Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
FAQ - Nowe zasady komunikacji po zakupie na Allegro
Od 20 października 2025 roku Allegro wprowadza istotne zmiany w sposobie, w jaki sprzedawcy mogą kontaktować się z kupującymi po zakupie. Nowe zasady mają uporządkować proces komunikacji i wyeliminować powielające się wiadomości.
Ponieważ tego typu zmiany mogą rodzić wątpliwości, przygotowałem dla Was najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi, aby ułatwić Wam zrozumienie nowych zasad i dostosowanie się do nich w praktyce.
1. Jakie wiadomości będą niedozwolone?
Niedozwolone będą wszystkie wiadomości, które:
2. Czy Allegro ogranicza możliwość komunikacji między sprzedającymi a kupującymi?
Nie. Nadal będzie można wymieniać wiadomości w np. pytania o produkt, szczegóły zamówienia). Zmiany dotyczą wyłącznie komunikacji powielającej automatyczne powiadomienia Allegro, takie jak potwierdzenie wpłaty, status przesyłki czy wystawienie faktury.
3. Czy mogę dalej wysyłać faktury i paragony e-mailem?
Nie. Faktury i paragony muszą być przekazywane poprzez dedykowane funkcjonalności Allegro lub za pomocą API. Allegro samo wyśle powiadomienie do kupującego, że dokument został dodany.
4. Jakie korzyści przyniosą nowe zasady?
5. Czy kupujący stracą dostęp do ważnych informacji o zamówieniu?
Nie. Wszystkie powiadomienia będą dostępne w aplikacji Allegro i na stronie w zakładce Moje zakupy, a dodatkowo kupujący otrzymają je e-mailem wysyłanym bezpośrednio przez Allegro. W razie pytań kupujący mogą też skorzystać z formularza kontaktowego lub czatu.
6. Czy mogę dziękować klientowi za zakup?
Nie. Allegro wysyła maila z potwierdzeniem i szczegółami zamówienia.
7. Czy mogę nadal odpowiadać na pytania kupujących?
Tak. Nowe zasady dotyczą tylko komunikacji inicjowanej przez sprzedawcę. Sprzedawca może odpowiadać na wiadomości kupujących (np. przesłać fakturę na prośbę, udzielić informacji o produkcie).
8. Jakie API mogę wykorzystać zamiast wysyłania wiadomości?
Dostępne są m.in. następujące endpointy:
Każda z tych akcji automatycznie wywoła powiadomienie e-mail od Allegro.
9. Co się stanie, jeśli nie dostosuje się do nowych zasad?
10. Czy komunikacja przez e-mail zostanie całkowicie wyłączona?
Tak, docelowo Allegro planuje całkowicie wyłączyć e-mail jako kanał komunikacji między sprzedającym a kupującym. Komunikacja będzie odbywać się przez Centrum Wiadomości i API.
11. Co zmieni się w adresach maskowanych e-maili?
12. Jak będzie wyglądała komunikacja od II kwartału 2026?
13. Co muszę zrobić teraz?
W przypadku dodatkowych pytań, moderatorzy i moderatorki służą pomocą!
"FAQ - Nowe zasady komunikacji po zakupie na Allegro
Od 20 października 2025 roku Allegro wprowadza istotne zmiany w sposobie, w jaki sprzedawcy mogą kontaktować się z kupującymi po zakupie. Nowe zasady mają uporządkować proces komunikacji i wyeliminować powielające się wiadomości.
1. Jakie wiadomości będą niedozwolone?
Niedozwolone będą wszystkie wiadomości, które:
Nie wiem co za geniusz to wymyślił, ale czy to oznacza, że jeżeli kupie sobie coś na allegro z gwarancją dłuższą niż 2 lata i nie będę pamiętał, żeby pobrać e-dokumentu sprzedaży z allegro i zapisać sobie gdzieś, to w związku z tym, że allegro nie pokazuje starych zamówień - gwarancja mi przepadnie?
Czy też allegro planuje łaskawie zmienić wgląd do starych zamówień, żeby klient miał zawsze dostęp do czegoś tak szalonego jak e-dokument sprzedaży?
Już pomijam fakt, że znalezienie miejsca dokumentu dla starszych klientów i mniej obeznanych "w komputery" zostanie znacznie utrudnione ale kto by tam się nimi przejmował...
Oh i co z korektami dokumentów? takimi jak obniżka wartości czy coś
Dziękuję za sugestie i opinie jakimi się dzielicie tu na forum - wszystkie spisuję i na bieżąco przekazuje do zespołu odpowiedzialnego za tę zmianę.
@gdvorek Czy od II kwartału 2026 kupujący będą nadal dostawać maile z potwierdzeniem zamówienia, wysyłki itd.?
Tak - kupujący nadal będą dostawać wszystkie kluczowe powiadomienia (np. potwierdzenie zamówienia, płatności, wysyłki). Będą otrzymywać powiadomienia Allegro w jednolitych szablonach, a oryginalna treść wiadomości będzie...
Od II kwartału 2026 nie będą już dostawać duplikatów takich wiadomości od sprzedających, co zapewni jednolite doświadczenie zakupowe.
@gdvorek Pytałam, czy te powiadomienia będą przychodzić na maila kupującego, bo piszecie o całkowitym wyeliminowaniu komunikacji tą drogą.
📢 Mam pytanie do sprzedawców na Allegro.
Podobno Allegro planuje ograniczyć możliwość kontaktu ze strony sprzedawcy – tzn. sprzedawca nie będzie mógł jako pierwszy nawiązać rozmowy, tylko kupujący.
I teraz zastanawiam się – jak w takiej sytuacji będzie wyglądać wysyłka produktów cyfrowych (np. kody, licencje), skoro:
nie będziemy mogli pierwsi skontaktować się z kupującym,
nie będziemy mogli przesłać kodu/produktu, jeśli klient sam nie napisze?
Czy ktoś z Was wie, jak Allegro zamierza to rozwiązać? 🤔 @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@maliszewko2014 W pierwszym punkcie tego wpisu znajdziesz informacje jakie wiadomości będą zakazane. Realizacja zamówienia nadal będzie możliwa.
Co z korektą faktury dla klineta? czy bedzie dedykowany endpoint do tego? czy bedzie mozna ładować korektę ręcznie do zamówienia?
Cześć, @Somnus. Taka opcja jest już dostępna, możesz w zamówieniu dodać plik z korektą faktury w sekcji Akcje -> Faktura. Po zapisaniu zmian plik zostanie udostępniony klientowi.
@Somnus w api już dawno jest metoda do wysyłania faktur i paragonów, korektę ładujesz tak samo. Jak kupujący nie ogarnia co jest fakturą co korektą to przecież w przyszłym roku wchodzi ksef.
Mi liczba maili od sprzedających i wysyłanie fv na maila pasuje, a najwięcej spamu dostaje od serwisu allegro:
- zmiana ceny w Twojej ulubionej ofercie
- loteria smart
- Czy te smakołyki dla kota nadal Cię kuszą?
- znaleźliśmy produkt tańszy od oferty, którą obserwujesz
- Sprawdź komputery, które pokochasz na Allegro
- Rozgrzewające okazje na jesień
- Wygraj 500 000 zł i łap miliony innych nagród
itd. itp.
@vonNogay ale wiesz że większość o ile nie wszystkie z tych można wyłączyć?
kupujący to jednak są roszczeniowi, nie pomyślą, zaznaczają zgody na wszystko bez czytania na co właściwie się zgadzają a potem mają żal do wszystkich dookoła
Wiem, że można, tylko nigdy nie chce mi się szukać gdzie 😉 Nie jestem roszczeniowy i nie mam żadnych pretensji, jakoś bardzo mi to nie przeszkadza, bo i tak dostaje dziennie ze 100 maili ze spamem. Zwracam tylko uwagę na podwójne standardy, że sprzedawców chcą skrajnie trzymać za twarz i karać za nikomu nie przeszkadzające drobiazgi, a sami spamują mało ważnymi informacjami na potęgę.
"Niedozwolone będą wszystkie wiadomości, które:
- zawierają prośby o zmianę/wycofanie komentarza lub ocenę"
Czy w związku z tym "straszenie" kupujących sądem jak nie usunie komentarza będzie niedozwolone? 😉
I czy na karcie sprzedającego usuniecie to pogrubione:
11 ocen usuniętych (1 przez Allegro, 10 przez kupujących w tym 0 po rekompensacie)
Sprzedawca ma pełne prawo poinformować kupującego, że zamierza skierować sprawę do sądu, jeśli uzna komentarz za naruszający dobra osobiste lub niezgodny z prawdą. To nie jest „straszenie”.
Jeśli ktoś prowadzi korespondencję w ramach oficjalnych czynności prawnych - regulamin tego nie ogranicza.
Informacja: "X ocen usuniętych (X przez Allegro, X przez kupujących w tym X po rekompensacie)" - pozostanie widoczna, ponieważ jej obecność wynika z wymogów UOKiK dotyczących przejrzystości systemu opinii.