anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot towaru z Allegro Lokalnie

Client:47872639
#8 Zapaleniec#

Dobry wieczór, mam problem ze sprzedażą słuchawek na Allegro Lokalnie przez opcje „kup teraz”. Kupujący zapłacił mi za słuchawki, które były zapakowane w oryginalnym opakowaniu z naklejoną folią, pisałam w wiadomości, że nie przyjmuje zwrotu z racji tego, że nie sprzedam już otwartych i używanych słuchawek. Kupujący jednak napisał mi, że jedna słuchawka nie działa i uważa, że słuchawki są nieoryginalne i wysyła do mnie zwrot i mam 2 dni robocze, aby pieniądze trafiły z powrotem na jego konto, a jeśli tego nie zrobię straszy mnie zgłoszeniem do odpowiednich instytucji. Proszę o poradę co mam zrobić w takiej sytuacji, jeśli jestem osobą fizyczną, która prywatnie sprzedała NOWE W FOLII słuchawki. Pozdrawiam. 

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

konto zamknięte
Nie dotyczy

@Client:47872639 czyli kupujący zgłosił reklamacje z tytułu rękojmi. Musisz ją rozpatrzyć, masz na to 14 dni. Od Ciebie zależy czy uznasz reklamację czy nie. 🙂

oznacz moderatorów

Client:47872639
#8 Zapaleniec#

A co jeśli nie zgodzę się na reklamacje? Przecież ja tego teraz nie sprzedam. Mam do tego prawo, aby odmówić? 

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@Client:47872639 masz prawo odmówić, w ciągu 14 dni musisz dać odpowiedź na zgłoszenie i warto tego terminu pilnować, bo jeżeli nie odpowiesz, to po 14 dniach reklamację uważa się za przyjętą. Jeżeli odrzucisz reklamację, to na Allegro kupujący ma do dyspozycji jeszcze POK, z którego Allegro może mu przyznać zwrot pieniędzy, a potem żądać ich od Ciebie, a w konsekwencji zablokować Ci konto. 🙂

oznacz moderatorów

Client:47872639
#8 Zapaleniec#

Czyli czego bym nie zrobiła to i tak nie uniknę tego zwrotu... Bez sensu, jeśli towar został użyty i ja zostaje teraz głęboko w d...

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@Client:47872639 niestety, takie jest prawo. Wszyscy borykamy się takimi zwrotami. Może nie warto się szarpać, jako osoby fizycznej nie obowiązuje Cię przyjecie zwrotu konsumenckiego, ale może lepiej zwrócić mu kasę. Jak słuchawki wrócą to sprawdź ich stan. I nie daj się zastraszyć skargami do odpowiednich instytucji, w tym przypadku zwrot wpłaty, to Twoja dobra wola. 🙂

oznacz moderatorów

Client:47872639
#8 Zapaleniec#

Szczerze mówiąc to nie wiem co zrobić, bo nie chce zwrotu tej rzeczy. Jaką mam pewność, że osoba kupująca nie zepsuła tej jednej słuchawki skoro ja sprzedając je nie miałam do nich dojścia, bo były oryginalnie zapakowane.. 

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@Client:47872639 możesz słuchawki oddać do serwisu, który ustali jakiego rodzaju jest usterka. Na tym polega rozpatrzenie reklamacji. Do odrzucenia reklamacji musisz mieć jakąś podstawę, to nie może być Twoje „widzimisię” 🙂 Ale jak kupujący chce zwrotu wpłaty, należy mu zwrocić.

oznacz moderatorów

Client:47872639
#8 Zapaleniec#

Dziękuje za pomoc w takim razie 😉

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@Client:47872639 Na przyszłość sprzedając prywatnie nie chcąc się bawić w zwroty i reklamacje, możesz zastrzec sobie prawo zwrotu i reklamacji wyłączając rękojmię w całości lub częściowo, zależy co chcesz wyłączyć. oczywiście to nie zwalnia Cię od zwrotu jeśli towar będzie niezgodny z opisem lub wadliwy fabrycznie a ta informacja nie będzie podana. Ale to potem już tylko można w sądzie się szarpać.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

Client:47872639
#8 Zapaleniec#

Witam ponownie. Dzisiaj odebrałam słuchawki ze zwrotu i jestem niemile zaskoczona tym, że kupujący uszkodził opakowanie słuchawek i co najgorsze słuchawki są całe z wosku z małżowiny usznej, no obleśne... Co mam zrobić w takiej sytuacji? 

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@Client:47872639 "co najgorsze słuchawki są całe z wosku z małżowiny usznej" - a więc może to nie jedna słuchawka nie działa, tylko jedno z jego uszu jest tak zakitowane, że aż "nie działa"🤣
Może należy mu wysłać patyczki do uszu, żeby to ucho sobie "naprawił"🤔

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@Client:47872639 Jeśli chce Ci się bawić lub słuchawki stanowią wartość dla Ciebie na tyle znaczącą, możesz je oddać do autoryzowanego serwisu aby je wyczyścili i obciążyć za to zwracającego. Opakowanie musiał otworzyć aby sprawdzić działanie słuchawek i w celu ich używania, chyba, ze je uszkodził w sposób inny niż jest przewidywany dla wyjęcia słuchawek (zależy co to za opakowanie i czy ma jakiś system otwierania czy nie). Jednak jeśli słuchawki były uszkodzone a nie zwrócone z widzimisię. To niewiele możesz. Możesz je wysłać do producenta w ramach reklamacji, tylko nie wiem o co chodzi z tym , ze niby nie są oryginalne?

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

milka1234567890
#15 Entuzjasta#

@Client:47872639Wszystko zależy od tego czy warto się "kopać" i wartość ich na tyle dużą żeby naprawiać. Możesz uznając reklamację obniżyć wartość o koszty naprawy, możesz reklamacji także nie uznać, wówczas kupujący może się odwołać, może  także złożyć wniosek do POK.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@milka1234567890 Nie może niczego obniżyć, nie wprowadzaj w błąd. Naprawia, wymienia, lub oddaje wszystkie koszty. Oj, lew 🙂

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Client:47872639 To nie ma znaczenia, reklamację trzeba uznać lub odrzucić. Po uznaniu trzeba towar naprawić, wymienić albo oddać kupującemu wszystkie koszty jakie poniósł. Jeśli słuchawki nie działają, klient może po odrzuceniu skorzystać z POK, a to już będzie dla Ciebie spory problem, do blokady konta włącznie.

oznacz moderatorów

Client:47872639
#8 Zapaleniec#

Dziękuje wszystkim za pomoc! Oddałam mu kasę i napisałam, że jest obleśny i oby mniej takich przypadków jak on... Gościu jest jakiś niezrównoważony psychicznie, więc nie będę się bawić w problemy.. 

oznacz moderatorów