anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

[18.01] Pytasz i wiesz - Allegro Ads

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

Dziękujemy za udział w webinarze Pytasz i wiesz

W tym wątku możecie zadać pytania dotyczące Allegro Ads. 
Na wszystkie, tak jak podczas webinaru, będzie odpowiadał ekspert Allegro Ads, Krystian Adamczyk.

la_nika_0-1641244245674.jpeg

@kadamczyk3  jest Specjalistą ds. Marketingu Produktowego w Allegro Ads. Na co dzień Krystian zajmuje się komunikacją ze sprzedającymi, którzy korzystają (lub myślą o korzystaniu) z naszej platformy reklamowej. Przygotowuje materiały edukacyjne oraz promocyjne, a także dba o to, by doświadczenia Parterów reklamujących się z Allegro Ads były jak najlepsze.

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
58 ODPOWIEDZI 58

kadamczyk3
Ekspert Allegro.pl

Tak - pozytywnie lub negatywnie, w zależności od wprowadzonych zmian. Istotne jest to, żebyśmy wiedzieli (pamiętali), jakie zmiany dokonujemy. W miarę możliwości nie dokonujemy więcej niż 1 istotnej zmiany jednocześnie. Oddzielamy je również przynajmniej tygodniowym odstępem.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Jak często można optymalizować kampanię: codziennie czy raczej raz w tygodniu? Chodzi o kampanię która już trwa ok 3 tygodni.

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

kadamczyk3
Ekspert Allegro.pl

Jeżeli masz taką możliwość, przeglądaj swoje wyniki z kampanii codziennie, przechodząc przez zakładkę “Statystyki”. Tam możesz rozbić swoje dane na poszczególne oferty i będziesz widzieć, jak wygląda sytuacja w poszczególnych ofertach. Zmiany wprowadzaj w zależności od potrzeb (ale nie częściej niż raz na tydzień i nie więcej niż jedną na raz). Jeżeli widzisz np., że oferta pomimo bardzo dużej liczby odsłon ma mało kliknięć, warto do niej zajrzeć i zastanowić się, czy dane związane z listingiem ofert, jak np. zdjęcie, są warte poprawy.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Jak optymalizować kampanię w przypadku dużej konkurencji? Czy warto bić się o wyświetlenia jak najwyżej i konkurować CPC? Czy są jakieś inne sposoby? 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

kadamczyk3
Ekspert Allegro.pl

Kluczem jest odpowiednia stawka CPC i odpowiedni budżet dzienny. Jeżeli produkt przynosi Wam zyski, ale ma dużą konkurencję, warto podnieść stawkę CPC i zadbać o to, by budżet dzienny nie wyczerpywał się w pierwszej połowie dnia. Warto zajrzeć do statystyk. Jeżeli dana oferta ma wysoki wskaźnik CTR (czyli jej stosunke wyświetleń do kliknięć jest wyższy, niż w przypadku innych ofert), to można zacząć działania podbijające jej widoczność. Dobrym rozwiązaniem jest też “wyciągnięcie” najlepszych ofert z różnych grup reklam i utworzenie dla nich osobnej kampanii z osobnym budżetem i wyższym max. CPC.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Czy ADS Express może działać równolegle do kampanii ustawionych ręcznie? Czy te kampanie będą na siebie w jakiś sposób oddziaływać? Czy takie prowadzenie tych kampanii ma w ogóle sens?

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

kadamczyk3
Ekspert Allegro.pl

Może działać jednocześnie, jednak w sytuacji, gdy w obydwu miejscach będą te same oferty, to zaburzone zostaną statystyki. System będzie mógł promować raz jedną, raz drugą ofertę.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Czy kampania reklamowa uczy się na takich samych zasadach jak reklama google? Jeżeli jedna kampania się zakończy i ustawię drugą z identycznymi ustawieniami, to znowu wpadnie ona w etap uczenia się i może mieć gorsze wyniki?

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

kadamczyk3
Ekspert Allegro.pl

Tak, wpadnie w etap uczenia się. Nie będzie przechodzić przez etap weryfikacji Google i od razu będzie się wyświetlać. Weryfikacja Google przy pierwszej aktywacji kampanii może trwać 1-3 dni robocze. W tym czasie reklama się nie wyświetla. Potem zaczyna się nauczanie i to trwa do ok 7 dni. Efektywność może być niższa, niż docelowa, algorytm się uczy. W tym czasie lepiej nie dokonywać zmian w ofertach/stawkach, bo spowoduje to cofnięcie procesu uczenia. 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Czy  jeżeli posiadam dla danego produktu kampanię google ads, to włączenie google ads dla kampanii allegro będzie kolidowało ze sobą?

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

kadamczyk3
Ekspert Allegro.pl

Reklamy będą się ze sobą “biły” o miejsce. Jeżeli chcesz sprawdzić, która opcja jest lepsza, wykonaj test: przez miesiąc reklamuj się w Google za pomocą Allegro Ads, a przez miesiąc samodzielnie. Będzie można wtedy wyciągnąć odpowiednie wnioski.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Czy jest sens ustawiać osobną adgrupę dla Google Ads i osobną dla Allegro?

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

kadamczyk3
Ekspert Allegro.pl

Jak najbardziej tak. Dzięki temu będzie można lepiej weryfikować statystyki.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Mogę używać swojego logo do reklamowania produktów producenta?

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

kadamczyk3
Ekspert Allegro.pl

Tak, na przykład za pomocą reklamy szablonowej, gdzie widać logo sklepu i produkty producenta. Jest jednak szereg zasad dotyczących dozwolonych logotypów, z którymi warto się zapoznać przed wgraniem grafiki. Informacje dostępne są w Panelu Allegro Ads.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Czy aukcje, które wyświetlają się przy logotypie (dwie) są dobierane przez algorytm do użytkownika? Czy losowo z wybranych 15?

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

kadamczyk3
Ekspert Allegro.pl

Pytanie dotyczy reklamy szablonowej. Aukcje będą dopasowywać się do tego, co wpisał użytkownik w wyszukiwarkę oraz jakie słowa kluczowe zostały wpisane. Jeżeli kupujący przechodzi przez drzewo kategorii, reklama powinna się dostosowywać do kategorii (jeżeli była ona wybrana podczas tworzenia kampanii).

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Czy stawka CPM, którą płacę za reklamę graficzną, nalicza się za faktyczne wyświetlenie reklamy użytkownikowi, czy za samo załadowanie strony?

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

kadamczyk3
Ekspert Allegro.pl

Płatność pobierana jest dopiero w momencie, gdy użytkownik rzeczywiście zobaczy reklamę. Strona wyszukiwania jest bardzo długa, jeżeli więc użytkownik nie zjedzie na jej dół i nie załaduje kolejnych reklam graficznych, opłaty za nie nie są pobierane.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

[Pytanie z webinaru]
Czytałem o Allegro Ads i wiem, że w reklamach płaci się za kliknięcia, czy jeżeli ja wchodzę w ofertę to płacę też za własne kliknięcia, czy jest to rozróżniane?

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów