Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dziękujemy za udział w webinarze z serii Pytasz i wiesz!
W tym wątku znajdziecie zapis wszystkich pytań i odpowiedzi Ekspertów Allegro - Marty Wójcickiej i Wojciecha Bielewicza dotyczące metod dostaw na Allegro. Eksperci będą dostępni dla Was na forum do 14 października.
@Blacky_87 jest ekspertką w dziedzinie komunikacji cyfrowej i automatyzacji marketingu. W Allegro odpowiada za obszar promocji metod dostaw w dziale Delivery Experience. Poza pracą zajmuje się działalnością społeczną w obszarze technologii obywatelskich, ograniczenia wytwarzania odpadów i zrównoważonego transportu.
@wojtek_bielewicz jest Liderem zespołu, który odpowiada za wewnętrzną komunikację zmian na platformie w obszarze Delivery Experience oraz Allegro Smart! Pracował przy największych dla Allegro wdrożeniach logistycznych w ostatnich latach, a więc narzędziu Wysyłam z Allegro, własnej sieci automatów paczkowych i punktów odbioru Allegro One czy uruchomieniu magazynu One Fulfillment. Prywatnie gracz oraz oglądacz siatkówki.
Zachęcamy do zadawania pytań!
[Pytanie z webinaru]
Dlaczego umożliwiacie Państwo klientom wybór punktów odbioru, np punkty DPD, które są nieaktywne? niedostępne? to duża przeprawa by wyjaśnić klientowi błąd i zrealizować zamówienie, zazwyczaj kończy się na anulowaniu zakupu.
Lista dostępnych punktów jest przekazywana przez przewoźników i na bieżąco aktualizowana. Nie powinny się zdarzyć sytuacja, że nieaktywne punkty są pokazywane na mapie. Czasem punkt przekazuje z opóźnieniem informacje np. o urlopie, ale takie sytuacje powinny być bardzo rzadkie.
Niestety takie sytuacje nie są rzadkością, co najmniej dwa, trzy razy w tygodniu borykamy się z tym problemem, i praktycznie za każdym razem po wpisaniu w google adresu punktu widzimy zapis, że pracownik/właściciel punktu jest na urlopie (minimum tygodniowe wyprzedzenie) lub punkt jest zlikwidowany, informacja nie jest "sprzed chwili", a dane są widoczne od dłuższego czasu
[Pytanie z webinaru]
Dlaczego w cenie maksymalnej nie uwzględniacie paczki do 30kg (dotyczy Allegro Kurier DPD)?
Maksymalna waga paczki standardowej Allegro Kurier DPD to 31,5kg więc uwzględniamy.
[Pytanie z webinaru]
Czy opłata energetyczna DPD, która ma obowiązywać od 1 listopada będzie też naliczana do przesyłek przez SMARTa i w serwisie Allegro?
Koszty dopłat w Smart można sprawdzić na tej stronie.
[Pytanie z webinaru]
A co mam zrobić jak nie mogę dodać drugiej opcji dostawy ze smart, bo moje konto nie ma statusu konta firmowego?
Zmiana warunków dotyczy tylko firmowych kont.
[Pytanie z webinaru]
Dlaczego umożliwiacie Państwo podanie klientom błędnych danych do wysyłki? Najczęściej jest to błędny kod pocztowy. Nie byłoby lepszym rozwiązaniem podkreślanie na czerwono błędnie wypełnionego pola na etapie wypełniania FOD przez klienta, a nie problem przerzucony zostaje na sprzedającego?
Nie mamy informacji o tym na jaki kod pocztowy chce zamówić kupujący, więc nie możemy tego zmieniać. Są też kody zagraniczne, które mają inne formaty.
[Pytanie z webinaru]
Czy odbiór w punkcie jest liczony tak jak wysyłka do paczkomatu?
Ale gdzie “liczony”? Jeżeli pytanie dotyczy wymogów Smart! (czyli minimum 2 metody dostawy do punktów odbioru lub automatów paczkowych) to tak, metoda do punktu odbioru (np. Allegro One Punkt) jest liczona tak samo jak Allegro Paczkomaty InPost.
[Pytanie z webinaru]
InPost paczkomaty, czy kurier z inpostu będzie podjeżdżał nawet po 1 paczkę jeśli nie mamy z nimi umowy?
To nie jest pytanie do nas tylko do InPostu. Podjazdy kuriera ustala się z nimi.
[Pytanie z webinaru]
Gdzie i jak mogę zmienić dane nadawcy które widać po wydrukowanie etykiety?
W Wysyłam z Allegro można zmienić dane na etykiecie, ta opcja jest możliwa podczas wypełniania formularza nadawczego.
Czyżby? A gdzie tam są dane nadawcy? Obawiam się że tylko w edytorze pdf da się to zmienić.
[Pytanie z webinaru]
Czy klient płaci więcej za wybranie dostawy na dziś? Czy sprzedawca pokrywa różnicę między dostawą na jutro a na dziś?
Poza Smart! klient płaci więcej za dostawe tego samego dnia i to kupujący pokrywa koszt. W Smart! klient nie płaci, a sprzedający/a płaci tylko część kosztów wysyłki (dopłatę Smart!).