Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dziękujemy za udział w webinarze z serii Pytasz i wiesz!
W tym wątku znajdziecie zapis wszystkich pytań i odpowiedzi Ekspertów Allegro - Marty Wójcickiej i Wojciecha Bielewicza dotyczące metod dostaw na Allegro. Eksperci będą dostępni dla Was na forum do 14 października.
@Blacky_87 jest ekspertką w dziedzinie komunikacji cyfrowej i automatyzacji marketingu. W Allegro odpowiada za obszar promocji metod dostaw w dziale Delivery Experience. Poza pracą zajmuje się działalnością społeczną w obszarze technologii obywatelskich, ograniczenia wytwarzania odpadów i zrównoważonego transportu.
@wojtek_bielewicz jest Liderem zespołu, który odpowiada za wewnętrzną komunikację zmian na platformie w obszarze Delivery Experience oraz Allegro Smart! Pracował przy największych dla Allegro wdrożeniach logistycznych w ostatnich latach, a więc narzędziu Wysyłam z Allegro, własnej sieci automatów paczkowych i punktów odbioru Allegro One czy uruchomieniu magazynu One Fulfillment. Prywatnie gracz oraz oglądacz siatkówki.
Zachęcamy do zadawania pytań!
Pytanie do Pana @wojtek_bielewicz
W ostatnich latach zajmował się Pan wdrażaniem narzędzia wysyłam z allegro. Pewnie Pan pamięta to stare narzędzie wyłączone dla sprzedawców przez 1 marca 2022. Nowe narzędzie jest dostępne od stycznia 2022 do dziś. 28 października zostanie wprowadzone kilka zmian w wysyłam z allegro. Dlaczego w nowym narzędziu nie ma podstawowych funkcji przy nadawaniu paczek ? Tzn.:
-szablony wymiarów paczek
-zapisanie konta bankowego do wypłat
-jednorazowe nadanie więcej niż 20 przesyłek
-nie dublowanie się wartości paczek przy kilku paczkach do jednego zamówienia
-system od razu nie wychwytuje błędnych adresów wpisywanych przez klientów
-system nie wychwytuje za długiej (więcej niż 30 znaków) nazwy firmy, ulicy i numeru wpisywanych przez klientów
Wysyłam z Allegro jest z technologicznego punktu widzenia bardzo złożonym narzędziem – na początku tego roku odeszliśmy od zewnętrznego dostawcy rozwiązania i budujemy nieustannie własny system, własny kod, własne rozwiązania. Wszystkie z wymienionych bolączek są nam znane i pracujemy nad tym, żeby stopniowo wdrażać kolejne funkcjonalności. Ale czasem potrzeba na niektóre rzeczy czasu 🙂
wojtek_bielewic
Jeśli ma Pan jakiś wpływ na to co jest budowane, to dajcie porządną obsługę parametru "czas wysyłki". Człowiek jest jak ślepy we mgle. Nie dość, że te czasy są bardzo niedokładne jak ruski zegarek z urwanymi wskazówkami, bez minut i godzin, to jeszcze w żaden sensowny sposób nie da się tego obsługiwać.
Załóżmy, że jest Pan Sprzedawcą i wobec braku towaru ustawia Pan czas wysyłki dłuższy np. 7 dni, bo tyle potrwa uzupełnienie zapasów. Czemu nie ma funkcji automatycznego zmniejszania tego czasu i odliczania do dostawy? Ale OK, ustawiliśmy długie czasy i teraz co jakiś czas chce Pan sprawdzić które towary mają ustawiony dłuższy czas niż 24h, żeby pomyśleć czy można to zmniejszyć. Zero możliwości. W Mój Asortyment widzimy ceny, ilości, a nie widzimy i nie możemy ustawiać czasów wysyłek. Dlaczego? Dlaczego nie ma sortowania, filtrowania, edytowania, ani wyszukiwania po czasach wysyłek?
Stale twierdzicie, że to super ważny parametr, a sami go olewacie projektując interfejs. Dajcie właściwe narzędzia do zarządzania czasami wysyłek.
[Pytanie z webinaru]
Mamy pytanie dotyczące ogólnych zamówień i wysyłek Allegro. Mianowicie: Kupujący złożył zamówienie i je opłacił. Jako sposób dostawy pierwotnie wybrał np. przesyłkę kurierską, ale zmienił zdanie i chciałby dostawę do punktu za pośrednictwem innego przewoźnika. Co z takim zamówieniem? Możemy je nadać w inny sposób niż klient wybrał pierwotnie? W jaki sposób zostanie to rozliczone? Co powinniśmy zrobić, aby takie zamówienie/przesyłka zostało rozliczone poprawnie? Dotychczas, prosimy, aby Klient złożył i opłacił zamówienie ponownie, a za pierwsze zamówienie zwracamy mu środki. Co z zamówieniami/przesyłkami dla których minął termin odbioru w Paczkomacie? Przesyłka wraca do nadawcy. Czy możemy nadać przesyłkę ponownie z jednego zamówienia i zostanie ono rozliczone ponownie? Czy klient powinien złożyć i opłacić kolejne zamówienie, aby my jako sprzedawca dostali od Państwa środki za przesyłkę, czy to 2,99 zł czy 4,99 zł?
W momencie nadania przesyłki przez WzA jest możliwość zmiany wybranej metody dostawy, ale tylko na metodę na umowie własnej i nie zostanie ona wtedy rozliczona przez Allegro. To znaczy, że cały koszt dostawy pokrywa kupujący na podstawie faktury od przewoźnika. W związku z tym najlepiej faktycznie poprosić kupującego o ponowne złożenie zamówienia.
Jeśli chodzi o ponowne nadanie, to dla odpowiednio skonfigurowanych ofert powinna być opcja wygenerowania kolejnego listu przewozowego. Od ustawień oferty zależy liczba możliwych do nadania przesyłek dla jednego zamówienia Smart!.
[Pytanie z webinaru]
Czy można, a jeśli nie, to kiedy będzie można, pobrać etykiety w formacie 6 etykiet na stronie A4 w ramach Wysyłam z Allegro - obecnie tylko wersji 4x stronę jest możliwa... To strata kosztów i szkoda drzew lasów tropikalnych.
Dzień dobry, nie ma takich planów. Umieszczenie 6 etykiet mogłoby zmniejszyć zużycie papieru i tuszu w przypadku sprzedających z wieloma paczkami, ale część przewoźników mogłoby mieć trudności ze skanowaniem tak małych kodów kreskowych.
[Pytanie z webinaru]
Mam uwagę odnośnie pola nazwa firmy w panelu WZA - 30 znaków to zdecydowanie za mało!
Niestety ograniczenie wynika z “pojemności” etykiet przewoźników. Prawdopodobnie nie będziemy więc w stanie zaadresować tej kwestii. Ale dziękujemy za uwagę - przekażę ją do odpowiedniego działu i zbadamy temat.
[Pytanie z webinaru]
Odnośnie ostatniego objaśnienia że można zmienić adres na etykiecie i adres odbioru - u mnie na interfejsie w ogóle nie mogę przejść do opcji odbioru z lokalu firmy w przypadku pocztexu -zgłaszam to jako błąd systemu - co zrobić żeby to wreszcie się pojawiło?
Prosimy o kontakt z naszą infolinią, bo niestety w takim jednostkowym przypadku nie jestem w stanie stwierdzić, gdzie leży problem i czy możemy coś z nim zrobić.