anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

"zwrot" nieodebranej paczki

DJ_REALLY
#7 Wielbiciel#

@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

 

Dzień dobry, pominę narzekanie na temat możliwości przedłużenia czasu na odbiór tylko i wyłącznie w aplikacji na telefon, pominę również fakt że to były dwie osobne przesyłki od dwóch sprzedawców pierwsza miała termin do 7.06 do godziny 14:19, druga została umieszczona dopiero o 20:20 więc miała czas do godziny 20:20 07.06 , natomiast o 18:00 nie było już ponoć żadnej z tych przesyłek w skrytkach, która przesyłka określa czas 48H? , z resztą nie ma znaczenia , bez problemu mogło by poczekać jeszcze te kilka godzin bo paczkomatów nie brakuje , chodzi o to że trzeba zgnębić kupujących i utrudnić gdzie się tylko da.

no dobrze sam jestem sobie winien mogłem być na czas lub mogłem siedzieć z nosem w telefonie jak posłuszny plankton i wyrazić WSZYSTKIE zgody na KAŻDĄ promocję i reklamę to nie było by problemu.

no więc teoretycznie paczki wróciły , mam allegro smart może mnie sprzedawcy nie pozwą do sądu za straty, ale póki co nikt się nie odzywa bo wiadomo , czas upłynie i będzie można mieć towar i nie zwracać kasy - tyle wygrać.

ok to może ja zgłoszę sam zwrot i tak też zrobiłem , tyle że system nie potrafi połączyć dwóch zdarzeń czyli automatycznego zwrotu i chce żebym zwrócił paczki najpierw żeby dostać zwrot. czy mogą mi państwo wyjaśnić załączony screen ? i naprawdę obiecuję mam jeszcze tylko jeden temat, mianowicie znowu nie mogę włączyć wypłat ne revolut, ale to też pewnie ogarnę i po 19 latach usuwam swoje konto, naprawdę kupując towar z nieczytelną etykietą na cygańskim bazarze podczas burzy z piorunami, czuje większy komfort i profesjonalizm jako konsument niż tutaj ... Zrzut ekranu 2025-06-12 o 01.17.00.png

oznacz moderatorów
2 ODPOWIEDZI 2

AnnaG-Antyki
#21 Demiurg#

Ok co do pobytu paczek w paczkomacie nie wypowiadam się. Inpostowi się takie rzeczy raczej nie zdarzają. Reszty badziewi ze względu na marne opinie nie używam. Trzeba dbać o własne dobro. 

Jednak co do powrotu paczek i smarta to nie masz racji. Niby z jakiej racji oczekujesz zwrotu po nie odebraniu? W myśl prawa towar jest Twój dopóki nie zdecydujesz inaczej. Czyli możesz: a) odstąpić od zakupu b) zapłacić za ponowną wysyłkę c) poczekać aż sprzedawca zacznie naliczać koszty magazynowania. I tutaj nie ma żadnego "można mieć towar i nie zwracać kasy". Większość sprzedawców jest tym ciężko wkurzona, bo mu to zalega na magazynie i zawadza. Nie można wystawić ponownie, bo może chcieć ponownej wysyłki. Nie można anulować sprzedaży, bo nie odstąpił. Niektórzy mają na stronach o mnie zapisy po jakim czasie zaczynają naliczać takie koszty. choć raczej ich nie używają, chyba że klient trafi się wyjątkowo nie miły.

Sprzedawca musi mieć podstawę prawną do wykonania zwrotu, nie może tego ot tak anulować i zwrócić Ci kasy. Oczywiście wiem, że są i tacy co tak robią ale jest niezgodne z prawem. Taki klient za rok może obudzić się i zawołać wydania mu jego własności. Co wtedy?

Dobrze znać choćby podstawowe zasady zakupów online. By wiedzieć takie podstawowe rzeczy jak: nie odebranie nie jest równe odstąpieniu, a zwrot to nie to samo co reklamacja... Bo inaczej sobie w którymś momencie sam zaszkodzisz.

Teraz tak mniejsze firmy, które chcą to szybko załatwić piszą do klientów o powrocie paczki. Wiesz co na ostatnie kilka paczek nikt wiadomości przez Allegro nie czytał... Potem zwykle smsuję i modlę się żeby jeszcze klient nie miał złego dnia i nie wnerwił się o smsowanie mu w robocie. Bo i tacy się zdarzają. Duże firmy nie zawsze to robią, brak czasu, zamęt przy różnych pracownikach itp... Jednak to i tak Ty przede wszystkim powinieneś pilnować swojego interesu. To ty decydujesz co zrobić z paczką nie sprzedawca...

(Allegro dzieli użytkowników, by rządzić).
oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@DJ_REALLY  wiec po kolei

1) sam powrót paczki do sprzedawcy nie rozwiazuje umowy- towar nadal jest Twoją własnością i sprzedawca zgodnie z prawem nie moze czy raczej nie powinien zwracać Ci srodków. Dopiero Twoje odstąpienie od umowy jako konsumenta - rozwiazuje umowe i pozwala sprzedawcy zwócić Ci wpłate. Takie nieodebrane paczki są dla sprzedawcy kłopotem. Należy je zabezpieczyć, magazynować i czekac na decyzje kupującego. My mamy palete takich nieodebranych przesyłek które nie są naszą własnością a zajmują miejsce w magazynie.

2) co z tym zrobić? Najprościej albo napisać do sprzedawcy i doagadac sie w sprawie ponownej wysyłki,albo odstąpić od umowy ( zgłosić zwrot) wybierając opcje " wysyłka własna" , po zgłoszenie zwrotu napisac do sprzedawcy że paczka do niego wórciła jako nieodebrana i ze prosisz o zwrot środków.

 

Tak za ciekawostek . Mieliśmy przyadki że po 10 miesiącach klienci sie kontaktowali i prosili o ponowne wysłanie SWOJEGO zakupu i było to zgodne z prawem. Czasem sprzedawca za takie magazynowanie pobiera opłate my tego nie robimy. U nas paczki trzymamy 12 miesięcy od momentu powrotu po tym czasie koszt magazynowania przekracza wartośc paczki - piszemy protokół i idą do utylizacji. Sprzedać ich nie mozemy ponieważ towar nie jest naszą własnością.

 

Wiec jak widzisz takie drobne niedopatrzenie konsumenta dla sprzedawcy jest tak naprawde dużym klopotem a nie żadnym dodatkowym zyskiem.

 

Zawarta umowa oraz przepisy obowiązuję obydwie strony transakcji po nieodebraniu paczki sugeruje po prostu włożyć choc odrobine wysiłku i skontaktować sie ze sprzedawcą. Wówczas sprawa powinna sie szybko wyjasnić nie sprawiwjąc kłopotu żadnej ze stron transakcji

oznacz moderatorów