anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zmiany od 4 stycznia - dopłata za paczkomaty w smarcie

myslenie-szkodzi
#12 Orędownik#
Co zmienimy

Od 4 stycznia koszt przesyłki metodą Allegro Paczkomaty InPost w ramach Allegro Smart! podzielimy między nas i Ciebie. Będziemy ponosić większą część tego kosztu, a do Twojego rachunku za usługi Allegro doliczymy opłatę:

  • 0,99 zł brutto – dla zamówień poniżej 100 zł
  • 1,99 zł brutto – dla zamówień od 100 zł.

Uwaga: aktualnie na liście metod dostawy Allegro Smart! mamy:

  • Allegro Paczkomaty InPost – to tej metody dotyczy powyższa zmiana

 

Brawo allegro! Najpierw wymuszanie niskiej ceny dostaw, potem objęcie prowizją kosztu wysyłki, teraz to. Mam nadzieję, że UOKiK wreszcie dobierze wam się tyłków za to 🙂 

oznacz moderatorów
155 ODPOWIEDZI 155

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@orbitkownia 1, 99 zł, bo ta kwota dotyczy całości zamówienia.

@a_brod Wysyłka zostanie zrealizowana, więc ta kwota nie podlega zwrotowi.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

mrpartner
#12 Orędownik#

Mam nadzieję, że nie zapomnicie naliczyć prowizji od tej kwoty 1,99 🙂 

 

oznacz moderatorów

BizarBizar
#8 Zapaleniec#

Klient kupił towar u mnie w smarcie i w całości go zwrócił bez podawania przyczyny. Ja zapłaciłem za opakowanie, zapłaciłem pracownikowi który go spakował, pracownikowi który stworzył dokumenty sprzedaży, po zwrocie zapłaciłem pracownikowi który rozpakował towar, pracownikowi który stworzył dokumenty zwrotne, za sprawdzenie czy towar jest nie uszkodzony i zapłaciłem 0.99 za smarta. Więc pytam Panią nat_not dla czego mam do tego jeszcze dopłacać? jaki zrobiłem biznes?

oznacz moderatorów

orbitkownia
#9 Pomysłodawca#

więc "Nie. Uzależniliśmy opłaty od wartości towaru w oparciu o przekonanie, że w przypadku tańszych produktów np. pakowanych osobno, wyższe koszty mocno ograniczałyby zysk sprzedających." ta odpowiedź nijak się ma do rzeczywistości bo na spakowanie 10 **piiip**ół tak aby się nie uszkodziły np w papier a później do kartonu sprzedawca zapłaci dużo więcej, aby towar się nie uszkodził w kartonie nie może być wolnego miejsca więc trzeba kupić np wypełniacz

 

oznacz moderatorów

AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

"Mam nadzieję, że UOKiK wreszcie dobierze wam się tyłków za to" - nie weźmie się, sztaby prawników nad tym pracują. A jak się nawet weźmie, to jak myślisz? Kto za to zapłaci?

Pewien bardzo duży i znany sklep internetowy zapłacił kiedyś kilkadziesiąt tys. kary. Kto za to zapłacił? - Przez jakiś czas wprowadzili "opłatę logistyczną" w wys. 7 zł. Szybko nadrobili straty.

Nawet jak  napisze, że "odstąpienie od umowy przez kupującego nie cofa czasu, transakcja została zawarta"  nic nie zmieni - to jedynie podkreśla stosunek Allegro do zawieranych transakcji i traktowania sprzedawców - wątpię, żeby taką informację odważyłby się napisać kupującemu. Przecież to byłaby sytuacja do sądu. Lecz sprzedającemu już może tak napisać.

Heh..   przerzucanie kosztów na sprzedawców - i nie zgodzę się z wypowiedziami, że to jest spowodowane brakiem kasy Allegro na wysyłki spowodowanym zainteresowaniem programem SMART. Jak ma się do tego kolejna promocja dla kupujących na niższy koszt abonamentu SMART? Chyba nijak. To dąży do jednego celu - przerzucenia wszystkich kosztów opłat za wysyłki na sprzedających i dodatkowo naliczaniu od nich prowizji. Zachłanność Allegro doprawdy nie ma granic. Całe szczęście, że powstała już zdrowa i solidna konkurencja....

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@AGD-SERVICE "Heh..   przerzucanie kosztów na sprzedawców - i nie zgodzę się z wypowiedziami, że to jest spowodowane brakiem kasy Allegro na wysyłki spowodowanym zainteresowaniem programem SMART. Jak ma się do tego kolejna promocja dla kupujących na niższy koszt abonamentu SMART? Chyba nijak. To dąży do jednego celu - przerzucenia wszystkich kosztów opłat za wysyłki na sprzedających i dodatkowo naliczaniu od nich prowizji. Zachłanność Allegro doprawdy nie ma granic. Całe szczęście, że powstała już zdrowa i solidna konkurencja...." - IMHO, mylisz się. Dlaczego? Bo już nie raz przytaczałem liczby związane ze smartem (nawet w tym wątku, w którym właśnie piszemy - konkretnie tutaj).
Po prostu allegro dokłada(ło) do interesu, by uzależnić kupujących od smarta, a - jak widać - od stycznia koszt programu przerzucić na sprzedających. Podobne zjawisko można zaobserwować np. u producentów konsol, gdzie takie Sony potrafi je sprzedawać po kosztach (lub nawet poniżej) tylko po to, by nasycić rynek swoim produktem, a następnie kosić gruby hajs na grach.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

myślę, że program Smart został po prostu przekombinowany. Założenie było fajne - darmowe dostawy i wykończenie sklepów internetowych, które tego nie proponują. Niestety allegro nie przewidziało, że masa klientów zacznie zwracać towar na potęgę, co niestety generuje dodatkowe koszty. Weźmy dla przykładu taki zakup za kilka złotych i dobranie towaru do 40zł w celu darmowej wysyłki. Potem zwrot. Wszystko w smarcie, allegro na prowizji ma z takiej mizernej transakcji kilkadziesiąt groszy, a musiało pokryć koszty obydwu wysyłek. to niestety trochę boli.

Przed wprowadzeniem smarta, mogłem zwroty policzyć na palcach jednej ręki w skali całego roku. Teraz mam zwroty codziennie, głównie smartowe. 99% zwrotów to "pomyłka" lub "nie chcę podawać powodu" Często jest tak, że klienci kupują dla testów, żartów itp. Niestety to są koszty, bo przecież ktoś płaci za te wysyłki. Albo my, albo allegro. Nigdy klient.

Ostatnio rozmawiałem z jednym klientem, który szukał zderzaka do swojego auta. Objeździł szroty i nic, w końcu wpadł na pomysł, że kupi na allegro, ale nie jeden, tylko od razu kilka sztuk od różnych sprzedawców - jak je dostanie wybierze sobie najlepszy, a resztę zwróci pod byle pretekstem, obciążając kosztami bądź to serwis (w przypadku smarta), albo sprzedawcę jeśli to zakup bez programu. Tutaj jest jeszcze większe pole do manewru, bo można kombinować z reklamacją, albo normalnie odstapić od umowy, tylko wtedy sam musiałby pokryć koszty wysyłki. Sposobów na kombinowanie jest masa, a allegro chyba tego nie przewidziało, stąd wzrost opłat za smart, który po prostu kosztuje ich zbyt dużo.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@mikeza napisał: "Przed wprowadzeniem smarta, mogłem zwroty policzyć na palcach jednej ręki w skali całego roku. Teraz mam zwroty codziennie, głównie smartowe."

Masz prawie 3000 wystawionych ofert. Codziennie sprzedajesz po kilkadziesiąt (?) przedmiotów. Ile spośród nich dostajesz z powrotem? 0,5% ? Jeden procent? Przedstaw jakieś dane, żebyśmy mogli poznać skalę "problemu".

"99% zwrotów to "pomyłka" lub "nie chcę podawać powodu"

No i?

"Często jest tak, że klienci kupują dla testów, żartów"

Ach, jak mi smutno. Kupię sobie zderzak od Audi, a potem go zwrócę. To mnie rozweseli. LOL!

"Niestety to są koszty, bo przecież ktoś płaci za te wysyłki. Albo my, albo allegro. Nigdy klient."

Smart! znowu jest za darmo? A ja się sfrajerowałem i zapłaciłem. Niech to szlag!

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@Client:79179573  nie bardzo rozumiem Twojego postu, co dokładnie mam wytłumaczyć ? Jest tak jak napisałem, nie było smarta, nie było zwrotów, jest smart są zwroty i to w dużej ilości. Tu nie chodzi o sam fakt zwracania, bo przepisy na to pozwalają, ale o koszty z tym związane. Obawiam się, że allegro nie przewidziało, że klienci będą aż tak nadużywać tej możliwości. Chodzi mi tu zarówno o zwroty związane np. z odstapieniem od umowy z jakiejś konkretnej prczyczyny, ale również takie, które są celowe, czyli zakup do 40zł, a potem zwrot większości towaru w celu zatrzymania jaiegoś drobiazgu. Za przesyłki w smarcie (przynajmniej w tym momencie) płaci allegro. Za zwroty również. Tylko tutaj pojawia się pytanie jak długo ? to ma się im kalkulować, a jeśli na trasnakcji będą mieli grosze prowizji, a muszą zwrócić wysyłkę w obydwie strony, to dla nich to raczej kiepski interes. Stąd pomysły, żeby część kosztów przerzucić na sprzedającego, a klient niech dalej nie płaci wysyłki i zwraca w kółko. I tyle w temacie.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@mikeza 

OK. Spróbuję jaśniej. "nie było smarta, nie było zwrotów" - to rozumiem. Przed wprowadzeniem Smarta miałeś zero zwrotów. Zero to konkretna liczba. Fajnie.

"jest smart są zwroty i to w dużej ilości."  - to próbuję zrozumieć. Ile to jest ta "duża ilość"? Wraca do Ciebie co setna wysłana paczka? Co dziesiąta? A może co druga?

"Obawiam się, że allegro nie przewidziało, że klienci będą aż tak nadużywać tej możliwości." Aż tak, czyli jak dużo? Musisz mieć jakieś liczby. Prowadzisz interes.

"Za przesyłki w smarcie (przynajmniej w tym momencie) płaci allegro. Za zwroty również. Tylko tutaj pojawia się pytanie jak długo ?" No chyba już zawsze tak będzie.

A zapowiedziana na 4 stycznia 2021 roku zmiana oznacza, że do tego, co już za usługę Smart! płacą kupujący dojdzie jeszcze opłata pobierana od sprzedawców.

"to ma się im kalkulować (...) Stąd pomysły, żeby część kosztów przerzucić na sprzedającego, a klient niech dalej nie płaci"

Tylko że klienci już za Smarta płacą. I nawet jeśli w danym miesiącu niczego nie kupią, to Allegro ściągnie im 8,99 zł* z podpiętej karty. A Ty dalej myślisz, że ta usługa jest darmowa?

*Można też zapłacić za cały rok z góry.

 

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@Client:79179573  nadal nie bardzo wiem o co Ci chodzi w tych rozważaniach ?

Temat dotyczy kosztów smarta ponoszonych przez allegro i prób przerzucania ich na sprzedających. Próbujesz udowodnić, że smart nie jest darmowy, bo klienci płacą śmieszny abonament itd.

No to jest ciekawe, na moim koncie zakupowym jest taka informacja: zaoszczedziłeś na kosztach wysyłek w smarcie 2198.04. w tym czasie abonament kosztował mnie w granicach 100zł. to kto według Ciebie pokrył tą pozostałą kwotę ? Bo chyba nie ja jako kupujący.

Smart działa w prosty sposób, płacisz abonament i masz darmową wysyłkę, tylko, że Polak jest sprytny i nikt nie będzie opłacał abonamentu jak zamawia coś raz na miesiąc, bo to bez sensu. Działa to w skrócie tak, smartowe jest jedno konto i zamawia się dla wszystkich w rodzinie, plus dodatkowo dla znajomych i kto tam jeszcze chce, wiec finalnie 10-15 osób korzysta z jednego konta smart, abonament jest jeden, a zamówień masa.

Zresztą w tym roku było masę promocji, kilka miesięcy smart był za darmo, zmniejszano nawet limity zamówień i nawet przy kilku złotych można było mieć darmową wysyłke. ktoś za to płaci, ale abonament tego nie pokrywa. nie ma takiej opcji. Allegro podawało, że rekordzista zaoszczędził na wysyłkach 114 tys zł. przy jednym abonamencie. Zakładam, że to nie jest odosobniony przypadek.

I te zwroty o których wspominałem, ich liczba wzrosła i ma to przełożenie na koszty ponoszone przez serwis, bo to oni pokrywają te opłaty.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@mikeza Dobra, widzę że nie zdradzisz ile straciłeś przez nadużywających Smarta klientów. Nie będę naciskać. Powiedz chociaż, czy te dwa tysie, które zaoszczędziłeś kupując ze Smartem pokryły Twoje straty związane z cwaniactwem kupujących?

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@Client:79179573  widzę, że nie rozumiesz sensu tego postu i moich wypowiedzi. Ja nic nie straciłem w kwestiach finansowych, nigdzie nic na ten temat nie pisałem, więc nie wiem skąd to wymyśliłeś ? Moja strata to co najwyżej czas i praca związana z obsługą zwrotów, a to również ma jakiś wymiar kosztów i to nie małych, ale nie o to tutaj chodzi

Sedno tego postu to to, że allegro nie przewidziało tego jak wiele osób będzie nadużywać smarta i to serwis głównie na tym traci, opłacając koszty w obydwie strony. A skoro traci to musi gdzieś to sobie odbić. Na początku nic nie płaciliśmy za wysyłki, potem była prowizja od kosztów nadania, teraz dołożymy 1-2zł do wysyłki, potem 5zł, a na koniec to my sprzedawcy będziemy płacić w całości wysyłkę. a allegro pochwali się smartem, za który zapłacą sprzedawcy, bo przecież nie klienci 🙂

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@mikeza Chyba rzeczywiście źle Cię zrozumiałem. Myślałem, że Twój wpis to kolejna skarga na złych kupujących, co to tylko kupują dla żartu albo żeby zaszkodzić sprzedawcom. A Ty nie masz problemu z klientami nadużywającymi Smarta, tylko martwisz się o finanse Allegro. Chapeau bas, postawa godna szacunku.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

g_rajnert
#12 Orędownik#

@hola_ola

Czy-podobnie jak na wiosnę przy okazji wprowadzenia prowizji od dostawy - odbędzie się jakieś spotkanie/czat ze specjalistą gdzie będzie można zadać pytania i uzyskać odpowiedzi?

 

Bo:

Czy naliczanie opłaty jest realizowane w momencie pierwszego wypełnienia FOD? FOD z wyborem smart? FOD z wyborem smart i opłaceniem?

Czy i kiedy i jak ta opłata jest zwracana:

-wniosek o zwrot prowizji - za całość (brak wpłaty)

-wniosek o zwrot prowizji - brak towaru lub rezygnacja klienta?

 

Jak do tego wszystkiego ma sie nowość w postaci udostępnienia smart do zakupów poniżej 40 zł - Kupujacy kupi ode mnie książkę za 10 zł, u 4 innych sprzedawców - książki po 10 zł, bedzie darmowa wysyłka?

Każdy sprzedawca zostanie obciążony 0.99zl? czy też jakąś częścią 0.99zl?

 

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@g_rajnert Niestety nie planujemy spotkania z ekspertem w tej sprawie.

Opłata będzie naliczana w momencie dostarczenia przesyłki. Nie jest to prowizja od sprzedaży, więc nie będzie możliwości wypełnienia wniosku o jej zwrot. Nie przewidujemy takiej opcji, ponieważ jeśli przesyłka nie będzie zrealizowana, opłata nie zostanie naliczona.

Opłata jest naliczana w przypadku zakupów z darmową dostawą Smart! u Ciebie. Nie dotyczy sytuacji, w których klienci kupują wiele przedmiotów od różnych sprzedających.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

ewkakac1
#9 Pomysłodawca#

Czy ja czegoś nie rozumiem? Ustawa o ochronie konsumenta mówi, że koszty zakupu ponosi kupujący. Dlaczego w takim razie Allegro przenosi część tych kosztow na sprzedawcę nie pytając ich o zgodę?

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@ewkakac1 Do niczego nie zmuszamy  Jeśli nie chcesz rozliczać się za metodę Allegro Paczkomaty InPost w ten sposób – możesz skontaktować się z nami, aby wyłączyć oznaczenie Allegro Smart! dla tej metody dostawy. Będzie ona wciąż dostępna w Twoich ofertach, ale bez oznaczenia Allegro Smart!

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

gartdeco1
#10 Popularyzator#

Allegro zagwarantowało mi gdy kupowałem pakiet smart BEZPŁATNĄ WYSYŁKĘ, teraz okazuje się że dopłacam część kosztów wysyłki ukrytych w cenie przedmiotu. Mam pytanie czy jeśli sprzedający potwierdzi ze kwota 0,99zł(dopłata do smart) została dodana do ceny kupionego przedmiotu to allegro zwróci tą kwotę skoro za wysyłkę już  wam zapłaciłem kupując pakiet smart.

@nat_not  uprzejmie proszę o odpowiedź

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@gartdeco1 Cena za przedmiot nie jest w żaden sposób dzielona w naszym systemie, choć standardowo składa się na nią koszt, który poniósł sprzedający, nabywając oferowany przedmiot i marża, którą narzuca, żeby zarobić na sprzedaży.

Za wysyłkę nie płacisz, jeśli korzystasz z usługi Allegro Smart! (a warunki oferty na to pozwalają).

Ukrywanie opłat w cenie przedmiotu jest wyborem sprzedającego. Zawsze możesz wybrać towar w najniższej dostępnej cenie.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów