Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Mam dyskusję z klientem. Czy mógłby ktoś z pracowników przyjrzeć(przeczytać cała konwersacje, a nie tylko fragment) się tej sprawie?
Numer zamówienia: d304f120-4e63-11ef-89e0-fb5dd18fe40b
Dziękuje i pozdrawiam
@Exxth to trza oznaczyć moderację @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
a co tam się niedobrego dzieje?
Ciężko być obiektywnym jeśli tylko jedna strona się tu wypowie, ale w wielkim skrócie. Klient kupił towar, po tygodniu użytkowania zgłosił zwrot(zeszła guma z etui na telefon). Ciężko mi w to uwierzyć, bo sprzedajemy tego bardzo dużo, ale różnie to bywa, czytaj wada produkcji. Takie incydenty trzeba wliczyć w "działalność", ale klient wysłał towar w papierowej kopercie bez żadnego opakowania/pianki/folii bąbelkowej i towar uległ zniszczeniu. Teraz nie można tego naprawić, nadaję się tylko do wyrzucenia. Zgodnie z regulaminem allegro klient ma obowiązek zabezpieczyć towar. Możemy przeczytać o tym tutaj https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zasady-zwrotow-i-reklamacji/jak-odstapic-od-zakupu-i-odeslac...
Skończyło się na otwartej dyskusji.. dalej nie muszę chyba tłumaczyć 🙂
@Exxth pokaż co oznaczył w formularzu czy zwrot czy reklamację. Druga rzecz kazałeś mu to odesłać czy sam odesłał bez konsultacji z tobą a o reklamacji dowiedziałeś sięz pisma z paczki?
hmn.. według mnie to nie ma znaczenia. Towar do wysyłki powinien zostać dobrze zapakowany.
Tutaj zdjęcie paczki:
A tutaj zdjęcie jak jest oryginalnie zapakowane
My obrazków nie widzimy.
Formularz:
Powód zwrotu (reklamacja): inna wada bądź niezgodność towaru z umową
Wiadomość w dyskusji:
"Rozumiem, czyli powinnam zaznaczyć reklamację zamiast zwrotu , niestety opakowanie wyrzuciłam z myślą , że z etui nic nie będzie się działo lecz po kilku dniach zaczęła guma z MagSafe schodzić , a związku z tym , że miałam czas na dokonanie zwrotu w ciągu 14 dni to tak postąpiłam. W związku z tym przepraszam , ale produkt jest niepełnowartościowy i proszę o zwrot pieniędzy, ponieważ wymiana na nowy nie wchodzi w grę, bo nie mam zamiaru z kolejnym tym samym produktem wszczynać reklamacji . Mam nadzieję, że dojdziemy do porozumienia , ponieważ nie chciałabym sprawy kierować dalej . Pozdrawiam Agata Studzińska."
Wygląda na reklamację, zapakowanie tak jest po stronie kupującego i należy odpowiednio zabezpieczyć ale nie musi to oryginalne opakowanie, a w reklamacji możesz wybrać sposób jej rozpatrzenia.
Doradca allegro napisał:
"Client:xxx, przykro mi, że etui uległo uszkodzeniu. Z wypełnionego formularza zwrotu wynika, że kupująca skorzystała z prawa do reklamacji z tytułu "inna wada bądź niezgodność towaru z umową" a nie odstąpiła od umowy. Exxth, proszę o rozpatrzenie reklamacji kupującej oraz wydanie terminowej decyzji reklamacyjnej."
@LEW433 nie "wygląda" tylko jest - "Powód zwrotu (reklamacja)"
Kupujący złożył oświadczenie woli o zwrocie reklamacyjnym. Jeśli zdecydował się samemu zwracać produkt (za pośrednictwem Allegro), to on w pełni odpowiada za jego zabezpieczenie do wysyłki.
@Exxth ja bym publicznie danych osobowych nie podawał 😎
A jak było z tym odesłaniem ty kazałeś czy klientka sama odesłała nie czekając na twoją decyzje
Exxth to jestem ja, a xxx to jest zamieniony ciąg znaków. Normlanie tam jest numer.
"A jak było z tym odesłaniem ty kazałeś czy klientka sama odesłała nie czekając na twoją decyzje" - sama odesłała
@Exxth a te etui była możliwość naprawy? Pani Agata nadgorliwa jak odesłała bez twojej decyzji. A jaka wartość tego?
Gumę prawdopodobnie można by było nałożyć raz jeszcze, musiałbym dopytać dystrybutora. Wartość 100 zł + zwrot pieniędzy + prawdopodobnie negatywny komentarz, niby nic, ale kropla drąży skałę 🙂
@Exxth niektórzy ludzie mają fizjologicznie tak kwaśne ph potu że nawet gumę na etui załatwią ba nawet srebro ściemnieje mimo że to metal szlachetny mogła też na etui coś wylać np coca colę która gumę rozpuszcza instant bo zawiera kwas ortofosforowy w swoim składzie... sprzedałeś tego ile? Setki więc co jest bardziej prawdopodobne... decyzję reklamacyjną musisz podjąc samemu
@Exxth 1 negatyw przez 30 dni nie ma wpływu na jakość sprzedaży. Większy wpływ na nią ma dyskusja oznaczona jako nie rozwiązana. Dlatego ważne jest byś terminowo wydał i odpowiednio uzasadnił decyzję reklamacyjną.
Jeśli Kupująca sama z siebie odesłała zwrot reklamacyjny, to ona w pełni odpowiada za zabezpieczenie odpowiednie towaru do wysyłki. Skłaniałbym się do podobnej argumentacji jakiej poniżej użył @az1rael jeśli etui jest kompletnie zniszczone. Jeśli odrzucisz reklamację, to nie zapomnij wezwać Klienta do odbioru reklamowanego towaru, jeśli nie chce odbierać i masz go zutylizować, to też ma Ci to wyraźnie oświadczyć.
Jeśli odpowiednio wyjaśnisz przyczynę odrzucenia reklamacji, to Allegro nie ma prawa jej podważyć. Skończy się pewnie tym, że dla świętego spokoju dadzą klientce rekompensatę z AP bez obciążenia dla Ciebie. Skąd przewidywanie, że dadzą? Zwrot za pośrednictwem Allegro i tak by musieli bawić się w reklamację spedycyjną jakby Klient się uparł, bo zwrot był za pomocą usługi Allegro Dostawa. U nas dwa razy się tak skończyło.
I jeszcze jedna kwestia, jeśli nawet Klient dostanie rekompensatę z Allegro Protect bez obciążenia dla Ciebie a dyskusja jest nierozwiązana, to obowiązkiem Allegro jest ją zamknąć. Zgodnie z tymi zasadami: Ramy czasowe Dyskusji – Dyskusje po transakcjach – Pomoc dla sprzedających – Allegro
Dyskusję zamkniemy automatycznie również wtedy, gdy zajdzie jedna z poniższych sytuacji:
3. Przyznamy kupującemu rekompensatę z Allegro Protect, ale nie obciążymy sprzedającego obowiązkiem spłaty tej kwoty.
Bardzo mi pomogłeś. Dziękuje.
@Exxth nie ma za co. Tylko pamiętaj - nawet jak działasz zgodnie z prawem, nawet jak Allegro przyzna Ci w dyskusji rację, nawet jak odrzuci wniosek Kupującego do Allegro Protect, nawet jeśli Kupujący nakłamał w dyskusji oraz powodach reklamacji, to i tak ktoś nadgorliwy z Allegro może Ci nałożyć ograniczenia na konto i musisz potem udowadniać, że nie jesteś wielbłądem, tak jak my wczoraj:
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/to-tak-w-temacie-nak%C5%82adaniu-ogranicze...