anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Witajcie,

Niedawno zadebiutowała w Allegro nowa opcja - Centrum Wiadomości, łączące możliwości czata oraz poczty elektronicznej. Kupujący oraz sprzedawcy znajdą tu wszystkie wiadomości, które wysłali lub otrzymali od innych użytkowników na adresy mailowe powiązane z transakcją na Allegro (w domenie allegromail.pl).

image2020-3-11_8-48-27.png

 

Cały czas różnymi kanałami dociera do nas wiele pytań i sugestii związanych z nową funkcją. Miło mi poinformować, że w tym wątku na Wasze pytania odpowie Sebastian Kovacs ( @sebek75), który przez ostatnie miesiące wraz ze swoim zespołem pracował nad tym, aby stworzyć produkt jak najlepiej dostosowany do Waszych oczekiwań. Nie ograniczało się to wyłącznie do wewnętrznych dyskusji - gościliśmy w Allegro wielu małych i dużych sprzedawców, a także kupujących, którzy na bieżąco przekazywali nam swoje uwagi do kolejnych wersji.

W tym wątku mogliście przez tydzień zadawać wszelkie pytania, sugestie i umieszczać uwagi krytyczne związane z Centrum Wiadomości. Do piątku, 27 marca, włącznie Sebastian odnosił się do każdego merytorycznego wpisu. Poniżej znajdziecie zapis tej sesji.

Co prawda Sebastian staż w firmie ma dość krótki (raptem 13 lat), ale o Centrum Wiadomości wie wszystko. Zapraszam! 😊

Highlighted

Odp.: Centrum Wiadomości - zapytaj eksperta

#17 Koryfeusz#

@sebek75    Sebciu, ja znam na pamięć adres siostry, wpisałam i wysłałam wiadomość bezpośrednio z mojej skrzynki. No i mam ją w Centrum 🙂

Ula

Ula
Highlighted

Odp.: Centrum Wiadomości - zapytaj eksperta

#17 Koryfeusz#

@sebek75   I jeszcze: podaj proszę adres na jaki Ci wysłać loginy, jeśli chcesz to sprawdzić. Tutaj nie podam.

Ula

Ula
Highlighted

Odp.: Centrum Wiadomości - zapytaj eksperta

Ekspert Allegro

Napisz proszę do mnie przez Centrum - na ten login stąd. Dzięki! 


Sebastian Kovács
Product Manager
Zespół Platformy TechnicznejAllegro
Highlighted

Odp.: Centrum Wiadomości - zapytaj eksperta

#17 Koryfeusz#

@sebek75  Poszło.

Ula

Ula
Highlighted

Odp.: Centrum Wiadomości - zapytaj eksperta

Ekspert Allegro

Ten wątek - znaczy te pytania/odpowiedzi są chyba do wykasowania:/ Wszystkie wiadomości były wysyłane na maskowany adres.


Sebastian Kovács
Product Manager
Zespół Platformy TechnicznejAllegro
Highlighted

Odp.: Centrum Wiadomości - zapytaj eksperta

Ekspert Allegro

Hej! Zrobiło się zamieszanie:/ A odpowiadając na najważniejsze, czyli pytania/sugestie związane z Centrum:

1. Brakuje tam opcji poszerzania miejsca na wpisanie wiadomości. Tak jak ma to miejsce przy pisaniu ticketa czy nawet wiadomości którą aktualnie piszę.

Okienko rozszerza się w trakcie pisania, ale uwaga słuszna. Warto dodać taką opcję, jaka widoczna jest na przykład tu w prawym, dolnym rogu. Dopisane na listę "to do".

 

2. Napisze się "Witam" wciśnie enter i prawdopodobnie taki mail zostanie wysłany, mimo że chciało się linijkę niżej coś więcej napisać. Enter nie powinien wysyłać, zwłaszcza że to ma funkcje także maila, a nie jest to tylko komunikator. Enter powinien przenosić do nowej linijki.

No bo w jaki sposób napisać tam coś na kilka linijek?

Tu też się zgodzę. Badania wskazywały na sposób użycia bliższy czatowi, więc stąd "enter". Obserwuję jednak, że to nie jest zbyt wygodne. Co prawda wiadomości z Centrum są agregowane, ale faktycznie opcja do zmiany. Chciałbym decyzję o tym, jak ma działać "enter" zostawić docelowo korzystającym z Centrum. Czyli Ty wybierasz "ptaszkując", czy chcesz, żeby wysyłał, czy ma być nowa linia. Wpisane "to do".

 

3. W centrum wiadomości nie da się kliknąć w link. W wiadomości do kupującego mam podlinkowany napis "status zamówienia" i w centrum wiadomości nie jest to podlinkowane.

Tu się kłania brak formatowania, czyli czysty tekst. Docelowo rozwiązaniem może być umieszczanie informacji systemowych, które pozwolą kierować w odpowiednie miejsca. Jednak być może dla linków dodamy klikalność. Temat jeszcze do obserwacji i dalszych badań. Pamiętajmy jednak, że nie wszystkie linki są fajne, przydatne. 

 

4. Brak filtrów, brak oznaczenia na którą wiadomość się nie odpisało (chociaż to drugie powinno się pojawić w panelu jakości sprzedaży żeby dało się pilnować terminowe odpowiedzi i średni czas odpowiedzi)

Filtrowanie/sortowanie - tak. 


Sebastian Kovács
Product Manager
Zespół Platformy TechnicznejAllegro
Highlighted

Odp.: Centrum Wiadomości - zapytaj eksperta

#17 Koryfeusz#

@sebek75  Weź głęboki oddech i odbierz maila.

Ula

Ula
Highlighted

Odp.: Centrum Wiadomości - zapytaj eksperta

Ekspert Allegro

@WREDZIA-W1 🙂 Serio, nawet moce tajemne i umiejętności magiczne nie pomogłoby nam w tym, co nam zarzucasz. Po prostu fizycznie. technicznie, magicznie nie ma żadnej możliwości, żeby w Centrum znalazły się wiadomości, które nie przechodziły przez Allegro - przez naszą domenę "allegromail".


Sebastian Kovács
Product Manager
Zespół Platformy TechnicznejAllegro
Highlighted

Odp.: Centrum Wiadomości - zapytaj eksperta

#17 Koryfeusz#

@sebek75  No, nie gadaj 🙂 Fakt, teraz nie przechodzą (zrobiłam eksperyment), ale kiedyś jednak przeszły.

Ula

Ula
Highlighted

Odp.: Centrum Wiadomości - zapytaj eksperta

Ekspert Allegro

@WREDZIA-W1 Nie przeszły. Tak jak pisałem - sprawdziliśmy WSZYSTKO. Każda z wiadomości, którą wysyłałaś do siostry była wysyłana na adres maskowany w domenie "allegromail". Ten adres Ci przecież podesłałem. Błagam o rozsądek;) Tak jak pisałaś o "mieszaniu z błotem" - ja to lubię, ale błagam stosuj tę metodę wtedy, gdy coś na to zasługuje, bo inaczej robi się dezinformacja. A tego bardzo nie lubię (też jestem szczery😎).


Sebastian Kovács
Product Manager
Zespół Platformy TechnicznejAllegro
Highlighted

Odp.: Centrum Wiadomości - zapytaj eksperta

#17 Koryfeusz#

@sebek75   Sebuś, tłumaczę Ci po polsku (na razie nie mieszam z błotem), że tamte wiadomości (linki) wysyłałam do siostry ze swojej skrzynki, a nie jako "Zadaj pytanie sprzedającemu!!! Po jakie licho miałabym je wysyłać przez Allegro??? Jej adres @ mam zapamiętany w swojej poczcie i widocznie się sam wtedy zamaskował.

Przechodzę nad tym do porządku dziennego, bo na razie jest dobrze. Eksperyment wypadł pomyślnie. Wczoraj wysłałam jej dwie wiadomości i nie wlazły do Centrum. Jest ok.

Ula

Ula
Highlighted

Odp.: Centrum Wiadomości - zapytaj eksperta

Ekspert Allegro

Ale ja nie kwestionuję, że ze swojej skrzynki:) Tylko wysłałaś na zamaskowany adres. Adres maskowany otrzymuje się dla dane pary korespondującej ze sobą wtedy, gdy:

- napisze się przez "Pytanie do sprzedającego" i odpisze się na taką wiadomość;

- została między dwoma użytkownikami chociaż raz zawarta transakcja.

Adres maskowany najpewniej podpowiedziała Tobie potem Twoja skrzynka poczty eleketronicznej (gdy wybierałaś siostrę tworząc maila). Mnie w ten sposób "udało się" napisać kilka razy na prywatne adresy mailowego osób z pracy:/ Nie zwróciłem uwagi, że to nie jest adres w Allegro, ale na przykład w gmail. Tu musiało być odwrotnie, bo żadna magia nie pozwala na nic innego:) Serio!


Sebastian Kovács
Product Manager
Zespół Platformy TechnicznejAllegro
Highlighted

Odp.: Centrum Wiadomości - zapytaj eksperta

#17 Koryfeusz#

@sebek75  Zmęczyłeś mnie! Jestem wykończona tym Centrum! Chyba się pójdę za chwilę zdrzemnąć 😀

Ula

Ula
Highlighted

Odp.: Centrum Wiadomości - zapytaj eksperta

#16 Inspirator#

@msniezek Mówisz, że wie wszystko...? To dawaj go tu, niech mi może wyjaśni to, czego nie potrafiła @nat_not  w temacie Waszego szperania po prywatnych wiadomościach 😛

A na marginesie - nieodmiennie podziwiam za umiejętność niedopowiedzeń - bo ja wyczytałem, że to on jest odpowiedzialny za powstanie tego tworu..w sensie, że jest autorem/jednym z autorów. Fajnie żeś wkopał kolegę 😛

______________
Sołtys Allegro
Highlighted

Odp.: Centrum Wiadomości - zapytaj eksperta

Ekspert Allegro

@Vryko Już jestem:) 

Od przeszło roku funkcjonuje w Allegro projekt maskowania adresów mailowych. Także w tym wypadku jestem autorem jakby co. A celem głównym wprowadzenia maskowania było umożliwienie nam właśnie rozwiązania problemu klientów, którzy w chyba jedynym znanym mi serwisie tego typu byli zmuszeni wychodzić z naszych stron i aplikacji mobilnej, żeby odczytać otrzymaną odpowiedź.

Co do "szperania" - przede wszystkim nie są to "prywatne" wiadomości, a komunikacja prowadzona wyłącznie w związku z korzystaniem z serwisu Allegro. A co najważniejsze - nie szperamy. Zbudowaliśmy mechanizm automatycznego analizowania treści, co było konieczne, aby zapewnić przestrzeganie prawa (brak możliwości sprzedaży przedmiotów zakazanych przez prawo - narkotyki, dopalacze, pornografia dziecięca, itp) i przestrzegania regulaminu Allegro. Mechanizm znajduje tylko te wiadomości, co do których istnieje prawdopodobieństwo graniczące z pewnością, że treść narusza zasady. A dostęp do treści - tych niedozwolonych wiadomości - ma kilkanaście osób odpowiedzialnych za weryfikację/komunikację powodów zatrzymania danej wiadomości. Nie odkryję Ameryki, gdy dodam, że znam serwis, który:

- po wpisaniu rachunku bankowego, wyświetla informację, że odbiór osobisty jest bezpieczniejszy (czyli też "czyta" automatycznie treść);

- jeżeli we wiadomości jest umieszczany adres mailowy, to ten adres wycina (czyli też "czyta")

- a nawet, gdy we wiadomości dotyczącej aktywnego przedmiotu podawany jest rachunek bankowy, to naliczana jest prowizja, jak przy sprzedaży (a więc też "czyta")


Sebastian Kovács
Product Manager
Zespół Platformy TechnicznejAllegro
Highlighted

Odp.: Centrum Wiadomości - zapytaj eksperta

#17 Koryfeusz#

@sebek75  Pytam dlaczego moje prywatne wiadomości są widoczne w Centrum?? Screen powyżej.

Ula

Ula
Highlighted

Odp.: Centrum Wiadomości - zapytaj eksperta

Ekspert Allegro

@WREDZIA-W1 Czy mówimy o tym screenie, który wrzucił dawal50? Odpisałem na jego wpis, czyli wyżej.


Sebastian Kovács
Product Manager
Zespół Platformy TechnicznejAllegro
Highlighted

Odp.: Centrum Wiadomości - zapytaj eksperta

#17 Koryfeusz#

@sebek75 Tak. Odpisałam.

Ula

Ula
Highlighted

Odp.: Centrum Wiadomości - zapytaj eksperta

Ekspert Allegro

@WREDZIA-W1 😕 Tu też chyba praca dla moderatorów - wszystkie wiadomości były wysyłane na maskowany adres. 


Sebastian Kovács
Product Manager
Zespół Platformy TechnicznejAllegro
Highlighted

Odp.: Centrum Wiadomości - zapytaj eksperta

#9 Pomysłodawca#

"A dostęp do treści - tych niedozwolonych wiadomości - ma kilkanaście osób odpowiedzialnych za weryfikację/komunikację powodów zatrzymania danej wiadomości. "

Czyli kilkanaście osób, które nie potrzebowało do tego zgody sądu. Nie to co policja czy prokuratura.

Dziękuję - wspomniany post będzie dowodem w sprawie przeciwko wam o łamanie tajemnicy korespondencji.

Google i Facebook ładne kary za ten numer zapłaciło.