anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

[16.02] Zapytaj Eksperta - Wysyłam z Allegro

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

11 stycznia 2022 r. wprowadziliśmy nowy wygląd Wysyłam z Allegro.
Obecnie możecie korzystać zarówno z nowej jak i starszej wersji narzędzia. Wkrótce nadanie przesyłek będzie możliwe już tylko w nowym Wysyłam z Allegro.

Warto się na to przygotować, dlatego jeśli macie pytania dotyczące nowego narzędzia zadajcie je w tym wątku Ekspertce - Magdzie Tomczyk.

la_nika_0-1644915009903.jpeg

@mgd_tomczyk pracuje w Allegro od 4 lat. Na co dzień zajmuje się rozwojem narzędzia do nadawania przesyłek, Wysyłam z Allegro.


Dziękujemy za udział w spotkaniu i za Wasze pytania!

Poniżej znajdziecie zapis sesji. Wątek został zamknięty, jeśli macie dodatkowe pytania związane z Wysyłam z Allegro zachęcam do zadawania ich w osobnych wątkach. 

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów
79 ODPOWIEDZI 79

trentpol
#9 Pomysłodawca#

Wysyłam z allegro- pocztex. Nowy interfejs. Za każdym razem, gdy nadaje paczkę wyskakuje komunikat: Nazwa firmy nadawcy jest za długa. Zmień lub dodaj adres w Książce adresowej Wysyłam z Allegro.

Zmieniłam nazwę Firmy i ustawiłam na domyślną. Przechodzę na stary interfejs i wszystko jest w porządku. Jednak jak zniknie możliwość powrotu do starego wyglądu nie będę mogła wysłać paczki.

oznacz moderatorów

mgd_tomczyk
Ekspert Allegro.pl

@trentpol Cześć, czy adres zmieniasz na pewno w nowej książce nadawczej- https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/zamowienia/ustawienia?

oznacz moderatorów

trentpol
#9 Pomysłodawca#

Widocznie zmieniałam w starej książce- taką podał mi konsultant przy zgłaszaniu problemu z zamówieniem. Problem został rozwiązany. Dziękuję.

oznacz moderatorów

mgd_tomczyk
Ekspert Allegro.pl

@trentpol super, cieszę się, że mogłam pomóc 🙂

oznacz moderatorów

daily-torebki
#11 Animator#

mam to samo !!   w ustawieniach zmiana adresu nic nie daje 

oznacz moderatorów

topwalizki_pl
#4 Eksplorator#

Witam.

1. Czy byłaby możliwość stworzenia swoich kategorii, zakładek w narzędziu Wysyłam z Allegro?

2. Proponujemy Państwu przyjrzenie się w jaki sposób działa system Baselinker, wg nas to wzór, do którego trzeba dążyć oczywiście mówimy o obsłudze zamówień Allegro.

oznacz moderatorów

mgd_tomczyk
Ekspert Allegro.pl

Cześć @topwalizki_pl,

  1. Jakie kategorie/zakładki masz na myśli?
  2. Dziękujemy za sugestię! 🙂
oznacz moderatorów

lwowl
#10 Popularyzator#

Witam,
mamy pytanie dotyczące wysyłek paczek przy pomocy paczkomatu.

Czy została już naprawiona opcja aby nie zamawiać kuriera InPost tylko podrzucić paczki do paczkomatu (w WzA paczkomat nadawczy)?

oznacz moderatorów

mgd_tomczyk
Ekspert Allegro.pl

Tak! 🙂 W formularzu nadawczym są teraz dostępne trzy opcje:

  1. Bez pojazdu kuriera (wówczas można zamówić podjazd później, lub zanieść paczkę do oddziału InPost lub Paczkopunktu);
  2. Zamawiam podjazd kuriera;
  3. Dostarczę przesyłkę do Paczkomatu InPost.

Wybierając opcję nadania w Paczkomacie, nie trzeba go wskazywać - przesyłkę można nadać w dowolnej maszynie.

oznacz moderatorów

Meju_store
#2 Obserwator#

Wspaniale, właśnie przyszła informacja: "W styczniu usprawniliśmy Wysyłam z Allegro i zmieniliśmy jego wygląd. Obecnie możesz korzystać z jego dwóch wersji – starej i nowej. A już od 1 marca skorzystasz tylko z nowej."

Czy naprawdę nie widzicie Państwo, że ta nowa wersja nie działa dobrze?

Żeby nie było to tuż po wprowadzeniu tej nowej wersji zgłaszałem problemy z szablonami przesyłek, uzupełnianiem danych adresowych nadawcy oraz z formatem etykiet do Supportu Allegro i otrzymałem informację: "Tak, wiemy o problemach, pracujemy nad ich rozwiązaniem, na pewno nie zrezygnujemy ze starej wersji do puki nie rozwiążemy problemów, które pojawiły się w nowej wersji."

Nie widać, aby coś zostało poprawione, bo jak widać nie tylko my mamy z tym problem, ale i tak idziemy radośnie do przodu...

Oczywiście, da się nadać przesyłkę więc można przyjąć, że nowa wersja działa, ale każdorazowa zmiana ustawień, zmiana papieru w drukarce i uzupełnianie danych powoduje dodatkowy, niepotrzebny koszt w czasie pracy...

oznacz moderatorów

mgd_tomczyk
Ekspert Allegro.pl

@Meju_store pracujemy nad udostępnieniem opcji, która funkcjonalnością będzie przypominała dotychczasowe "szablony". 

Proszę o informację, czego dokładnie dotyczy problem "z uzupełnianiem danych nadawcy"? Dane można zapisać i ustawić jako domyślne w Książce adresowej: https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/zamowienia/ustawienia - wówczas automatycznie podstawią się one w formularzu nadawczym.

Problemy dotyczące formatu etykiet zostały rozwiązane. W osobnym wątku poruszyłam ten temat i dokładnie wyjaśniłam, z czego może wynikać problem.

oznacz moderatorów

Meju_store
#2 Obserwator#

Rozumiem, ale pomimo tego, że dane nadawcy są ustawione w Książce adresowej i ustawione jako domyślne, to numer telefonu się nie uzupełnia i za każdym razem trzeba go wklejać ręcznie, numer konta podobnie.

Format etykiet też jest ustawiony "na sztywno" na A6, nie zmieniamy go wcale, a i tak za każdym razem do wydruku wychodzi etykieta w formacie A4 więc musimy zmieniać papier w drukarce, aby ją wydrukować...

Mam nadzieję, że z tymi szablonami uda się zdarzyć przed wyłączeniem starej wersji, bo jest to bardzo kłopotliwe.

oznacz moderatorów

mgd_tomczyk
Ekspert Allegro.pl

@Meju_store podrążę jeszcze temat numeru telefonu - w którym miejscu nie jest widoczny? W Adresie przekazania czy Dane na etykiecie?

I format etykiety - dotyczy to jakiegoś konkretnego przewoźnika? W naszych danych widzimy poprawnie ustawiony format A6, więc może dotyczy to ustawień drukarki?

oznacz moderatorów

FHU_ADAMS
#11 Animator#

Ja nadaję w nowym formularzu (katorga bez szablonów, ale jeszcze daję radę) i problemów jest więcej. Klienci mają za mało linijek przy wpisywaniu adresu i są zmuszeni wpisywać po przecinku nazwę miasta i ulicę z numerem budynku, czasem przez to przekraczają limit znaków, a ja nie mogę wygenerować etykiety.

Przykład jak powinno być:

Miejscowość X
Ulica i numer domu
Kod Pocztowy i miejscowość Y

Obecnie klienci mieszczą się w limicie znaków jedynie jeśli miejscowość z kodu pocztowego jest taka sama jak ta, w której mieszkają.

Problem drugi: podejrzewam, że przy wpisywaniu ulicy i numeru domu automatycznie usuwany jest odstęp między jednym a drugim, bo masowo zdarzają mi się klienci, którzy wpisują np. "ul. zielona3", albo "ul. nowa40". Przy zapisywaniu przesyłek wyskakuje błąd i muszę poprawiać to ręcznie, co przy kilkudziesięciu zamówieniach na dzień jest bardzo uciążliwe.

Problem trzeci: Można "nadać wiele" tylko 20 przesyłek naraz, a następnych (jeśli jest ich 30 czy 40) trzeba szukać i zaznaczać je ręcznie. Dużo lepiej byłoby wyrzucić ten limit.

Problem czwarty: kiedy już stworzę przesyłki dla wszystkich dwudziestu zamówień i chcę edytować którąś ze środka, muszę następnie przejść przez wszystkie kolejne i klikać "zapisz przesyłkę" przy każdej od nowa. To chyba jakiś dziwny błąd, a nie zamierzone działanie.

Czy może ktoś to przekazać dalej i poprawić? @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

FHU_ADAMS
#11 Animator#

Dodam, że to była odpowiedź do innego wątku i go tu przeniesiono. Pierwszym problemem jest brak możliwości tworzenia szablonów do wysyłek, a katorgą jest ręczne wpisywanie wagi i rozmiarów za każdym razem. Nie można wyłączyć starego widoku, dopóki nie będzie to naprawione.

oznacz moderatorów

mgd_tomczyk
Ekspert Allegro.pl

Dzień dobry,

  1. Szablony: ta kwestia jest tu poruszana wielokrotnie i zdajemy sobie sprawę z priorytetu udostępnienia tej opcji - prosimy jeszcze o chwilę cierpliwości 🙂
  2. Wpisywanie adresu przez Kupujących: dane do formularza Wysyłam z Allegro pobieramy z danych zamówienia. Jeśli Kupujący wpisze niepoprawny adres i w trakcie generowania etykiety go odrzucimy z powodu ograniczeń po stronie przewoźnika, jest możliwość ręcznej edycji Danych odbiorcy. Rozumiem, że może to być uciążliwe, jednak nie mamy w pełni kontroli nad tym, jakie dane wpisują Kupujący.
  3. Nie usuwamy spacji, niestety wskazuje to na błędy po stronie Kupujących, którzy w taki sposób wpisują adres.
  4. Limit 20 przesyłek wynika z ograniczeń technologicznych i w tym momencie nie jesteśmy w stanie go zwiększyć.
  5. Dziękuję za zgłoszenie, sprawdzimy ten problem i postaramy się go wyeliminować - rzeczywiście, nie powinno to tak działać.
oznacz moderatorów

DlaMistrzow_pl
#12 Orędownik#

Dziwne, że jeszcze nikt nie zgłaszał, ale widzę poważny błąd. Wysyłka Smart DPD, zamówienie dla którego system przydziela 2 przesyłki (2 przedmioty w oddzielnych paczkach), płatność za pobraniem. Dodając drugą przesyłkę do tego samego zamówienia, system pobiera z automatu kwotę pobrania X i uzupełnia ją dla obu paczek taką samą, po czym na wygenerowanej etykiecie mamy COD: 2X czyli zdublowane pobranie. W poprzednim WzA problem nie występował.

Sprawdźcie, czy podobnie nie jest z kwotą ubezpieczenia (wartości zamówienia), gdyż zdublowana może powodować dodatkowe opłaty np. poprzez przekroczenie progu 1000zł (DPD).

oznacz moderatorów

mgd_tomczyk
Ekspert Allegro.pl

@DlaMistrzow_pl wielkie dzięki za to zgłoszenie, sprawdzimy to!

oznacz moderatorów

Ksiazkozaur
#1 Nowicjusz#

Chiałbym zgłosić błąd w nowej odsłonie wysyłam z allegro - dla zamówienia z dostawą ORLEN Paczką nowa wersja narzędzia wyświetliła komunikat z informacją o nieprawidłowym punkcie odbiorczym, podczas gdy stara wersja wygenerowała etykietę bez problemu. Chodzi o dostawę do punktu: "Allegro ORLEN Paczka (ORLEN Paczka: WS-807529-E4-07 807529)"

oznacz moderatorów

mgd_tomczyk
Ekspert Allegro.pl

@Ksiazkozaur problem z punktami ORLEN Paczka jest nam znany, pracujemy już nad jego rozwiązaniem. Przez kilka dni prosimy skorzystać jeszcze ze starego widoku - po jego wyłączeniu, na nowym opcja nadania przesyłek ORLEN Paczka będzie działała poprawnie.

oznacz moderatorów