anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

[16.02] Zapytaj Eksperta - Wysyłam z Allegro

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

11 stycznia 2022 r. wprowadziliśmy nowy wygląd Wysyłam z Allegro.
Obecnie możecie korzystać zarówno z nowej jak i starszej wersji narzędzia. Wkrótce nadanie przesyłek będzie możliwe już tylko w nowym Wysyłam z Allegro.

Warto się na to przygotować, dlatego jeśli macie pytania dotyczące nowego narzędzia zadajcie je w tym wątku Ekspertce - Magdzie Tomczyk.

la_nika_0-1644915009903.jpeg

@mgd_tomczyk pracuje w Allegro od 4 lat. Na co dzień zajmuje się rozwojem narzędzia do nadawania przesyłek, Wysyłam z Allegro.


Dziękujemy za udział w spotkaniu i za Wasze pytania!

Poniżej znajdziecie zapis sesji. Wątek został zamknięty, jeśli macie dodatkowe pytania związane z Wysyłam z Allegro zachęcam do zadawania ich w osobnych wątkach. 

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów
79 ODPOWIEDZI 79

mgd_tomczyk
Ekspert Allegro.pl

Dzień dobry @daily-torebki, czy taki problem występuje tylko dla przesyłek DPD? Wszystkich, czy jednej konkretnej?

Proszę też o doprecyzowanie kwestii "starego adresu" - czy nie jest on przypadkiem podany w ustawieniach konta Allegro?

oznacz moderatorów

mgd_tomczyk
Ekspert Allegro.pl

@daily-torebki sprawdziłam w naszej bazie i przy adresie mamy tylko ulicę, bez numeru budynku - proszę dopisać numer i nadanie przesyłki będzie możliwe 🙂 

oznacz moderatorów

daily-torebki
#11 Animator#
oznacz moderatorów

daily-torebki
#11 Animator#

problem ten występuje zawsze kiedy nadaję pzesyłke dpd 

adres mam ustawiony dobrze na stronie https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/zamowienia/ustawienia

Książka adresowa

Zarządzaj swoimi adresami, z których nadajesz przesyłki.
szukaj

 

DANE PERSONALNE
DANE KONTAKTOWE
ADRES NADAWCY
 
 
 

 

 

DODAJ NOWY ADRES
oznacz moderatorów

mgd_tomczyk
Ekspert Allegro.pl

@daily-torebki tak, na tej stronie: https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/zamowienia/ustawienia

Widzimy, że mamy tylko nazwę ulicy (S...), bez numeru budynku. 

oznacz moderatorów

trentpol
#9 Pomysłodawca#

https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/zamowienia/ustawienia

Może to pomoże.

🙂 Miałam podobny problem

oznacz moderatorów

SILVEX
#8 Zapaleniec#

Z końcem stycznia zgłosiłam Państwu problem dotyczący nowego formularza nadawania przesyłek: w momencie wyboru opcji NADAJ WIELE (np.przesyłek DPD) nie pojawia się żadna możliwość wyboru czasu i miejsca nadania przesyłek. Wysyłałam do Państwa stosowne zrzuty i informacje. Kiedy problem zostanie rozwiązany?

oznacz moderatorów

mgd_tomczyk
Ekspert Allegro.pl

Dzień dobry,

niestety nie mam dostępu do tego zgłoszenia. Proszę o dokładniejsze opisanie problemu:

  1. czy po zaznaczeniu kilku przesyłek na liście Zamówień i kliknięciu NADAJ WIELE, pojawia się formularz Wysyłam z Allegro z kilkoma zamówieniami?
  2. czy po wypełnieniu formularzy nadawczych i kliknięciu "Zapisz przesyłki", pojawia się podsumowanie?
  3. czy po kliknięciu "Podsumowanie" pojawia się ekran z wyborem terminu i miejsca przekazania przesyłek?
oznacz moderatorów

SILVEX
#8 Zapaleniec#

ad. 1 TAK - pojawia się formularz z kilkoma zamówieniami między którymi przechodzi się całkiem sprytnie (problem tylko w przypadku przesyłek pobraniowych, do których każdorazowo trzeba wpisywać numer konta do zwrotu)
ad. 2 TAK - pojawia się podsumowanie
ad. 3 NIE/TAK - pojawia się ekran, na którym są:
- zupełnie puste pole z tytułem "Wybierz termin i miejsce, w którym nadasz przesyłki" (pole bez możliwości edycji)
- pod tym polem jest pole z danymi na etykiecie (a dokładniej z adresem siedziby, a nie adresem z którego nadawane są przesyłki - mimo, że jest to inaczej ustawione w nowej książce nadawczej)
- i trzecia część to "zgody i regulaminy" - też bez możliwości zaznaczenia czegokolwiek, czy jakiejkolwiek edycji
Pod tymi polami znajdują się buttony: anuluj bądź zamawiam. Po kliknięciu zamawiam pojawia się info: "Etykiety są gotowe. Wydrukuj i naklej"
dpd2.jpg
dpd3.jpg

oznacz moderatorów

mgd_tomczyk
Ekspert Allegro.pl

@SILVEX super, dziękuję za wszystkie informacje i zrzuty ekranu 🙂 Widzę jednak, że zrzut jest z 31 stycznia - czy problem nadal występuje? Do pełnej diagnozy problemu potrzebuję dodatkowych informacji: dla jakiego przewoźnika występuje ten problem? Czy kiedykolwiek udało się nadać wiele zamówień, czy taki niepełny ekran pojawia się zawsze? Proszę o podanie numerów zamówień.

oznacz moderatorów

SILVEX
#8 Zapaleniec#

Problem pojawia się cały czas. Dziś niestety znowu się pojawił (każdorazowo przy generowaniu etykiet sprawdzamy, czy problem jest rozwiązany). Zrzuty ekranu zostały zrobione w chwili zgłaszania problemu do Allegro. Dotyczy to przewoźnika DPD. Taki ekran pojawia się zawsze, jeszcze nie udało nam się w nowym formularzu nadać wielu przesyłek DPD jednocześnie - cofamy zamówienie i wracamy do starego widoku formularza (ale ten zostanie wyłączony 1 marca, w czym widzimy ogromny problem). Numery zamówień wysyłaliśmy już wielokrotnie w odpowiedzi na zgłoszenie #20879426, ale zanim ktokolwiek w Allegro zareaguje - czas i Wy zmuszacie nas do nadania przesyłek, a nie oglądania się na to kiedy rozwiążecie problem (rozliczacie nas przecież z czasu nadania i doręczenia przesyłek)

oznacz moderatorów

mgd_tomczyk
Ekspert Allegro.pl

@SILVEX dziękuję, przekazałam problem bezpośrednio do zespołu programistów, przeanalizujemy go dokładnie. Przyznam, że nie otrzymaliśmy do tej pory podobnych zgłoszeń, więc wygląda to na jednostkowy problem. Liczę, że uda się go szybko rozwiązać 🙂

oznacz moderatorów

SILVEX
#8 Zapaleniec#

😞 skoro problem był zgłoszony 31.01. i dotąd nic nie zrobiliście (mimo wysyłanych screenów, numerów zamówień, kolejnych kroków, jakie wykonujemy podczas generowania etykiet...) , a teraz okazuje się, że to niby znowu "jednostkowy problem" (dziwnym zbiegiem okoliczności zgłaszane przez nas problemy zawsze są "jednostkowe") - strach się bać 1 marca.....

 

oznacz moderatorów

mgd_tomczyk
Ekspert Allegro.pl

@SILVEX proszę spróbować nadać dwa dowolne, nowe zamówienia z metodą dostawy DPD przy użyciu opcji NADAJ WIELE. Według naszych testów, sekcja z wyborem terminu podjazdu kuriera ładuje się już poprawnie.

oznacz moderatorów

Meju_store
#2 Obserwator#

Dzień dobry,

Dodatkowo, do tego co już zostało napisane wcześniej, to przy przesyłkach płatnych przy odbiorze  za każdym razem, od nowa trzeba uzupełniać numer konta bankowego do zwrotu pobrania. W starej wersji jest to uzupełniane automatycznie, na bazie danych adresowych nadawcy.

Format wydruku etykiety w nowej wersji to A4, a zmiana ustawień na A6 nie pomaga.

oznacz moderatorów

mgd_tomczyk
Ekspert Allegro.pl

Dzień dobry @Meju_store

  1. Pracujemy nad tym i wkrótce przy nadawaniu przesyłek pobraniowych, które rozliczane są przez Allegro, będziemy podawać numer rachunku bankowego, który jest w ustawieniach konta Allegro. Dla przesyłek rozliczanych bezpośrednio z przewoźnikiem, również podpowiemy ten numer konta, ale będzie go można zmienić.
  2. Czy zmiany formatu etykiet na pewno dokonujesz w nowych ustawieniach - https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/zamowienia/ustawienia?
oznacz moderatorów

Meju_store
#2 Obserwator#

ad. 2. Tak, oczywiście, zmiany formatu etykiet dokonujemy w nowych ustawieniach - https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/zamowienia/ustawienia, przy czym na jednym z naszym kont działa to dobrze, a na drugim nic to nie zmienia.

Dodatkowo za każdym razem trzeba wprowadzać numer telefonu nadawcy, mimo że jest ustawiony w tych ustawieniach.

oznacz moderatorów

mgd_tomczyk
Ekspert Allegro.pl

@Meju_store jeśli to możliwe, proszę o podanie nazwy konta, na którym ustawienia etykiet i numeru telefonu nadawcy w książce adresowej nie działa prawidłowo - sprawdzimy to.

oznacz moderatorów

Meju_store
#2 Obserwator#

Meju_pl

oznacz moderatorów

mgd_tomczyk
Ekspert Allegro.pl

@Meju_store dziękuję! 

Odnośnie formatu etykiet, bez konkretnego przykładu nie możemy znaleźć błędu. Natomiast zmiana formatu etykiety: PDF, ZPL i EPL nie działa wstecz, tj. raz wygenerowana etykieta w jednym z tych formatów, nie może zostać zmieniona na inny. Po wygenerowaniu etykiety, można zmienić tylko format papieru dla etykiet wygenerowanych w PDF (A4 lub A6). Może problem wynika z chęci zmiany formatu etykiety, już po jej wygenerowaniu?

Odnośnie numeru telefonu, w naszej bazie jest on dostępny. Proszę o upewnienie się, że numer telefonu jest wpisany w adresie, który w Książce adresowej jest oznaczony jako domyślny.

oznacz moderatorów