Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Dzień dobry.
Aktualnie mechanizm Allegro błędnie pozwala klientom na tworzenie zwrotu produktu na podstawie ostatniej przesyłki wygenerowanej w ich stronę.
Np. dosyłki produktu, akcesorii / przesyłka reklamacyjna zgłoszona wcześniej poza Allegro bez zgłoszonego zwrotu itd.
Najnowszy przykład:
Zakup od Pani Katarzyna [edytowano] z 11.01.2024r
Dawno minęło 14 dni. A klienta nadal ma możliwość zgłoszenia zwrotu gdyż występuje błąd polegający na tym, że brana jest pod uwagę ostatnia wygenerowana przesyłka z najnowszą datą.
Logicznym jest to, że mechanizm powinien potrafić dla jednego zamówienia i jego ID oraz pierwszego głównego nr przesyłki obliczyć, że minęło 14 dni i zablokować taką możliwość.
Proszę o naprawienie tego uciążliwego błędu 🙂
@eras_sc Przekazałam tę sprawę do weryfikacji w zespole technicznym. Kiedy będę wiedzieć więcej, odezwę się ponownie.
@eras_sc Dostałam informację, z której wynika, że mechanizm działa zgodnie z założeniem. Możliwość odesłania towaru ma być dostępna również wtedy, gdy z dosłanym po czasie towarem nie wszystko jest w porządku. W najbliższym czasie nie planujemy wprowadzenia zmian w tym obszarze.
@eras_sc to jest pikuś
allegro pozwala na zwroty towarów nawet wtedy, gdy sprzedawca odrzuci reklamację
i kto tu tworzy problemy?
"Możliwość odesłania towaru ma być dostępna również wtedy, gdy z dosłanym po czasie towarem nie wszystko jest w porządku. W najbliższym czasie nie planujemy wprowadzenia zmian w tym obszarze."
Uważam, że to jest jednak sprzeczne z regulaminem Allegro i czasem na zwrot urządzenia w ciągu 14 dni..
Inną kwestia jest możliwość zrobienia sobie przez klienta / kupującego nowej przesyłki, wygenerowania jej i odesłania urządzenia z pomocą Allegro.
Ale czas na zwrot to max 14 dni i wszelka możliwość wygenerowania / kliknięcia żądania ZWROTU powinna być zablokowana.
" Ile masz czasu na powiadomienie sprzedającego o zwrocie i odesłanie zamówienia:
Po wypełnieniu Formularza zwrotu masz kolejne 14 dni kalendarzowych, aby nadać przesyłkę."
Czyli rozumiem, że aktualnie mechanizm olewa prawo zwrotów i regulamin i działa sprzecznie, tak?
Niech sobie klient / kupujący odsyła i generuje przesyłki nawet po 30 dniach czy 72 dniach.
Ale nie powinien mieć prawa generować wysyłania powiadomienia do sprzedającego o zwrocie gdy dawno te 14 dni regulaminowe minęły 😠 To narusza zasady zwrotów.
Dlaczego z tym nic nie zrobicie?
Ponawiam kontakt w tej sprawie i proszę o dodatkowe wyjaśnienia.
@eras_sc oglądałem webinar allegro, gdzie chyba prawnik od nich twierdził, że termin 14 dniowy na odesłanie towaru nie istnieje już przepisach
allegro może stworzyć mechanizm darmowych zwrotów reklamacyjnych w ciągu 2 lat
i nic z tym nie zrobisz
przypominam Ci, że obecnie każdy nawet podmiot nieuprawniony ma na allegro prawo do darmowych zwrotów konsumenckich
To że jeden prawnik coś twierdzi nie znaczy, że tak jest. Ostatnie lata dokładnie to pokazują ;).
UOKiK twierdzi, tak jak w poniższym linku, że Konsument ma 14 dni na odesłanie produktu. Oczywiście, to nie źródło prawa ale ostatnio Allegro lubi podpierać się tym, że UOKiK coś od nich wymaga, do czegoś zobowiązuje.
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/skutek/
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Tym bardziej chcę zapytać - czy regulamin Allegro i zasady działania w tym przypadku działają wbrew UOKiK?
Odsyłać to niech sobie ludzie odsyłają na reklamacje do sprzedawców za darmo i ich ( Allegro ) pomocą nawet przez 2 lata.
Ale jakim prawem po tym gdy mija grubo ponad 14 dni nadal wysyłają zgłoszenie zwrotu i piszą swoje żądania przez Allegro?
To jest coś nie halo według mnie 🙂