Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
W tym wątku po webinarze z serii Pytasz i wiesz na pytania dotyczące API Allegro odpowiedzą eksperci - Paweł Taberski i Przemysław Łukanowski.
W wątku znajdziecie zapis wszystkich pytań i odpowiedzi z webinaru. A jeśli coś będzie jeszcze niejasne to do 16 września możecie zadać jeszcze dodatkowe pytania naszym ekspertom.
@Pawel_Taberski jest od ponad 5 lat związany z branżą e-commerce. Odpowiada za komunikację zmian i propagowanie wiedzy o API Allegro, które pozwala na automatyzację, aktualizację i obsługę dużej skali sprzedaży. Allegro nie ma przed nim tajemnic.
@p_lukanowski pracuje w Allegro od 3 lat. Na co dzień zajmuje się wsparciem zewnętrznych aplikacji, które integrują się API Allegro. Prócz tego odpowiada za warstwę edukacyjną oraz komunikacyjną związaną z API - prowadzi szkolenia, przygotowuje treści na stronę Allegro Developer Portal, a także testuje nowe funkcjonalności zanim zostaną upublicznione.
Zachęcamy do zadawania pytań!
[Pytanie z webinaru]
Ilu użytkowników może obsługiwać jednocześnie/z ilu maksymalnie powiązanych kont mogę wysłać zapytanie w tym samym momencie z jednego key API?
W API Allegro nie ma limitu na liczbę powiązanych kont z aplikacją. Istnieje natomiast limit dla liczby access tokenów, które możesz wygenerować w określonym czasie dla pojedynczego użytkownika.
[Pytanie z webinaru]
Czy limit zapytań naliczany jest w przeliczeniu na sekundę czy na ilość zapytań w ciągu ostatnich 60 sekund?
Limit liczony jest na minutę (rpm) - aktualnie jest to 9000 zapytań na minutę.
[Pytanie z webinaru]
Obecnie dla użytkowników z kontem nie firmowym wydawany jest refreschToken, ale przy próbie odnowienia jest informacja o błędzie. Dlaczego?
Odświeżanie tokena powinno działać dla konta zwykłego tak samo jak dla konta firmowego - błąd nie powinien występować. Jeżeli trafiłeś na jakiś błąd - możesz zgłosić to na naszym forum GitHub. Pomożemy wyjaśnić sytuację.
[Pytanie z webinaru]
Synchronizacja podjazdu kuriera z Baselinkerem - jak zrobić?
W ramach Wysyłam w Allegro udostępniamy zasób, który pozwala na zamówienie odbioru przesyłek przez kuriera. Baselinker w ramach swojej integracji korzysta z tych zasobów. Skontaktuj się z obsługą tej aplikacji, aby dowiedzieć się więcej.
[Pytanie z webinaru]
Czy możecie zdradzić jakie są planowane nowe funkcje i nowości w API?
O nowościach w API informujemy na naszym devportalu - zakładka aktualności. Tam również zapowiadamy, jakich zmian możesz się spodziewać w ramach API. Zapowiedzi w pigułce możesz znaleźć w sekcji “Zaplanowane zmiany”. Aby być na bieżąco - możesz także jako zarejestrowany użytkownik zasubskrybować nasz Newsletter.
[Pytanie z webinaru]
Jak znaleźć osobę, której można zlecić integrację sklepu z portalem marketplace od A do Z?
Tak jak wspomnieliśmy już wcześniej, nie możemy zarekomendować konkretnych rozwiązań, ponieważ jako Allegro nie jesteśmy ich twórcami. Zachęcamy, aby wpisać sobie po prostu w przeglądarce internetowej “allegro api integracja” i zapoznać się z najpopularniejszymi wynikami.
[Pytanie z webinaru]
Jak skorzystać z sandboxa w przypadku integratorów (np baselinker)?
Integratorzy mogą korzystać swobodnie z naszego środowiska testowego (Sandboxa). Aby dowiedzieć się więcej jak to zrobić w ramach konkretnej integracji - skontatkuj się z supportem tej aplikacji.
[Pytanie z webinaru]
Co to jest API?
API (skrót od Application Programming Interface - inaczej Interfejs programowania aplikacji) - jest to zbiór reguł ściśle opisujący, w jaki sposób oprogramowanie komunikuje się ze sobą. W przypadku publicznego API Allegro definiujemy w jaki sposób oprogramowanie zewnętrzne może komunikować się z Allegro. Zestaw tych reguł opisujemy w naszej dokumentacji.
[Pytanie z webinaru]
Pobieranie kategorii po EAN czy jest możliwe przez API?
Nie, pobieranie kategorii po EAN (GTIN) za pośrednictwem API - nie jest możliwe. Udostępniamy jedynie możliwość wyszukania produktu za pomocą EAN, np. GET /sale/products?phrase={numer_ean}&mode=GTIN. W odpowiedzi zwrócimy dane produktu, w tym kategorię, do której produkt jest przypisany.
[Pytanie z webinaru]
Jak usprawnić sprzedaż dzięki API?
Dzięki API można usprawnić sprzedaż poprzez zautomatyzowanie procesu wystawiania ofert, obsługi zamówień od Kupujących oraz nadawania przesyłek. API pozwala większym Sprzedającym utrzymać dużą ilość ofert lub obsłużyć dużą liczbę zamówień. W sytuacji, gdy większy Sprzedający posiada kilkaset zamówień dziennie lub musi zarządzać tysiącami ofert - w normalnych okolicznościach potrzebowałby dodatkowych pracowników do ich obsługi, natomiast API pozwala na operacje na dużą skalę. Zarządzanie ofertami, zamówieniami, płatnościami czy opłatami - jest szybsze. Główne procesy opisaliśmy w naszym poradniku.