Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dziękujemy za udział w webinarze Pytasz i wiesz!
W tym wątku możecie zadać pytania dotyczące Allegro Ads.
Na wszystkie, tak jak podczas webinaru, będzie odpowiadał ekspert Allegro Ads, Krystian Adamczyk.
@kadamczyk3 jest Specjalistą ds. Marketingu Produktowego w Allegro Ads. Na co dzień Krystian zajmuje się komunikacją ze sprzedającymi, którzy korzystają (lub myślą o korzystaniu) z naszej platformy reklamowej. Przygotowuje materiały edukacyjne oraz promocyjne, a także dba o to, by doświadczenia Parterów reklamujących się z Allegro Ads były jak najlepsze.
Tak - pozytywnie lub negatywnie, w zależności od wprowadzonych zmian. Istotne jest to, żebyśmy wiedzieli (pamiętali), jakie zmiany dokonujemy. W miarę możliwości nie dokonujemy więcej niż 1 istotnej zmiany jednocześnie. Oddzielamy je również przynajmniej tygodniowym odstępem.
[Pytanie z webinaru]
Jak często można optymalizować kampanię: codziennie czy raczej raz w tygodniu? Chodzi o kampanię która już trwa ok 3 tygodni.
Jeżeli masz taką możliwość, przeglądaj swoje wyniki z kampanii codziennie, przechodząc przez zakładkę “Statystyki”. Tam możesz rozbić swoje dane na poszczególne oferty i będziesz widzieć, jak wygląda sytuacja w poszczególnych ofertach. Zmiany wprowadzaj w zależności od potrzeb (ale nie częściej niż raz na tydzień i nie więcej niż jedną na raz). Jeżeli widzisz np., że oferta pomimo bardzo dużej liczby odsłon ma mało kliknięć, warto do niej zajrzeć i zastanowić się, czy dane związane z listingiem ofert, jak np. zdjęcie, są warte poprawy.
[Pytanie z webinaru]
Jak optymalizować kampanię w przypadku dużej konkurencji? Czy warto bić się o wyświetlenia jak najwyżej i konkurować CPC? Czy są jakieś inne sposoby?
Kluczem jest odpowiednia stawka CPC i odpowiedni budżet dzienny. Jeżeli produkt przynosi Wam zyski, ale ma dużą konkurencję, warto podnieść stawkę CPC i zadbać o to, by budżet dzienny nie wyczerpywał się w pierwszej połowie dnia. Warto zajrzeć do statystyk. Jeżeli dana oferta ma wysoki wskaźnik CTR (czyli jej stosunke wyświetleń do kliknięć jest wyższy, niż w przypadku innych ofert), to można zacząć działania podbijające jej widoczność. Dobrym rozwiązaniem jest też “wyciągnięcie” najlepszych ofert z różnych grup reklam i utworzenie dla nich osobnej kampanii z osobnym budżetem i wyższym max. CPC.
[Pytanie z webinaru]
Czy ADS Express może działać równolegle do kampanii ustawionych ręcznie? Czy te kampanie będą na siebie w jakiś sposób oddziaływać? Czy takie prowadzenie tych kampanii ma w ogóle sens?
Może działać jednocześnie, jednak w sytuacji, gdy w obydwu miejscach będą te same oferty, to zaburzone zostaną statystyki. System będzie mógł promować raz jedną, raz drugą ofertę.
[Pytanie z webinaru]
Czy kampania reklamowa uczy się na takich samych zasadach jak reklama google? Jeżeli jedna kampania się zakończy i ustawię drugą z identycznymi ustawieniami, to znowu wpadnie ona w etap uczenia się i może mieć gorsze wyniki?
Tak, wpadnie w etap uczenia się. Nie będzie przechodzić przez etap weryfikacji Google i od razu będzie się wyświetlać. Weryfikacja Google przy pierwszej aktywacji kampanii może trwać 1-3 dni robocze. W tym czasie reklama się nie wyświetla. Potem zaczyna się nauczanie i to trwa do ok 7 dni. Efektywność może być niższa, niż docelowa, algorytm się uczy. W tym czasie lepiej nie dokonywać zmian w ofertach/stawkach, bo spowoduje to cofnięcie procesu uczenia.
[Pytanie z webinaru]
Czy jeżeli posiadam dla danego produktu kampanię google ads, to włączenie google ads dla kampanii allegro będzie kolidowało ze sobą?
Reklamy będą się ze sobą “biły” o miejsce. Jeżeli chcesz sprawdzić, która opcja jest lepsza, wykonaj test: przez miesiąc reklamuj się w Google za pomocą Allegro Ads, a przez miesiąc samodzielnie. Będzie można wtedy wyciągnąć odpowiednie wnioski.
[Pytanie z webinaru]
Czy jest sens ustawiać osobną adgrupę dla Google Ads i osobną dla Allegro?
Jak najbardziej tak. Dzięki temu będzie można lepiej weryfikować statystyki.
[Pytanie z webinaru]
Mogę używać swojego logo do reklamowania produktów producenta?
Tak, na przykład za pomocą reklamy szablonowej, gdzie widać logo sklepu i produkty producenta. Jest jednak szereg zasad dotyczących dozwolonych logotypów, z którymi warto się zapoznać przed wgraniem grafiki. Informacje dostępne są w Panelu Allegro Ads.
[Pytanie z webinaru]
Czy aukcje, które wyświetlają się przy logotypie (dwie) są dobierane przez algorytm do użytkownika? Czy losowo z wybranych 15?
Pytanie dotyczy reklamy szablonowej. Aukcje będą dopasowywać się do tego, co wpisał użytkownik w wyszukiwarkę oraz jakie słowa kluczowe zostały wpisane. Jeżeli kupujący przechodzi przez drzewo kategorii, reklama powinna się dostosowywać do kategorii (jeżeli była ona wybrana podczas tworzenia kampanii).
[Pytanie z webinaru]
Czy stawka CPM, którą płacę za reklamę graficzną, nalicza się za faktyczne wyświetlenie reklamy użytkownikowi, czy za samo załadowanie strony?
Płatność pobierana jest dopiero w momencie, gdy użytkownik rzeczywiście zobaczy reklamę. Strona wyszukiwania jest bardzo długa, jeżeli więc użytkownik nie zjedzie na jej dół i nie załaduje kolejnych reklam graficznych, opłaty za nie nie są pobierane.
[Pytanie z webinaru]
Czytałem o Allegro Ads i wiem, że w reklamach płaci się za kliknięcia, czy jeżeli ja wchodzę w ofertę to płacę też za własne kliknięcia, czy jest to rozróżniane?