anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedaż na allegro lokalne za pobraniem

MAMY ROZWIĄZANIE!
szustus1231
#9 Pomysłodawca#

Witam wystawiłem przedmiot na allegro lokalne i został on kupiony za pobraniem lecz kupujący nie podał ulicy a kod pocztowy nie zgrywa się z miastem wydaje mi się że są to nieprawdziwe dane co związku z tym zrobić wysłać na te dane czy pisać do allegro ? 

oznacz moderatorów
43 ODPOWIEDZI 43
Client:79179573
#16 Inspirator#

@WREDZIA-W1 

A co jest złego we wskazywaniu swojego wpisu jako rozwiązanie problemu? Zwłaszcza kiedy faktycznie rozwiązuje problem.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów
msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@Client:79179573 zgadza się - i dopóki robi to prawidłowo, moderatorzy nie muszą ingerować 🙂 Sama idea oznaczania rozwiązań ma sprawić, że w przyszłości ktoś mający podobny problem po pierwsze będzie wiedział, że w tym wątku jest prawidłowa odpowiedź, po drugie nie będzie musiał czytać całości, od razu przejdzie do wpisu z rozwiązaniem.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów
WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@msniezek Maćku, skoro tu jesteś to powiedz mi jak system policzy czas wysyłki towaru kupionego i zapłaconego dzisiaj. Mam wysyłkę w 24 godziny, a mogę wysłać we wtorek. To dużo godzin.

Ula

Ula
oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

@msniezek, taki był zamysł rozwiązań 😛 ale ludzi trzeba nakierować albo prosić was o zmianę jak źle kliknie 😄

oznacz moderatorów
Client:79179573
#16 Inspirator#

@msniezek  W tym temacie ->LINK<- padają sprzeczne odpowiedzi. Którą Pan by wskazał jako prawidłową?

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

@Client:79179573, napewno nie moją 😄 😄 😄

oznacz moderatorów
msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@Client:79179573 rozumiem doskonale, że prawo odstąpienia od umowy może być przez niektórych sprzedawców postrzegane jako represyjne w stosunku do nich (tak naprawdę wcale tak nie jest, prawo to przyczyniło się i nadal przyczynia do dynamicznego wzrostu e-handlu w Polsce). Tym niemniej kupujący ma prawo odstąpić od części zakupu w ramach Smart!

Nie planujemy również w tej chwili w jakikolwiek sposób sekować kupujących, którzy to robią. Nawet założywszy, że wszystkie takie sytuacje są celową metodą zaoszczędzenia na kosztach przesyłki (a tak nie jest), skala tego zjawiska zupełnie tego nie uzasadnia.

Czy rozwiałem Twoje wątpliwości? Jeżeli nie, wskaż dokładnie, o którą sprzeczność Ci chodzi, postaram się pomóc.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@msniezek 

Kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy w ogóle, nie tylko przy zakupie ze Smart, ale jeśli w wyniku tego odstąpienia, finalnie nie spełni wymogów Smart, to na jakiej podstawie korzysta ze Smart? Bo tak?

oznacz moderatorów
Client:79179573
#16 Inspirator#

@xyz96 

Według mnie do skutecznego skorzystania z usługi Smart! wystarczy spełniać wymogi w momencie składania zamówienia.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

No nie bardzo, bo po odstąpieniu umowa jest uznana za niezawartą, czyli nie było momentu spełnienia warunków.

oznacz moderatorów
Client:79179573
#16 Inspirator#

@xyz96 

Tylko że odstąpienie od umowy sprzedaży zawartej pomiędzy kupującym a sprzedawcą towaru nie zmienia w żaden sposób umowy o świadczenie usługi Smart! zawartej pomiędzy kupującym a Allegro.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

No zmienia, po odstąpieniu ze sprzedawcą kwota zakupu jest zbyt mała, aby skorzystać ze Smart.

oznacz moderatorów
Client:79179573
#16 Inspirator#

@xyz96 

Pójdźmy na chwilę tym tokiem rozumowania i przyjmijmy, że konsument zwrócił cały towar. Kwota zakupu ostatecznie wyniosła 0 zł. Czy nabywca usługi "Allegro Smart!" stracił wszystkie swoje uprawnienia?

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Ze Smart można skorzystać przy zakupie od 40 zł. Jeśli po częściowym odstąpieniu kwota jest niższa, kupujący powinien zapłacić koszt wysyłki. Po całkowitym odstąpieniu też powinien zapłacić koszt wysyłki, ale nie musi, bo sprzedawca zwraca mu tę kwotę. W jednym i drugim przypadku nie korzysta ze Smart. Nie wiem, czy o to Ci chodziło, ale chyba nie ma co tego aż tak wnikliwie analizować.

oznacz moderatorów
Client:79179573
#16 Inspirator#

@xyz96 

Podsumujmy:

"po częściowym odstąpieniu (...) kupujący powinien zapłacić koszt wysyłki"

"po całkowitym odstąpieniu też powinien zapłacić koszt wysyłki, ale nie musi"

To chciałeś napisać?

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

I teraz będziesz drążył temat, łapał za słówka, szukał błędu w rozumowaniu, snuł rozważania teoretyczne. Tylko po co? Po częściowym zwrocie towaru, gdy kwota finalnie nie przekracza 40 zł, kupujący powinien zapłacić koszty wysyłki, gdyż nie spełnił warunków – to chcę napisać.

oznacz moderatorów
Client:79179573
#16 Inspirator#

@xyz96 

Właśnie, nie ma co snuć rozważań, kiedy regulamin usługi Smart! jest w temacie zwrotów jasny: "III. 4. Allegro zapewnia Nabywcy bezpłatny zwrot Towarów zakupionych w ramach Ofert objętych Usługą..."

Wmawianie kupującemu, który skorzystał z usługi Smart!, że tak naprawdę wcale z niej nie skorzystał, bo korzystając z prawa do bezpłatnego zwrotu automatycznie pozbawił się prawa do bezpłatnego zwrotu zakrawa na kpinę z rozumu.

 

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Ale co ma bezpłatny zwrot do kosztu dostawy do kupującego? Po odstąpieniu od umowy, gdy kwota zakupu ostatecznie jest niższa od 40 zł, kupujący nie spełnia warunków Smart i powinien płacić za dostawę. Bezpłatne zwroty są możliwe także bez Smart w niektórych przypadkach.

To tak samo jak wmawianie kupującemu, że nie dokonał zakupu, choć on wie, że dokonał, a jednak nie dokonał, bo po odstąpieniu umowa jest uznana za niezawartą.

oznacz moderatorów
Client:79179573
#16 Inspirator#

@xyz96 

Myślałem, że ta dyskusja dotyczy prawa do bezpłatnego zwrotu zawartego w umowie o świadczenie usługi Smart! pomiędzy nabywcą a Allegro.

Rozumiem, że teraz rozmawiamy o tym, kto pokrywa koszt dostawy w przypadku, kiedy nabywca skorzystał z usługi Allegro Smart! nabywając towary za odpowiednią cenę z odpowiednio oznaczonej oferty.

Otóż ten koszt pokrywa Allegro.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

No właśnie Allegro płaci za dostawę, ale jeśli warunki Smart po częściowym odstąpieniu nie są spełnione, to powinien płacić kupujący. Po odstąpieniu kupujący nie nabywa towaru za odpowiednią cenę, gdyż umowa w odpowiedniej cenie po częściowym odstąpieniu jest niezawarta w tej części. jeśli Allegro przymyka na to oko, tu już zupełnie inna sprawa.

Masz niezwykły dar komplikowania prostych spraw.

oznacz moderatorów