@Tremark_Sp_zoo można tam wybrać coś poza załączaniem listu przewozowego, pojawi się wówczas textbox na tekst wpisujesz co tam chcesz i wysyłasz ... i niby masz już ten etap za sobą.
Oczywiście mam na myśli wybór, że klient ma odesłać towar.
Jeszcze dodam, że od strony kupującego te reklamacje wyglądają tragicznie, dokładnie tak samo jak zwykłe wiadomości tylko bot *******lina pisze głupoty.
@Tremark_Sp_zoo niestety te 14 dni biegnie od momentu zgłoszenia, ale jeśli nie otrzymasz towaru do rozpatrzenia, to 14tego dnia możesz odrzucić reklamacje
Brak udostępnienia towaru przez sprzedającego to brak formalny i także powód do odrzucenia reklamacji, ale to skonsultuje to z prawnikiem. Z drugiej strony jeśli Allegro chciało byc takie wspaniałomyślne to powinni rozszerzyć ten swój system reklamacji o kroki które trzba wykonać, a nie jak z polskimi tablicami do aut z USA, no są, ale nikt tego nie chce bo nie pasują. Ogólnie allegro traktuje sprzedawców jak wrogów, a ich konsultanci to albo booty, albo dzieciarnia.
@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_
A jaka jest różnica jeśli odrzucę reklamacje klinta z powodu nieudostępnienia przez klinta towaru po 2 czy 14 dniach.
A i poproszę o informacje, gdzie jest napisane w ustawie, że sprzedawca ma 14 dni na decyzje reklamacyjną niezależne czy ma towar czy nie, bo takie jest stanowisko obsługi Allegro. Ustawa ma brzmienie: przedsiębiorca ma 14 dni na udzielenie odpowiedzi na reklamację konsumenta od dnia jej otrzymania. " mówi o odpowiedzi, a nie decyzji reklamacyjnej.
Tylko proszę nie odpowiedź z AI bo już testowałem.
@Tremark_Sp_zoo W założeniu sprzedawca powinien odpowiedzieć na reklamację w ciągu 14 dni od dnia jej zgłoszenia przez kupującego. (Podstawa prawna: art. 7a i 43d ustawy o prawach konsumenta; art. 118 Kodeksu cywilnego)
Tutaj sytuacja jest prosta. Jeśli nie otrzymałeś towaru od klienta w ciągu 14 dni od zgłoszenia reklamacji, możesz taką reklamację odrzucić. Klient nie udostępnił Ci towaru.
Dziękuję, chodzi i o doprecyzowanie co konsultanci Allegro mają na myśli "odpowiedz".
Czy sprzedawca w ciągu okresu 14 dni od złożenia reklamacji, może odmówić reklamacji z powodu nieudostępnienia przez klinta towaru (list przewozowy sprzedawca wysłał np. 2 dnia od złożenia reklamacji.)
Zawsze było tak, że klient zgłasza reklamacje, sprzedawca odpowiada, odmawiając uznania reklamacji z powodu braku towaru, a po otrzymaniu towaru ma 14 dni na decyzje reklamacyjną. (to było na Allegro webinariach).
Po postu sprzedawca też musi mieć czas zapoznać sie z reklamacją/przetestować, albo przekazać do serwisów uprawnionych do naprawy itp.
@Tremark_Sp_zoo Niezależnie od sytuacji, ty jako sprzedawca musisz w ciągu 14 dni od złożenia reklamacji przez klienta wydać decyzję reklamacyjną. Ten czas jest ściśle określony.
Podejrzewam, że konsultanci, pisząc "odpowiedź" mają na myśli, odpowiedź w sprawie reklamacji.
OK, a gdzie jest napisane, że ustawodawca używając określenia "odpowiedz " miał na myśli dokładnie wydać decyzję reklamacyjną?
@Tremark_Sp_zoo taka jest nasza interpretacja zapisu ustawy. Jeżeli masz wątpliwości, możesz skonsultować się z UOKiK.
Dobrze wiedzieć, że to to jest INTERPRETACJA samego Allegro. Ja nigdzie takiej oficjalnej interpretacji UOKIK, czy aktu prawnego nie znalazłem.
@Tremark_Sp_zoo Nie ma żadnych 14 dni od daty otrzymania reklamowanego towaru, to sobie doimaginowałeś.
Wymóg wydania decyzji reklamacyjnej w ciągu 14 dni od jej złożenia to nie nadinterpretacja Allegro, ale interpretacja obowiązujących przepisów przez chyba wszystkich prawników w tym kraju.
Jeżeli nie otrzymałeś reklamowanego towaru od kupującego w terminie 14 dni, to odrzucasz roszczenie z powodu nieudostępnienia towaru do ekspertyzy. Zapewne klient złoży ponownie reklamację, a Ty masz kolejne 14 dni na jej rozpatrzenie.
To poproszę informacje, gdzie to jest napisane taka wykładnia. Tylko o to proszę, nic wiecej.
Nie mogę wstawić całego PDF, także podaję źródło:
URZĄD OCHRONY KONKURENCJI I KONSUMENTÓW
PRZEPISY KONSUMENCKIE DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
KRZYSZTOF LEHMANN
Wydanie drugie zaktualizowane
Warszawa 2017
A coś aktualnego? To jest publikacja sprzed prawie 10 lat, a od tej pory było "sporo" zmian i nowelizacji samej ustawy. Sam UOKIK nie udostępnia już tego poradnika, jest tylko znajdowany przez wyszukiwarkę. Mają z 2023r jakiś poradnik, zobaczę czy tam coś będzie i zobaczymy czy i co mi odpisze UOKiK.
Nic w tym zakresie się nie zmieniło. To nie wydanie sprzed 30 lat, tylko sprzed ośmiu. Za to widzę że na siłę nie chcesz przyjąć rzeczywistości do wiadomości i na siłę szukasz dziury tam, gdzie jej nie ma.
@TechartGSM "Nic w tym zakresie się nie zmieniło"
Co do zasady zmieniło się wszystko, choćby to, że podstawą do reklamacji jest teraz zwykle Ustawa o szczególnych prawach konsumenta a nie KC.
Cały widz polega na tym, że właśnie wiele się zmieniło, przede wszystkim nie ma już rękojmii.
@Client:118046128 @sl-aw-ek A tak w zakresie terminu 14 dni na rozpatrzenie, co tam się zmieniło, bo o tym mówię?