogę anulować przesyłki DHL, które leżą na magazynie w Olsztynie, żeby wróciły się spowrotem do mnie? Klient zrezygnował z zakupu bo nie może już dłużej czekać aż się odnajdą. Póki co DHL uważa, że stroną w sprawie zaginionych paczek jest Allegro (paczki wysłane allegro dhl ) . Będę musiała przekierować paczki spowrotem do domnie o ile się znajdą . (wczoraj wydawało się, że już odnaleźliśmy przesyłki jednak nie jest to niestety prawdą bo dziś znów się okazało, że ich nie ma i wcale nie idą do doręczenia)
@WoodQueen Na Gadane niestety nie pomożemy w tej sprawie. Konieczny jest kontakt tutaj.
@WoodQueen napisał(a):
Póki co DHL uważa, że stroną w sprawie zaginionych paczek jest Allegro (paczki wysłane allegro dhl ) .
I ma 100% racji, wbrew temu co sprzedawcom wmawia Allegro, które najchętniej by się w ramach Allegro Dostawy Smart zajmowało tylko przyjmowaniem pieniędzy od kupujących i sprzedających a w razie problemów próbuje z siebie zrzucić odpowiedzialność. Co szczególnie żenujące, to już nie tylko wbrew prawu (ustawa Prawo pocztowe) ale i wbrew własnemu regulaminowi usługi Allegro Dostawy.
Nie daj sobie czasem wcisnąć od żadnego doradcy Allegro upoważnienie do składania reklamacji w DHL. Złóż reklamację nienależycie wykonanej usługi pocztowej do Allegro i domagaj się od Allegro zwrotu środków za wysłanie tych przesyłek, a jak nie odnajdą się one, to również za ich zawartość. Jeśli nienależycie wykonana usługa pocztowa przyczyniła się do rezygnacji klienta z zakupu, a paczki wrócą, możesz również domagać się utraconego zysku, to jest wszak szkoda jaką poniosłaś przez dostawcę usługi. Poproś tylko Kupującego, by Ci napisał oświadczenie, choćby mailowe, że rezygnuje z powodu opóźnienia dostawy.
Pozdrawiamy
Dział Sprzedaży
PHU MAR-SAT
Zauważ, że paczki OP-a były nadane 8 i 9 kwietnia. DHL Parcel gwarantuje doręczenie w ciągu dwóch dni roboczych. Paczki nadane 8 kwietnia powinny dość do 10 kwietnia, a te 9 kwietnia do 11 kwietnia. Tak więc w zależności od dat nadania mamy 2 i 1 dzień opóźnienia w doręczeniu.
@WoodQueen
Reklamację z tytułu zaginięcia przesyłek nadanych 8 kwietnia będziesz mógł złożyć nie wcześniej niż 9 maja, a tych nadanych 9 kwietnia dopiero 10 maja (musi upłynąć 30 dni od nadania). Reklamacja zgłoszona przed tym terminem poczeka, aż upłynie ustawowe 30 dni, po których upływie przesyłkę uznaje się za zaginioną.
Natomiast reklamację z tytułu opóźnienia możesz zgłosić nie wcześniej niż: dla paczek nadanych 8 kwietnia — 11 kwietnia, a dla nadanych 9 kwietnia — 12 kwietnia.
DHL Parcel (te nr przesyłek to DHL Parcel Polska Sp. z o.o., a nie DHL Sp. z o.o., to są dwie różne firmy, choć obie należą do Deutsche Post) ma termin doręczenia D+2, więc co najwyżej możemy mówić o opóźnieniu w przypadku paczek nadanych 8 kwietnia (za opóźnienie przysługuje ci odszkodowanie, wg regulaminu jest to 50% opłaty za przesyłkę). Natomiast paczki nadane 9 kwietnia, powinny być doręczone w dniu dzisiejszym.
Natomiast za zaginioną uznaje się przesyłkę, która nie została doręczona lub nie podjęto próby jej doręczenia w ciągu 30 dni od dnia nadania (jest to termin ustawowy, dla usług niepowszechnych). Jeżeli została złożona reklamacja z tytułu zaginięcia przesyłek, to operator może wstrzymać się z jej rozpatrzeniem do czasu upływu tego terminu (i dopiero od dnia kiedy upłynie ten okres, zaczyna się liczyć 30-dniowy termin na odpowiedź na reklamację).
Tak ja to wszystko wiem - ale ja próbuje się dowiedzieć dlaczego te paczki nie podróżują dalej. Póki co powiedziałam Klientowi-,żeby ich nie odbierał i żeby się wróciły. W inposcie po rozmowie z konsultantem od razy wiem gdzie paczka utknela i dlaczego. Do dhl nie mogę się dobić
Adresat w Olsztynie czy w warmińsko-mazurskim? W obu przypadkach to oddział w Olsztynie będzie doręczał przesyłki (czasem kurier ma z oddziału kilkadziesiąt metrów, a czasem ponad 100 km), ale może to jakieś zadupie i kurierowi niezbyt opłaca się tam jechać (to są firmy zewnętrzne i czasem taniej jest im zapłacić karę niż doręczyć w terminie paczkę), albo jest jakiś błąd w adresie.
Dziękuję za wiadomość- adres jest ponoć dobry , klient miał dzownic sam na sortownię czy może odebrać paczkę. Niestety na infolinię dhl nie możemy się dodzwonić.
Jak miałam problem z DHL, bo paczka przez tydzień leżała w paczkomacie w Kielcach nieodebrana przez kuriera, to dzwoniłam do Wrocławia pod numer tel. : 42 634 53 45.
Szybko pomogli. Pani zadzwoniła do magazynu i paczkę wyjęli na drugi dzień z automatu. Trafiła do kupującego z opóźnieniem.
Klientowi udało się ustalić,że dhl Olsztyn ma problem z wydawaniem paczek do doręczeń
Bardzo dziękuję, będę dzwonić