Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@Syrena_zT @julienail @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_ No i mam kolejny problem
Wstaje rano a tutaj informacja ALLEGRO DELIVERY :
"Kontaktujemy się z Tobą, ponieważ Twoja przesyłka......została uszkodzona. Wyjaśnij sprawę bezpośrednio z kupującym oraz wspólnie ustalcie dalsze kroki."
No i super tylko że:
1) nie mam informacji w jaki sposób została uszkodzona i w jakim jest stanie
2) nie ma zdjęc uszkodzen
3) nie wiem czy przesyłka nadaje sie do dalszego procedowania czy już wyłącznie do zwrotu
4) Próbowałem napisać maila zwrotnego z prośą o sprawdzenie uszkodzen ( jak to sie dzieje u innych przewoźników gdzie od razu mam iinfo i zdjęcia z uszkodzenia paczki) ale gdzie tam - żadnego kontaktu mail nie dotarł
5) nawet nie bardzo moge reklamacje napisać bo nie wiem jakie są straty
Wiec @Syrena_zT @julienail @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_ co byscie zrobili na moim mijescu ??????? NIe mając ŻADNYCH informacji o uszkodzeniach ??? Procedowac dalej czy wycofać ????
Bo ja sie czuje jak w milinonerach zostało mi już tylko 50/50 bo mail do przyjaciela ( delivery) nie działa
: (
@_Likos_ jakże daleko im do przyjętych od dawna standardów , Ty teraz masz jechać na sort , gdzie mają Twoją przesyłkę , porobić zdjęcia / bez tego nie ruszysz reklamacji / i zdecydować co dalej ....zgroza , to się szumnie nazywa ,, bierzemy odpowiedzialność.....ehhhhh
@mdrogeria nie wiem póki co robie bieżące wysyłki. Ogarniemy paczki to sie tym zajme. Mam nadzieje że w miedzyczasie dowiem sie czegos mądrego od moderacji
Szkoada tylko bo np w inpoście moge takie rzeczy w 20 minut załatwic. Dostaje zdjecia uszkodzen, mam kontakt do oddzialu doręczającego i moge od razu odjąć decyzje. Czesto jeśłi paczka nie jest mocno uszkodzona jeszcze w tym samym dniu jest u klienta
A tutaj nawet kontaktu nie ma nie tylko do oddziału ale nawet do przewoźnika. Ehhhhh
Cześć @_Likos_, dziękuje Ci za zgłoszenie.
Podaj proszę numer przesyłki lub zamówienia, którego dotyczy Twój wpis.
Sprawdzimy co się stało.
@matt_rose przesyłka A001VY0712
Jełśl uda Ci sie czegos dowiedzieć byłbym wdzieczny bo szczerze mówiąc nie bardzo wiem co z tą paczką robić ponieważ nie wiem jakie są uszkodzenia
Aha no i nie wiem czemu ta paczka ma status " odbiorca odmówił przyjecia " z GODZINY 22:15
O tej porze tez doręczacie ???? Przecież jest cisza nocna ........
Teraz to już całkiem zgłupiałem @matt_rose
Natomiast generalnie cały system jest do poprawki. Jełsi miałbym zdjęcia uskzodzeń i kontakt do oddziału ( sortowni ) w którym jest przesyłka to można by to było w kilka minut załatwić.
@_Likos_ Dziękuje za numer paczki, zgłosiłem Twój problem wraz ze szczegółami które tutaj umieściłeś, czekam na odpowiedź. Jak tylko dowiem się czegoś więcej, wrócę tutaj do Ciebie.
@_Likos_ Powinieneś niedługo otrzymać wiadomość od nas w tej sprawie 🙂
@matt_rose cytując "Dla przesyłek przewożonych metodami Allegro Delivery bierzemy również odpowiedzialność za obsługę klienta."
Czy przypadkiem wiadomości nie powinien otrzymać również kupujący?
@sl-aw-ek Również w tej sprawie się z nim skontaktowaliśmy.
@matt_rose status paczki jest taki :
@_Likos_ sprawę załatwiłeś, allegro pomogło - ok
ale temat jest dalej otwarty bo pokazuje 3 niepokojące sprawy\
- poziom obsługi allegro delivery w porównaniu do inpostu
- fałszowanie trackingu przesyłki przez allegro
- ilość generowanego stresu dla kupującego i sprzedawcy
inpsot załatwia te sprawy bardzo fajnie - pokazuje zdjęcie przesyłki i towaru, przepakowuje ją i po akceptacji dostarcza kupującemu bez zbędnej zwłoki lub zwraca ją nadawcy
Takie sytuacje mieliśmy już wielokrotnie, kupujący nawet nie wiedzieli, że np: opakowanie zostało uszkodzone.
A mi in.post zepsuł przesyłkę, wraz z zawartością i przysłał protokół szkody i foty. Wszystkie dowody korespondencja jest. Milion meili to tu to tam.. Zgadnijcie ile trwały procedury reklamacyjne by odzyskać odszkodowanie w wysokości 20% wartości zamówienia bo tak postanowić "ubezpieczyciel" (kilkanaście zł z kilkudziesiędziu).. 3 miesiące.. W nic już nie wierzę. Jak ma coś być dobrze zrobione - zrób to sam - pakowanie pancerne zostaje.
Jeżeli klient kupił i opłacił transport w opcji usługi smart to wrzuć na luz. To jest jakieś kuriozum że ALLEGRO DELIVERY piszę do Ciebie że masz skontaktować się z kupującym. Klient opłacił usługę transportu i to on jest organizatorem. To on powinien skontaktować się z usługodawcą ALLEGRO DELIVERY odnośnie niewłaściwie wykonanej usługi. Nie pakuj się w jakieś pełnomocnictwa (chętnie rozdawane przez Allegro). To jest sprawa pomiędzy Allegro -i Klientem (i to on powinien zareklamować usługę dostawy)
@zak_pr xDDD ... jak to opłacił kupujący? Przecież za paczki smart płaci zawsze sprzedawca 🤣
Mylisz się to klient kupuję usługę dostawa od Allegro "Aby korzystać z Allegro Smart!, wykup tę usługę na swoim koncie." https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/korzysci-i-aktywacja-allegro-smart/czym-jest-usluga-allegro-... Gdyby sprzedawca odpowiadał za dostawę to mógłby złożyć reklamacje. Nie może tego zrobić bez pełnomocnictwa Allegro. Dlatego Allegro tak ładnie przygotowało możliwość pobrania tego dokumentu aby sprzedawca bujał się z załatwianiem całości za nich. Klient kupił usługę (Smart) w Allegro, Allegro Delivery miało ją wykonać. Sprzedawca ma jedynie zapakować i wysłać.
Tu tak naprawdę wystarczyłaby drobna zmiana w umowach z firmami kurierskimi. W DPD, DHL eCommerce i UPS (i pewnie w innych też tylko trzeba mieć stosowną umowę), nadawca nie musi być płatnikiem czy zleceniodawcą. Wtedy sprzedawca nie potrzebowałby żadnego pełnomocnictwa. Tylko że za opcję inny płatnik niż nadawca zazwyczaj trzeba zapłacić.
Trochę inaczej jest w przypadku Allegro One. Tutaj przewoźnikiem jest Allegro i to ono musi rozpatrzyć reklamację. Nie mogą odsyłać do swojego podwykonawcy, ani też składać reklamacji w imieniu sprzedawcy czy nabywcy.
Info. Allegro jest operatorem pocztowym (B-00694). Operator pocztowy może na podstawie art 35 ust 1 ustawy prawo pocztowe, powierzyć wykonanie usługi innemu operatorowi (wymaga to stosownej umowy pomiędzy firmami). Jednakże takie powierzenie, nie zwalnia operatora z odpowiedzialności za realizację usługi.
Ale ja nie mam z tym problemu. Nie potrzebuje pełnomocnictwa bo unikam wkręcania mnie w problemy reklamacyjne i całą papierologię. Odpowiadam jasno - "Szanowny kliencie, wykupiłeś usługę w Smart w Allegro która jest realizowana poprzez Allegro One i tam proszę skierować pytania / reklamacje Z naszej strony odpowiadamy jedynie za prawidłowe przekazanie towaru wybranemu i opłaconemu przez Ciebie przewoźnikowi"
Zgodnie z prawem pocztowym, dopóki przesyłka nie zostanie doręczona, to nadawca jest podmiotem uprawnionym do zgłoszenia reklamacji (oczywiście on się zrzec tego prawa na rzecz adresata). Dopiero po odebraniu przesyłki, prawo do zgłoszenia reklamacji przechodzi na odbiorcę.
Nie ma tu znaczenia, czy to przesyłka Smart, bo ustawodawca nie przewidział wyjątków dla takich przesyłek. W Allegro One, to sprzedawca jest nadawcą i to on składa reklamację do Allegro, chyba że przesyłka została już doręczona.