Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
AlleProgres to nowy program dla sprzedających, który rozpoczęliśmy 1 lutego 2022 roku. Dołączając do niego oprócz zadowolenia klientów i większej sprzedaży możesz zyskać specjalne rabaty za wysyłkę tego samego dnia.
W AlleProgres będziemy sprawdzać, jaki procent przesyłek w danym miesiącu nadajesz w tym samym dniu, w którym kupujący złożył zamówienie. Rabaty dostaniesz, jeśli osiągniesz określony wzrost wskaźnika zamówień wysłanych tego samego dnia w porównaniu do wyniku z października 2021. Rabaty przyznamy za przesyłki Allegro Smart! wysłane tego samego dnia.
Program potrwa 4 miesiące - do 31 maja 2022 roku.
Możesz zapisać się w dowolnym momencie w zakładce Program AlleProgres. Jeśli zrobisz to do końca lutego, masz szansę na maksymalne korzyści z programu.
@Kasia-staw do Allegro dołączyła w 2021 roku. Pracuje w zespole odpowiedzialnym za komunikację zmian technologicznych. Specjalizuje się w tematach związanych z metodami dostaw i szybką wysyłką zamówień. Dba o to, żeby sprzedający byli na bieżąco ze wszystkim, co dzieje się na Allegro.
@bholubowicz pracuje w Allegro od wiosny 2021 roku. Obecnie angażuje się w działania związane z rozpowszechnieniem na platformie dostawy następnego dnia. W ubiegłym roku pracował przy Programie Szybkich Wysyłek, a obecnie przy Programie AlleProgres. Jego zespół na co dzień opiekuje się statusami zamówień i rozwijaniem Raportu Jakości Sprzedaży.
Poniżej znajdziecie zapis sesji pytań i odpowiedzi na temat programu.
Sprawdźcie również ten wątek - Eksperci zebrali w nim odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania.
Dasz głowę za ta odpowiedź uciąć? Na 100% pewny/a jesteś?
na milion %
On ma rację. Data i godzina skanowania przesyłki przez kuriera.
Dokładnie, można mieć 2 dni robocze ustawione a wysyłać tego samego dnia paczki i liczą się one do programu. Wiem bo tak robie.
Możesz mieć ustawione 2 dni robocze i wysyłać tego samego dnia przesyłki , liczy się zeskanowanie paczki przez kuriera.
@DrukiHD @sma_comensal @okszka @AlePiesio
W programie AlleProgres nie bierzemy pod uwagę tego, czy sprzedający ma ustawioną godzinę wysyłki tego samego dnia ani czy spełnia tę deklarację. Jednak warto mieć takie ustawienie w swoich ofertach, ponieważ zwiększa to ich atrakcyjność.
Każda przesyłka, którą wyślesz tego samego dnia wpłynie pozytywnie na wskaźnik w AlleProgres. Nawet jeśli masz ustawiony dłuższy czas wysyłki.
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ A proszę mi powiedzieć taką rzecz... Czy w marcu też będzie brany do porównania październik 2021r?
A to ja akurat wiem, na 100 %. Tak, luty, marzec kwiecień, maj, wszystkie te miesiące będą porównywane z październikiem 2021.
@AlePiesio @okszka Tak - przez cały czas trwania programu porównujemy wynik wskaźnika z danego miesiąca do wyniku z października 2021. Oznacza to, że:
Czy do programu będą mogli dołączyć uczestnicy którzy nie mieli sprzedaży w październiku 2021?
@S3D_PL Niestety nie. W programie AlleProgres mogą wziąć udział sprzedający, którzy w październiku 2021 roku mieli co najmniej 10 zamówień opłaconych lub złożonych pobraniową metodą płatności - z wyłączeniem zamówień anulowanych lub zrealizowanych jedną z metod dostawy, które wymieniliśmy w punkcie 4. Regulaminu AlleProgres.
Okej, a czy w takim razie zostanie uruchomiony inny program w którym będzie można wziąć udział - odpowiednik szybkich wysyłek, który zakończył się 31 grudnia 2021?
@S3D_PL Program AlleProgres trwa do końca maja 2022 i nie mamy w planach wprowadzania w tym czasie dodatkowo innego tego typu programu.
Proszę o informację w jaki sposób mogę nadać przesyłki paczkomatowe Allegro poprzez firmę Inpost w sobotę oraz w niedzielę?
Firma Inpost jak wasz pracownik napisał cytuje: „że jeśli chodzi o odbiór paczkę w sobotę, odbiór jest zależny od pracy oddziału na danym terenie, jeśli oddział nie pracuje, paczka nie zostanie odebrana w weekend”.
„Program AlleProgres jest dedykowany głownie dla zamówień, przy których istnieje techniczna możliwość nadania/dostarczenia w jak najszybszym czasie, stąd zakładamy, że zamówienia weekendowe mogą nie spełnić wszystkich warunków.”
Zamówienie weekendowe nie spełnią żadnych warunków bo technicznie i fizycznie sprzedawcy ich nie mogą nadać. Klienci kupują najwięcej w weekend bo mają więcej czasu.
Chcecie, żeby sprzedawcy wysyłali przesyłki w weekend i wliczane jest to do wskaźnika AlleProgres, a technicznie firma Inpost nie odbierze przesyłek bo nie pracuje.
Druga kwestia zakup towaru po godzinach granicznych. Kurierzy firmy Inpost nie jeżdżą 24h na dobę i nie odbiera przesyłek od klientów po 10 razy tylko podjeżdżają jeden raz o danej godzinie.
Np. klient kupuje towar o godzinie 17 u mnie kurier zabiera przesyłki o godzinie 16.
Więc jak mam nadać przesyłki które klienci zakupią po godzinie 17, żeby zostały zaliczone do waszego programu AlleProgres?? Czekam na konkretną odpowiedź?
Nadmieniam, że nie ma możliwości zawiezienia przesyłek do oddziałów firmy Inpost, ponieważ są one niedostępne dla klientów z powodu pandemii Covid.
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ podpinam się do pytania, w jaki sposób wysyłać przesyłki w soboty skoro nikt z inpostu ich nie odbierze z paczkomatu nadawczego?
@led_provider @AlePiesio przepraszamy, że długo czekałeś na odpowiedź.
Mamy świadomość, że zamówienia składane po południu są trudniejsze do wysłania jeszcze tego samego dnia, a te składane w późnych godzinach wieczornych często praktycznie niemożliwe do wysłania w tym samym dniu. Wiemy też, że możliwości nadawania przesyłek w weekendy są ograniczone.
Zachęcamy jednak do szukania alternatywnych rozwiązań:
- sprawdzenia godzin granicznych automatów paczkowych znajdujących się w okolicy,
- dostarczania przesyłek do punktów odbioru,
- zorganizowania indywidualnych podjazdów kuriera - również w weekendy - niektórzy przewoźnicy oferują taką możliwość po indywidualnych ustaleniach,
- przesunięcia aktualnej godziny podjazdu kuriera.
Takie działania będą pomocne w osiągnięciu wzrostu wskaźnika względem października 2021. Wiemy, że nie każde zamówienie można wysłać tego samego dnia ale celem programu nie jest wysyłanie wszystkich zamówień w tym samym dniu i utrzymanie wskaźnika na poziomie 100%. Celem jest zwiększenia wskaźnika, a w tym mogą pomóc wymienione wyżej działania.
@Kasia-staw to co napisałaś jest wszystkim świadomym sprzedawcom wiadome.Nadal nie ma jednak odpowiedzi na konkretne pytanie zadawane wiele razy:
Dlaczego do wzrostu wskaźnika nie zaliczacie przesyłek nadanych w tym samym dniu w paczkomacie lub punkcie nadania, po godzinie granicznej przewoźnika?
Przesyłki zostają zarejestrowane u przewoźnika, zatem nie rozumiem dlaczego nie mają mieć wpływu na wzrost wskaźnika, bo na spadek tego wskaźnika wpływ mają.Im więcej zamówień po godzinie granicznej, tym niższy wskaźnik w programie.
W moim przypadku godzina graniczna DPD 12:00, czyli zamówienia powinny być złożone pomiędzy godziną 0:00-11:00, tak abym zdążył je przygotować i nadać.
Godzina graniczna w paczkomacie InPost 13:00, czyli zamówienia powinny być składane pomiędzy godziną 0:00-12:00.
Czyli co, my wszyscy sprzedający mamy dodawać w aukcji dopiskę, że zakupy proszę dokonywać tylko w tych godzinach, a po tych godzinach zamówień proszę nie składać, bo nie spełnimy warunków programu?
Takim działaniem doprowadzicie do tego, że sprzedający zrezygnują z przesyłek Smart, koszty wrzucą w cenę produktu, a i zapewne zyskają bo nie będzie tyle zwrotów, które nie będą dla kupujących darmowe.
@ART_FOTO @led_provider @AlePiesio
Umieszczenie w automacie paczkowym lub punkcie nadania po godzinie granicznej przewoźnika nie jest równoznaczne z tym, że przesyłka ruszyła w drogę do kupującego. Prawdopodobnie nie dotrze ona do kupującego następnego dnia. W przypadku umieszczenia przesyłki w automacie w piątek po godzinie granicznej przewoźnika, przesyłka realnie rusza w drogę dopiero w poniedziałek, a dotrze do kupującego najszybciej we wtorek. Naszych celem jest zaspokajanie potrzeby szybkiej dostawy u kupujących, dlatego właśnie jako wysłane traktujemy przesyłki zeskanowane przez kuriera lub na sortowni. Dopiero takie przesyłki mają realny wpływ na szybką dostawę dla klientów. W Programie AlleProgres chcemy zachęcić sprzedających do podejmowania alternatywnych działań, które realnie wpływają na szybką dostawę do kupującego.
@Kasia-staw Normalnie cisną się na usta niecenzuralne słowa czytając takie odpowiedzi.W kółko jedno i to samo, a odpowiedzi na konkretne pytanie nadal brak.Zdaję sobie sprawę jak i wielu sprzedających, że kupujący chcą szybko otrzymać przesyłkę.I robimy wszystko aby tak było.Jednak pewnych spraw nie da się przeskoczyć.Jak to się mówi "wyżej d..y nie podskoczysz".
Zadam to pytanie jeszcze raz, może trochę prosciej skoro poprzednie było za bardzo skomplikowane:
Dlaczego zamówienia złożone po granicznej godzinie przewoźnika, opłacone po granicznej godzinie przewoźnika, wysłane tym samym po granicznej godzinie przewoźnika (w tym samym dniu, nawet w kilkanaście minut po opłaceniu) , zarejestrowane w paczkomacie, punkcie odbioru i w innych punktach nie mają pozytywnego wpływu na wskaźnik w programie tylko negatywny?
Jaka różnica jest pomiędzy przesyłką nadaną przed godziną graniczną, zeskanowaną przez kuriera i dostarczoną po 2 dniach i przesyłką nadaną po godzinie granicznej (zarejestrowaną), zeskanowaną przez kuriera na drugi dzień i dostarczoną po jednym dniu, czyli w tym samym czasie co przesyłka wyżej ?
Jaki wpływ my jako sprzedający mamy na czas pracę\y firm kurierskich?
Idąc Waszym tokiem myślenia aby spełnić warunki programu, należałoby po godzinach granicznych przewoźników zaprzestać sprzedaży i rozpocząć ją dopiero z nastaniem nowej doby.
Mam inną propozycję.Może lepiej jak po godzinach granicznych odbioru paczek przez przewoźników portal Allegro będzie się zamykał, do godziny 24:00 uniemożliwiając dokonania zakupu i otwierał ponownie o godzinie 0:01.Wtedy wszyscy lub większość spełnią warunki programu, a tym samym dostaną 100% zwrotów.
@Kasia-staw @ART_FOTO dokładnie czekamy na odpowiedź
"Dlaczego do wzrostu wskaźnika nie zaliczacie przesyłek nadanych w tym samym dniu w paczkomacie lub punkcie nadania, po godzinie granicznej przewoźnika?"
Kurierzy nie pracują przez 24 godziny i nie odbierają przesyłek.