Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dziękujemy za udział w webinarze z serii Pytasz i wiesz! W tym wątku znajdziecie zapis wszystkich pytań i odpowiedzi Eksperta-Andrzeja Stefaniaka, jakie pojawiły się podczas webinaru na temat Panelu Jakości Sprzedaży.
@and_stefaniak od ponad 2 lat pracuje w Allegro. Zajmował się problemami transakcyjnymi zgłoszonymi przez Klientów. Aktualnie monitoruje jakość sprzedaży Partnerów oraz weryfikuje naruszenia regulaminu.
Na czacie podczas wtorkowego spotkania pojawiło się sporo pytań dotyczących komentarzy, m.in. zasad ich usuwania, a także sugestii na ten temat. Dlatego zachęcamy do udziału w webinarze dotyczącym obsługi klienta, na którym temat komentarzy zostanie poruszony. Możecie się na niego zapisać tutaj.
Jest to inny temat, niedotyczący panelu jakości sprzedaży, dlatego pytania na ten temat nie zostały opublikowane w tym wątku.
Zachęcam do udziału w webinarze 24 listopada!
Poniżej zapis pytań i odpowiedzi z webinaru dotyczącego Panelu Jakości Sprzedaży.
Dziękujemy za wszystkie pytania!
Serwis nie udostępnia ani nie prowadzi wsparcia funkcji autorespondera.
[Pytanie z webinaru]
Klient wybrał sposób wysyłki DPD i opłacił zamówienie 3 dni później. Nadajemy przez Allegro, nie mamy tam listy opłaconych bądź nie zamówień. Co robić w sytuacji gdy zamówienie czeka, a my go nie widzimy (spadło na liście zamówień) i nie jesteśmy świadomi, że zostało opłacone?
W takiej sytuacji zalecam sortowanie zamówień w zakładce “zamówienia” po dacie wpłaty, dzięki temu nie powinieneś przeoczyć nowej wpłaty nawet do starszego zamówienia.
[Pytanie z webinaru]
Dlaczego do tej pory nic nie zrobiono z wpisywaniem adresu dostawy przez kupujących tak, żeby u sprzedających nie było problemu z utworzeniem etykiety? Np. nie można utworzyć etykiety jak nie ma spacji między ulicą a numerem domu lub jest jakaś kropka kreska lub nazwa ulicy jest długa. Przykład z dzisiaj, to jest wpisany adres dostawy: Trzebnicka 34 - magazyn na parterze czynny od 13-19 - PUKAĆ
W przypadku niepełnych lub błędnych danych możesz je edytować podczas generowania etykiety w narzędziu "Wysyłam z Allegro".
[Pytanie z webinaru]
Klient podał kod paczkomatu lub kod pocztowy, które nie są obsługiwane przez system inpost (czasowo wyłączony paczkomat z użytku) lub DPD. Nie można nadać przesyłki, klient nie odpowiada.
Jeżeli klient w takiej sytuacji nie odpowiada, to zgłoś sprawę przez formularz kontaktowy Allegro, postaramy się pomóc w kontakcie z nim.
[Pytanie z webinaru]
Dlaczego Allegro nie wstrzymuje liczenia statystyk dot.wysyłek, jeśli albo Allegro albo serwis kurierski ma jakiś problem techniczny (o czym np. wczoraj Allegro informowało na podstronie Wysyłaj...) -to jest naprawdę nieuczciwe wobec Sprzedających. Nie możemy być penalizowani za problemy techniczne leżące po stronie Allegro!
W zależności od skali awarii możemy automatycznie wykluczyć zamówienia z danego dnia, jeżeli jednak do automatycznego wykluczenia nie doszło, to zgłoś sprawę przez formularz kontaktowy, sprawdzimy możliwość wykluczenia zamówień na Twoim koncie.
[Pytanie z webinaru]
Co w wypadku jeśli produkt jest personalizowany, a klient nie podał danych do personalizacji i w określonym czasie nie możemy zrealizować zamówienia? Klient nie odpisuje na wiadomości ani nie odbiera telefonu a my nie mamy wpływu na czas realizacji, produktu bez personalizacji nie możemy również nadać.
Zasady pozostają niezmienne, dlatego do takich transakcji również będziemy liczyli wszystkie statystyki. Najlepiej uwzględnić ewentualne oczekiwanie na przesłanie przez klienta wymaganych danych i odpowiednio wydłużyć czas wysyłki w ofertach. Jeżeli klient nie odpowiada, to zgłoś sprawę przez formularz kontaktowy Allegro, postaramy się pomóc w kontakcie z nim.
[Pytanie z webinaru]
Co jeśli klient zakupi przedmiot nowy fabrycznie zaplombowany po czym otworzy zrywając plomby (czasami przy okazji uszkodzi opakowanie) i zwróci? Taki przedmiot nie możemy wystawić jako fabrycznie nowy nie otwierany więc już nie sprzedamy za początkowa cenę -dlaczego sprzedający musi na tym tracić?
Jest to regulowane prawnie, serwis nie ma wpływu na regulacje państwowe. Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.
[Pytanie z webinaru]
1. W jaki sposób podnieść ocenę jakości sprzedaży, kiedy produkty mamy wystawione w przedsprzedaży [ustawiane z poziomu Allegro],
2. W jaki sposób zdobyć status super sprzedawcy, mając produkty w przedsprzedaży, np. od 1 sierpnia, a ich wysyłka realizowana będzie dopiero od 1 października.
Jeżeli data deklaracji wysyłki jest ustawiona na 1 października, to dopiero wtedy zamówienie będzie brane pod uwagę i według tej daty zostanie ocenione.
[Pytanie z webinaru]
A co w przypadku gdy dostarczamy towar własnym (Gabaryt) proponujemy klientowi dostawę w dany dzień, klient nie pasuje, przekłada na kolejną trasę, ale kolejna dostawa już jest po terminie czy po tej dostawie negatyw jest uzasadniony?
Jeżeli uważasz, że ocena jest niezgodna z regulaminem serwisu, to sprawę możesz zgłosić przez formularz kontaktowy. Sprawdzimy ją.
[Pytanie z webinaru]
Klient oznaczył nam dyskusję jako nierozwiązaną z powodu zagubionej paczki przez pocztę polską. Zgłosiliśmy reklamację na poczcie ale oni mają na odpowiedź 30 dni. W tym czasie mamy weryfikację super sprzedawcy i przez tą dyskusję stracimy ten tytuł. Czy allegro może nam pomóc w tej sytuacji?
Nie mogę nic zagwarantować, jednak taką sytuację możesz zgłosić przez formularz kontaktowy, sprawdzimy, czy możemy Ci pomóc.
[Pytanie z webinaru]
O co chodzi w punkcie „procent zamówień z szybką dostawą”? Mam mały % ale staramy się wysyłać tego samego dnia do godziny, kiedy kurier odbiera pączku z paczkomatów