Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Chciałbym się zapytać, gdzie oraz kto ma reklamować uszkodzoną przesyłkę wysłaną przez Allegro One Box?
Tak, właśnie o tę reklamację chodzi.
@Wilczekstepowy sprawa jest prosta jeśli kupujący odbiera paczkę uszkodzoną i ma status odebrana to reklamuje odbiorca. Jeśli chce aby firma od której kupił reklamowała za niego to ma jej udostępnić protokół szkody wypełniony lub dane do jego wypełnienia i podpisać oświadczenie że na sprzedawcę przenosi możliwość uzyskania roszczenia z reklamacji. Ma na to 7dni max razem z sprzedawcą bo ten musi zdążyć złożyć reklamację u przewoźnika. Po 7 dniach paczka jest doręczona według prawa bez zastrzeżeń czyli cała i nienaruszona. Wtedy przewoźnik odrzuca reklamację a sprzedawca robi to samo w swoim imieniu, a kupujący nie znający przepisów lub gapa bo zgłasza problem po czasie zostaje z przemieloną zawartością paczki. Kupujący ma wiele możliwości zgłoszenia problemu z paczką od skontaktowania się z infolinią przewoźnika przy paczkomacie od razu zgłaszając problem po poinformowanie sprzedawcy na allegro od razu. Ma obowiązek od razu sprawdzić towar, nie wniesie zastrzeżeń to ma sam problem np patrz wątek ekipa budowlana rozpakowała kabine prysznicową za 5tys zł po 3 miesiącach od wysyłki a tak w kartonie wszystko potrzaskane. No i 5tys zł poszło do piachu.
@Wilczekstepowy odpowiedź jaką otrzymałeś 2 października w sprawie 36252552 nie została wygenerowana automatycznie. Zostałeś w mniej poproszony o złożenie reklamacji będąc zalogowanym, na koncie z którego nadałeś przesyłkę. Na razie reklamacja nie została przyjęta, ponieważ złożyłeś ją zalogowany na niewłaściwe konto.
[...]
Przecież 25.09 otrzymałem właśnie od Pani odpowiedź, że to sprzedający powinien reklamować przesyłkę.
Co Pani na to? Według Pani to sprzedający miał zgłaszać szkodę. Teraz, gdy już minął termin na złożenie reklamacji przez kupującego
@Wilczekstepowy tak, Ty możesz złożyć reklamację, ale z konta, na którym sprzedałeś przedmiot który uległ zniszczeniu. Na koncie z którego piszesz nie ma żadnej sprzedaży. Podaj proszę numer zamówienia, którego to dotyczy.
Jesteśmy Ahoj-GSM
Jednak wg. Pani kolegi to kupujący powinien złożyć reklamację. Co zresztą dla nas jest dziwne, bo to zazwyczaj my składaliśmy reklamację, w przypadku inpost czy dpd.
Dodam, że 29.09.23. przyjęto naszą reklamację. A później ją odrzucono... Albo pracuje tam ktoś niekompetentny, albo próbujecie się wykręcić. Takich numerów to nawet nie odstawiał inpost, dpd, apaczka, czy sendit.
@Wilczekstepowy wiadomość jaką otrzymałeś 29.09.23 jest generowana automatycznie i jest potwierdzeniem otrzymania zgłoszenia, decyzję otrzymałeś 2 października.
Nie możemy rozpatrzyć reklamacji jeśli została zgłoszona z konta zupełnie niezwiązanego z transakcją.
Nie zostałeś też wprowadzony w błąd. Wyjaśniliśmy, dlaczego nie możemy przyjąć reklamacji.
Jeśli chodzi o to kto może ją złożyć, to zgodnie z tym artykułem może zrobić zarówno kupujący jak i sprzedający. Jeśli kupujący odebrał przesyłkę, to sprzedający do złożenia reklamacji potrzebuje jeszcze pismo dotyczące zrzeczenia się roszczeń przez kupującego. Odpowiedni plik pdf z pismem otrzymałeś w sprawie nr 36252552.
Konieczne jest, abyś zgłosił reklamację będąc zalogowanym na właściwym koncie, czyli Ahoj-GSM.
Reklamację zgłaszam na prawidłowym koncie. I zostaliśmy wprowadzeni w błąd, bo na nasze pytanie kto ma złożyć reklamację sprzedający czy kupujący, Pani napisała, że sprzedający i nic nie wspomniała Pani o jakimś zrzeczeniu się roszczeń przez kupującego. Proszę się teraz nie wykręcać tylko wziąć na bary błąd, który Pani popełniła. Nie po raz pierwszy reklamujemy przesyłkę, choć do tej pory były to zaginięcia, a nie zniszczenie towaru i nigdy takiego czegoś nie musieliśmy wymagać od naszego klienta.
I co to znaczy, że zrzeka się roszczeń? Nie będzie to wykorzystane przeciwko nam lub przeciwko naszemu klientowi?
@Wilczekstepowy rzeczywiście nie poinformowałam o tym, że w przypadku złożenia reklamacji przez sprzedającego (jeśli kupujący odebrał przesyłkę) należy dostarczyć jeszcze taki dokument, za co przepraszam.
Jeśli chodzi o informacje na temat samego pisma to zadaj proszę to pytanie Ekspertowi ds. reklamacji z którym kontaktujesz się e-mailowo w tej sprawie.
Kurier powinien mieć formularz przy sobie, czy tak?
ale wszystkie reklamacje są przez Allegro One odrzucane, ...w uzasadnieniu, jegomość odpisał mi, że nie wiadomo kiedy powstała szkoda, czyli jednoznacznie sugerując, że to my lub Klient uszkodziliśmy zawartość przesyłki!!!
@more_poland dlatego nagrywanie pakowania i przyjęcia zwrotów w jakim stanie dotarły to must have obecnie a nagrania trzymać należy rok i 1 dzień dla pewności
problem w tym, że pakujemy produkt, który jest w firmowym kartonie, zatem cwany gapa z zespołu Allegro może odpisać podobnie, sugerując, że produkt w kartonie firmowym mógł już być uszkodzony.
@more_poland kurier nie wozi formularzy do sporządzenia protokołu szkody wypełnia się je na str internetowej przewoźnika wraz z reklamacją
Dlatego należy mieć na pakowni kamerę rejestrującą co i w jakim stanie się pakuje i wypakowuje i nagrania przechowywać 1 rok bo przez taki czas zgłosić można reklamację do przewoźnika
Masz tu odpowiedź uokiku na zadanie przeze mnie kiedyś pytanie kto ma reklamować uszkodzenie paczki u przewoźnika.
Dziękuję.