Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
28 lutego 2024 informowaliśmy Was o zmianach w dodawaniu klientów do zakładki Moi nieaktywni kupujący. Dzisiaj przychodzimy z kolejnymi informacjami.
Co zmienimy 30 kwietnia 2024
Dodacie klienta do zakładki tylko wtedy, gdy wybierzecie powód z listy oraz wskażecie co najmniej 3 zamówienia z ostatnich 180 dni, których dotyczy wybrany powód. Jeśli tego nie zrobicie, nie dodacie klienta do zakładki i nie ograniczycie mu możliwości zakupu w swoich ofertach.
Wyjątkiem będzie powód Klient wielokrotnie groził mi działaniami na moją szkodę. W jego przypadku nie musicie wskazywać zamówień, ale poprosimy Was o przesłanie przykładów (na przykład zrzutów ekranu), które potwierdzą co najmniej trzy groźby ze strony klienta.
Wkrótce takie materiały dodacie bezpośrednio w zakładce Moi nieaktywni kupujący – podczas dodawania kupującego.
Dlaczego to robimy
Wprowadzimy te zmiany, aby dostosować zakładkę do wymagań Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dodatkowo, dzięki temu, że wskażecie konkretne zamówienia, będziemy mogli potwierdzić, że macie podstawy, aby ograniczyć możliwość zakupu wybranemu klientowi. Będzie to przydatne między innymi w sytuacji, gdy ten klient skontaktuje się z nami i poprosi o wyjaśnienie.
Idac za tym przykladem - kiedy wprowadzicie zasade, ze kupujacy musi zostac 3 razy oszukany przez sprzedajacego, aby mogl zalozyc dyskusje i kolejne 3 razy, aby dostac pieniadze z POK?
@accadia A konto będą nam zawieszać po niezapłaceniu Allegro za trzy faktury 😋
Czyli idąc tym tokiem myślenia sprzedający może dwa razy bezkarnie łamać prawo!
chyba cię nie rozumiem w tym co napisałeś
@nat_not po co robicie ten cyrk? Usuńcie po prostu te zakładkę, bo to robi się żenujące. Zdecydowanie są ważniejsze sprawy do załatwienia, chociażby usprawnienie obsługi czeskich klientów B2B. Jak dowalić sprzedawcom to działacie szybko, ale jak potrzebujemy wsparcia to chyba się nigdy nie doczekamy.
A jak zwrócę kasę takiemu nie wysyłając towaru, bo jest na mojej czarnej liście, to czy on będzie miał prawo do wystawienia komentarza, bo do transakcji przecież nie dojdzie? I co z pobraną prowizją?
@nat_not czyli rozumiem że przestepstwo ( np grożby karalne) lub działanie na szkode - (nieodbieranie pobraniówek i generowanie kosztów) musi być popełnione przynajmniej trzykrotnie aby je uznać i aby sprzedajacy mógł sie bronić? Sa ku temu jakies podstawy prawne ?
W związku z tym iz moim zdaniem przeczy to wszelkim zasadom zarówno prawa jak i etyce handlowej/biznesowej po wprowadzenie tych zmian nie wykluczam wysłania zapytania do UOKiK czy właśnie o takie zmiany i działanie na niekorzyśc mikroprzedsiębiortw ichodziło przezesowi UOKiKu.
Moim zdaniem ochrona konsumenta to jedno a zezwalanie na dokonywanie bezkarnie czynów szkodliwych czy wręcz zabronionych to zupełnie co innego a zasady które opisałaś i które zamierza wprowadzić allegro dokładnie na to zezwalają: na dokonanie bezkarnie minimum dwa razy czynu szkodliwego bez ponoszenia konsekwencji
Czy tylko ja mam wrażenie, że w Allegro pracuje mnóstwo ludzi, którzy nie mają się czym zająć?
To może podpowiem: od roku nie możemy się doprosić, żeby było można dodać krótki komunikat na temat przewidywanego zakończenia przerwy w sprzedaży. Przeciętnie rozgarniętemu informatykowi zajęło by to maks. pół godziny
Czy allegro łamie polskie prawo? pytam po raz kolejny
to jest najbardziej obrażający komunikat, jaki przeczytałem, będąc na allegro od 24 lat
serwis twierdzi, że Sprzedawca nie może blokować zakupów chamom, prostakom, kłamcom,
czy też oszustom lub osobom, które nie działają zgodnie z regulaminem allegro czy też polskim prawem - jeżeli liczba takich występów będzie mniejsza od 3 i będzie to liczył pracownik allegro.
gdzie w polskim prawodawstwie od 3 razy znaczy wielokrotnie? proszę o przykłady
Allegro dotąd nie przedstawiło publicznie wytycznych prezesa uokik - nie wiemy czy to jest prawda
Allegro nadaje sobie jednocześnie uprawnienia sądu i prokuratury i adwokatów
Ten sam moderator będzie się wypowiadał jako adwokat, a następnie jako sędzia
i to bez posiadania uprawnień zawodowych nadanych tym grupom zawodowym.
brawo allegro
już widzę te sytuacje jak pracownik allegro nie pozwala wpisać Kupującego na czarną listę bo nazwał sprzedawcę prostakiem,kombinatorem i debilem - twierdząc, że tylko słowo debil jest obraźliwe
(specjalnie użyłem w tym poście wyrażeń, które padały z ust Kupujących w korespondencji)
Odkąd można zakładać dowolną ilość i kont i kupować bez rejestracji, cała ta "czarna lista" jest i tak pozbawiona sensu. Dziwię się tylko, że Allegro poświęca tak dużo energii temu tematowi. Zapewne niektórzy pracownicy muszą jakoś wykazać swoją przydatność.
gdzie jest promowanie etyki biznesu jak pisze @_Likos_ ?
idźcie dalej allegro, przypominam o przepisowym progu kradzieży 800zł - o tym jakoś nie wspominacie
czyli dokręcamy śróbę MACH II
Moi nieaktywni kupujący to zakładka, w której możesz dodawać klientów, aby ograniczyć im możliwość zakupu w Twoich ofertach.
Obecnie możesz dodać klienta do tej zakładki, gdy masz uzasadnioną, aktualną i wielokrotnie powtarzającą się przyczynę. Powód swojej decyzji wybierasz z listy:
Wielokrotnie oznacza minimum trzy razy.
Dodasz klienta do zakładki tylko wtedy, gdy wybierzesz powód z listy oraz wskażesz co najmniej 3 zamówienia z ostatnich 180 dni, których dotyczy wybrany powód. Jeśli tego nie zrobisz, nie dodasz klienta do zakładki i nie ograniczysz mu możliwości zakupu w swoich ofertach.
Wyjątkiem będzie powód Klient wielokrotnie groził mi działaniami na moją szkodę. W jego przypadku nie musisz wskazywać zamówień, ale poprosimy Cię o przesłanie przykładów (na przykład zrzutów ekranu), które potwierdzą co najmniej trzy groźby ze strony klienta.
Wkrótce takie materiały dodasz bezpośrednio w zakładce Moi nieaktywni kupujący – podczas dodawania kupującego.
|
Na prośbę kupującego możemy sprawdzić, czy Twoje uzasadnienia są wystarczające, aby ograniczyć mu możliwość zakupu. Jeśli uznamy, że nie masz do tego podstaw – możemy usunąć tego kupującego z Twojej zakładki. |
Wprowadzimy te zmiany, aby dostosować zakładkę do wymagań Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dodatkowo, dzięki temu, że wskażesz konkretne zamówienia, będziemy mogli potwierdzić, że masz podstawy, aby ograniczyć możliwość zakupu wybranemu klientowi. Będzie to przydatne między innymi w sytuacji, gdy ten klient skontaktuje się z nami i poprosi o wyjaśnienie.
Dowiedz się więcej o zakładce Moi nieaktywni kupujący.
Pozdrawiamy
Zespół Allegro
Najbardziej mnie rozbawiły te końcowe pozdrowienia Allegro , to szydera prawda?
Ten "Zespół Allegro" chyba dostaje specjalne premie za wymyślanie coraz to nowych sposobów jeszcze większego dołowania sprzedających
Wykopać dół > wrzucić sprzedającego > zasypać > poskakać celem dokładnego ubicia ziemi
No ręce opadają, ja rozumię że sprzedaż się wali, a Allegro oczekuje założonych celów finasowych. Jednakże przyczyn tak dramtycznego spadku sprzedaży nie należy szukać w odblokowaniu konfliktowych klientów, a raczej w naprawie wyszukiwarki Allegro. Poznałem już kolejną osobę, która rezygnuje z zakupów na Allegro, bo po wpisaniu przedmiotu nie otrzymywała wyników.
@Ziolko39 To jest błąd literowy. Miało być "zepsuł", a nie "zespół" 😎
Ja widzę że praca zespołowa to niektórym kompletnie nie służy .
@nat_not Proszę dział prawny o podanie ustawy, która pozwala bezkarnie oszukiwać Sprzedawcę 3 razy w ciągu 180 dni i to bezkarnie.
Czy Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w ogóle wie, że łamiąc perfidnie prawo powołujecie się na jego instytucję?
Chyba nie bardzo UIKK wie co się tu wyrabia. A odnośnie 3 oszustw, kradzieży "W polskim systemie prawnym za pomocnictwo odpowiada ten, kto celowo ułatwia popełnienie czynu zabronionego innej osobie. Zgodnie z Kodeksem karnym może pomóc w szczególności poprzez dostarczenie narzędzia, środka przewozu czy poprzez udzielenie rady lub informacji."