Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dziękujemy za udział w webinarze z serii Pytasz i wiesz!
W tym wątku znajdziecie zapis wszystkich pytań i odpowiedzi Ekspertów Allegro - Marty Wójcickiej i Wojciecha Bielewicza dotyczące metod dostaw na Allegro. Eksperci będą dostępni dla Was na forum do 14 października.
@Blacky_87 jest ekspertką w dziedzinie komunikacji cyfrowej i automatyzacji marketingu. W Allegro odpowiada za obszar promocji metod dostaw w dziale Delivery Experience. Poza pracą zajmuje się działalnością społeczną w obszarze technologii obywatelskich, ograniczenia wytwarzania odpadów i zrównoważonego transportu.
@wojtek_bielewicz jest Liderem zespołu, który odpowiada za wewnętrzną komunikację zmian na platformie w obszarze Delivery Experience oraz Allegro Smart! Pracował przy największych dla Allegro wdrożeniach logistycznych w ostatnich latach, a więc narzędziu Wysyłam z Allegro, własnej sieci automatów paczkowych i punktów odbioru Allegro One czy uruchomieniu magazynu One Fulfillment. Prywatnie gracz oraz oglądacz siatkówki.
Zachęcamy do zadawania pytań!
[Pytanie z webinaru]
Czy będą podwyżki dopłat lub jakiekolwiek zmiany w opłatach dodatkowych do przesyłek SMART jeszcze w tym roku?
Niestety nie znamy odpowiedzi na to pytanie. Zmiany stawek Smart! są zmianami regulaminowymi, a więc mamy obowiązek poinfomować Państwa o tych zmianach z minimum 2 tygodniowym wyprzedzeniem. Praktyka pokazuje jednak, że robimy to zazwyczaj minimum miesiąc wcześniej. Dostają Państwo od nas wtedy kilka mejli z przypomnieniem o zmianach, a także piszemy o tym na naszych stronach z aktualnościami.
[Pytanie z webinaru]
Czy wybierając Allegro dostawy za granicę jest opcja naklejania etykiety przez kuriera?
Tutaj działa wszystko analogicznie do DPD w Polsce. Przyjeżdża ten sam kurier, jest taki sam proces. Szczerze mówiąć nie wiedziałam, jak dokładnie wygląda kwestia naklejania etykiet w DPD, ale sprawdziłam na stronie przewoźnika i od niedawna etykiet nie trzeba mieć wydrukowanych, kurier powinien z nią przyjechać. Warto jednak zawsze potwierdzić z danym kurierem / przewoźnikiem.
[Pytanie z webinaru]
Nadaje paczki z 38-400 Krosno, gdzie mogę nadać paczkę do Allegro One Box/Punkt?
Kod 38-400 nie jest obsługiwany przez Allegro One Kurier - w tym wypadku można więc skorzystać z metody Allegro One (Box, Punkt) obsługiwanej przez UPS. Można zamówić podjazd kuriera do magazynu lub też nadać przesyłki w punkach odbioru One Punkt - najbliższe znajdują się w miejscowościach Brzozów, Dębowiec, Iwonicz-Zdrój - punkty można znaleźć na tej stronie.
[Pytanie z webinaru]
Jaki był powód ograniczenia wysyłek Smart (konieczny punkt odbioru - maks 100cm)? Dla naszej firmy, która sprzedaje produkty takie jak anteny satelitarne, anteny telewizyjne, maszty antenowe itp. powoduje to, że ogromna ilość aukcji wypada ze Smarta:( Za tym pójdzie oczywiście spadek sprzedaży
Przede wszystkim - dla klienta to nie jest ograniczenie tylko właśnie rozszerzenie dostaw Smart! ponieważ może wybrać wygodną dla siebie formę dostawy (kurierem lub do punktu odbioru). Druga rzecz jest taka, że podkreślaliśmy w komunikacji tej zmiany, że jeśli państwa produkty nie spełniają wymogów gabarytowych do punktów odbioru czy automatów paczkowych to mogą państwo zostawić tylko dostawę kurierem i zachować oznaczenie Smart!
[Pytanie z webinaru]
Allegro One Box One Kurier - czemu służy opcja wyboru "Bez podjazdu kuriera"? Przygotowałem przesyłkę w Wysyłam z allegro - Allegro One Box (One Kurier) jest wyraźnie napisane i zaznaczone "Bez podjazdu kuriera" Dlaczego zatem kurier do mnie wydzwania, a ja nie mogę tej paczki nadać w paczkomacie?
W przypadku dostaw dzisiaj realizowanych przez Allegro One Kurier wymagane jest zamówienie podjazdu kuriera. Takich przesyłek nie można nadać w automach paczkowych i punktach odbioru.
[Pytanie z webinaru]
Po co Allegro wprowadza klientów w błąd, a sprzedającym utrudnia pracę wyświetlając kupującym błędne informacje o terminach dostaw, konkretnie znaczy to, że ja deklaruję wysyłkę towaru w dwa dni, a Allegro mimo to informuje klienta, że towar będzie u niego na drugi dzień co się w ogóle mija z realnymi możliwościami bo nawet przewoźnicy dają gwarancję dostawy w 48 godzin a nie 24.
Silnik, który wylicza przewidywany czas dostawy, który widzi kupujący bierze pod uwagę kilka czynników: deklarację wysyłki sprzedającego, czas przewozu przesyłki przez przewoźnika, ale również poza deklaracją sprzedającego - realny termin wysyłki. Dlatego jeśli większość przesyłek, dla których deklarowany czas wysyłki wynosi dwa dni, a sprzedający mimo tego wysyła je w jeden dzień to pokazujemy kupującemu szybszy czas dostawy.
Ale dlaczego Czas Wysyłki jest tak niedokładny? Natychmiast, a potem 24 godziny. Przecież możemy podawać faktyczne czasy np. 5 minut, lub 5 godzin. O ileż łatwiejszą robotę miałby ów silnik. Ważne żeby ten Czas Wysyłki wyświetlał się i edytował w Mój Asortyment. Obecnie sprawdzenie czy gdzieś nie mam złego ustawienia to cały dzień pracy i masa rozklikiwania.
@Pengano na ten moment nie planujemy żadnych zmian w zakresie czasu wysyłki. Podawanie go “z ręki” wcale nie ułatwia pracy silnikowi predykcyjnemu.
Po co robicie Matrix, a nie odpowiednik prawdziwego życia i praktyk handlowych? Przecież w 99% przypadków czas wysyłki to kilkadziesiąt minut. Nigdy "natychmiast" i prawie nigdy dokładnie 24 godziny. Po co ta kwantyzacja czasu? Gdyby czas wysyłki był precyzyjny, to żadne silniki i żmudne do wypełniania tabele czasów nie byłyby potrzebne.
Może lepiej usunąć ten wasz silnik predykcyjny. Mam ustawioną wysyłkę w ciągu 48 h. Klienci dzwonią do mnie z pretensjami, dlaczego paczka nie została wysłana w dniu zamówienia BO TAK IM POKAZYWAŁO !!! Gdzie pokazywało ? Wprowadzanie klientów w błąd.
[Pytanie z webinaru]
Jak wysyłać tanio przesyłki co np nie mieszczą się z jakiegoś powodu w paczkomacie?
Podbijam pytanie czym wysyłać podłużne przedmioty i jak uniknąć kary punktowej w ocenie jakości? Dlaczego jakość pracy Sprzedawcy jest niżej oceniana, jeśli oferuje podłużne przedmioty?
Kurierem. 🙂 Mamy szeroki wachlarz usług kurierskich - również dla niestandardowych przesyłek.
[Pytanie z webinaru]
O wykorzystaniu metod dostaw poprzez Allegro.. Jak ustawić cennik dostaw za paczki? Mam problem z \"ustawieniem\" ilości produktów w paczce dla róznego rodzaju artykułów np: 10 kg soli i do tego kosmetyki.. albo duża ilość przypraw (małe saszetki i do tego duża ilość kosmetyków, czesto mi moje cenniki liczą zbyt wysoką cene za dostawę i dlatego rezygnują z zakupów) .. .Interesuje mnie jak ustawić swoje cenniki dostaw, warianty tak aby klient był zadowolony ale też i tak abym nie dokładał do przesyłek ponieważ niby jak zoptymalizować koszty